ورزش برای درمان سیاتیک ورزش برای سیاتیک


برخلاف سایر دردهای سیاتیک ، درد با استراحت بهبود نمی یابد و تمرینات ویژه در تسکین آن م areثر است. تمرینات مناسب برای سیاتیک را بخوانید.

سیاتیک در اثر تحریک و التهاب عصب سیاتیک ایجاد می شود.

برخی معتقدند که تمرینات ، حرکات کششی خاص در درمان درد و گرفتگی عصب سیاتیک و نواحی اطراف آن مثر است.

اگرچه سیاتیک قابل درمان است ، اما ورزش مناسب می تواند به تسریع روند بهبود کمک کند.

مدیریت سیاتیک مشکل و گاهی ناامید کننده است. برخلاف سایر سیاتیک ، سیاتیک با استراحت بهبود نمی یابد.

این مقاله به تمرینات و تمرینات مختلف برای درمان سیاتیک و دلیل موثر بودن آنها می پردازد.

همچنین علل و علائم سیاتیک ، اقدامات پیشگیرانه و سایر گزینه های درمانی را شرح می دهد.

همچنین بخوانید:

درمان سیاتیک (کلیک کنید)

سیاتیک چیست؟

سیاتیک نوعی درد عصبی در امتداد عصب سیاتیک است.

عصب سیاتیک بزرگترین و طولانی ترین عصب بدن است. این عصب قبل از انشعاب از ناحیه کمر در هر پا به باسن متصل می شود.

قطر عصب سیاتیک در برخی مناطق تا 2 سانتی متر است.

به طور کلی ، سیاتیک بسته به محل فشرده شدن آن می تواند یک پا و یک طرف بدن را تحت تأثیر قرار دهد. درد رفلکس همراه با سوزن سوزن شدن یا بی حسی در ناحیه کمر ، نزدیک باسن ، پشت ساق ، پا و انگشتان پا از جمله علائم این بیماری است.

همچنین ، ناحیه آسیب دیده ممکن است ضعیف تر از حد معمول باشد. در برخی موارد ، این وضعیت باعث کمردرد نیز می شود که می تواند یک احساس ثانویه شدیدتر از سیاتیک باشد.

همچنین بخوانید:

علل و درمان کمردرد (کلیک کنید)

علت سیاتیک

سیاتیک به دلیل تحریک و التهاب عصب سیاتیک به طور موقت رخ می دهد. با این حال ، تشخیص علت بسیاری از موارد سیاتیک مشکل است.

این درد زمانی رخ می دهد که دیسک یا فتق دچار لغزش شده و بر عصب سیاتیک فشار وارد می کند.

دیسک ها قسمت هایی از غضروف هستند که مهره های ستون فقرات را می پوشانند و در خم شدن ستون فقرات مثر هستند.

سایر علل سیاتیک عبارتند از:

  • سرطان ستون فقرات
  • عفونت ها به ستون فقرات سرایت می کنند
  • مهره های کمری – این وضعیت باعث می شود که دیسک روی مهره های کمر حرکت کند
  • سندرم Cauda equina – این وضعیت بر اعصاب قسمت تحتانی نخاع تأثیر می گذارد.
  • آسیب نخاعی

هفت تمرین و کشش برای سیاتیک

اکثر افراد مبتلا به سیاتیک بعد از 4-6 هفته بهبود می یابند. با این حال ، برخی از تمرینات و حرکات کششی در بهبود درد سیاتیک و درد عضلات مثر است.

تمرینات زیر برای افزایش قدرت و انعطاف پذیری سرین ، پیریفورمیس ، عضلات همسترینگ و کمر موثر است.

ورزش منظم به احتمال زیاد بهترین نتیجه را در درمان سیاتیک ارائه می دهد. با این حال ، همه این تمرینات لزوماً برای همه مفید نیستند زیرا علل مختلف سیاتیک به طرق مختلف بر عصب سیاتیک تأثیر می گذارد.

توجه داشته باشید که ورزش باید باعث ایجاد تنش و تنش در ناحیه شود ، اما نباید سیاتیک را تشدید کرده یا باعث ایجاد درد جدید شود.

همچنین بخوانید:

مزایای ورزش برای سلامت جسمی و روانی (کلیک کنید)

موقعیت کبوتر نشسته

افرادی که تجربه یوگا دارند احتمالاً از قبل با این ورزش آشنا شده اند. برای انجام این حرکت مراحل زیر را دنبال کنید:

  • روی زمین بنشینید و پاها را صاف و مستقیم بکشید.
  • پای راست را خم کنید و مچ پای راست را روی زانوی چپ قرار دهید.
  • از باسن به جلو خم شوید و اجازه دهید قسمت بالای بدن به آرامی به سمت پایین ران حرکت کند.
  • بنابراین ، اگر احساس راحتی می کنید ، پای چپ خود را خم کرده و دستان خود را پشت ران ها قرار دهید تا کشش افزایش یابد.
  • بسته به راحتی ، این موقعیت را برای 10-20 ثانیه حفظ کنید.
  • سپس به آرامی رها کرده و تمرین را برای طرف دیگر تکرار کنید.

همچنین بخوانید:

حرکات یوگا: مبتدی – متوسط ​​و پیشرفته (کلیک کنید)

ورزش برای درمان سیاتیک تمرین برای سیاتیک تمرین برای سیاتیک

کشش تنه هنگام نشستن

برای انجام کشش سینه مراحل زیر را دنبال کنید:

  • روی زمین دراز بکشید و پاها را دراز کرده و انگشتان پا را به سمت بالا خم کنید.
  • زانوی راست را خم کنید ، ساق را بلند کنید و آن را نزدیک قسمت بیرونی پای چپ (زانو) قرار دهید.
  • آرنج چپ خود را در قسمت خارجی زانوی راست خود قرار داده و بدن خود را به آرامی به سمت داخل فشار داده و بچرخانید.
  • 20 تا 30 ثانیه در این حالت بمانید و سپس رها کنید. سپس تمرین را برای طرف دیگر بدن انجام دهید.

این تمرین را 2 تا 3 بار در هر طرف تکرار کنید.

ورزش برای درمان سیاتیک تمرین برای سیاتیک تمرینات برای سیاتیک

زانو به سینه

برای انجام این حرکت مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به پشت دراز بکشید و پاها را در حالی که زانوها بالا آمده اند و کف پاها را روی زمین صاف می کنید ، خم کنید.
  • یک زانو را به سینه خود بیاورید و پای دیگر را روی زمین بگذارید.
  • زانو را تا 30 ثانیه یا تا زمانی که احساس راحتی می کنید روی سینه نگه دارید.
  • سپس پا را به آرامی رها کرده و همین مراحل را برای پای مقابل نیز تکرار کنید.

این تمرین باید 3 بار برای هر پا انجام شود. همچنین ، مانند یک نوع کشش مشابه ، هر دو پا را می توان حرکت داد و برای ثانیه به سمت قفسه سینه نگه داشت.

پل های باسن

برای انجام این حرکت مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به پشت دراز بکشید و پاهایتان را خم کنید به طوری که زانوها بالا آمده و پاها روی زمین ، به عرض شانه ها باز شود.
  • پاشنه های خود را فشار دهید و باسن خود را بلند کنید تا یک خط مستقیم از زانو تا شانه ایجاد شود.
  • سپس چند ثانیه در این حالت راحت بمانید و باسن خود را به حالت اولیه بازگردانید.

ابتدا این تمرین را 8 تا 10 بار تکرار کنید و اگر احساس راحتی کردید آن را برای چند ست انجام دهید.

ورزش برای درمان سیاتیک تمرین برای سیاتیک تمرینات برای سیاتیک

کشش همسترینگ ایستاده

برای انجام این تمرین و ایجاد فاصله بین پا و زمین به یک صندلی یا وسیله مشابه نیاز است. مراحل انجام این تمرین عبارتند از:

  • بایستید و یک پا را روی چیزی بالاتر از پای دیگر (اما زیر سطح لگن) قرار دهید. برای این منظور می توان از صندلی یا نردبان استفاده کرد.
  • پا را خم کنید تا انگشت و پا بلند شود.
  • کمی از لگن به جلو خم شوید و تنه را به سمت ساق پا (پایین) حرکت دهید تا همسترینگ درگیر شود. پشت خود را صاف نگه دارید.
  • تا جایی که ممکن است بدون ایجاد ناراحتی خم شوید ، اما زیاد کشش ندهید.
  • این حالت را به مدت 30 ثانیه یا تا آنجا که ممکن است نگه دارید.
  • سپس به آرامی رها کرده و تمرین را برای طرف دیگر تکرار کنید.

این تمرین را 2 یا 3 بار برای هر پا تکرار کنید.

ژست کودک

این تمرین در یوگا نیز رایج است و مراحل زیر را دنبال می کند:

  • روی زانو بنشینید و باسن خود را به پاشنه پا نزدیک کنید.
  • زانوها را به اندازه باسن جدا کرده و تنه را بین ران ها بکشید.
  • بازوهای آرام خود را به زمین و جلوی سر خود بکشید.
  • برای آرامش نفس بکشید. عضلات ساق پا را به زور به پاشنه فشار ندهید و بگذارید بماند تا کشش ملایمی ایجاد شود.

در صورت امکان ، قبل از رها کردن این حالت را به مدت 30 ثانیه نگه دارید.

ورزش برای درمان سیاتیک تمرین برای سیاتیک تمرینات برای سیاتیک

کج لگن

این تمرین برای تقویت کمر ، عضلات شکم و پایین شکم مثر است. مراحل آن عبارتند از:

  • به پشت دراز بکشید و پاها را خم کرده و دست ها را در دو طرف بدن قرار دهید.
  • ماهیچه های شکم خود را منقبض کرده و پشت خود را به زمین فشار دهید.
  • باسن و لگن خود را کمی به سمت بالا متمایل کرده و وضعیت را حفظ کنید. سپس برای چند ثانیه روی تنفس خود تمرکز کنید.
  • موقعیت را رها کرده و استراحت کنید.

10 تکرار برای شروع کافی است ، اما در صورت امکان این تعداد را با گذشت زمان افزایش دهید.

چگونه ورزش به درد سیاتیک کمک می کند

به گفته BMJ ، ورزش باید جزء مهمی از درمان غیر تهاجمی در نظر گرفته شود.

این به این دلیل است که درد سیاتیک ، برخلاف سایر آسیب ها ، با استراحت بهبود نمی یابد ، اما به ورزش مناسب پاسخ می دهد.

همچنین ادامه ورزش پس از درمان سیاتیک به جلوگیری از بازگشت آن کمک می کند.

عوامل زیر در کاهش علائم سیاتیک م areثر است:

بهبود جریان خون

ورزش جریان خون را در عضلات و اعصاب ناحیه موردنظر بهبود می بخشد. بهبود جریان خون در انتقال خون تازه و مواد مغذی به ناحیه مورد نظر و دفع سموم و التهاب از این مناطق م effectiveثر است.

همچنین بخوانید:

برای گردش بهتر خون چه بخوریم؟ (کلیک)

بهبود قدرت ماهیچه ها

ورزش می تواند عضلات مناطق آسیب دیده را درگیر کرده و تقویت کند. ماهیچه های قوی تر نیز می توانند وزن بیشتری را در اطراف بافت مورد نظر حمل کنند.

طبق تحقیقات انجام شده در مجله Exercise Rehabilitation ، تمرینات هدفمند برای تثبیت کمر و افزایش انعطاف پذیری در حرکات آن موثر است. این به کاهش فشار بر دیسک های نزدیک عصب سیاتیک کمک می کند.

همچنین بخوانید:

انواع ماهیچه های بدن و راه های کمک به رشد آنها (کلیک کنید)

بهبود سلامت عصب

بر اساس مطالعه ای در سال 2016 ، تمرینات ورزشی سیاتیک سیستم عصبی را تحریک می کند. این منجر به افزایش انعطاف پذیری عصب و کاهش سفتی و حساسیت به نشانگرهای سلامت عصبی می شود.

بهبود سلامت بافت نرم

ورزش منظم سیاتیک باعث بهبود بافت نرم دیسک و افزایش سلامت آن می شود.

بر اساس تحقیقات انجام شده ، دیسک های ستون فقرات در طول ورزش از مواد مغذی و مایعات سالم تری استفاده می کنند. بنابراین ، استفاده طولانی مدت از آنها و کاهش فعالیت بدنی برای دیسک ها مضر است.

چگونه از سیاتیک جلوگیری کنیم

برخی اقدامات پیشگیرانه را می توان برای کاهش خطر سیاتیک یا جلوگیری از کمردرد (که می تواند باعث درد شود) انجام داد.

این شامل:

  • از فعالیت هایی که باعث ایجاد درد مانند کشش و پیچ خوردن می شوند ، قبل از گرم شدن خودداری کنید
  • از تکنیک های مناسب برای بلند کردن اجسام سنگین استفاده کنید
  • از نشستن یا ایستادن طولانی مدت خودداری کنید
  • قبل از استفاده ، ماهیچه های خود را گرم کنید
  • ورزش منظم برای تقویت عضلات

یکی دیگر از درمان های سیاتیک

مصرف داروهای ضد التهابی و داروهای خانگی از دیگر گزینه های درمانی سیاتیک است.

درمان های پزشکی

داروهای تجویز شده برای تسکین درد سیاتیک عبارتند از:

  • ضد تشنج ها
  • داروهای ضد انعقادی غیراستروئیدی
  • کورتیکواستروئیدهای تزریقی
  • شل کننده های عضلانی

همچنین بخوانید:

شل کننده های عضلانی (کلیک کنید)

درمان خانگی

داروهای خانگی سیاتیک شامل موارد زیر است:

  • تمرینات قدرتی اصلی را انجام دهید
  • از بسته های گرم یا سرد برای کاهش التهاب و آرامش فرد استفاده کنید
  • نشستن و ایستادن را تمرین کنید
  • به طور مرتب تمرینات با شدت کم انجام دهید ، از جمله پیاده روی ملایم و شنا

برای مشاهده و خرید محصولات سرد و گرم از داروخانه آنلاین Eviro کلیک.

نتیجه

سیاتیک زمانی رخ می دهد که عصب سیاتیک تحریک و فشرده می شود.

گاهی اوقات لغزش دیسک در ستون فقرات علت این بیماری است.

با تقویت عضلات و افزایش انعطاف پذیری در ناحیه مورد نظر ، می توانید روند بهبود را تسریع کرده و از آسیب بیشتر جلوگیری کنید.

گزینه های درمانی ، از جمله م exercisesثرترین تمرینات را می توان با پزشک و فیزیوتراپ خود در میان گذاشت.

برای مشاهده و خرید مکمل ها و محصولات مراقبت از داروخانه آنلاین Oiro کلیک.

1 »2» 3 »4» 5 به این مقاله امتیاز می دهم!

[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید