چگونه می توان با کاهش التهاب باروری را افزایش داد – اوه عزیزم



دستگاه تناسلی زنان دارای توانایی بی سابقه ای برای رفع التهاب است. فقط به بازسازی گسترده ای که در طول چرخه قاعدگی اتفاق می افتد فکر کنید. این سیستم بدن توانایی قابل توجهی در از بین بردن بقایای بافت و بازگرداندن سریع عملکرد طبیعی دارد.

التهاب حاد طبیعی در واقع جزء ضروری برای ترمیم سلولی در دوران تخمک گذاری ، قاعدگی ، لانه گزینی و زایمان است. با این حال اضافی التهاب به عنوان علت اصلی انواع مختلف عدم تعادل در بدن شناخته شده است. شاید هرگز به این موضوع توجه نکرده باشید ، اما بسیاری از زنان بدون آنکه بدانند دچار التهاب بیش از حد می شوند و این می تواند تأثیر جدی بر باروری داشته باشد. چندین اختلال باروری با التهاب مزمن همراه است ، که می تواند توانایی باردار شدن و حفظ یک بارداری سالم را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

شرایط تولید مثل مرتبط با التهاب مزمن عبارتند از:

  • اندومتریوز

  • سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)

  • بیماری التهابی لگن

  • فیبروم رحم و کیست تخمدان

  • آدنومیوز و سندرم آشرمن

  • یائسگی زودرس (نارسایی زودرس تخمدان)

  • کیفیت پایین اسپرم و تخمک

انجام اقدامات برای کاهش التهاب اضافی می تواند جزء مهمی در افزایش باروری باشد. در سال 1870 ، رودولف ویرچو ، پزشک آلمانی معروف به “پدر آسیب شناسی مدرن ، اعلام کرد که التهاب با” functio laes’a “یا از دست دادن عملکرد همراه است. همراه با افزایش مشکل در بارداری ، شرایط التهابی باروری آنها می توانند عوارضی را ایجاد کنند. قاعدگی مانند پریودهای دردناک (دیسمنوره) ، پریودهای بیش از حد سنگین (منوراژی) یا خونریزی بین دوره ها (منومتروراژی).

اگرچه با اختلال باروری همراه نیست ، التهاب مزمن می تواند تخمک گذاری ، تعادل مناسب هورمون ها در بدن و پذیرش آندومتر (که در غیر اینصورت کاشت نامیده می شود) را مختل کند. از پست من آناناس برای لقاح و آجیل برزیلی برای کاشت.

“یک تخمک سالم ، اسپرم سالم و هورمون های متعادل همه برای یک بارداری موفق ضروری هستند ، اما شرایط و” پذیرش “رحم به همان اندازه مهم است. تخمک بارور شده به عنوان نسبت بذر به خاک شناخته می شود ، باید در دیواره قرار گیرد. رحم برای کاشت ، اما التهاب مزمن رحم علت شناخته شده شکست ایمپلنت و از دست دادن زودرس آن است.

چگونه با کاهش التهاب باروری را افزایش دهیم

غذاهای ضد التهاب مصرف کنید

شامل سبزیجات رنگارنگ ، سبزیجات برگ سبز تیره ، بلوبری ، آناناس ، کرفس ، چغندر ، سبزیجات چلیپایی ، ماهی قزل آلا وحشی و ماهی های چرب ، روغن نارگیل ، سبزیجات تخمیر شده و غذاهای پروبیوتیک.

زردچوبه و زنجبیل را اضافه کنید

زردچوبه و زنجبیل در حمایت از مسیرهای ضد التهابی بدن استثنایی هستند. زردچوبه حاوی یک ترکیب فعال به نام کورکومین است که ثابت شده است آنزیم های پیش التهابی را مهار می کند. زنجبیل حاوی ترکیبات فعال ضد التهابی مانند شوگائول ، پارادول و زینگرون است. زنجبیل علاوه بر اینکه به عنوان یک دستگاه گوارش شناخته شده شناخته شده است ، می تواند درد قاعدگی را تسکین داده و مدت و شدت درد را کاهش دهد. این ریشه های تازه رنده شده را به وعده های غذایی ، سوپ ها ، اسموتی ها اضافه کنید یا آنها را برای تهیه چای ضد التهابی تند کنید.

دیدگاهتان را بنویسید