کاهش وزن بعد از سزارین تنها با 8 راه حل عالی و سالم


کاهش وزن بعد از سزارین

کاهش وزن بعد از سزارین برای بسیاری از مادرانی که به تازگی با این روش زایمان کرده اند بسیار مهم است. بدن بعد از بارداری او نیاز به مراقبت ویژه دارد. پس از سزارین ، بدن به 12 هفته (هر چند به طور پیش فرض از 6 تا 8 هفته متغیر است) نیاز دارد تا بهبود یابد.

دکتر کریستینا مونز ، دانشیار متخصص زنان و زایمان در دانشگاه کارولینای شمالی ، معتقد است که پس از این دوره ، پس از سزارین ، بخیه ها خوب می شوندرحم به اندازه قبلی خود باز می گردد و هرگونه مایع اضافی که در دوران بارداری جمع شده است تخلیه می شود. بنابراین باید به بدن زمان داد تا این دوره را بگذراند.

با این حال ، برای بسیاری از مردم ، نگرانی بزرگی است که به دوران قبل از بارداری و تناسب اندام بازگردیم. در زیر ، ما برخی از استراتژی ها را معرفی می کنیم که به کاهش وزن بعد از سزارین کمک می کند.

8 راهکار برای کاهش وزن بعد از سزارین

کاهش وزن بعد از زایمان یکی از دغدغه های اصلی اکثر مادران است. توانایی رسیدن به اندام و تناسب اندام قبل از بارداری یکی از نگرانی هایی است که می توان در دوران بارداری به آن توجه کرد.

اما آنها نباید سلامت بدن خود را به خطر بیندازند و با راه حل های مطمئن به دنبال کاهش وزن هستند. در زیر ، چند راه حل م effectiveثر و ایمن را برای شما توضیح می دهیم.

1. اول از همه صبور باشید

همانطور که در ابتدای متن ذکر شد ، دکتر مونس معتقد است بین 6 تا 8 هفته طول می کشد تا بدن پس از سزارین بهبود یابد و بدن نباید قبل از این زمان تحت فشار قرار گیرد. بنابراین ، در این دوره ، شما فقط سلامت بدن خود را در اولویت قرار می دهید و برای این منظور ، غذاهای سالم می خورید و بدن را هیدراته نگه می دارید.

بعد از سزارین سالم غذا بخورید

تنها چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که وقتی صحبت از دست دادن وزن می شود ، تمام قسمت های بدن تحت تأثیر قرار می گیرند و شما نمی توانید فقط یک قسمت از بدن خود را هدف قرار دهید. بنابراین شما باید روی تمام بدن خود تمرکز کنید ، که این امر زمان می برد.

2. تغذیه با شیر مادر بدون محدودیت کالری

وقتی نوزاد از شیر مادر تغذیه می کند ، طبیعتاً 300 تا 500 کالری انرژی بیش از پیش توسط بدن مادر سوزانده می شود. این مقدار کالری برای تولید و ترشح شیر برای تغذیه نوزاد از دست می رود.

کاهش وزن بعد از سزارین

به همین دلیل مادران بعد از سزارین بدون نیاز به کاهش وزن می روند کالری و رژیم غذایی به خاطر داشته باشید که آنها مقداری از وزن باقی مانده حاملگی را پس از زایمان از دست می دهند.

در دوران شیردهی ، مادران باید روزانه 2500 کالری از انواع غذاها دریافت کنند. هر چه مقدار شیر کمتر باشد ، مقدار و کیفیت شیر ​​نیز بیشتر می شود. به جای محدود کردن کالری دریافتی خود در این مدت ، باید بر کیفیت غذای سالم و مصرف متعادل تمرکز کنید تا روند کاهش وزن را آغاز کنید.

3. هیچ غذایی را حذف نکنید و عاقلانه انتخاب کنید

در این مدت ، شما نباید بدن خود را از منابع غذایی محروم کرده یا محدودیت های مصرف را در نظر بگیرید. بنابراین سعی کنید به جای قطع منابع غذایی ، گزینه های سلامتی را انتخاب کنید.

یعنی در مورد مصرف غذاهای مفید مانند سبزیجات ، میوه ها و غلات کامل تمرکز. همچنین باید از پیروی از رژیم های غذایی یا رژیم های توصیه شده توسط دیگران اجتناب کنید.

از چربی های سالم مانند گردو استفاده کنید. از قندهای مصنوعی برای کنترل قند خون خودداری کنید. اینها برای کاهش وزن و لاغری بعد از سزارین بسیار مهم هستند.

4. به اندازه کافی بخوابید

کمبود خواب نه تنها بر تولید شیر مادر بلکه بر متابولیسم بدن ، گرسنگی و حتی انتخاب غذا نیز تأثیر می گذارد.

اگر مادر پس از زایمان خواب کافی نداشته باشد ، ممکن است دائماً وسوسه شود که غذا بخورد و حتی منابع غذایی ناسالم و بی فایده انتخاب کنید. تهیه غذاهای سالم خانگی به زمان و انرژی نیاز دارد ، که اکثر مادران جدید از آن برخوردار نیستند.

5. آب کافی بنوشید

بدن خود را هیدراته نگه دارید برای تولید شیر ، جلوگیری از غذاهای ناخواسته و هوس های ناسالم بسیار مهم است. گاهی اوقات خفگی نتیجه کم آبی بدن است که باید با هیدراته نگه داشتن بدن از آن جلوگیری کرد.

آب برای کاهش وزن بعد از زایمان

مادران بعد از زایمان بیشتر از دیگران به آب نیاز دارند. زیرا از این آب برای تأمین نیاز شیر نوزاد استفاده می شود. این به جلوگیری از پرخوری و حتی کاهش وزن بعد از سزارین کمک می کند ، اما نباید جایگزین منابع ناسالم مانند آب مصنوعی بدون قند و بدون فیبر به جای آب و نوشیدنی های سالم شود.

6. از بستن کمربند و کمربند بعد از زایمان خودداری کنید

به گفته یک متخصص ورزش ، قبل و بعد از بارداری ، بسیار مهم است که اجازه دهیم ماهیچه ها خود به خود کار کنند. این امر باعث تقویت عضلات اصلی بدن می شود.

استفاده از کمربند یا کمربند بعد از زایمان فقط باعث ضعیف شدن ماهیچه ها می شود. زیرا از ابزاری برای نگهداری و انقباض آنها استفاده می شد. این مشکل فقط ایجاد می شود ضعیف شدن عضلات شکم سارا

7. بر تمرینات منظم تمرکز کنید

تمرینات گنجانده شده است تمرینات ایزومتریک همانطور که اسکات یا پلانک روی ثبات تمرکز می کنند ، عمل کنید. این تمرینات به تقویت ماهیچه های باسن و شکم کمک می کند ، که برای کاهش وزن بعد از سزارین بسیار مثر است.

برای کاهش وزن بعد از سزارین ورزش کنید

حتی اگر زایمان طبیعی یا واژینال اتفاق نیفتاده باشد ، به لگن فشار وارد می شود. برای کاهش وزن و تناسب اندام ، بهتر است فقط روی معده تمرکز نکنید و تمریناتی را انجام ندهید که کل بدن را برای تناسب اندام به چالش بکشد.

پلانک و اسکات دو حرکت وجود دارد که بدون انجام حرکت زیاد ، امکان انقباض ماهیچه های شکمی و بافت های دیگر اندام ها را دارند.

8. حفظ سلامت اولیه بدن

جراحی سزارین می تواند شرایطی مانند بی اختیاری ادرار ، کمردرد و اختلال عملکرد لگن ایجاد کند. حتی اگر تنها هدف شما کاهش وزن بعد از سزارین است ، باید با ورزش این مناطق را تقویت کنید.

برای این منظور می توانید از تمرینات ذهنی مانند یوگا نیز برای تقویت ستون فقرات استفاده کنید. می توانید هر روز جلوی آینه تمرینات تنفسی را انجام دهید و از سلامت جسم و روح خود لذت ببرید.

نتیجه

کاهش وزن بعد از سزارین برای بسیاری از مادران مهم است. بازگشت به اندام قبل از بارداری می تواند یک هدف بزرگ برای مادران پس از زایمان باشد. اما آنها به هیچ وجه نباید سلامت خود را به دلیل این مشکل به خطر بیندازند.

منبع: womenshealthmag

دیدگاهتان را بنویسید