هر فرد چقدر آب نیاز دارد؟ | آب مورد نیاز بدن


اکثر مردم از میزان نوشیدنی خود آگاه نیستند و بسیاری حتی نیمی از نیاز خود را نمی نوشند. آب در هر فرآیند سلولی در بدن شما دخیل است و هنگامی که بدن شما دچار کم آبی می شود ، همه آنها از جمله متابولیسم بدن شما ، کارآمدتر عمل می کنند. مانند خودروی خود به آن فکر کنید: اگر روغن و بنزین کافی داشته باشید ، کارآمدتر کار می کند. این بدن شماست متابولیسم شما اساساً مجموعه ای از واکنش های شیمیایی است که در بدن شما رخ می دهد. هیدراته ماندن از این واکنشهای شیمیایی به آرامی جلوگیری می کند. حتی 1.0 درصد کمبود آب می تواند باعث افت قابل توجه سوخت و ساز بدن شود. شما به طور مداوم از طریق ادرار و تعریق دچار کم آبی می شوید. اگر می خواهید بدانید چرا هنگام ورزش عرق می کنید ، می توانید به اینجا نگاهی بیندازید. برای جلوگیری از کم آبی بدن باید مقدار زیادی آب بنوشید. معمولاً هشت لیوان آب توصیه می شود که معادل حدود 2 لیتر است. با این حال ، برخی معتقدند که شما باید به طور منظم در طول روز آب بنوشید ، حتی زمانی که تشنه نیستید. مانند سایر موارد ، بستگی به شخص دارد. عوامل زیادی (داخلی و خارجی) در نهایت بر نیاز شما به آب تأثیر می گذارد.

آب مورد نیاز بدن

عواملی که بر میزان نوشیدن آب شما تأثیر می گذارد

وزن متغیری است که میزان نوشیدن آب را تغییر می دهد. به طور خلاصه ، این معادله به شما می گوید که نیمی از وزن بدن خود را بردارید و آن مقدار را در یک گرم آب بنوشید (25 میلی لیتر در هر اونس). عادات ورزشی شما نیز بر میزان نوشیدن آب تأثیر می گذارد. توصیه می شود هر 30 دقیقه که می خواهید ورزش کنید 300 میلی لیتر آب به دوز روزانه خود اضافه کنید. اگر در خارج از منزل تمرین می کنید و هوا بسیار گرم است ، ممکن است لازم باشد تعداد بیشتری را اضافه کنید. در صورت وجود منبع آب کافی ، کلیه ها کارآمدتر کار می کنند. اگر کلیه ها به لطف آب پس انداز کنند ، ادرار متراکم تری تولید می کنند که این امر باعث صرف انرژی بیشتر و فرسودگی بیشتر بافت های آنها می شود.

در مورد تامین آب چند قانون ساده باید رعایت شود

  • بخش مهمی از هیدراتاسیون نوشیدن آب قبل از شروع تشنگی یا قبل از هر گونه فعالیتی است.
  • قبل از دویدن چند لیوان آب بنوشید.
  • همچنین ، ادرار را بررسی کنید. اگر به اندازه کافی هیدراته هستید ، باید هر دو تا چهار ساعت یکبار ادرار کنید و ادرار باید بی رنگ یا بسیار زرد کم رنگ (یونجه یا روشن تر) باشد. اگر تیره تر از آن است ، مایعات کافی ندارید. سردرد و سرگیجه یکی از نشانه های دیر کم آبی است. در صورت بروز این موارد ، شما واقعاً باید آب مصرفی خود را به سرعت افزایش دهید.
  • کم آبی بدن می تواند یک تفریح ​​تابستانی را در بهترین حالت به یک تجربه ناخوشایند یا در بدترین حالت به یک سفر اضطراری تبدیل کند.
  • منتظر نباشید تا دیر شود. یک بطری آب با خود ببرید و خانواده و خانواده خود را در طول تفریح ​​تابستانی هیدراته نگه دارید!

از دو وب سایت زیر می توانید میزان آب مورد نیاز خود را محاسبه کنید

https://www.gigacalculator.com/calculators/water-intake-calculator.php

https://calculator-online.net/water-intake-calculator/

منابع

https://www.umsystem.edu/totalrewards/wellness/how-to-calculate-how-much-water-you-drink-drink

https://health.usnews.com/health-news/blogs/eat-run/2013/09/13/the-truth-about-how-much-water-you-should-really-drin

https://www.gigacalculator.com/calculators/water-intake-calculator.php

https://www.webmd.com/diet/features/water-for-weight-loss-diet#

https://www.healthline.com/nutrition/how-much-water-should-you-drink-per-day

دیدگاهتان را بنویسید