پادکست قسمت 163: محور HPA ، بهینه سازی تیروئید و متابولیسم


چگونه می توانید متابولیسم خود را کنترل کرده و اهداف تناسب اندام خود را بهینه کنید؟ لیسی دان ، متخصص تغذیه و بنیانگذار UpliftFit Nutrition ، در مورد هورمون ها صحبت می کند و اینکه چرا و چرا باید درک کرد که چگونه می توانید بهترین ظاهر خود را داشته باشید.

همه اطلاعات و پیوندهای مربوط به این قسمت را می توانید در آدرس زیر بیابید https://holisticwellness.ca/episode163به

برای گوش دادن به iTunes ، Stitcher یا Spotify اینجا را کلیک کنید:

iTunes – اینجا را کلیک کنید
منگنه – اینجا را کلیک کنید
Spotify – اینجا را کلیک کنید

مطمئن شوید که در این پادکست در iTunes مشترک شده اید و برای ما امتیاز و بررسی بگذارید!

موضوعات مورد بحث در این قسمت:

  • محور HPA چیست؟
  • چگونه محور HPA می تواند خراب شود و به دنبال چه چیزی باشید
  • مشکلات تیروئید و عوامل اصلی سلامت تیروئید
  • ارتباط تیروئید با متابولیسم
  • چگونه می توانید متابولیسم خود را بهینه کرده و کنترل کنید
  • نکات و ترفندهایی که می توانید برای بهینه سازی اهداف تناسب اندام و هیکل خود به کار ببرید
  • با توجه به چرخه خود تمرین کنید
  • برخی از استراتژی های کلیدی برای خوب خوابیدن

امتیاز کلیدی:

  • هنگامی که یک عامل استرس زا وجود دارد ، بدن ما آن را به عنوان یک تهدید درک می کند. و آنچه می تواند اتفاق بیفتد این است که با گذشت زمان ، آن استرس داخلی یا خارجی باعث می شود که ما در محور HPA دارای تنظیم نزولی باشیم. در آن زمان است که ما شروع به ایجاد چرخه نامنظم یا از دست دادن چرخه قاعدگی می کنیم.
  • تنوع ریز مغذی ها یکی از مهمترین کارهایی است که می توانید برای تقویت روده سالم و میکروبیوم سالم انجام دهید.
  • تیروئید موتور متابولیسم ما است.
  • برای دستکاری در اندام خود ، باید میزان مصرف غذای خود و میزان مصرف انرژی خود را بدانیم.
  • خواب اساساً سرویس نظافت منزل ما است. این به از بین بردن تمام التهابات و سموم از بدن ما کمک می کند و به ما در تجدید خود کمک می کند.

مراحل عمل:

  • از رژیم غذایی خوب و با کیفیت بالا ضد التهاب پیروی کنید.
  • به این اختلالات غدد درون ریز نگاه کنید.
  • مطمئن شوید که قند خون خود را متعادل کرده اید.
  • اگر می خواهید روده خود را درمان کنید ، از غدد فوق کلیوی و استرس شروع کنید. همچنین ، به وضعیت تغذیه و سلامت کبد خود توجه کنید.
  • اگر کورتیزول شما بالا یا پایین است ، بهترین کاری که می توانید انجام دهید تمرکز بر تمرینات مقاومتی حداکثر 1 ساعت ، 4 تا 5 بار در هفته است.
  • راهکارهای خوب خوابیدن:
  • حداقل 2 ساعت قبل از خواب نور آبی را مسدود کنید.
  • حداقل 30 دقیقه قبل از خواب تمام قطعات الکترونیکی را قطع کنید.
  • قبل از خواب مقداری کربوهیدرات دریافت کنید.
  • اتاق خواب خود را خنک نگه دارید.
  • مطمئن شوید که یک تشک خوب و با کیفیت دارید.
  • از مصرف کافئین در پایان روز خودداری کنید.

لیسی گفت:

“تمرین کنید. و هنگامی که احساس کردید باید استراحت کنید ، به بدن خود گوش دهید و استراحت کنید.”

“فحش بدید غذای کثیف را برش دهید ، آب کثیف را بریزید ، فیلتر هوای کثیف را ، افراد کثیف را. زیرا همه این موارد می تواند بر سلامت ما تأثیر بگذارد. “

ممنون که گوش دادید!

اطلاعیه های مهم:

آخرین برنامه ما ، برنامه 28 روزه تنظیم مجدد آدرنال را بررسی کنید. اگر احساس خستگی می کنید ، مضطرب هستید ، وزن اضافه می کنید ، نمی توانید بخوابید و به تنظیم مجدد نیاز دارید ، این برنامه بهترین راه حل است! غدد فوق کلیوی ما در مورد بازگرداندن سلامت هورمونی در وهله اول قرار دارند. به همین دلیل است که ما یک برنامه غذایی مغذی ، برنامه ورزشی ، تمرینات تنفسی و موارد دیگر را در این برنامه قرار داده ایم تا به شما کمک کند بهترین احساس را داشته باشید! در این پیوند در اینجا به برنامه تنظیم مجدد آدرنال بپیوندید – https://bit.ly/28dayadrenalresetبه

در خبرنامه ما ثبت نام کنید holisticwellness.ca/ خبرنامه و در اینستاگرام با من ارتباط برقرار کنید ، holisticwellnessfoodieبه در صورت تمایل به گسترش آن ، به من اطلاع دهید. همچنین اگر در هر پادکست پادکستی که در حال گوش دادن به ما هستید برای ما امتیاز یا بازبینی بگذارید معنای زیادی خواهد داشت.

پیوند به مواردی که در برنامه در مورد آنها صحبت می کنم:

  • سر به eatonhemp.com برای صرفه جویی 20٪ در سطح سایت با کد کوپن HEALTHYHORMONES. من عاشق دانه های افرا کنف سرخ شده و روغن CBD با طیف کامل کامل هستم ، که قبل از خواب استفاده می کنم. https://eatonhemp.com
  • آویز مورد علاقه من برای حفاظت از EMF و پشتیبانی از استرس. با کلیک روی این پیوند اینجا -> تا 50٪ از تخفیف آویز HARMONI صرفه جویی کنید https://www.wendymyersdetox.com/2CN2HP5/BP658/؟uid=39
  • 15٪ در کلیه محصولات Organifi a صرفه جویی کنید organifishop.comبه ترکیب جدید متعادل کننده هورمون زنانه Organifi Harmony و پودر آب سبز خوشمزه آنها را بررسی کنید. از کد HEALTHYHORMONES استفاده کنید. آب سبز را اینجا ببینید – https://www.organifishop.com/products/organifi-green-juice-1-bottle
  • محصولات CANPREV را در فروشگاه های مواد غذایی سالم کانادایی و بصورت آنلاین در Natures-Source.ca بررسی کنید – من شخصاً عاشق پودر کلاژن و MYCO10 آنها هستم. من همچنین دوست دارم اسیدهای آمینه آنها را به شیک قبل یا بعد از تمرین اضافه کنم. مورد علاقه من L-glutamine و L-tyrosine هستند. سر به https://canprev.ca برای اطلاعات بیشتر در مورد محصولات Canprev. حتماً لیپوزوم های جدید Canprev را بررسی کنید. من در حال حاضر از ویتامین C لیپوزومی و کورکومین آنها استفاده می کنم و محصولات بیشتری به زودی عرضه می شوند! – https://canprev.ca/products/curcumin100-liposomal

https://canprev.ca/products/vitaminc1000-liposomal

لیسی را از کجا می توانید پیدا کنید:

اینستاگرام لیسی (faithandfit)

فیس بوک لیسی

وب سایت لیسی

کجا می توانی مرا پیدا کنی:

اینستاگرام سامانتا

فیس بوک سامانتا

وب سایت سامانتا

توییتر سامانتا

هورمون های سالم برای زنان انجمن خصوصی پادکست در فیس بوک

چگونه می توانید با من کار کنید:

این را به اشتراک بگذارید!

در Pinterest به اشتراک بگذارید



دیدگاهتان را بنویسید