نقش کلسیم در بدن چیست؟ در مورد این ماده حیاتی بیشتر بدانید


همه ما نام فوتبال را شنیده ایم. ما می دانیم که کلسیم به سلامت استخوان ها کمک می کند. اما آیا تنها عملکرد کلسیم برای حفظ سلامت استخوان است؟ در این مقاله در مورد نقش کلسیم در بدن صحبت خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید تا نقش این ماده معدنی مهم را بهتر بشناسید.

نقش کلسیم در بدن چیست؟

  • تنظیم ضربان قلب بدن ؛
  • کاهش بی خوابی ؛
  • تأثیر مهم بر متابولیسم آهن در بدن ؛
  • تنظیم سیستم عصبی بدن ، به ویژه انتقال محرک های عصبی ؛
  • استحکام استخوان ؛
  • عملکرد بهتر ماهیچه ها ؛
  • انتقال پیام های عصبی ؛
  • به لخته شدن خون کمک می کند ؛
  • به سلامت دهان و دندان کمک کنید.
نقش کلسیم در بدن چیست؟

علائم کمبود کلسیم در بدن چیست؟

  • پوکی استخوان؛
  • پوکی استخوان؛
  • راشیتیسم ؛
  • شکنندگی ناخن ها و دندان ها ؛
  • در عضله ؛
  • ضعف عضلانی
  • عفونت های مکرر ؛
  • کاهش وزن.

بهترین منابع کلسیم کدامند؟

  • انواع محصولات لبنی ؛
  • غلات ؛
  • ساردین و ماهی ؛
  • بادام ؛
  • ریواس؛
  • غلات ؛
  • انجیر.

چرا ما کلسیم مصرف می کنیم و هنوز علائم کمبود کلسیم را داریم؟

جالب است بدانید که دریافت کلسیم کافی نه تنها به بدن در تامین کلسیم کمک می کند. در واقع بدن شما باید بتواند کلسیم کافی را جذب کند. مهمترین عامل جذب کلسیم در بدن ویتامین D است. در صورت فقدان ویتامین D ، بدن شما فقط 10-15 درصد از کلسیم دریافتی خود را جذب می کند. به این ترتیب بقیه کلسیم دفع می شود. این دو مشکل اصلی را ایجاد می کند. اول ، شما انتظار دارید که سیستم بدن شما خوب کار کند و کلسیم کافی دریافت کند. اما این به هیچ وجه اینطور نیست. ثانیاً ، 85-90 of کلسیم دفع می شود. دفع کلسیم در کلیه اتفاق می افتد. این امر همچنین باعث تجمع کلسیم در کلیه ها می شود. این بدان معناست که مشکلات کلیوی شدید نیز خواهید داشت. برای جذب بهتر کلسیم ، علاوه بر ویتامین D ، باید منیزیم نیز مصرف کنید.

نقش کلسیم در بدن چیست؟

بهترین منبع کلسیم چیست؟

بسیاری از سبزیجات حاوی کلسیم هستند. برای مثال ، می توانید با خوردن انواع کلم پیچ و اسفناج مقداری کلسیم دریافت کنید. اما محصولات لبنی بدون شک بهترین منبع کلسیم هستند. طبق توصیه پزشکان و متخصصان تغذیه ، هر فرد بالغ باید روزانه 1 تا 2 لیوان شیر مصرف کند. همچنین مصرف 1 لیوان ماست توصیه می شود. اگر رژیم دارید ، می توانید از محصولات لبنی کم چرب استفاده کنید. حتی اگر با محصولات لبنی مشکل گوارشی دارید ، می توانید محصولات لبنی بدون لاکتوز را جایگزین کنید.

برای سلامت بیشتر ، می توانید از محصولات پروبیوتیک استفاده کنید. این محصولات حاوی انواع باکتری های مفید هستند. بنابراین می توانند میکروارگانیسم های بدن شما را متعادل کنند.

دوستان عزیز ، نظر شما در مورد نقش کلسیم در بدن چیست؟ آیا تا به حال از نقش کلسیم در بدن اطلاع داشته اید؟ کلسیم چگونه بدست می آید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و همراهان همراه خود به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید که ما مشتاقانه منتظر دیدن نظرات و تجربیات شما عزیزان هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید