چرا اندازه کاهش می یابد اما من وزن کم نمی کنم؟


رژیم غذایی و کاهش وزن یک علم است. فراموش نکنید که کاهش وزن غیر اصولی به هیچ وجه ارزش آن را ندارد. برای کاهش وزن ، باید اصول متابولیسم بدن را بدانید. شما همچنین باید اطلاعات کافی در مورد همه غذاها داشته باشید. در اصل برگشت وزن دشوار است. در برخی موارد ممکن است متوجه کاهش اندازه شوید. اما وزن کم نکنید. به نظر شما چرا این چنین است؟ در این مقاله می خواهیم شما را به طور کامل با این مشکل آشنا کنیم. پس به ما بپیوندید.

چون کاهش سایز اتفاق می افتد اما من وزن کم نمی کنم
مرد سنگ 18 سنگین در ترازوی حمام

ترازو حقیقت را به شما نمی گوید

بهتر است ابتدا با این جمله شروع کنید. ترازو حقیقت را به شما نمی گوید. این یعنی چی؟ خوب ، همه ما برای کاهش وزن به ترازو متکی هستیم. وقتی مقیاس عدد کمتری نشان می دهد ، خوشحال می شویم و می گوییم لاغر هستیم. پس چرا ترازو حقیقت را به ما نمی گوید؟ به گفته بسیاری از متخصصان تغذیه داخلی و خارجی ، برای کاهش وزن باید از نوار اندازه گیری استفاده کنید. متر بهترین ابزار و مقیاس برای اندازه گیری کاهش وزن یا چاقی است. متر هرگز به شما دروغ نمی گوید. این در حالی است که ترازو به شما زیاد دروغ می گوید.

بنابراین سوال این است که چرا و چگونه Libra به ما دروغ می گوید؟ در حقیقت ، ابتدا باید به این سال پاسخ دهید. چرا سعی می کنید وزن کم کنید؟ اگر پاسخ شما بیشتر به سلامت یا زیبایی بدن است ، پس نیازی به ترازو ندارید. در طول دوره رژیم غذایی ، سعی می کنید چربی بدن را کاهش دهید. کاهش بافت چربی به شما کمک می کند اندامی سالم ، متناسب و زیبا داشته باشید.

حجم در مقابل وزن کاهش اندازه در مقابل کاهش وزن

بهتر است کمی در اینترنت جستجو کنید و حجم چربی را بدست آورید. در برخی از مقالات تصاویری را مشاهده می کنید که یک کیلوگرم چربی و یک کیلوگرم ماهیچه یا همان ماهیچه را با هم مقایسه می کنند. حجم چربی تقریباً 6-7 برابر حجم ماهیچه است. بنابراین ، با کاهش یک کیلوگرم چربی خالص ، اندازه آن را بسیار کاهش می دهید. این در حالی است که شما فقط یک کیلوگرم وزن کم کرده اید. در عین حال ، افرادی که از ورزش برای کاهش وزن استفاده می کنند ، بیشتر احتمال دارد که وزن خود را کاهش دهند تا کاهش وزن. این به این دلیل است که وقتی بافت چربی کاهش می یابد ، بدن شروع به تولید بافت ماهیچه ای می کند.

بنابراین ، بافت چربی زیادی از بین می رود و کاهش اندازه رخ می دهد. در عین حال ، به دلیل ساخت بافت ماهیچه ای ، کاهش وزن وجود ندارد.

چون کاهش سایز اتفاق می افتد اما من وزن کم نمی کنم

به فکر سلامتی خود باشید

در نهایت ، بهتر است اعتماد به نفس داشته باشید. اگر احساس می کنید کالری مناسب مصرف می کنید و یک برنامه ورزشی روزانه دارید ، نگران نباشید. در واقع به جای تکیه بر ترازو ، نوار اندازه گیری را جایگزین کنید. اندازه قسمت های مختلف بدن خود را به صورت هفتگی ثبت کنید. اگر با وجود رژیم غذایی مناسب و برنامه ورزشی ، در حال کاهش وزن یا کاهش وزن نیستید ، باید به متخصص تغذیه مراجعه کنید. البته این بسیار بعید است.

دوستان ، نظر شما در مورد کاهش سایز و ارتباط آن با کاهش وزن چیست؟ آیا از این مشکل رنج می برید؟ آیا برای حل این مشکل به پزشک مراجعه کرده اید؟ تجربیات خود را با ما و سایر همراهان به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید