هکر اطلاعات مشتریان را از صندوق سلامت استرالیا منتشر می کند


یک هکر اطلاعات شخصی حدود 100 مشتری را از سرور بزرگترین شرکت بیمه سلامت استرالیا Medibank منتشر کرده است. افشای آنلاین یک واکنش هکری به عدم پرداخت باج توسط شرکت بود. نشت داده ها همچنین حاوی اطلاعاتی در مورد بسیاری از افرادی بود که به بیماری هایی مانند HIV/AIDS، درمان سوء مصرف مواد مخدر و غیره مبتلا بودند.

مدیبانک گفت این نمونه که در دارک وب منتشر شده است، بخشی از مجموعه عظیمی از اسناد است که گمان می رود ماه گذشته به سرقت رفته است. اعتقاد بر این است که حاوی جزئیات حدود 10 میلیون مشتری سابق و فعلی مدیبانک است. این شرکت گفته است که انتظار می رود در هفته های آینده اطلاعات بیشتری درز کند.

اطلاعات مشتریان بیمه سلامت استرالیا توسط هکر افشا شد

دیوید کوکار، مدیر اجرایی مدی بانک، گفت که این خبر بسیار نگران کننده است و برای آسیب رساندن به پایگاه مشتریان این شرکت انجام شده است. او همچنین به ما اطمینان داد که مسئولیت حفاظت از اطلاعات مشتریان را بر عهده می گیرند و همیشه آماده پشتیبانی از آنها هستند.

هکر اطلاعات مشتریان را از صندوق سلامت استرالیا منتشر می کند

این را یکی از افرادی که نامش در لیست بود گفت مدیبانک در واکنش به چنین بحرانی بسیار «ترحم انگیز» بوده است. این موضوع به قدری نگران کننده است که باید حساس ترین جزئیات یک شخص را در اینترنت مشاهده کنید و همچنین اخبار مربوط به آن را تماشا کنید.

کلر اونیل، وزیر امنیت سایبری، از رسانه های اجتماعی و شرکت های رسانه های سنتی خواسته است که پلتفرم های خود را برای انتشار چنین اطلاعات حساسی در دسترس قرار ندهند. او گفت اگر اجازه انتشار داده شود، آن شرکت ها نیز بخشی از جرم می شوند.

اونیل ابراز اطمینان کرد که چنین اقداماتی توسط شرکت های رسانه ای استرالیا انجام نخواهد شد زیرا آنها نسبت به کشور خود و شهروندان آن حساس هستند. او هشدار داد که این حادثه اولین مورد از مجموعه‌ای است که می‌تواند هفته‌ها یا شاید ماه‌ها دنبال شود.

آنتونی آلبانیز، نخست وزیر استرالیا، که یکی از مشتریان مدیبانک نیز هست، تصمیم این شرکت برای پرداخت نکردن باج را ستود. او گفت که این شرکت از دستورالعمل ها پیروی کرد و این بهترین تصمیم بود.

اگر آنها با تقاضای باج هکر موافقت می کردند، منجر به عوارض بیشتر در مقیاس بزرگتر می شد. اما او همچنین نگرانی مردم را در مورد فاش شدن چنین جزئیات شخصی ابراز کرد، زیرا خودش یکی از مشتریان مدیبانک بود.

اخاذی‌ها همچنین قصد باج‌گیری از این شرکت را داشتند و می‌گفتند در صورت عدم پاسخگویی به تقاضای باج، جزئیات مشتریان سرشناس آن را فاش خواهند کرد.

با این حال، مدیبانک موافقت نکرد زیرا هیچ تضمینی وجود نداشت که آنها جزئیات را بدون توجه به پرداخت باج منتشر نکنند.

اطلاعات بیشتر از Powdersville Post:

🔵یک هکر موفق نشد یکی از منابع آب یکی از شهرهای فلوریدا را مسموم کند.

🔵روسیه احتمالا مسئول هک آژانس های فدرال است

یک وبلاگ نویس با نام “باند اخاذی” دوشنبه شب پیامی را در وب تاریک منتشر کرد مبنی بر اینکه لیست تا 24 ساعت دیگر منتشر می شود. دو هفته پیش، تعداد تخمینی نقض اطلاعات مشتریان حدود 4 میلیون نفر بود، اما طبق گزارش مدیبانک، اکنون به 9.7 میلیون افزایش یافته است.

پس از حادثه مشابهی که در سپتامبر در Optus، دومین شرکت بزرگ مخابراتی بی‌سیم استرالیا، رخ داد، جایی که آنها سرقت اطلاعات حدود 9.8 میلیون مشتری را گزارش کردند، مجلس نمایندگان یک لایحه اضطراری را تصویب کرد که مجازات نقض محرمانگی را افزایش داد. این از 2.2 میلیون دلار استرالیا (1.4 میلیون دلار) تا 50 میلیون دلار استرالیا (32 میلیون دلار) یا بیشتر متغیر است. با این حال، این لایحه تصویب نشده است و بنابراین هنوز قانون نیست.

این شرکت ها مسئولیت اصلی جلوگیری از چنین نقض گسترده حریم خصوصی را بر عهده داشتند و در این مورد باید دید مدیبانک چگونه با این وضعیت برخورد خواهد کرد که ممکن است در روزها و هفته های آینده بدتر شود. اطلاعات به سرقت رفته از Medibank همچنین شامل ادعاهای بهداشتی از حدود 500000 نفر بود که شامل موارد درمان و تشخیص بود.

پست های اخیر نیکی آتکیسون (همه را ببین)







دیدگاهتان را بنویسید