هوم ، شام چی؟ – آنیتا دوول


چند بار سوال زیر را از خود پرسیده اید یا از شما پرسیده شده است؟

“شام چی داریم؟”

من بارها و بارها می گویم … شاید حتی به صورت روزانه! این می تواند یکی از سخت ترین سوالات باشد زیرا شما واقعاً نمی دانید برای شام چه بخورید!

ما دائماً در طول روز تصمیم می گیریم و وقتی زمان شام فرا می رسد ، تصمیم دیگری است که باید بگیریم! به نظر می رسد ما همیشه در تلاش هستیم تا دریابیم چه بخوریم.

میتوانی ربطش را به این متوجه شوی؟

یک شب ، من به یخچالم خیره شده بودم و سعی می کردم بفهمم چه کار کنم. من خرید کرده بودم ، بنابراین غذاهای سالم زیادی وجود داشت. یک قسمت من واقعاً نمی دانست که چه می خواهم و قسمت دیگر من نمی خواهم کار را در آن قرار دهم!

وقتی به یخچال خیره می شدم ، استرس بیشتری داشتم و واقعاً نمی خواستم کاری انجام دهم.

نکته بعدی که می دانید ، من پیتزا سفارش دادم با وجودی که می دانستم این می تواند اهداف من را به عقب بازگرداند.

نکته این است که شما می توانید در آن حلقه گیر کنید زیرا برداشتن تلفن و تحویل چیزی به شما بسیار آسان است.

سپس متوجه می شوید که این کار را بیشتر و بیشتر انجام می دهید زیرا زندگی شما را کمی ساده تر می کند.

اما اگر به این مسیر ادامه دهید:

  • در نهایت شما کالری بیشتری بیشتر از آنچه می خواهید مصرف می کنید ،
  • احتمالاً مقدار زیادی سدیم (و سایر مواد ناخواسته) در غذای شما وجود دارد ،
  • به هیچ عنوان به اندازه زمانی که خودتان آن را تهیه می کنید ، مغذی نیست ،
  • و ممکن است نوع دیگری از استرس را به شما اضافه کند.

پس چگونه از شر همه اینها خلاص شدم؟

من تجزیه و تحلیل کردم که چرا “آماده سازی غذا” من کار نمی کند و چرا من اینقدر غذای خوری سفارش می دادم و به نتیجه زیر رسیدم.

با وجود اینکه قصد خوبی داشتم که برای تعطیلات آخر هفته وقت بگذارم ، اما واقعیت این بود که این کار را نکردم

و سپس من:

من چند شب در روز وقتم را برای “پخت دسته ای” صرف کردم.

من حدود یک ساعت در روزهای دوشنبه و پنج شنبه برای پختن غذاهایی مانند کینوا ، برنج ، پروتئین (همبرگر مرغ / بوقلمون / و غیره) و سبزیجات صرف کردم.

و با این کار می توانم به راحتی وعده های غذایی چند روز آینده (برای ناهار و شام) را با هم مخلوط کرده و مطابقت دهم.

تهیه غذااین کاری بود که به راحتی می توانستم انجام دهم … و با برخی موسیقی های عالی عالی بسیار بهتر پیش رفت. در واقع من مشتاقانه منتظر آن بودم!

بهترین بخش این است که من تفاوت بین احساسی که هنگام خوردن غذاهای پخته شده در خانه با چند بار در هفته احساس می کردم ، احساس کردم.

انرژی بیشتری داشتم ؛ معده ام خیلی بهتر شد ؛ من آنقدر نفخ نکرده بودم ؛ بهتر خوابیدم ؛ و همچنین درد و دردهای کمتری داشتم. اوه!

پس از آن ، بسیار راحت تر می توانستم با پخت و پز دسته ای خود ادامه دهم و از غذاخوردن خودداری کنم. (من هنوز هم گاهی اوقات آن را دارم اما نه به دفعات قبلی)

این امر من را در راستای اهداف سلامتی ام حفظ کرده است و همچنین در این راه مقداری پول برای من ذخیره کرده است. من باید عاشقش باشم!

آماده سازی از قبل چندان دشوار نیست و هنگامی که به آن عادت کردید ، واقعاً در وقت ، انرژی و پول خود صرفه جویی می کنید!

به علاوه ، استرس و اضطراب کمتری خواهید داشت!

و این “برای شام چی؟” در حال حاضر به راحتی می توان پاسخ داد!

اگر هنوز این کار را انجام نداده اید ، امیدوارم امتحان کنید. این یک عادت است که زندگی شما را بسیار آسان می کند.

برای راهنمایی ، منابع ، چالش ها و غیره ، در گروه Aging with Vitality یا در صفحه مربی من آنیتا دوول به من بپیوندید.

به زندگی که داری عشق بورز،


آنیتا دوول

مربی تغذیه جامع
کارشناس ارشد مشاور برای سلامت محیط کار
Gruppo FB پیری با سرزندگی
مربی آنیتا دوول صفحه FB

PS از شما دعوت می کنم به جمع من بپیوندید افزایش سن با گروه FaceBook Vitalityبه این مکان برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات و استراتژی ها برای زندگی با کیفیت و سرزندگی است. شما می توانید اولین نفری باشید که به رایگان ، چالش ها و غیره دسترسی دارید. همچنین مکانی برای به اشتراک گذاشتن مطالب سرگرم کننده!


دیدگاهتان را بنویسید