4 اشتباه مهم هنگام تلاش برای داشتن تناسب اندام


در حالت ایده آل ، همه ما باید برای تناسب اندام تلاش کنیم و یک سبک زندگی سالم داشته باشیم که شامل اجزای جسمی ، روحی و روحی باشد. این مزایای زیادی دارد ، اما اگر مراقب نباشیم و کارها را به درستی انجام ندهیم ، می تواند منجر به عواقب ناخواسته ای شود.

ممکن است تسلیم شوید زیرا هیچ نتیجه ای نمی بینید یا نتایج به اندازه کافی سریع اتفاق نمی افتد. یا بدتر ، ممکن است صدمه ببینید


برای جلوگیری از این امر ، باید از برخی اشتباهات رایج که افراد هنگام تلاش برای تناسب اندام مرتکب می شوند ، آگاه باشید. در اینجا چهار مورد است که بارها و بارها می بینم.

1. بدون اهداف مشخص

یکی از رایج ترین اشتباهاتی که افراد مرتکب می شوند ، تعیین اهداف مشخص نیست. اگر می خواهید موفقیت را ببینید ، باید دقیق باشید. آیا می خواهید تناسب اندام داشته باشید؟ بسیار عالی! اما دقیقاً امیدوار هستید به چه چیزی برسید؟

هدف نهایی شما چیست؟ آیا می خواهید لاغر شوید؟ آیا می خواهید شکم شش تکه داشته باشید؟ آیا می خواهید استرس را از خود دور کنید؟ آیا می خواهید در بدن خود احساس خوبی داشته باشید؟

وقتی بتوانید اهداف خود را مشخص کنید ، به شما کمک می کند تمرکز و مسئولیت پذیری بیشتری داشته باشید.

به عنوان مثال ، اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید ، مشخص کنید. چند کیلو می خواهید کاهش دهید و تا چه تاریخی؟ یک عدد واقع بینانه و فاصله زمانی تعیین کنید.

به عنوان مثال: “من می خواهم تا پایان ماه ژوئن 10 کیلو وزن کم کنم (هدف باید کاهش 1-2 کیلو در هفته باشد). 3 بار در هفته برنامه غذایی و برنامه ریزی می کنم.

بنابراین تحقیقات خود را انجام دهید و تصمیم بگیرید که برای رسیدن به هدفتان چه کار خواهید کرد.

2. انجام بیش از حد یکباره

این یک اشتباه بسیار رایج است. در ابتدا ما پر از اشتیاق هستیم و تمایل داریم اهداف بزرگی را تعیین کنیم. ما برنامه داریم که هر روز به باشگاه برویم و تمام غذاهای ناخواسته را که دوست داریم از رژیم غذایی خود حذف کنیم.

اما حقیقت این است که بسیاری از ما نمی توانیم با چنین تغییرات شدید شیوه زندگی کنار بیاییم. برای تناسب اندام ، باید عادت های خاصی را در زندگی خود بگنجانیم. و ایجاد عادت ها زمان می برد.

اگر می خواهید در دو ماه 10 کیلو وزن کم کنید ، با افزایش سطح فعلی فعالیت خود شروع کنید. شما می توانید شدت تمرینات موجود خود را افزایش دهید یا تعداد تمرینات خود را افزایش دهید.

به عنوان مثال ، اگر هفته ای یکبار به کلاس ریسندگی می روید ، سعی کنید دو یا سه بار در هفته شرکت کنید. یا نوع دیگری از کلاس مانند پیلاتس یا یک کلاس آموزشی مبتنی بر وزن را اضافه کنید.

پس از چند هفته ، زمانی که بدن شما به روال تمرین جدید شما عادت کرده است ، در نظر بگیرید که یک تمرین دیگر اضافه کنید یا یک کلاس شدیدتر را امتحان کنید.

افزایش تدریجی دفعات و شدت تمرینات شما بهترین راه برای انجام این کار است. اگر بیش از حد این کار را انجام دهید ، ممکن است منجر به سوختگی شود. علاوه بر این ، افراط و تفریط نیز می تواند منجر به آسیب شود.

اکنون ، بیایید نگاهی به اهداف تغذیه سالم شما بیندازیم. آیا می خواهید خوردن شیرینی را کنار بگذارید؟ به جای رفتن به بوقلمون سرد ، آن را کنار بگذارید.

به عنوان مثال ، اگر دوست دارید هر شب بعد از شام دسر بخورید ، سعی کنید خود را به یک یا دو نوشیدنی در هفته محدود کنید. فقط آن مقدار را در خانه داشته باشید و هرگز بیشتر. بهتر است به دنبال دستور العمل های سالم باشید تا دندان شیرین را راضی کرده و در مسیر قرار بگیرید.

شما برای مدت طولانی در این کار هستید. هر کس آهسته و پیوسته برنده است برنده است.

3. به بدن خود گوش ندهید

گوش دادن به بدن شما می تواند تفاوت زیادی در نتایج ایجاد کند. اگر این کار را نکنید ، می توانید صدمه دیده ، بسوزانید ، دلسرد شوید و غیره. و بقیه روز شما را تحت تأثیر قرار خواهد داد!

بنابراین ، هنگام ورزش یا رژیم ، به بدن خود توجه کنید.

بله ، ماهیچه ها بعد از ورزش درد می کنند و این مشکلی ندارد. اما اگر درد شدید و مداومی را تجربه می کنید ، به ویژه پس از انجام یک تمرین جدید یا انجام تمرینات طولانی مدت ، ممکن است زمان توقف و کاهش سرعت فرا رسیده باشد.

اگر هنگام تمرین با تنفس مشکل دارید یا رژیم جدیدی را شروع کرده اید و سرگیجه دارید یا درد شدید معده دارید ، متوقف شوید ، به پزشک مراجعه کنید و کار خود را بررسی کنید.

و در صورت داشتن هرگونه مشکل سلامتی ، قبل از انجام هرگونه ورزش شدید با پزشک خود مشورت کنید.

4. با آخرین چیزی که بیرون آمد مشارکت کنید

در اینجا یک اشتباه رایج دیگر وجود دارد که ممکن است مرتکب شوید. “یک رژیم غذایی جدید به تازگی ارائه شده است. من باید آن را امتحان کنم “یا” بیایید این تمرین جدید را امتحان کنیم. بسیاری از مردم از آن استقبال کرده اند. “

با وجود بازاریابی موجود ، به راحتی می توان تحت تأثیر همه اینها قرار گرفت. مطابقت با آخرین روندها هیچ اشکالی ندارد ، اما اگر بین برنامه ها جابجا شوید ، ممکن است به نتیجه دلخواه خود نرسید.

حدود 6 تا 8 هفته ورزش منظم طول می کشد تا نتایج قابل توجهی را مشاهده کنید. اگر ورزش را متوقف کرده و شروع کنید ، ممکن است نتایجی را که می خواهید مشاهده نکنید. یا ممکن است در نهایت به بدن خود استرس وارد کنید.

این امر در مورد رژیم غذایی سالم و رژیم غذایی نیز صدق می کند. اگر مدام رژیم غذایی خود را تغییر دهید یا رژیم خود را شروع کرده و متوقف کنید ، رژیم یویو را تمرین می کنید و این می تواند بر بدن شما تأثیر منفی بگذارد.

سعی کنید غذاهای ناسالم را به آرامی حذف کنید و رژیم متعادلی داشته باشید و هر از گاهی به خودتان یک برنامه ریزی دلپذیر بدهید.

همه ما اشتباه می کنیم

اگر برخی از این اشتباهات را کرده اید اشکالی ندارد. هیچکس کامل نیست!

پیشرفت فراتر از کمال!

اکنون که آنها را می شناسید ، می توانید برای اجتناب از آنها تلاش کنید. آن شیوه زندگی سالمی که می خواهید در دسترس شماست.

آیا هیچ کدام از این اشتباهات شما را از رسیدن به اهداف تناسب اندام باز می دارد؟ یا در حال تلاش هستید و مطمئن نیستید که اشتباه می کنید؟ در نظرات به من اطلاع دهید ، و حتماً پاسخ خواهم داد.

برای راهنمایی ، منابع ، چالش ها و غیره ، در گروه Aging with Vitality یا در صفحه مربی من آنیتا دوول به من بپیوندید.

به زندگی که داری عشق بورز،


آنیتا دوول

مربی تغذیه جامع
کارشناس ارشد مشاور برای سلامت محیط کار
Gruppo FB پیری با سرزندگی
مربی آنیتا دوول صفحه FB

PS اگر 45 سال یا بیشتر دارید ، از شما دعوت می کنم به جمع من بپیوندید افزایش سن با گروه FaceBook Vitalityبه این مکان برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات و استراتژی ها برای زندگی با کیفیت و سرزندگی است. شما می توانید اولین نفری باشید که به رایگان ، چالش ها و غیره دسترسی دارید. همچنین مکانی برای به اشتراک گذاشتن مطالب سرگرم کننده!


دیدگاهتان را بنویسید