چرا تیروئید شما در مورد سلنیوم دیوانه خواهد شد · سارا پترنل


آیا تا به حال آنقدر خوش شانس بوده اید که یک مهره برزیلی را امتحان کنید؟

می دانم ، س strangeال عجیبی است. ؟

این مهره بسیار بزرگ و متمایز اغلب در کاسه مهره مخلوط می ماند زیرا متفاوت و شاید حتی عجیب به نظر می رسد.

در حقیقت ، آجیل برزیلی دارای طعم و بافت فوق العاده خامه ای است که اغلب با نارگیل مقایسه می شود.

تقریباً به همان اندازه مهم ، آجیل برزیل منبع عالی فیبر و پروتئین است. اما یک ماده معدنی وجود دارد که آجیل برزیلی را به بهترین دوست جدید شما تبدیل می کند و بهانه ای عالی برای کنار گذاشتن بادام زمینی و امتحان آنها است.

آجیل های برزیل یکی از غنی ترین منابع سلنیوم در هر غذایی هستند … تقریباً مقصر است. (اما بعداً به آن می پردازم.)

و اگر نمی دانید که میزان سلنیوم برای بیماری هاشیموتو و سلامت کلی تیروئید چقدر مهم است ، به زودی اطلاعات بیشتری در مورد این ماده معدنی کم ارزش خواهید داشت.

سلنیوم برای سلامتی شما

مانند بسیاری از مواد معدنی ، سلنیوم به مقدار زیاد مورد نیاز نیست اما هنوز ضروری است.

سلنیوم اغلب به دلیل عملکرد آنتی اکسیدانی آن شناخته می شود. این بدان معناست که از آسیب رادیکال های آزاد در اثر استرس اکسیداتیو محافظت می کند.

سلنیوم به فعال شدن آنزیم های ضروری برای سم زدایی کمک می کند که گلوتاتیون اکسیداز نامیده می شود. از بین هشت نوع گلوتاتیون اکسیداز ، پنج مورد نیاز به سلنیوم دارند ، که این ماده معدنی را سم زدایی مرکزی می کند ، البته به طور غیر مستقیم.

نشانه هایی وجود دارد که آنزیم های حاوی سلنیوم به بدن در بازیافت ویتامین C کمک می کند و به شهرت آن به عنوان یک آنتی اکسیدان کمک می کند. این امر به ویژه مهم است زیرا بر خلاف اکثر پستانداران دیگر ، انسانها قادر به ساخت ویتامین C خود نیستند.

بین عملکرد به عنوان یک آنتی اکسیدان و تقویت سم زدایی ، جای تعجب نیست که مردم به دنبال سلنیوم برای توانایی های آن در مبارزه با سرطان و پیشگیری از بیماری های قلبی هستند.

این چه ربطی به غده تیروئید دارد؟ خب ، در واقع بسیار اندک ، البته البته که کاهش استرس اکسیداتیو و حمایت از سم زدایی می تواند به عملکرد تیروئید کمک کند.

اما تأثیر مستقیم سلنیوم بر هاشیموتو و کم کاری تیروئید حتی بیشتر بر روی آستین خود است.

هاشیموتو ، کم کاری تیروئید و سلنیوم

حالا داریم به چیزهای آبدار می رسیم.

اگر یکی از وبلاگ های هاشیموتو را خوانده اید یا من را در رسانه های اجتماعی دنبال کرده اید ، می دانید که هاشیموتو یک بیماری خود ایمنی است که شایع ترین علت کم کاری تیروئید است.

کم کاری تیروئید زمانی رخ می دهد که غده تیروئید به اندازه کافی هورمونهای تیروئید ، T4 و شکل فعال آن ، T3 را تولید نمی کند.

این می تواند منجر به حساسیت به سرما ، افزایش وزن ، نازک شدن یا ریزش مو ، خستگی ، ناباروری ، افسردگی و موارد دیگر شود.

این به این دلیل است که هورمون های تیروئید به تنظیم متابولیسم ما کمک می کنند ، که در تعدادی از عملکردهای بدن از جمله تنظیم حرارت و مصرف انرژی نقش دارد.

تبدیل هورمون های تیروئید به فرم فعال جایی است که سلنیوم نقش دارد.

گروهی از آنزیمها به نام یدوتیرونین دیودینازها وجود دارد که درست مانند گلوتاتیون پراکسیدازها برای عملکرد به سلنیوم نیاز دارند. بدون این آنزیم ها ، هورمون T4 نمی تواند به T3 تبدیل شود.

سلنیوم و ید ، یکی دیگر از مواد معدنی بسیار مهم برای سلامت تیروئید ، برای حفظ عملکرد صحیح تیروئید با هم همکاری می کنند.

این را به این واقعیت اضافه کنید که تیروئید بیش از هر بافت دیگری در بدن انسان سلنیوم دارد و من زیبا هستم شما را در قطار سلنیوم گرفتم.

سلنیوم کافی نیست ، سلنیوم زیاد است

مانند بسیاری از مواد معدنی ، مانند ید پال آن ، سلنیوم باید در تعادل نگه داشته شود. به اندازه کافی بر عملکرد تیروئید تأثیر نمی گذارد. بیش از حد حتی می تواند کشنده باشد

خبر خوب این است که کمبود سلنیوم در کشورهای توسعه یافته نادر است. خبر بد این است که کاهش کیفیت خاک می تواند در نهایت تماس طبیعی ما با سلنیوم در غذاهای ما را کاهش دهد. در حال حاضر ما چیز زیادی برای ترس نداریم اما برای شناختن نسل های آینده هنوز زود است.

این روزها ، کمبود سلنیوم معمولاً توسط عوامل دیگری مانند اختلال در هضم و جذب (افزایش خطر در افراد مسن) ، وضعیت HIV ، بیماری کرون و جراحی های بای پس معده اخیر ایجاد می شود.

علائم کمبود سلنیوم عبارتند از:

  • ناباروری
  • ریزش مو
  • خستگی
  • افزایش وزن
  • سیستم ایمنی تحت تأثیر قرار گرفته است
  • مشکل در تمرکز

اگر آنها آشنا به نظر برسند ، بسیاری از این موارد را به عنوان علائم کم کاری تیروئید نیز تشخیص می دهید. هوم

مقدار توصیه شده سلنیوم روزانه 55 میکروگرم است ، اما در دوران بارداری به 60 میکروگرم و در دوران شیردهی به 70 میکروگرم افزایش می یابد.

از سوی دیگر ، هضم بیش از 400 میکروگرم سلنیوم در روز توصیه نمی شود.

اگر سلنیوم خود را به جای مکمل ها از منابع غذایی دریافت می کنید ، به احتمال زیاد در معرض خطر مسمومیت قرار ندارید.

با این حال ، علائم مسمومیت عبارتند از:

  • نفس طعم سیر می دهد
  • طعم فلز در دهان
  • ریزش مو
  • ناخن های شکننده
  • حالت تهوع
  • بثورات یا ضایعات پوستی
  • اسهال
  • خستگی
  • تحریک پذیری

رایج ترین منبع غذایی سرشار از سلنیوم از دوست قدیمی خوب ما ، مهره برزیل است. آجیل برزیل بسته به خاکی که در آن رشد می کند ، منبع فوق العاده (و بسیار خوشمزه) سلنیوم است ، اما می تواند حاوی مقدار زیادی مواد معدنی (68-91 میکروگرم) باشد ، بنابراین توصیه نمی شود بیش از دو عدد بخورید. در روز..

سایر منابع غذایی سلنیوم عبارتند از:

ماهی تن ، ساردین ، ​​ماهی آزاد و ماهی کاد
میگو
قارچ (به ویژه جنایات و شیتاکه)
مارچوبه
دانه های خردل
مرغ ، بوقلمون و گوسفند

نکته ای که باید در نظر گرفت این است که در حالی که سلنیوم تحت تأثیر ذخیره مواد غذایی قرار نمی گیرد ، پختن گوشت و پردازش دانه ها (مانند برنج قهوه ای که حاوی مقداری سلنیوم است) می تواند باعث از بین رفتن مقداری از مواد معدنی شود.

چه زمان و چگونه می توان سلنیوم را برای هاشیموتو تکمیل کرد

با در نظر گرفتن این که شما باید در آن خط خوب کمبود و سمیت سلنیوم قدم بزنید ، تشخیص اینکه آیا نیاز به مکمل دارید ، دشوار است. در حالت ایده آل شما بیشتر یا تمام سلنیوم خود را از غذا دریافت می کنید.

رویکرد من این است که فقط در صورت وجود نشانه هایی که لازم است یا سطوح مواد مغذی خود را آزمایش کرده اید و نشان می دهید که کم هستید ، مکمل آن را تکمیل کنم. سپس به آرامی ادامه دهید ، با دوز کم شروع کنید و در صورت نیاز افزایش دهید. مراقب علائم سمیت باشید و همیشه هنگام افزودن مکمل های جدید به پروتکل خود با پزشک مراقبت های اولیه خود صحبت کنید.

سلنیوم یکپارچه در چندین شکل موجود است. تفاوت اصلی این است که چقدر خوب جذب می شوند.

ساده ترین و ارزان ترین فرم ، سلنیوم سیترات است. اما به خوبی برخی از اشکال دیگر (گاهی گرانتر) مانند L- سلنومتیونین و سلنوسیستئین جذب نمی شود.

یک دوز خوب و ایمن برای مکمل 200 میکروگرم در روز است که با غذا مصرف می شود زیرا به این صورت است که شما به طور طبیعی سلنیوم خود را دریافت می کنید و اجازه می دهید تا در کنار سایر مواد مغذی عمل کند.

سلنیوم مکمل گاهی با ویتامین E مرتبط است ، زیرا هر دو عملکرد آنتی اکسیدانی را تقویت می کنند و با هم در برابر رادیکال های آزاد کار می کنند.

اخیراً نگرانی و تحقیقاتی وجود دارد مبنی بر اینکه ویتامین E و سلنیوم ، با هم و جداگانه ، ممکن است خطر ابتلا به سرطان پروستات را افزایش دهند. بنابراین ، من حتی اگر شما در حال حاضر در معرض خطر بیشتری برای سرطان پروستات هستید ، مصرف آن را توصیه نمی کنم.

اگرچه هیچ مشکلی در اثر تداخل دارویی سلنیوم وجود ندارد ، اما توصیه نمی شود که آن را همزمان با مصرف داروهای رقیق کننده خون یا داروهای ضد انعقاد خون مصرف کنید ، زیرا ممکن است باعث لخته شدن خون شود.

خوشبختانه مصرف سلنیوم در هنگام مصرف هرگونه داروی تیروئید بی خطر است ، زیرا هیچ تداخل شناخته شده ای وجود ندارد.

به تصویر بزرگ تیروئید خود فکر کنید

نگاه کنید ، سلنیوم یک ماده مغذی شگفت انگیز برای حمایت از زندگی سالم با هاشیموتو است ، اما این ماده معدنی معجزه آسا نیست. این یک قطعه بزرگ و مهم از پازل است.

با توجه به نقش آن در تبدیل هورمون تیروئید T4 به فرم فعال T3 ، غذاهای حاوی سلنیوم باید بخشی از رژیم غذایی منظم شما باشد. و در صورت وجود علائم کمبود سلنیوم ، ممکن است به مکمل نیز نیاز باشد.

اما سلنیوم به تنهایی جواب نمی دهد. شما هنوز به فواید سایر مواد مغذی پشتیبانی کننده تیروئید مانند ید ، ویتامین D ، منیزیم و روی نیاز دارید. و به همان اندازه مهم می توان به یافتن داروی مناسب تیروئید ، ورزش ، مدیریت استرس و متعادل سازی قند خون اشاره کرد.

و اگر مزایای داشتن سلنیوم را به عنوان بخشی از برنامه سلامت تیروئید خود می بینید ، از خوردن برخی از آجیل های گاه به گاه برزیل نترسید.

اگر آمادگی فراتر رفتن از این مراحل ساده اما م toثر برای بازگرداندن سلامت تیروئید و مدیریت هاشیموتو را دارید ، برنامه 30 روزه من تغذیه و تمدید شده با هاشیموتو ابزارها و منابعی را که برای شروع سفر درمانی خود نیاز دارید در یک مکان فراهم می کند.

یکی دیگر از گزینه های عالی برای کسانی که به مراقبت های شخصی بیشتری احتیاج دارند ، برنامه Happy and Healthy Adult من را بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید