10 ماده غذایی مفید برای افزایش حجم عضلات


10 ماده غذایی برتر برای افزایش حجم عضلات

معرفی 10 بهترین مواد مغذی برای افزایش حجم عضلات به شما کمک می کند تا با بهترین غذاهای دوره حجیم آشنا شوید. افزایش توده عضلانی در ورزشکاران با تغذیه مناسب همراه با ورزش اتفاق می افتد. ورزش و رژیم مداوم 30 درصد پیشرفت شما را تشکیل می دهد. به این منظور تنوری بهترین مواد مغذی را برای افزایش حجم عضلات جمع آوری کرده است. بقیه این مقاله را بخوانید و رژیم غذایی خود را اصلاح کنید.

آیا به دنبال افزایش عملکرد و قدرت عضلانی خود هستید؟ غذاهایی برای عضله سازی و افزایش حجم این به شما کمک می کند با تمرین کمتر نتایج خوبی بگیرید. وقت خود را از دست ندهید و برای یک وعده غذایی عالی و مقوی آماده شوید.

10 ماده مغذی برتر برای افزایش توده عضلانی

1. گوشت گاو بدون چربی

به دنبال افزایش توده عضلانی خودت هستی؟ گوشت گاو را فراموش نکنید. این غذا سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز برای افزایش حجم است. آهن ، روی و ویتامین B تنها برخی از آنها هستند. پروتئین های غذایی ارزش یکسانی ندارند. اما گوشت بدون چربی پروتئین با کیفیت بالا را برای ماهیچه های شما فراهم می کند. سطح بالای اسیدهای آمینه آن نیز با کمک انسولین باعث رشد ماهیچه ها می شود.

ما همچنین برای افرادی که سعی در کاهش وزن دارند خبرهای خوبی داریم. مصرف 85 گرم از این گوشت تقریباً به اندازه 1/5 فنجان لوبیا پروتئین را تأمین می کند. اما نیمی از کالری را دارد. علاوه بر گوشت ، از انواع سبزیجات نیز استفاده کنید.

برای اخذ شده برنامه رژیم غذایی آنلاین برای افزایش وزن و حجم از طرف مربیان تنوری کلیک.

2. مرغ بدون پوست

مرغ بدون پوست مانند گوشت گاو ، در رژیم غذایی e افزایش توده عضلانی نقش مهمی ایفا می کند. این غذا منبع عالی پروتئین با کیفیت بالا است. خوردن مرغ بدون پوست برای بازیابی ، حفظ وزن ماهیچه ها و سلامت استخوان ها مهم است. از انواع روش های پخت برای این پروتئین منحصر به فرد استفاده کنید. می توانید قسمت های مختلف مرغ را از مغازه ها خریداری کنید. مرغ طعم دار نیز گزینه مناسبی خواهد بود.

3. ریکوتا یا ریکوتا

پنیر کلوچه تقریبا منبع پروتئین خالص کازئین است. کازئین یک پروتئین سریع هضم است و یک منبع کامل و غنی از نگهداری ماهیچه ها محسوب می شود. در نتیجه ، برای افرادی که از خوردن طولانی مدت پرهیز می کنند بسیار مفید خواهد بود. پنیر کلوچه (روستیک) منبع عالی ویتامین B12 ، کلسیم و سایر مواد مغذی ارزشمند است. این غذای بی نظیر را از دست ندهید.

افزایش توده عضلانی

4 عدد تخم مرغ

بدون شک ، تخم مرغ به دلیل داشتن پروتئین بالا ، یک گزینه تغذیه ای مناسب برای افزایش حجم عضلات ورزشکاران است. این غذا حاوی 9 اسید آمینه ضروری کولین ، نوع خوب چربی و ویتامین D است. همچنین برای سلامتی مضر نیست

5. پنیر پروتئینی (پروتئین های آن)

همانطور که می دانید، پروتئین های آن این رایج ترین نوع مکمل پروتئینی است. همچنین منبع غنی و مناسبی از این درشت مغذی است. وزنه برداران معمولاً پس از بیدار شدن از خواب پروتئین وی را مصرف می کنند. یک پیمانه از این مکمل برای ماهیچه ها بسیار مفید است. به یاد داشته باشید که ابتدا رژیم غذایی خود را غنی کنید. بنابراین از پروتئین خود به عنوان مکمل استفاده می کند. هرگز غذا را با مکمل جایگزین نکنید.

6. ماهی تن و ماهی های دیگر

در رژیم غذایی برای افزایش حجم عضلاتاین غذا را فراموش نکنید. ماهی سرشار از پروتئین ، کم چرب و سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است. همانطور که می دانید ، اسیدهای چرب برای بدن بسیار مهم هستند. آنها به کاهش سطح چربی و تنظیم عملکرد مناسب فرایندهای بدن مانند متابولیسم کمک می کنند.

2. دو سر کابل

جو دوسر منبع عالی کربوهیدرات است و به دلیل شاخص گلیسمی پایین ، دیر هضم می شود. مزایای رژیم غذایی با شاخص گلیسمی پایین عبارتند از:

  • کاهش گرسنگی
  • سیری را افزایش دهید
  • سطح چربی خود را کاهش دهید
  • دارای خواص ریز مغذی خوب و فیبر بیشتری است
  • کاهش مصرف انرژی ثانویه (وعده دوم)

در نتیجه ، غذاهای دارای قند پایین روند چربی سوزی را تسریع می کنند. آنها همچنین منبع خوبی از کربوهیدرات ها برای حفظ ماهیچه هستند.

8. غلات کامل

همانطور که گفته شد رژیم غذایی و عضله سازی ارتباط مستقیمی با هم دارند. غلات کامل در هضم م effectiveثر هستند و مواد مغذی بیشتری را نسبت به غلات تصفیه شده در اختیار بدن قرار می دهند. این باعث افزایش سطح انرژی پایدار و سلامت کلی می شود. برنج قهوه ای به افزایش سطح هورمون رشد کمک می کند. این کار باعث افزایش رشد ماهیچه ها ، کاهش چربی و افزایش قدرت ماهیچه ها می شود.

9. میوه و سبزیجات

میوه ها و سبزیجات به طور کلی منابع غنی از آنتی اکسیدان ها هستند. همچنین برای عملکرد مناسب سیستم ایمنی ضروری است. سایر مواد مغذی مانند ویتامین C ، ویتامین E و بتاکاروتن توسط این غذاها تأمین می شود. بدن خود را به خاطر داشته باشید الیاف و سبزیجات برای هضم مناسب و جذب مواد مغذی لازم است.

افزایش توده عضلانی

10. چربی های سالم

اگر به دنبال عضله سازی هستید ، چربی را فراموش نکنید. تعجب نکنید که چربی سالم برای رشد عضلات شما ضروری است. در واقع ، این درشت مغذی نقش کلیدی در تولید تستوسترون و هورمون رشد ایفا می کند. تولید کافی این هورمون ها به رشد و حفظ ماهیچه ها کمک می کند.

چربی های غیر اشباع تک و چربی های غیر اشباع خوب هستند. می توانید آنها را در ماهی قزل آلا ، انواع دیگر ماهی ، آجیل ، سبزیجات ، روغن هایی مانند کتان و آووکادو و غلات مختلف پیدا کنید. آنها همچنین سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند.

راهکارهایی برای افزایش حجم عضلات و دستیابی به بالاترین سطح تناسب اندام

  • سه استراتژی تغذیه ای که هر ورزشکار به آن احتیاج دارد

به زبان ساده ، رویکرد شما در مورد تغذیه کلید تغییر مثبت و پایدار در سلامتی و عملکرد شما است.

  • آیا انجام ست قطره ای به عضله سازی کمک می کند؟

یکی از دلایل طولانی بودن مجموعه های قطره این است که بسیار موثر هستند. ست های قطره ای میزان افزایش وزن عضلات را بهبود می بخشد.

  • غذای کافی بخورید تا انرژی داشته باشید و قوی باشید

تغذیه نقش مهمی در بهبود ترکیب بدن دارد. اما به عنوان یک ورزشکار قدرتی ، برای حفظ زیبایی نیازی به خوردن غذا ندارید. قدرت بدنی حرف اول را می زند.

  • آیا برای افزایش حجم ماهیچه زیاد غذا می خوریم؟

کاهش چربی یا افزایش وزن هر دو فرایندهای وابسته به انرژی هستند. افزایش توده عضلانی در نتیجه ترکیبی از ورزش و محرک های تغذیه ای ، یعنی افزایش وزن و مصرف پروتئین است.

  • کاهش کالری کار نمی کند

اعمال محدودیت دراز مدت کالری و حذف وعده های غذایی کارساز نیست. رژیم غذایی خود را بر اساس نیاز خود تنظیم کنید تا به نتایج دلخواه برسید.

نتیجه

تغذیه نقش مهمی در افزایش حجم ماهیچه ها دارد. برای این کار ، تنوع غذایی خود را افزایش دهید. همراه با ورزش از منابع غذایی غنی نیز استفاده کنید. هیچ یک از درشت مغذی های پروتئین ، چربی های سالم و کربوهیدرات ها را حذف نکنید. مصرف تخم مرغ ، مرغ ، گوشت گاو ، ماهی و اهد به افزایش حجم ماهیچه ها کمک می کند. همچنین ، میوه و سبزیجات را در رژیم غذایی خود قرار دهید تا فیبر و ویتامین کافی دریافت کنید.

1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (2 رای)
بارگذاری…


نویسنده:

تنوری (برگرفته از مقاله ای از breakmuscle.com)

اگر از این مقاله استفاده می کنید ، نام و آدرس مستأجران را به عنوان منبع ذکر کنید.

عضو تلگرام تنورز و کانال اینستاگرام شوید. برای ثبت نام بر روی تصویر زیر کلیک کنید.


N: 1695



دیدگاهتان را بنویسید