چرا زنان یائسه نمی توانند وزن خود را کاهش دهند – زنان اولیه


از آنجا که بسیاری از خوانندگان PRiME یائسه هستند ، این عنوان “چرا زنان یائسه نمی توانند وزن خود را کاهش دهند” برای شما شوکه کننده نبود. اگر تجربه شما مانند بسیاری از ما بود ، شما از قبل می دانید که کاهش وزن و دور نگه داشتن آن در این مرحله از زندگی به یک “ماموریت غیرممکن” تبدیل شده است. متأسفانه ، در کل ، همه نکات رژیم غذایی و کاهش وزن محدوده سنی ما را در نظر ندارند.

بگذارید شما را با شخصی که بدن یائسه ما را کاملاً درک می کند ، دکتر لورا لفکوویتز ، آشنا کنم.

لورا لفکوویتز ، دکترلورا پزشک ممتاز در زنان و زایمان ، روانپزشکی ، طب داخلی و رادیولوژی است. تا زمانی که او آموزش رادیوتراپی سرطان را شروع نکرد و تاثیرات وزن بر سلامت زنان را از نزدیک مشاهده کرد ، تمرکز خود را از درمان بیماری ها به معنای سنتی دور کرد و بر درمان از طریق تغذیه تمرکز کرد. در آماده سازی برای تغییر شغل خود ، لورا در موسسه تغذیه یکپارچه دانشگاه کلمبیا شرکت کرد ، جایی که همه تئوری های رژیم غذایی و درمان های مکمل طب سنتی را مطالعه کرد.

به عبارت دیگر ، دکتر لورا تنها یک متخصص تغذیه نیست که نظریه ای در مورد چگونگی کاهش وزن دارد. او متخصص است. متخصص زنان هم سن ما و بدن ما ، و می داند چرا زنان یائسه نمی توانند وزن خود را کاهش دهند. همانطور که در مصاحبه PRiME با وی توضیح داده شد ، بر اساس طول عمر یا چرخه به نیازهای تغذیه ای زنان نزدیک می شود. مرحله اول ، مرحله رشد از بدو تولد تا بلوغ است ، جایی که بدن در حال رشد است و نسبت به هر زمان دیگری در زندگی به کالری بیشتری به ازای وزن بدن نیاز دارد. سپس بلوغ از طریق بارداری فرا می رسد. بدن دیگر در مرحله رشد نیست و به کالری کمتری احتیاج دارد ، اما همچنان نیازهای تغذیه ای کافی دارد زیرا بدن به طور مداوم برای بارداری احتمالی آماده می شود.

چرا زنان یائسه نمی توانند وزن خود را کاهش دهند؟

سپس آن مرحله یائسگی ، با هر سنی که باشد ، فرا می رسد. بدن تولید استروژن را متوقف می کند و تخمدان ها بسته می شوند زیرا بدن بعد از متولد شدن نوزاد به آن نیازی ندارد. با این حال ، همانطور که دکتر لورا توضیح می دهد ، استروژن به ما احساس خوبی می دهد. ما را زیبا می کند. مغز ما را تیز و پوست ما را زیبا نگه می دارد. در نتیجه ، بدن ما سعی می کند به برخی از آنها بچسبد. “

در حالی که بدن ما می تواند کمی استروژن در غدد فوق کلیوی تولید کند ، اما مکان دیگری که می توانیم آن را تأمین کنیم ، ذخایر چربی محیطی است. بدن سعی می کند با ذخیره چربی مقداری از استروژن را حفظ کند. سطح انسولین ما افزایش می یابد تا بتوانیم از 5 تا 20 پوند وزن اضافه کنیم. و در حالی که عروق خونی ما شاد هستند ، وقتی به آینه نگاه می کنیم و پوندهای اضافی را می بینیم ، آنقدرها هم خوشحال نیستیم. این پوندهای اضافی حتی برای قلب ما مفید نیستند و برای مفاصل ما سخت هستند.

چگونه می توان یک زن فلات کاهش وزن را که روی ترازو ایستاده است شکست

هنگامی که امید به زندگی ما بسیار کوتاه تر بود ، این پوند اضافی چیز مهمی نبود ، اما اکنون که عمر بیشتری داریم و می خواهیم در 70 و 80 سالگی فعال باشیم ، باید رژیم غذایی خود را تغییر دهیم. بدن ما دیگر کربوهیدرات ها را به خوبی متابولیزه نمی کند. ما واکنش بیش از حد به تولید انسولین و ذخیره چربی داریم. به همین دلیل است که کاهش وزن دشوار است. ما باید شرایط را رها کنیم و رفتار خود را با سیستم هورمونی خود تطبیق دهیم.

نگاه خود را به غذا تغییر دهید

بنابراین بحث رژیم نیست. رژیم ها در نهایت شکست می خورند. شما باید رابطه خود را با غذا تغییر دهید. اگر می خواهید وزن خود را در کنترل نگه دارید ، اکنون باید غذاهایی را بخورید که بدن شما می تواند تحمل کند.

این بدان معناست که از غذاهایی که انسولین را افزایش می دهند ، استفاده نکنید و در عوض سبزیجات و پروتئین های بدون چربی بخورید. میوه ها به دلیل داشتن قند زیاد باید در حد اعتدال مصرف شوند. شیر و محصولات لبنی نیز مشکل ساز هستند. وقتی رشد ما متوقف شود بدن ما به آن نیاز ندارد. شیر یک هورمون رشد است. بنابراین نوشیدن لاته و موارد مشابه به معنی افزودن کالری غیر ضروری است.

در حالی که دکتر لورا هر رژیم غذایی را برای فرد طراحی می کند ، او برخی از کلیات را در مورد اینکه رژیم شما باید چگونه باشد ارائه کرده است کاهش وزن یائسه شدن. او توصیه می کند که 50 درصد کالری خود را از سبزیجاتی که هستند دریافت کنید کم در کربوهیدرات ها پروتئین بدون چربی باید حدود 25 درصد باشد. چربی های سالم مانند روغن زیتون ، آووکادو و غیره آنها باید 15 را تشکیل دهند ، و این می رود فقط 10 for برای سایر موارد: کربوهیدراتهای دیگر مانند میوه ، غلات کامل ، بلغور جو دوسر ، سیب زمینی ، شیر در قهوه ، کیک تولد و الکل ، که فقط باید 1 of از آن 10 باشد. به عبارت دیگر ، شما نمی توانید نوشیدنی بخورید و وزن خود را کاهش دهید.

رژیم های طولانی مدت یا مدیترانه ای شامل ماهی آزاد ، آجیل و آووکادو است.  چربی های سالم

کاهش وزن بعد از یائسگی با قبل متفاوت است

شمارش کالری اتلاف وقت زیادی است. کار نمی کند. کالری کالری نیست. شما نیاز به خوردن یک میزان غذاهای کم کالری و دارای ارزش غذایی بالا که سبزیجات هستند.

وقتی دکتر لورا از او پرسید که آیا رژیم یویو متابولیسم را کند می کند ، بله ، اما این برگشت ناپذیر نبود. با این حال ، باید به خاطر داشته باشیم که بدن از نظر ژنتیکی مستعد زنده ماندن است. بدن شما اهمیتی نمی دهد که با شلوار جین خوب به نظر برسید. کاهش وزن او را می ترساند.

کالری را به 400 یا 500 کاهش دهید و بدن شما فکر می کند عصر یخبندان وجود دارد که در آن نور خورشید وجود ندارد و بنابراین هیچ غذایی در دسترس نیست و بهتر است در مصرف انرژی صرفه جویی کنید. این انرژی را صرف زیبایی موها و ناخن های شما نمی کند. تمرکز بر تولید سلول های خونی ، ضربان قلب و تنفس خواهد بود. کاهش کالری که هر چند وقت یکبار خوب است ، اما بارها و بارها ، بدن می گوید: “من نمی دانم عصر یخبندان بعدی کی فرا می رسد ، بنابراین بهتر است صرفه جویی را شروع کنید.”

یکی دیگر از دلایلی که زنان یائسه نمی توانند وزن خود را کاهش دهند دلیل ما است نقطه ثابت ، و بدن با آن سازگار می شود. بالاترین نقطه وزن شما هر چه باشد ، بدن شما فکر می کند که بهترین وزن است. به یاد داشته باشید ، او نمی داند که عصر یخبندان بعدی کی فرا می رسد. هورمون ها برعلیه شما عمل می کنند تا به وزن بالاتر خود برگردید. به عنوان مثال ، شما 125 وزن دارید و وزن خود را افزایش می دهید ، تا 135. شما رژیم می گیرید ، وزن خود را به 125 باز می گردانید ، اما بدن شما می گوید: “چرا ما به 125 رسیدیم؟ من 135 را دوست داشتم.” و برای سال آینده ، ژنتیک و هورمون ها با شما مبارزه خواهند کرد زیرا سعی می کنند به وزن 135 ساله خود بازگردند. اما دکتر لورا می گوید که این ناامید کننده نیست.

کاهش وزن پس از 50 سال برای زنان اگر بتوانید به طور منظم مقدار زیادی سبزیجات و پروتئین بدون چربی به بدن خود بدهید ، می توانید این هورمون ها را آرام کرده و متابولیسم خود را دوباره فعال کنید. به دلیل افزایش سن و از دست دادن عضلات ، دیگر مانند گذشته نخواهد بود ، اما می تواند به درستی عمل کند. رژیم غذایی شدید همچنین توده عضلانی را کاهش می دهد و باعث می شود چربی کمتری بسوزانید ، بنابراین اگر برای بازسازی آن عضله تلاش نکنید ، متابولیسم خود را پس نمی دهید.

با خواندن این مقاله ، ممکن است احساس کنید همه چیز کمی ناامید کننده است مگر اینکه بتوانید از عهده دکتر لورا برآیید که با شما در رژیم غذایی خود کار کند و شما را پاسخگو نگه دارد. به همین دلیل Prime Women با همکاری متخصص زنان دیگر ، دکتر Kathryn Waldrep ، PLATE را برای کمک به کاهش وزن زنان یائسه توسعه داد. اگرچه بسیاری از دستورالعمل ها همان است که توسط دکتر لورا پیشنهاد شده است ، اما ما معتقدیم کنترل بخش می تواند به شما این امکان را بدهد که تقریباً از هر غذا و شراب در حد اعتدال لذت ببرید.

دلیل اینکه زنان بعد از یائسگی نمی توانند وزن خود را کاهش دهند ، هیچ چیز نیست ، بلکه با تغییر شیوه غذا خوردن ، ورزش بیشتر و صبوری ، می توانیم وزن سالم خود را حفظ کنیم.

بعدی را بخوانید:

در تابستان امسال برای کاهش وزن تلاش می کنید؟

با استفاده از BMI تعیین کنید که وزن سالمی دارید یا خیر

کلید کاهش وزن و طول عمر

چرا زنان یائسه نمی توانند وزن خود را کاهش دهند؟

آیا این مقاله را پسندیدید؟ ثبت نام کنید (رایگان است!) و ما هر هفته مقالاتی از این قبیل را برای شما ارسال می کنیم. به طور رایگان اینجا ثبت نام کنید.



دیدگاهتان را بنویسید