مقاومت به انسولین: ریزش مو و رژیم غذایی


اهمیت رژیم غذایی را برای مقابله با ریزش مو در برابر انسولین کشف کنید

در این مقاله ، ما اهمیت رژیم غذایی و ریزش مو مقاوم به انسولین را مورد بحث قرار می دهیم:

  • اهمیت رژیم غذایی را برای مقابله با ریزش مو در برابر انسولین کشف کنید
  • ریزش مو و بار قند خون
  • مقاومت به انسولین و ریزش مو: چگونه رژیم غذایی باعث آلوپسی آندروژنتیک می شود
  • دی هیدروتستوسترون (DHT)
  • سندرم متابولیک و شرایط پزشکی
  • اهمیت رژیم غذایی در مقاومت به انسولین
  • چربی های سالم برای سلامتی مفید هستند
  • چربی های سالم شما را چاق نمی کند! آنها برای شما مناسب هستند و به شما در مبارزه با مقاومت به انسولین کمک می کنند
  • مقاومت به انسولین چیست؟
  • عدم تشخیص انسولین منجر به دیابت نوع 2 می شود
  • مقاومت به انسولین و ریزش مو
  • نکات انسولین ، SHBG و DHT برای کاهش مصرف روزانه قند خون v
  • از رژیم غذایی متناسب با نوع بدن خود پیروی کنید

برنامه ای برای توضیح مقاومت به انسولینانسولین یک هورمون حیاتی است که توسط بدن برای تنظیم سطح قند خون استفاده می شود. سطح قند خون می تواند بر سیستم های مختلف بدن شما تأثیر بگذارد ، از جمله نحوه ذخیره چربی در بدن ، سلامت قلب و توانایی رشد مو.

مطالعه ای در مجله اروپایی خطر قلب و عروق نشان داد که بین مقاومت به انسولین در زنان و آلوپسی آندروژنتیک (AGA) یا طاسی الگوی زنان رابطه وجود دارد.

ریزش مو و بارهای قند خون

تحقیقات همچنان نشان می دهد که غذاهای فرآوری شده به دلیل دارا بودن بار قند خون بالا ، باعث ریزش مو می شوند. آشپزی با شاخص قند خون بالا باعث افزایش سطح قند خون بعد از غذا می شود. تحقیقات دیگر نشان می دهد که طاسی مردانه با مقاومت به انسولین ارتباط دارد. آنها حتی ادعا می کنند که مقاومت به انسولین را می توان با طاسی بصری تشخیص داد.

مقاومت به انسولین و ریزش مو: چگونه رژیم غذایی باعث آلوپسی آندروژنتیک می شود

احتمالاً شما در مورد طاسی الگوی مردانه (آلوپسی آندروژنتیک) شنیده اید ، که شرایطی است که بسیاری از افراد (مردان و زنان) با آن دست و پنجه نرم می کنند. برخی آن را در سنین پایین تر از دیگران تجربه می کنند.

به طور سنتی تصور می شد طاسی مردانه با ژنتیک مرتبط است. از طریق خط خون منتقل شد اخیراً شواهدی بین ریزش مو ، مقاومت به انسولین و سندرم متابولیک کشف شده است.

دی هیدروتستوسترون (DHT)

مطالعات اخیر (به عنوان مثال این ، این و این) نشان می دهد که سندرم متابولیک و مقاومت به انسولین را می توان از شروع زودهنگام طاسی الگوی مردان پیش بینی کرد. به نظر می رسد این دو حالت با هم مرتبط هستند و تحقیقات در این مورد ادامه دارد.

دی هیدروتستوسترون (DHT) یک هورمون مردانه است. وقتی فردی از طاسی مردانه رنج می برد ، به نظر می رسد DHT خود را به فولیکول های مو می چسباند. وقتی این اتفاق برای مدت طولانی رخ می دهد ، اندازه فولیکول های مو را کوچک می کند ، تا حدی که کار آنها متوقف می شود. این روند همچنین رشد موهای جدید را متوقف می کند.

سندرم متابولیک و شرایط پزشکی

سندرم متابولیک بیشتر جمعیت را تحت تأثیر قرار می دهد زیرا ما بیشتر و بیشتر به غذاهای فرآوری شده و رژیم های غذایی کمتر سالم وابسته ایم.

در زیر لیستی از شرایط پزشکی مربوط به سندرم متابولیک آمده است:

  • قند خون بالا (قند خون بالا)
  • تری گلیسیرید سرم بالا
  • فشار خون بالا (فشار خون بالا)
  • سطح پایین HDL (کلسترول “خوب”)
  • چاقی

درمان مقاومت به انسولین با سازگاری رژیم غذایی

اهمیت رژیم غذایی در مقاومت به انسولین

رژیم غذایی شما و غذایی که می خورید بر سه عامل م patternثر بر طاسی مردان تأثیر می گذارد: انسولین ، سندرم متابولیک و DHT. برخی از غذاهایی که می خورید سطح انسولین شما را بالا می برد. این واکنش ها همچنین میزان DHT را در سیستم شما افزایش می دهد. غذاهایی که سطح انسولین را افزایش می دهند نیز به احتمال زیاد منجر به سندرم متابولیک می شوند.

چربی های سالم برای سلامتی مفید هستند.

آیا تا به حال در مورد مفهوم “چربی خوب” چیزی شنیده اید؟ اسیدهای چرب غیر اشباع ، امگا 3 و 6 برای شما مناسب است. علاوه بر این ، با خوردن لینولئیک و لینولئیک اسید ، می توانید سطح HDL را افزایش دهید. جالب اینجاست که این چربی ها همچنین مهار کننده های 5-آلفا ردوکتاز هستند. 5-آلفا ردوکتاز چیزی است که تستوسترون را به DHT تبدیل می کند. DHT باعث ریزش مو می شود.

بنابراین سطح پایین HDL رژیم غذایی می تواند منجر به 5-آلفا ردوکتاز بیشتر شود که می تواند منجر به DHT بالاتر شود. این به نوبه خود می تواند باعث ریزش بیشتر مو شود

اسید لینولئیک مزدوج (CLA) یا اسید چرب به نام لینولئیک اسید در محصولات لبنی ، گوشت گاو و کره یافت می شود. (من محصولات لبنی نمی خورم ، احساس وحشتناکی به من دست می دهد) ما باید آنها را از طریق رژیم غذایی خود جذب کنیم زیرا بدن قادر به جذب این اسیدهای چرب نیست.

کره ، گوشت گاو ، گوشت قرمز ، چربی و غیره باعث ترس بسیاری از افراد از افزایش وزن ، حملات قلبی و غیره می شود. با این حال ، واقعیت این است که کیفیت بالا ، چربی های سالم برای شما خوشمزه هستندبه

چربی های سالم شما را چاق نمی کند! آنها برای شما مناسب هستند و به شما در مبارزه با مقاومت به انسولین کمک می کنند.

این تصور غلط است که چربی های سالم شما را چاق می کند. چربی ها برای چربی سوزی ، عضله سازی ، استخوان سازی ، مبارزه با سرطان و غیره عالی هستند. در سال های اخیر ، تعداد چربی های سالم را که می خورم افزایش داده ام. صادقانه می گویم وزن من هرگز به این ثبات نبوده است. به خاطر داشته باشید که من رژیم نمی گیرم یا کالری نمی شمارم. در واقع ، من بیشتر از همیشه کالری مصرف می کنم!

برای سالم ماندن ، بدن انسان به سه نوع چربی نیاز دارد. اشباع ، (بله !!) اسیدهای چرب چند غیر اشباع امگا 3 و چربی های چند غیر اشباع امگا 6. این چربی های مختلف همگی وظایف متفاوتی دارند ، از گوارش گرفته تا عملکرد مغز. (ماهی ، گوشت ، دانه ها ، آجیل)

مانند همه چیز ، کیفیت ضروری است. به خصوص زمانی که ما محصولات حیوانی مصرف می کنیم و من فقط حیوانات تغذیه شده با علف را می خورم.

مقاومت به انسولین چیست؟

اصطلاح “مقاومت به انسولین” در بحث سلامتی بیشتر و بیشتر مورد بحث قرار می گیرد. این یک بیماری است که در آن سلول های بدن دیگر آنطور که باید به انسولین پاسخ نمی دهند.

بدن شما از انسولین برای حفظ سطح قند خون در محدوده طبیعی استفاده می کند. وقتی قند یا کربوهیدرات مصرف می کنید ، در بدن شما به گلوکز تبدیل می شود. در پاسخ ، بدن شما انسولین مورد نیاز را برای تزریق گلوکز در هر سلول بدن شما ترشح می کند.

عدم تشخیص انسولین منجر به دیابت نوع 2 می شود.

هنگامی که بدن شما در برابر انسولین مقاوم می شود (مقاومت به انسولین) ، سلول های شما قادر به دریافت گلوکز مورد نیاز برای انرژی نیستند. و به جای توزیع بین سلول ها ، انسولین در خون شما باقی می ماند ، در سطوح بسیار بالا. بدن شما به طور طبیعی انسولین بیشتری را در پاسخ به سطح قند خون بالا ترشح می کند و یک چرخه شروع می شود. بدون توجه ، این چرخه منجر به دیابت نوع II می شود.

مقاومت به انسولین و ریزش مو

موهای ما با تغییرات مداوم قند خون مشکل دارند. علاوه بر این ، نمی تواند با فراز و نشیب های مداوم کنار بیاید ، که می تواند چرخه رشد را مختل کند. به همین دلیل ، مقاومت به انسولین احتمالاً باعث ریزش مو می شود. مو یکی از اولین نواحی قابل توجه است که نشان می دهد بدن از چیزی رنج می برد.

فرهنگ های اولیه به این نوع غذا دسترسی نداشتند که باعث این فراز و نشیب ها می شود. به عنوان مثال ، رژیم اینوئیت عمدتا از چربی و ماهی تشکیل شده است. بدیهی است که آنها چنین نوساناتی را تجربه نخواهند کرد.

هورمون های بدن انسان با یکدیگر تعامل دارند. هنگامی که برخی از هورمون ها تغییر می کنند (افزایش یا کاهش) ، هورمون های دیگر تحت تأثیر قرار می گیرند. علاوه بر این ، آنها همچنین می توانند در پاسخ تغییر کنند.

تا دیر نشده امتحان بده!

همانطور که می بینید ، ارتباط بین طاسی زودرس الگوی مردانه و مقاومت به انسولین می تواند منجر به بیماری جدی تری مانند دیابت شود. بنابراین ، افراد مبتلا به طاسی زودرس الگوی مردانه باید از نظر دیابت نوع II و مقاومت به انسولین در معاینات منظم سلامتی خود آزمایش شوند.

انسولین ، SHBG و DHT

مشخص شده است که مردان و زنان مبتلا به ریزش مو سطوح پایینی از گلوبولین اتصال دهنده هورمون جنسی (SHBG) دارند. همبستگی بین انسولین و SHBG نیز ثابت شده است که وقتی سطح انسولین بالا باشد ، سطح SHBG پایین است.

هنگامی که سطح SHBG بالا باشد ، سطح DHT پایین می آید زیرا SHBG به DHT متصل می شود. این مانع از اتصال DHT به گیرنده های آندروژن آنطور که باید می شود. این واکنش ها باعث می شود DHT کمتری به فولیکول های مو متصل شود و منجر به ریزش مو شود.

نکاتی برای کاهش مصرف روزانه قند خون

علاوه بر این ، شاخص قند خون برای شمارش مصرف کربوهیدرات در هر وعده استفاده می شود. علاوه بر این ، غذاهای فرآوری شده با بار قند خون بالا فاقد آنزیم هستند. آنها همچنین عامل اصلی بسیاری از بیماری ها و مشکلات سلامتی از جمله ریزش مو هستند.

همچنین ، برای حفظ سلامت بدن ، ثبات ذهن و انرژی بالا ، غذا (و نوشیدنی ها) را با بار دستگاه گوارش کم مصرف کنید. غذاهای کامل و طبیعی ، چربی های سالم ، گوشت ، ماهی ، سبزیجات ، آجیل ، آب استخوان و غیره را انتخاب کنید.

از رژیم غذایی متناسب با نوع بدن خود پیروی کنید

در نهایت ، همچنین به یاد داشته باشید که غذای مناسب با نوع بدن خود بخورید زیرا همه ما متفاوت هستیم و بدن ما به چیزهای مختلف نیاز دارد.

سعی کنید هر روز میزان بار دستگاه گوارش را در رژیم غذایی خود کاهش دهید.

برای اطلاعات بیشتر که به شما در تعیین میزان GI در یک غذای خاص کمک می کند ، به آدرس زیر مراجعه کنید: www.glycemicindex.com

اگر می خواهید 55 علت ریزش مو را بخوانید ، حتما این پیوند را چک کنید

یا برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سلامت مطلوب و داشتن یک سبک زندگی جامع ، اینجا کلیک کنید.



دیدگاهتان را بنویسید