چگونه تنهایی بر حافظه و پیری در افراد مسن تأثیر می گذارد؟


بر اساس مطالعه‌ای که اخیراً در ژورنال‌های Gerontology Series B: Psychological Sciences and Social Sciences منتشر شده است، تنهایی تأثیر منفی بر حافظه و پیری در افراد مسن دارد.

مطالعه چه چیزی را ثابت کرد؟

این مطالعه نشان داد که تنهایی تجمعی (ترکیبی از احساس تنهایی، انزوای اجتماعی، و عدم حمایت اجتماعی) با عملکرد ضعیف‌تر در وظایف مربوط به حافظه و مهارت‌های تفکر مرتبط است. این یافته پس از اینکه محققان اثرات کاهش عمومی مرتبط با سن و علائم افسردگی را در داده های مطالعه شرکت کنندگان خود کنترل کردند، صادق بود.

از سوی دیگر، احساس تنهایی کمتر با عملکرد شناختی ضعیف تر یا از دست دادن حافظه در طول زمان مرتبط نبود.

افزایش سن می تواند منجر به تنهایی شود

با افزایش سن، ممکن است دوستان و اعضای خانواده خود را از دست بدهیم که می تواند منجر به احساس تنهایی شود. این تنهایی می تواند تاثیر منفی بر حافظه و توانایی های شناختی ما داشته باشد. این همان چیزی است که یک مطالعه منتشر شده در مجله Frontiers in Psychology نشان داد تنهایی تجمعی با تسریع کاهش حافظه در افراد مسن مرتبط است.

این مطالعه همچنین نشان داد که تنهایی یک عامل خطر برای ابتلا به زوال عقل است. یک آزمایش نشان داد که افراد تنها محرک های عاطفی را بیشتر از افراد غیر تنها به خاطر می آورند، اما کمتر محرک های خنثی را به یاد می آورند.

اطلاعات بیشتر از PowdersvillePost:

افراد مسن در معرض خطر بالای مشکلات سلامت روان هستند

10 دقیقه ورزش موثر برای بزرگسالان، آنها را نیز تناسب اندام نگه دارید

افراد تنها زوال شناختی سریع تری را تجربه می کنند

یک مطالعه جدید نشان داده است که تنهایی می تواند تأثیر منفی بر حافظه و پیری در افراد مسن داشته باشد. این مطالعه که توسط محققان دانشگاه شیکاگو انجام شد، نشان داد که افراد تنها دچار کاهش سریع حافظه می شوند. این مطالعه همچنین نشان داد که تنهایی با افزایش سطح التهاب همراه است که می تواند منجر به تسریع پیری شود.

نتایج مطالعه نشان می دهد که تنهایی ممکن است یک عامل خطر برای زوال شناختی و زوال عقل باشد. دکتر برایان چین، استادیار پزشکی در دانشکده پزشکی هاروارد و دانشیار متخصص مغز و اعصاب در بیمارستان زنان و بریگهام، گفت: به نظر می رسد که تنها کهولت سن یا خود گذشت زمان نیست که باعث زوال شناختی می شود. این می تواند چیزی در مورد انزوای اجتماعی یا احساس تنهایی باشد.

اثرات مضر تجمعی هستند. بنابراین، افرادی که قبلاً به دلیل افزایش سن از دست دادن حافظه را تجربه می کنند، احتمالاً در صورت تجربه احساس تنهایی، کاهش بیشتری را مشاهده می کنند. چین گفت، اگرچه عوامل زیادی در کاهش سلامت روان با افزایش سن نقش دارند، اما این داده ها نشان می دهد که ممکن است یک عامل اجتماعی مهم بر کاهش حافظه تأثیر بگذارد. به نظر می رسد که ارتباطات اجتماعی در برابر زوال شناختی محافظت می کند.

6 نکته برای مقابله با مه مغزی ناشی از استرس

طبیعی است که هر از گاهی کمی احساس فراموشی کنید یا در تمرکز مشکل داشته باشید. اما اگر مرتباً مه مغزی را تجربه می کنید، می تواند نشانه ای از استرس باشد. در اینجا شش نکته برای مقابله با مه مغزی مرتبط با استرس آورده شده است

1) خواب کافی داشته باشید
۲) خوب غذا بخورید
3) مراقبه ذهنی را تمرین کنید
4) محیط های کاری خود را تمیز و منظم نگه دارید
5) مقدار زیادی آب بنوشید
۶) به طور منظم ورزش کنید.

فعالیت بدنی کلید سلامت روحی و جسمی است. حتی فقط 10 دقیقه ورزش سبک می تواند خلق و خو و سطح انرژی را بهبود بخشد. اگر برای پایبندی به یک برنامه ورزشی به کمک نیاز دارید، استخدام یک مربی شخصی یا پیوستن به باشگاه ورزشی در نزدیکی خانه یا محل کار خود را در نظر بگیرید تا بتوانید ورزش را به بخشی از برنامه روزانه خود تبدیل کنید.

جایگزین های بهتر برای چربی های امگا 3

روغن های دریایی منبع خوبی از چربی های امگا 3 هستند، اما تنها گزینه نیستند. همچنین می توانید امگا 3 را از منابع گیاهی مانند دانه کتان، دانه چیا و دانه کنف دریافت کنید. این اسیدهای چرب امگا 3 با پایه گیاهی به اندازه روغن های دریایی از نظر اثرات ضد التهابی موثر هستند.

اگر می خواهید مکمل امگا 3 مصرف کنید، مکملی را انتخاب کنید که حاوی DHA و EPA (دو نوع اسید چرب موجود در روغن ماهی) باشد. و در حالی که ممکن است مصرف مکمل‌ها در زمانی که سعی می‌کنید از مصرف آن‌ها اجتناب کنید، غیر منطقی به نظر می‌رسد، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد مکمل‌های امگا 3 ممکن است به کند کردن زوال شناختی ناشی از سن یا بیماری آلزایمر کمک کنند.

منابع:

CDCبیماری آلزایمر و پیری سالم(در دسترس آنلاین):

https://www.cdc.gov/aging/publications/features/lonely-older-adults.html

کتابخانه ملی پزشکی (n.d.)تنهایی، افسردگی و جامعه پذیری در دوران پیری (موجود به صورت آنلاین): https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3016701/

پست های اخیر نیکی آتکیسون (همه را ببین)







دیدگاهتان را بنویسید