چرا اراده بیشتر پاسخگوی مبارزه با هوس های غذایی نیست؟


بسیاری از زنانی که با 60 سال به بالا کار می کنم ، ناامید هستند که پس از چند دهه رژیم گرفتن و تلاش برای درک غذا ، هنوز با هوس غذایی دست و پنجه نرم می کنند.

شاید این تو هستی؟

آیا فکر می کنید که اگر می توانید خودکنترلی ، نظم و اراده بیشتری داشته باشید ، چوب هویج را در جاده ای سنگلاخ انتخاب می کنید و پزشک مقدار کلسترول شما را کف می زند.

این اعتقاد که اراده پاسخگوی هوس های غذایی است ، با تجربه شخصی ترکیب می شود.

ممکن است فصلی داشته باشید که بتوانید اراده آهنین را روی غذا اعمال کنید و به نتایج مورد نظر خود برسید. اما به نوعی ، این فصل از زندگی متفاوت است ، و به نظر می رسد که نمی توانید به آن سبک زندگی رویایی تب دار برگردید.

اما حقیقت این است که اراده برای همیشه دوام نمی آورد. و این امر به ویژه هنگامی صادق است که زندگی عوامل استرس زای دیگر را بر شما ترجیح می دهد … مانند ، نمی دانم … می گویند ، یک بیماری همه گیر جهانی؟

متأسفانه همان چیزهایی که سعی می کنید رژیم غذایی خود را کنترل کنید ، مانند رژیم غذایی ، می تواند هوس غذایی را بالا ببرد.

اکثر رژیم های غذایی را می توان به لیست “غذاهای خوب” و “غذاهای بد” تقلیل داد.

به خصوص هنگامی که رژیم های غذایی از سنین جوانی شروع شده اند یا سالها رژیم گرفته اید ، لیست غذاهای بد می تواند احساس محدودیت و محرومیت را در شما ایجاد کند و میل شما را به آن غذاها افزایش دهد.

همچنین ، دسته بندی دقیق غذاها در ذهن ما منجر به “فکر کردن در مورد همه یا هیچ” در جایی که فکر می کنید اگر مقدار کمی از لیست “بد” را دوست دارید ، جهش کرده اید … باعث می شود که شما به طور کلی تسلیم شوید یا اغماض های بزرگتر را توجیه کنید.

کورتیزول ، هورمون استرس ، یک هورمون مبارزه قوی ، فرار یا انجماد ، می تواند هوس غذایی شدید را ایجاد کند که من آن را “هیولا کوکی” یا “شیطان روی شانه” می نامم. در پست اخیر وبلاگ من با عنوان “چگونه بر هوس های غذایی غلبه کنیم” می توانید در مورد نحوه افزایش کورتیزول و تاثیر آن بر میل به غذا بیشتر بدانید.

هنگامی که از آخرین وعده غذایی خود فاصله می گیرید ، هورمون اشتهای گرلین در بدن تجمع می یابد. اگر بین وعده های غذایی طولانی مدت منتظر بمانید ، گرلین اشتها و هوس غذایی را به مغز شما نشان می دهد.

نتیجه این است که اراده به تنهایی نمی تواند با این هورمون های قدرتمند هنگامی که هوس غذا می کنند مبارزه کند.

یکی دیگر از دشمنان قدرتمند اراده استفاده از غذا برای مقابله با احساسات است. غذا خوردن از روی کسالت ، غذا خوردن از روی استرس ، خوردن بیش از حد خسته برای آزار غذا خوردن همه یک نقطه مشترک دارند: استفاده از غذا برای بی حس کردن احساسات ناخوشایند.

از آنجا که غذا (به ویژه هنگامی که “غذای ممنوعه” است) مسیرهای متفاوتی را در مغز و بدن فعال می کند که به شما احساس لذت و پاداش می دهد ، باعث می شود احساس بهتری داشته باشید.

سرکوب اشتیاق شما برای ذرت بو داده کم کالری با پیاده روی یا حمام کار نمی کند زیرا این فعالیت ها مغز را به همان شکل غذا تحریک نمی کند.

پاسخ به خوردن احساسی دیگر کنترل خود یا قدم زدن نیست. پاسخ این است که استفاده از * هر چیزی را برای بی حس کردن احساسات خود و احساس واقعی آنها متوقف کنید.

احساسات گذرا هستند. اگر آنها را می شنوید و تکنیک های خاص مراقبت از خود را تمرین می کنید ، در نهایت متوقف می شوند و ادامه می دهند. (اگر می خواهید نمونه هایی از این تکنیک های مراقبت از خود را بخوانید ، داستان میشل را بررسی کنید.)

احساس احساسات خود به این معنی است که مجبور نیستید آنها را بخورید.

حالا که فهمیدید هوس غذا از کجا می آید ، اجازه دهید نکات مهم من را برای رهایی از هوس غذایی بدون اراده به شما ارائه دهم.

  1. به طور منظم غذا بخورید: انتظار طولانی مدت بین وعده های غذایی باعث افزایش استرس و هورمون های اشتها می شود و به احتمال زیاد از کاپ کیک به جای سالاد برای شام استفاده می کنید.
  2. به کلمات خرابکارانه در ذهن خود یا سخنرانی هایی مانند “شکست” ، “انجام دهید” ، “باید” توجه کنید – این کلمات نشانه هایی از تفکر همه یا هیچ هستند که پیشرفت مداوم در جهت اهداف شما را دشوار می کند.
  3. اگر متوجه شدید که از غذا برای مراقبت از احساسات خود استفاده می کنید ، برای درمان ریشه های احساسی مشکل خود کمک بخواهید. می توانید با بارگیری راهنمای رایگان من برای کنترل هوس های قندی شروع کنید.
  4. به لحظاتی در زندگی خود فکر کنید که یافتن نیروی اراده برای شما آسان تر بود. به این فکر کنید که آن زمان چه چیزی متفاوت بود.
  5. استرس و مشکلات خواب اغلب عاملان اصلی میل به غذا هستند و با تمرکز بر حمایت از آن بخش های زندگی خود (یا موارد دیگری که هنگام تأمل فکر می کنید!) بالاخره ممکن است خود را با اراده بیشتری پیدا کنید.

هوس چه غذاهایی می کنید؟ برای از بین بردن هوس غذایی چه راهکارهایی را امتحان کرده اید؟ آیا آنها برای شما کار کردند؟ چرا و چرا نه؟