کرونا و هفت غذا برای خوردن


در طول تاج چه غذاهایی بخوریم؟

در این دوران قرنطینه ، ما باید تمام اقدامات لازم را برای حفظ سلامت خود انجام دهیم.

اما چگونه می توانیم سالم بمانیم اگر نتوانیم غذای مورد نظر خود را انتخاب کنیم؟ بسیاری از مردم غذای اشتباهی را خریداری کرده اند ، بنابراین باید برای خرید کالاهای مورد نیاز خود به سوپر مارکت مراجعه کنند.

نکاتی که هنگام نگهداری مواد غذایی باید در نظر داشته باشید

شما باید فهرستی از غذاها تهیه کنید که تا پایان قرنطینه به شما نشان می دهند. قبل از تصمیم گیری در مورد غذاهایی که نیاز دارید ، باید از دو معیار استفاده کنید.

غذاها باید دارای ارزش غذایی بالایی باشند.
غذاها باید فاسد نشدنی باشند و حداقل 2-3 هفته دوام داشته باشند.

در اینجا لیستی از 7 ماده غذایی است که باید در حال حاضر نگه دارید تا به شما در تهیه لیست مواد غذایی کمک کند.

غذاهایی که باید برای قرنطینه تاج بخورید

1. غلات

تا آنجا که ممکن است دانه بخرید –

غلات
برنج
مایل
گندم یا رزماری شکسته
جو یا ساتو
دانه سیاه
مروارید ساگو یا سابودانا

غلات اصلی ترین غذای ایرانی است. علاوه بر این ، غلات کامل فواید زیادی برای سلامتی دارند.

آنها منبع خوبی از کربوهیدرات ها هستند که به ما انرژی می دهند.
غلات سبوس دار از سطح بالای قند خون جلوگیری می کنند.

2. غلات

در طول تاج چه غذاهایی بخوریم؟

لوبیا از غذاهای پر پروتئین محبوب در جهان است. در اینجا چند لوبیای مغذی وجود دارد –

  • نخود فرنگی
  • ماه سبز
  • اوراد
  • زندانی
  • خالص
  • ماتار
  • نخود فرنگی

برای آگاهی بیشتر:

3. بیسکویت سبوس دار

این که ما در میانه یک بیماری همه گیر هستیم به این معنی نیست که باید از تنقلات صرف نظر کنیم! چند بسته کراکر گندم کامل تهیه کنید. طعم این ترقه ها خوب است و خوردن آنها می تواند لحظه ای خوشبختی را در این روزهای تلخ به ما هدیه دهد. بعلاوه ، آنها برای سلامتی شما مفید هستند –

آنها شما را سیر نگه می دارند و از پرخوری جلوگیری می کنند.
کوکی های سبوس دار می توانند خطر مشکلات قلبی را کاهش دهند

4. سبزیجاتی که می توانند برای مدت طولانی تازه بمانند

یک خبر خوب برای دوستداران سبزیجات و شگفتی های سلامتی! چندین سبزیجات وجود دارد که می توانید آنها را برای مدت طولانی نگه دارید. بنابراین پیش بروید و خرید کنید –

  • هویج
  • سیب زمینیها
  • ؟
  • کلم
  • زنجبیل
  • اسکواش
  • تربچه
  • سیر و پیاز

برخی از این سبزیجات مانند چغندر ، هویج ، تربچه باید در یخچال نگهداری شوند. اما به راحتی دو هفته دوام می آورند. آنها سبزیجات می خواهند –

ایمنی خود را افزایش دهید.
سطح هورمون خود را ثابت نگه دارید.

5. شیر خشک

شما در حال حاضر به شیر مایع نیاز دارید. به همین دلیل است که باید چندین بسته شیرخشک خریداری کنید (ماندگاری 1-2 سال در صورت باز نشدن). می توانید از آن به عنوان افزودنی چای یا قهوه خود استفاده کنید یا به سادگی آن را در آب گرم رقیق کرده و مانند شیر بنوشید. شیر خشک تمام فواید شیر مایع را دارد

ماهیچه های خود را قوی نگه دارید.
ویتامین D مصرف کنید ، زیرا ممکن است در این مدت نور خورشید به اندازه کافی دریافت نکنید.

6. آجیل

در طول تاج چه غذاهایی بخوریم؟

اینها میان وعده هایی هستند که می توان آنها را ماه ها مصرف کرد. آجیل هایی مانند بادام زمینی ، بادام ، بادام هندی

کلیه ها و کبد خود را سالم نگه دارید.
تأمین چربی های سالم برای بدن.

7. روغن نباتی و کره

اگر فشار زیاد باشد و سبزیجات و حبوبات سفت شوند ، می توانید چاپاتی یا برنج را با گوشت چرخ کرده بخورید. روغن نباتی و کره فواید زیادی دارند –

آنها منبع ریز مغذی های مهم مانند ویتامین K هستند.
ویتامین A موجود در آنها می تواند ایمنی شما را تقویت کند.

چندین بار برای خرید غذای مورد نیاز خود بیرون نروید. یک لیست تهیه کنید و عاقلانه خرید کنید. با غذاهایی که در مورد آنها صحبت کردیم ، می توانید در دوران قرنطینه قوی و سالم بمانید. در خانه بمانید ، دستورالعمل های مربوط به فاصله گذاری اجتماعی را دنبال کنید تا سالم و سالم از شرایط اضطراری COVID-19 خارج شویدبه


برای آگاهی بیشتر:

آیا خستگی مکرر می تواند نشانه بیماری کرونر قلب باشد؟
آیا تاج سلامت دهان و دندان را به خطر می اندازد؟
چگونه می توان واکسن های جعلی کرونا را تشخیص داد؟
کمبود ویتامین چگونه می تواند بر شدت عروق کرونر تأثیر بگذارد؟

دیدگاهتان را بنویسید