مزایای روی برای سلامتی | مانند روی برای سلامت کلی ما ضروری است


غذاهای غنی از روی

یک ابزار مجازی در پیگیری سلامت عمومی و پیامدهای آن سیستم رتبه بندی ما را فلج کرده است. افزایش چشمگیر بیماری های مزمن ، همه گیری های در حال ظهور ، افزایش سن و افزایش سرسام آور خدمات درمانی ، جهان را مستعد آسیب های متعدد کرده است. توجه ما را جلب کرده است. در این سیستم آزاردهنده و ضعیف نظارت بر سلامت ، متأسفانه ما از آن مطلع نیستیم
مواد مغذی جزئی نقش مهمی در هماهنگی بدن انسان ایفا می کنند.

عناصر کمیاب مانند روی ، منیزیم ، آهن در رژیم غذایی ما نقش مهمی در عملکرد مناسب و یکپارچگی اسکلتی عضلانی ایفا می کنند. بنابراین ، ارزیابی این عناصر در محدوده طبیعی برای رفاه اجباری است.

روی که یک ریز مغذی مهم است ، بدن انسان تولید نمی کند. مکمل غذایی روزانه برای رفع نیاز بدن به روی ضروری است.

روی چیست؟

روی یک ریز مغذی مهم است. این عنصر در بدن انسان از 1.6 تا 3.0 گرم در حدود 2.0 گرم وجود دارد. به عبارت دیگر ، مقدار آن 30 میلی مول است که 0.0005٪ از وزن کل بدن است. داده های WHO نشان می دهد که بیش از 2 میلیارد نفر در کشورهای در حال توسعه از کمبود روی رنج می برند.

دوز توصیه شده روزانه: RDA برای روی برای یک زن بالغ 8 میلی گرم در روز و برای یک بزرگسال ، 11 میلی گرم در روز است.

مانند روی یک ماده مغذی مهم است

با توجه به اینکه روی یک عنصر درون سلولی است ، 60 درصد از کل 2 گرم روی توسط ماهیچه های اسکلتی جذب می شود و بقیه 40 درصد از آن در استخوان ها یافت می شود. به عنوان یک مولکول ، در فرایندهای مختلف آنزیمی ، واکنش های اکسیداسیون ، بیان ژن ، سیگنال دهی و تعدیل عصب نقش دارد.

بهترین منابع طبیعی روی در رژیم غذایی روزانه ما شامل غلات کامل ، محصولات لبنی ، گوشت قرمز ، صدف ، سبزیجات برگ سبز ، توفو فشرده ، صدف ، دانه های کنف ، تخمه کدو ، عدس ، قارچ و در میان گردو ، بادام و بادام هندی غنی شده است. با روی

فواید روی برای سلامتی بدن انسان

روی برای سلامت کلی ما اهمیت زیادی دارد. ما در مورد برخی فواید روی برای سلامتی و میزان مفید بودن آن برای عملکرد و هماهنگی سیستم کلی بدن بحث می کنیم.

فعالیت آنزیمی

روی نقش مهمی در توسعه ساختاری بیش از 300 آنزیم عملکردی در بدن انسان دارد. به عنوان کسری در پیکربندی آنزیمی در نظر گرفته می شود. این آنزیم ها مسئول متابولیسم پروتئین ، بلوغ اسکلتی ، کانی سازی استخوان ، یکپارچگی گلبول های قرمز خون ، تبدیل دی اکسید کربن و حفظ تعادل اسید و باز بدن انسان هستند.

این برای فعالیت سیستم بافر طبیعی بدن انسان و برای هضم مناسب پروتئین های ترشحی بدن معتبر است.

التهاب و مصونیت

سیستم ایمنی را با مبارزه با عوامل بیماری زا از جمله ویروس ها و باکتری ها و غیره تقویت می کند. مسئول ایجاد اختلال در ساختار پروتئین در این میکروب ها است.

روی ، به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از بسیاری از آنزیم ها ، با انجام فعالیت آنزیمی DNA و DNA RNA ، در تخریب ساختار پروتئینی این میکروارگانیسم ها نقش دارد. از تکثیر این عوامل بیماری زا جلوگیری کرده و حدت آنها را در بدن انسان کاهش دهید.

در التهاب ، روی با فعال کردن سلول های T در اولین خط مکانیسم دفاعی بدن انسان ، نقش م effectiveثری در تولید ایمنی با واسطه سلول ایفا می کند.

آنتی اکسیدان

روی عملکرد محافظتی از رویدادهای سلولی را در محدود کردن تولید ROS (گونه های فعال اکسیژن) یا به عبارت دیگر کاهش استرس اکسیداتیو نشان داده است.

بنابراین جلوگیری از تولید بیش از حد ROS آسیب DNA را محدود می کند و از وقایعی مانند توقف چرخه سلولی و آپوپتوز (لیز سلولی) جلوگیری می کند.

التیام زخم

برای بازیابی سریع زخم ها از نظر بهبودی ، روی نقش پررنگی دارد. از سنتز کلاژن پشتیبانی می کند و بنابراین یکپارچگی ساختاری بافت های پوستی را حفظ می کند.

سطح گلوکز خون

مکمل روی در بیماران مبتلا به دیابت نوع 1 و نوع 2 بسیار مفید است. روی ترشح انسولین را افزایش می دهد و به حفظ سطح طبیعی قند خون کمک می کند.

روی به کاهش سطح کلسترول خون بیشتر ، کاهش LDL و کاهش تولید تری گلیسیرید کمک می کند.

باروری

با افزایش تعداد اسپرم ، نقش حیاتی در سلامت باروری مردان دارد. با تبدیل کلسترول به هورمونهای جنسی ، تولید تستوسترون را تشدید می کند. مطالعات گزارش داده اند که این گیاه تحرک و مورفولوژی اسپرم را بهبود می بخشد.

حفظ سطح ویتامین A

روی عملکرد قابل توجهی در افزایش جذب ویتامین A نشان داده است ، بنابراین از کوری شب جلوگیری می کند. غلظت بالای روی در بافت های شبکیه ثبت شده است. همراه با ویتامین A ، با تبدیل ویتامین A به اشکال فعال آن ، یعنی رتینول A ، نقش مهمی در درمان آکنه ایفا می کند. این امر خطر آکنه فعال را کاهش می دهد و از مسدود شدن منافذ جلوگیری می کند تا باکتری ها در آنها بمانند.

خلق و خو و شناخت

تحریک بیش از حد عصب را متوقف می کند و مغز و اعصاب مرتبط را در تعادل سالم نگه می دارد. افزایش سطح سروتونین باعث ایجاد احساس آرامش و موفقیت می شود.

حس چشایی

گوستین ، پروتئین حاوی روی مسئول ایجاد جوانه های چشایی و از دست دادن حس چشایی است. هیپوژئوز در کمبود روی گزارش شده است.

سلامت ناخن و مو

عنصر مخفی برای بهبود طبیعی مو و ناخن ، روی رژیم غذایی است. پروتئین های سازنده فولیکول مو حاوی روی هستند و این باعث تقویت و یکپارچگی ساختاری فولیکول مو می شود. از نازک شدن و ریزش مو جلوگیری می کند.

افکار نهایی

با در نظر گرفتن حقایق مربوط به فواید روی برای سلامتی و بررسی جزئیات جزئی نحوه هماهنگی در بدن انسان. افزودن یک ماده مغذی قوی مانند روی برای دستیابی به نتایج دراز مدت برای سلامتی ضروری است.

دیدگاهتان را بنویسید