6 عادت بدی که شما را پیرتر نشان می دهد


در این مقاله با عادات روزانه ای آشنا می شوید که شما را سریعتر پیر می کند. اگر می خواهید با سن واقعی خود دیگران را غافلگیر کنید، این عادت های بد را به هر قیمتی ترک کنید!

فرادید نوشت: «اگر نمی‌خواهید دیگران فکر کنند شما 10 سال از سن واقعی خود بزرگتر هستید، این مقاله برای شماست. متأسفانه، اشتباهات روزمره زیادی وجود دارد که باعث می شود ما را بسیار مسن تر از سن واقعی خود به نظر برسانیم، به عنوان مثال خوردن غذاهایی مانند نان شیرینی، چوب شور و غلات روند پیری پوست را تسریع می کند. هیچ اکسیر جادویی جوانی وجود ندارد که اثرات زمان بر ذهن و بدن ما را از بین ببرد، اما با ایجاد تغییرات کوچک در برنامه روزانه خود، حداقل می توانیم به مسیر اصلی خود برگردیم و از تسریع روند پیری جلوگیری کنیم.

در این مقاله با عادات روزانه ای آشنا می شوید که شما را سریعتر پیر می کند. اگر می خواهید با سن واقعی خود دیگران را غافلگیر کنید، این عادت های بد را به هر قیمتی ترک کنید!

1. بیش از حد غذاهای ناسالم می خورید

غذاهایی که بسیار فرآوری شده و مملو از روغن و افزودنی های مصنوعی هستند، مشکلات زیادی برای بدن ایجاد می کنند. این نوع غذاها به دلیل التهاب بیشتر و افزایش خطر مشکلات سلامتی، سرعت پیری سلولی را افزایش می دهند. در طعم همبرگرهای چرب و سیب زمینی سرخ شده شکی نیست، اما متاسفانه این نوع غذاها برای سیستم گوارشی بدن مشکل ایجاد می کنند و به طور کلی باکتری های روده را از بین می برند و خطر ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی را افزایش می دهند.

البته می توانید هر از گاهی خود را با چنین غذاهایی پذیرایی کنید، اما یادتان باشد اعتدال را رعایت کنید! سعی کنید بیشتر وعده های غذایی خود را سالم بسازید تا با مواد مغذی دریافتی بدن خود را سالم و جوان نگه دارید.

2. از ضد آفتاب استفاده نمی کنید

استفاده از کرم ضد آفتاب یکی از ساده ترین کارهایی است که می توانید برای حفظ جوانی و سلامت پوست خود انجام دهید. چرا؟ زیرا نور بیش از حد خورشید علائم قابل مشاهده پیری را روی پوست صورت و بدن نشان می دهد و می تواند به سلول ها آسیب برساند. قرار گرفتن بیش از حد در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید می تواند منجر به سرطان پوست شود. اگر قرار است برای مدت طولانی (مهم نیست در چه فصلی از سال) زیر نور خورشید باشید، حتما از کرم ضد آفتاب برای محافظت در برابر اشعه های خورشید و مرطوب کردن پوست خود استفاده کنید. توصیه دیگر ما پوشیدن شلوارهای بلند و پیراهن های آستین بلند و استفاده از کلاه با ماسک و عینک آفتابی است.

3. به اندازه کافی آب نمی نوشید

سومین عاملی که پیری را تسریع می کند، ننوشیدن آب کافی است. اگرچه 60 درصد بدن انسان از آب تشکیل شده است، اما با افزایش سن، محتوای آب بدن از بین می رود. کم آبی مزمن، حتی اگر مقدار آن کم باشد، باعث می شود که شما احساس کبودی، ضعف و سستی کنید، گویی 10 سال از سن واقعی خود بزرگتر هستید. روز خود را با یک لیوان آب شروع کنید و به یاد داشته باشید که در طول روز مایعات زیادی بنوشید، به خصوص اگر در حال ورزش، ارتفاع یا در آب و هوای گرم هستید.

4. فشار روحی بیش از حد را تحمل می کنید

همه ما هر از گاهی با عوامل استرس زا مواجه می شویم، اما مواجهه با استرس مزمن در نهایت منجر به اختلالات روانی و تسریع روند پیری می شود. اگر می‌خواهید بهترین خودتان باشید، سعی کنید استرس زندگی روزانه‌تان را با ورزش، یادداشت روزانه، مدیتیشن و سایر عادات سالم کاهش دهید. برای غلبه بر چالش های زندگی، سعی کنید تفکر مثبت خود را تقویت کنید.

5. خواب کافی ندارید

بسیاری از افراد در خوابیدن مشکل دارند. کمبود خواب خوب با افزایش التهاب، افزایش خطر بیماری و تسریع پیری بیولوژیکی مرتبط است. همانقدر که تاکید می کنیم “عادات خواب خوب را در خود تقویت کنید!” هنوز کم است. بزرگسالان بین 18 تا 60 سال برای داشتن سلامتی به حداقل 7 ساعت خواب در شب نیاز دارند. سعی کنید در اتاقی تاریک، ساکت و خنک بخوابید و از وسایل الکترونیکی، کافئین و الکل خودداری کنید. یک برنامه منظم قبل از خواب داشته باشید تا بدن و ذهن خود را برای استراحت آماده کنید.

6. تمرینات شما خیلی سخت است

ورزش بدون شک یک عادت سالم برای حفظ سلامتی است، اما ورزش بیش از حد شدید عواقب جدی دارد. ورزش یک سبک زندگی است نه میدان جنگ. برای اینکه بدن خود را برای تناسب اندام از بین ببرید، پاداشی نخواهید گرفت. با افزایش سن، از شدت و سختی ورزش هایی مانند شنا، دوچرخه سواری، قایقرانی و یوگا بکاهید و به ورزش هایی بپردازید که استرس زیادی به بدن شما وارد نمی کند.

دیدگاهتان را بنویسید