15 فایده واقعی و مهم آب آشامیدنی || 15 مزایای واقعی و مهم آب آشامیدنی برای سلامتی چیست؟


15 مزایای واقعی و مهم آب آشامیدنی را بشناسید ، هیدراته ماندن برای سلامتی مهم است ، اما بسیاری از مردم هر روز مایعات کافی نمی نوشند. حدود 60 درصد بدن را آب تشکیل می دهد و 71 درصد سطح زمین را آب پوشانده است.

هیچ مقدار مورد توافق جهانی برای مصرف روزانه وجود ندارد. آب برای کلیه ها و سایر عملکردهای بدن ضروری است. در صورت کم آبی بدنپوست می تواند در برابر اختلالات پوستی و چین و چروک آسیب پذیرتر شود. نوشیدن آب به جای نوشابه می تواند به کاهش وزن شما کمک کند.

مزایای احتمالی آب آشامیدنی از سالم نگه داشتن کلیه ها تا کاهش وزن متغیر است. همه سلولها و اندامهای بدن برای عملکرد صحیح به آب نیاز مبرم دارند.

همین حالا با مشاوران پزشک خود از مشاوره آنلاین برخوردار شوید

با توجه به اهمیت تامین آب برای بدن ، ما در این مقاله سعی کرده ایم 15 فایده مفید آب را بررسی کنیم.
  • آب مفاصل را روان می کند. غضروف موجود در مفاصل و دیسک های ستون فقرات حدود 80 درصد آب دارد. کم آبی بدن طولانی مدت می تواند توانایی مفاصل را برای جذب کاهش داده و منجر به درد مفاصل شود.
  • آب ، بزاق و مخاط ایجاد کنید. بزاق به ما در هضم غذا کمک می کند و دهان ، بینی و چشم های ما را مرطوب نگه می دارد. این از اصطکاک و آسیب جلوگیری می کند. نوشیدن آب همچنین دهان شما را تمیز نگه می دارد. در شرایطی که آب به جای نوشیدنی های شیرین مصرف می شود ، می تواند پوسیدگی كاهش دادن.
  • اکسیژن را به سراسر بدن می رساند. خون بیش از 90 درصد آب است و خون اکسیژن را به نقاط مختلف بدن منتقل می کند.
  • سلامت و زیبایی پوست را افزایش می دهد. با کم آبی بدن ، پوست می تواند در برابر اختلالات زودرس پوست و چین و چروک آسیب پذیرتر شود.
  • از مغز ، نخاع و سایر بافتهای حساس محافظت می کند. کم آبی بدن می تواند بر ساختار و عملکرد مغز تأثیر بگذارد. همچنین در تولید هورمون ها و انتقال دهنده های عصبی نقش دارد. کم آبی طولانی مدت می تواند منجر به مشکلات تفکر و استدلال شود.

دمای بدن را تنظیم می کند.

آب ذخیره شده در لایه های میانی پوست با گرم شدن بدن با عرق در حین ورزش به سطح پوست می رسد. با تبخیر بدن را خنک می کند. برخی از دانشمندان دریافته اند که وقتی آب بسیار کمی در بدن وجود دارد ، تجمع گرما افزایش می یابد و فرد کمتر می تواند فشار گرما را تحمل کند. داشتن استرس گرمایی در حین ورزش ، داشتن مقدار زیادی آب در بدن می تواند استرس فیزیکی را کاهش دهد. با این حال ، تحقیقات بیشتری در مورد این اثرات مورد نیاز است.

  • سلامت دستگاه گوارش به آب بستگی دارد. روده برای عملکرد صحیح به آب نیاز دارد. کم آبی بدن می تواند منجر به مشکلات گوارشی ، یبوست و اسید معده شود. این یک خطر است معده درد و زخم معده افزایش می یابد.
  • مواد زائد بدن را دفع می کند. آب در فرآیندهای تعریق و دفع ادرار و مدفوع مورد نیاز است.
  • به حفظ فشار خون کمک می کند. کم آبی بدن می تواند باعث غلیظ شدن خون و افزایش فشار خون شود.
  • مجاری تنفسی به آب نیاز دارند. هنگامی که بدن کم آب می شود ، مجاری تنفسی توسط بدن محدود می شود تا از دست دادن آب به حداقل برسد. می تواند آسم و آلرژی را بدتر کند.
  • مواد معدنی و مواد مغذی را در دسترس بدن قرار می دهد. مواد معدنی و مواد مغذی در آب حل می شوند و این باعث می شود که آنها به نقاط مختلف بدن برسند.
  • از آسیب کلیه جلوگیری می کند. کلیه ها مایعات بدن را تنظیم می کنند. کم آبی بدن می تواند منجر به سنگ کلیه و مشکلات دیگر شود.

عملکرد را در حین ورزش افزایش دهید.

15 فایده واقعی و مهم آب آشامیدنی را بشناسید.  |  دکتر

کم آبی بدن این می تواند عملکرد شما را در حین تمرین مختل کند. برخی از دانشمندان پیشنهاد کرده اند که مصرف بیشتر آب می تواند عملکرد را در حین فعالیت های سنگین مانند ورزش افزایش دهد. تحقیقات بیشتری برای تأیید این مورد نیاز است ، اما یک مطالعه نشان داد که کم آبی باعث کاهش عملکرد در فعالیتهایی می شود که بیش از 30 دقیقه طول می کشد.

  • آب در کاهش وزن مثر است. اگر به جای آب قند و نوشابه از آب استفاده می کنید ، آب می تواند به کاهش وزن شما کمک کند. آب قبل از غذا با ایجاد احساس سیری می تواند از پرخوری جلوگیری کند.

فواید نوشیدن آب و سلامت کلیه ها

آب به حل مواد معدنی و مواد مغذی کمک می کند و به آنها دسترسی بیشتری به بدن می دهد. همچنین به حذف زباله ها کمک می کند. این دو عملکرد آب را برای کلیه ها حیاتی می کند. کلیه ها در تعادل سطح مایعات نقش کلیدی دارند. کلیه ها 120-150 لیتر مایع را در روز فیلتر می کنند.

از این تعداد ، حدود 1-2 لیتر از طریق ادرار دفع می شود و مابقی از جریان خون بازیابی می شود. اگر کلیه ها به درستی کار نکنند ، مواد زائد و مایعات اضافی می توانند در داخل بدن تجمع کنند. بیماری مزمن کلیه درمان نشده می تواند منجر به نارسایی کلیه شود. عملکرد اندام مختل می شود یا دیالیز یا پیوند کلیه مورد نیاز است.

فواید نوشیدن آب و عفونت های مجاری ادراری

15 فایده واقعی و مهم آب آشامیدنی را بشناسید.  |  دکتر

عفونت های دستگاه ادراری (UTIs) دومین نوع شایع عفونت در بدن است. در صورت گسترش عفونت ها در مجاری ادراری فوقانی ، از جمله کلیه ها ، آسیب دائمی ایجاد می شود. عفونت های ناگهانی یا حاد کلیه می تواند تهدید کننده زندگی باشد ، به ویژه اگر سپتی سمی رخ دهد.

نوشیدن مقدار زیادی آب یک راه آسان برای کاهش خطر ابتلا به عفونت ادراری و کمک به درمان آنها است.

سنگ کلیه عملکرد کلیه را مختل می کند. در صورت وجود ، می تواند UTI ها را پیچیده کند. این عفونت های مجاری ادراری برای درمان نیاز به دوره های طولانی تری از آنتی بیوتیک ها دارند که معمولاً 7 تا 14 روز طول می کشد.

علت اصلی سنگ کلیه کمبود آب است. سنگ کلیه همچنین می تواند خطر بیماری مزمن کلیه را افزایش دهد.

در نوامبر 2014 ، کالج پزشکان آمریکا دستورالعمل های جدیدی را برای افرادی که سابقه سنگ کلیه دارند منتشر کرد. این دستورالعمل ها نشان می دهد که افزایش مصرف مایعات برای فعال کردن 2 لیتر ادرار در روز می تواند خطر عود سنگ را به نصف بدون عوارض جانبی کاهش دهد.

عوارض کم آبی بدن

کم آبی بدن زمانی اتفاق می افتد که شما آب بیشتری از بدن خود مصرف کرده و از دست می دهید. این می تواند منجر به عدم تعادل الکترولیت ها در بدن شود. الکترولیت ها ، مانند پتاسیم ، فسفات و سدیم ، به انتقال سیگنال های الکتریکی بین سلول ها کمک می کنند. هنگامی که کلیه ها به درستی کار می کنند ، سطح الکترولیت ها را در بدن ثابت نگه می دارند.

هنگامی که کلیه ها قادر به حفظ تعادل الکترولیت نیستند ، این سیگنال های الکتریکی با هم مخلوط می شوند. این می تواند منجر به تشنج ، از جمله حرکات غیر ارادی ماهیچه ها و از دست دادن هوشیاری شود.

در موارد شدید ، کم آبی بدن می تواند منجر به نارسایی کلیه کلیه شود. عوارض احتمالی نارسایی مزمن کلیه شامل کم خونی ، آسیب سیستم عصبی مرکزی ، نارسایی قلبی و نقص سیستم ایمنی بدن است.

منابع آب مورد نیاز بدن

15 فایده واقعی و مهم آب آشامیدنی را بشناسید.  |  دکتر

مقداری از آب مورد نیاز بدن شما از غذاهای غنی از آب مانند سوپ ، گوجه فرنگی و پرتقال تامین می شود ، اما بیشتر آن از نوشیدن آب و سایر نوشیدنی ها تامین می شود.

در طول عملکرد روزانه ، آب از بدن از بین می رود و باید جایگزین شود. ما آب را از طریق فعالیتهایی مانند تعریق و ما ادرار خود را از دست می دهیم ، اما آب نیز هنگام تنفس از بین می رود.

نوشیدن آب ، از شیرآلات یا بطری ها ، بهترین منبع مایعات برای بدن است.

شیر و آب میوه ها نیز منابع خوبی برای مایعات هستند ، اما نوشیدنی های الکلی و کافئین دار مانند نوشابه ، قهوه آنها ایده آل نیستند زیرا اغلب حاوی آن هستند کالری خالی است. نوشیدن آب به جای نوشابه می تواند به کاهش وزن شما کمک کند.

پیش از این تصور می شد که نوشیدنی های کافئین دار ادرار آور هستند ، به این معنی که آنها آب را در بدن آزاد می کنند. با این حال ، مطالعات نشان می دهد که خطر از دست دادن مایعات از نوشیدنی های کافئین دار حداقل است.

مقدار آب مورد نیاز بدن

مقدار آبی که باید مصرف کنیم تحت تأثیر زمان قرار می گیرد. میزان آب مورد نیاز هر روز بسته به میزان فعالیت شما ، میزان عرق کردن و غیره از فردی به فرد دیگر متفاوت است. مقدار مشخصی از آب که باید روزانه مصرف شود وجود ندارد ، اما در مورد مصرف مایعات سالم توافق کلی وجود دارد.

طبق آکادمی ملی علوم ، مهندسی و پزشکی ایالات متحده ، متوسط ​​آب توصیه شده برای غذا و نوشیدنی به شرح زیر است:

  • مردانه: تقریبا 3.7 لیتر یا 125 اونس
  • برای خانم ها: تقریبا 2.7 لیتر یا 91 اونس

این مقدار برای مردان حدود 15.5 فنجان و برای زنان کمی بیش از 11 فنجان خواهد بود. با این حال ، حدود 80 should باید از نوشیدنی ها ، از جمله آب ، و بقیه از غذا تامین شود.

این یعنی:

  • مردان باید حدود 100 اونس یا 12.5 فنجان مایع بنوشند.
  • زنان باید حدود 73 اونس یا کمی بیشتر از 9 فنجان بنوشند.

میوه ها و سبزیجات تازه و همه مایعات غیر الکلی در این توصیه گنجانده شده است.

زمان هایی که نوشیدن آب زیاد بسیار مهم است عبارتند از:
  • تب شدید
  • وقتی گرم است
  • اگر اسهال و استفراغ دارید
  • هنگامی که زیاد عرق می کنید ، به عنوان مثال ، به دلیل فعالیت بدنی

آیا به اندازه کافی آب می نوشیم؟

15 فایده واقعی و مهم آب آشامیدنی را بشناسید.  |  دکتر

مطالعه سال 2013 مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) داده های موسسه ملی سرطان را در سال 2007 تجزیه و تحلیل کرد.

محققان برای مرور آنها از 3،397 فرد بالغ دریافتند:
  • 7 درصد از بزرگسالان گزارش دادند که هر روز آب نمی نوشند.
  • 36 درصد از بزرگسالان گزارش می دهند که 1-3 فنجان آب آشامیدنی در روز بنوشند.
  • 35 درصد از بزرگسالان گزارش می دهند که 4-7 فنجان آب آشامیدنی در روز بنوشند.
  • 22٪ از بزرگسالان گزارش می دهند که 8 فنجان یا بیشتر در روز می نوشند.

اگر روزانه 1 فنجان یا کمتر میوه یا سبزیجات مصرف کنند ، افراد کمتر از 4 فنجان آب آشامیدنی می نوشند.

این مطالعه فقط میزان مصرف آب آشامیدنی را اندازه گیری کرد. مایعات را می توان از نوشیدنی های دیگر تهیه کرد ، اما آب بهتر است زیرا کالری ، کافئین و الکل ندارد.

7 درصد از پاسخ دهندگان گزارش دادند که عموماً هر روز آب نمی نوشند و کسانی که مقدار کمی می نوشند میوه و سبزیجات کمتری مصرف می کنند. این نشان می دهد که تعدادی از افراد با عدم دریافت مایعات کافی سلامت خود را به خطر می اندازند.

اگرچه پاسخ دهندگان با مصرف آب کم مایعات کافی دریافت می کردند ، اما به احتمال زیاد آنها را از منابعی دریافت می کردند که به طور بالقوه می تواند سلامت آنها را از راه های دیگر به خطر اندازد.

اخرین حرف

نیاز بیولوژیکی به آب را می توان با آب معمولی یا سایر غذاها و نوشیدنی ها برطرف کرد. نتایج مطالعات اپیدمیولوژیک قبلی نشان می دهد که مصرف آب ممکن است با حجم نوشیدنی های شیرین کالری و سایر مایعات مصرفی معکوس باشد.

منبع:

https://www.medicalnewstoday.com/articles/290814# منابع

دیدگاهتان را بنویسید