ورزش با “خستگی آدرنال” و اختلال در تنظیم کورتیزول – Erin Holt Health



ورزش زیاد باعث سوزاندن گلوکز تجمع یافته می شود که می تواند منجر به کاهش قند خون شود. این امر به ویژه اگر در حال حاضر با مشکلات پایین قند خون سر و کار دارید مشکل ساز است. این باعث می شود بدن شما مجبور شود کورتیزول بیشتری تولید کند تا قند خون شما بازگردانده شود. این کار با تجزیه توده عضلانی بدون چربی و حتی دیواره روده انجام می شود تا اسیدهای آمینه را برای استفاده به عنوان سوخت آزاد کند. این “حالت کاتابولیک” است: بدن شما بافتها را تجزیه می کند.

اگر تحت استرس هستید – استرس عاطفی ، استرس غذایی یا هر چیز دیگری – در حال حاضر در حالت کاتابولیک هستید ، بنابراین دیگر فعالیت کاتابولیک را نمی خواهید.

توصیه های ورزشی من برای مراجعه کنندگان اغلب به آنچه در آزمایشگاه های آنها می بینم بستگی دارد ، به ویژه در مورد سطح کورتیزول. وقتی صحبت از اختلال در تنظیم کورتیزول می شود ، تنها بر اساس علائم تنها مشکل است.

این یکی از اصلی ترین دلایلی است که من شما را برای احیای هورمون ها ایجاد کردم – بنابراین زنان بیشتری می توانند به آزمایشات هورمونی عملکردی دسترسی داشته باشند ، در حالی که توصیه های خاصی نیز برای آنها دریافت می کنند! من شخصاً عاشق آزمون DUTCH هستم و از آنهایی که بیشتر در تمرین و YHR استفاده می کنم ، است.

توصیه های بالای کورتیزول:

اگر ورزش بیش از حد انجام نشود ، می تواند سطح بالای کورتیزول را کاهش دهد

تمرین ممکن است “آرام” به نظر برسد (اما شما همچنین می توانید بیش از حد به خودتان فشار بیاورید ، بنابراین مراقب باشید)

ورزش بیش از حد قلبی عروقی + شدت بالا می تواند شما را در وضعیت کاتابولیک قرار دهد

این زمان خوبی برای تمرین برای ماراتن یا شروع کراس فیت نیست

بر استراحت ، تعمیر و ورزش تمرکز کنید

ورزش متوسط ​​CV (70-75 of حداکثر ضربان قلب هوازی برای سن) به مدت 45-50 دقیقه می تواند باعث افزایش بیش از حد سمپاتیک و تعدیل کورتیزول شود ، اما ورزش زیاد با کورتیزول پایین می تواند مضر باشد



دیدگاهتان را بنویسید