وقتی نوبت به کاهش وزن بعد از 60 سالگی می رسد ، شما یک انتخاب دارید: اکنون آن را دوست داشته باشید یا بعداً آن را دوست داشته باشید!


لذت به عنوان “احساس رضایت و لذت شادی” تعریف شده است.

وقتی نوبت به زندگی خوب می رسد ، چه چیزی به شما لذت می دهد؟ آیا احساس خوبی دارید ، داشتن انرژی ، ارتباط با افراد و چیزهایی که به آنها اهمیت می دهید؟ فکر می کنم اینها چیزهایی است که بیشتر ما را خوشحال می کند.

نکته این است که هیچ یک از این موارد به طور خودکار به وجود نمی آیند – شما باید به هر یک متعهد شوید تا موفق شوید و از آن لذت ببرید.

من اخیراً با یک مشتری لذت بخش صحبت می کردم. او می خواهد وزن کم کند و بهتر بخوابد. اما او همچنین می داند که احساسات خوار است و متوجه می شود وقتی شیرینی می خورد آرام می شود. آشنا بنظر رسیدن؟

این به دلایل زیادی برای بسیاری از ما مشکل ساز است. در دوران کودکی ، ممکن است زمانی که از سه چرخه ما بیرون می آیید یا عصبانی شده اید با چرت خوابیدن از شما پذیرایی می شود. ارتباط بین درد و تسکین فوری باقی ماند.

ممکن است هنگام خوردن یک دسر متوجه شوید که در آن لحظه احساس بهتری دارید. شیرینی ها موذی هستند ، زیرا به مرکز لذت در مغز ضربه می زنند و شما احساس بهتری دارید. برای لحظه ای احساس لذت می کنید.

اما بعد واقعیت به چشم می خورد. مشکلی که اشاره کردید حل نمی شود. و از خود به خاطر حمایت نکردن از هدف کاهش وزن یا فقط رفاه عمومی انتقاد می کنید. “چی فکر میکردم؟” ممکن است بگویید “چرا وقتی می توانستم اقدامی انجام دهم که منجر به لذت طولانی مدت تری می شد ، حواسم پرت می شد؟”

لذت طولانی مدت حسی است که وقتی چشم ها و اقدامات خود را بر روی هدف بلند مدت متمرکز می کنید ، به شما دست می دهد. شما آن لحظات را دارید که میل به تجربه لذت لحظه ای به وجود می آید ، اما تکنیک هایی را برای یادآوری بالاترین هدف خود ایجاد کرده اید.

برای هدایت شما به نتایج قابل اطمینان تر و رضایت بخش تر ، ممکن است بخواهید یک مانترا طراحی کنید …

“من می دانم در دراز مدت چه می خواهم” یا “این لذت لحظه ای مشکل من را حل نمی کند”

ایده این است که تشخیص دهید لذت لحظه ای که از افراط و تفریط به دست می آورید ، حواس شما را پرت می کند و می تواند باعث آسیب شود. این کار شما را از لذت بردن از اهداف بلند مدت خود برای داشتن احساس خوب ، وزن کمتر ، داشتن انرژی بیشتر و غیره باز می دارد.

به محض اینکه وسوسه را تشخیص دادید ، متوقف شوید و فکر کنید: در حال حاضر ، آیا من لذت آنی را که از این کاسه بستنی یا پیتزای پنیر دارم خواهم ، یا می توانم از طریق احساسات نفس بکشم و به خودم یادآوری کنم که چقدر خوب هستم؟ وقتی وزن بهتری داشته باشم ، انرژی بیشتری داشته باشم و غیره احساس خواهم کرد.

هیچ یک از ما همیشه در این راه موفق نیستیم ، اما وقتی می توانید بیشتر مواقع موفق باشید ، به خود بسیار افتخار خواهید کرد.

این روزها برای حفظ تناسب اندام چه می کنید؟ آیا از سلامت و توانایی های جسمانی خود راضی هستید؟ چرا و چرا نه؟ آیا شخصا بعد از 60 سالگی وزن کم کرده اید؟ لطفاً به گفتگو بپیوندید.