7 فایده شگفت انگیز برای سلامتی


ما هفت مزیت داریم

صدها سال است که انسان ماست مصرف می کند. مواد مغذی بالا و مصرف منظم آن می تواند جنبه های مختلف سلامت شما را بهبود بخشد. به عنوان مثال ، ماست با کمک به کنترل وزن ، خطر بیماری های قلبی و پوکی استخوان را کاهش می دهد. این مقاله از 7 مزایای شگفت انگیز علمی پشتیبانی می کند.

ماست چیست و چگونه تهیه می شود؟

ماست یکی از محبوب ترین محصولات لبنی است که توسط باکتری مخمر شیر تولید می شود. باکتری های مورد استفاده در تهیه ماست تخمیر ماست نامیده می شوند که لاکتوز ، قند طبیعی شیر را تخمیر می کنند. این فرآیند اسید لاکتیک تولید می کند ، محصولی که باعث لخته شدن پروتئین های شیر می شود و طعم و بافت منحصر به فردی به ماست می دهد. ماست را می توان با هر نوع شیر تهیه کرد. می تواند ماست کم چرب باشد و نوعی که با شیر کامل تهیه می شود. ماست پرچرب ماست ساده بدون رنگ افزودنی یک مایع سفید غلیظ و سخت با طعم دلپذیر است. متأسفانه ، اکثر مارک ها مواد افزودنی مانند شکر و طعم دهنده های مصنوعی را اضافه می کنند. این ماست ها برای سلامتی شما مفید نیستند. از سوی دیگر ، ماست ساده و شیرین نشده فواید زیادی برای سلامتی دارد.

بدون توضیح بیشتر ، در اینجا 7 فایده علمی شگفت انگیز ماست طبیعی آورده شده است.

1- ماست سرشار از مواد مغذی است.

ماست تقریباً تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن شما را دارد. ماست سرشار از کلسیم است که یک ماده معدنی ضروری برای دندان ها و استخوان های سالم است.یک فنجان ماست 49 درصد کلسیم مورد نیاز روزانه را تأمین می کند. ماست همچنین حاوی بسیاری از ویتامین های گروه B ، به ویژه ویتامین B12 و ریبوفلاوین است که همه آنها از بیماری های قلبی شدید و نقایص مادرزادی کانال عصبی جلوگیری می کنند. یک کاسه ماست همچنین 38 درصد نیاز روزانه به فسفر ، 12 درصد منیزیم و 18 درصد پتاسیم را تأمین می کند. این مواد معدنی برای انواع فرآیندهای بیولوژیکی مانند تنظیم فشار خون ، متابولیسم و ​​سلامت استخوان ضروری هستند.

یکی از مواد مغذی که ماست به طور طبیعی ندارد ویتامین D است ، اما ماست ها به طور کلی با ویتامین D غنی شده اند. ویتامین D استخوان ها و سیستم ایمنی را تقویت می کند و می تواند خطر ابتلا به برخی بیماری ها مانند بیماری های قلبی و افسردگی را کاهش دهد.

ماست بیشتر مواد مغذی مورد نیاز بدن شما را تامین می کند. به ویژه سرشار از کلسیم ، ویتامین B و مواد معدنی است.

2- ماست سرشار از پروتئین است

ماست دارای مقدار باورنکردنی پروتئین است ، حدود 12 گرم پروتئین در هر 200 گرم ماست. ثابت شده است که این پروتئین ها با افزایش مصرف انرژی یا دریافت کالری روزانه از متابولیسم حمایت می کنند. دریافت پروتئین کافی برای تنظیم اشتها نیز مهم است ، زیرا باعث افزایش تولید هورمون هایی می شود که نشان دهنده سیری است. این به طور خودکار کل کالری دریافتی شما را کاهش می دهد ، که برای کنترل وزن مفید است.

در یک مطالعه ، افرادی که ماست به عنوان میان وعده می خوردند نسبت به افرادی که از میان وعده کم پروتئین و کم کالری استفاده می کردند و 100 کالری کمتر در وعده شام ​​مصرف می کردند ، کمتر گرسنه بودند. اگر ماست یونانی بخورید که ماست بسیار غلیظ و سفتی است ، اثرات مفید ماست بسیار بیشتر نمایان می شود. این ماست پروتئین بیشتری نسبت به ماست معمولی دارد و در هر 200 گرم ماست 22 گرم پروتئین دارد. ماست یونانی در کنترل اشتها و به تاخیر انداختن احساس گرسنگی م thanثرتر از ماست معمولی با پروتئین کمتر است.

ماست ، به ویژه ماست یونانی ، دارای پروتئین زیادی است. و پروتئین برای اشتها و کنترل وزن مفید است.

3- برخی از انواع آن برای سلامت دستگاه گوارش مفید است

برخی از انواع ماست حاوی باکتری های زنده یا پروبیوتیک ها هستند که بخشی از مخمر اولیه هستند یا پس از پاستوریزاسیون به ماست اضافه می شوند. اینها هنگام مصرف می توانند برای سلامت دستگاه گوارش مفید باشند. متأسفانه ، بسیاری از ماست ها با روش حرارتی پاستوریزه می شوند که باکتری های مفید را از بین می برد. برای اطمینان از این که ماست شما دارای پروبیوتیک های مثر است ، به دنبال فرهنگ های زنده و فعال باشید که باید روی برچسب ماست ذکر شود. برخی از پروبیوتیک های موجود در ماست مانند بیفیدوباکتریوم و لاکتوباسیل نشان داده است که علائم مزاحم سندرم روده تحریک پذیر را کاهش می دهد. این سندرم یک اختلال شایع است و بر روده بزرگ تأثیر می گذارد.

در یک مطالعه ، بیماران مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر (IBS) که به طور مرتب شیر تخمیری یا ماست حاوی بیفیدوباکتریوم مصرف می کردند. تنها پس از سه هفته ، بیماران بهبود تورم و دفعات مدفوع و همچنین عوارض بعد از شش هفته را مشاهده کردند.

مطالعه دیگری نشان داد که ماست حاوی بیفیدوباکتریوم علائم گوارشی و کیفیت زندگی مرتبط با سلامتی را در زنانی که تشخیص قطعی اختلالات گوارشی ندارند ، بهبود می بخشد.

علاوه بر این ، چندین مطالعه نشان داده است که پروبیوتیک ها می توانند از اسهال و یبوست ناشی از آنتی بیوتیک ها جلوگیری کنند.

برخی از انواع ماست حاوی پروبیوتیک ها می توانند با کاهش علائم اختلالات شایع گوارشی مانند نفخ ، اسهال و یبوست ، سلامت دستگاه گوارش را بهبود بخشند.

4- ماست می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند

مصرف منظم ماست ، به ویژه اگر پروبیوتیک باشد ، می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و شانس بیماری را کاهش دهد. نشان داده شده است که پروبیوتیک ها التهاب را کاهش می دهند ، که با طیف گسترده ای از بیماری ها مرتبط است ، از عفونت ویروسی گرفته تا بیماری گوارشی. تحقیقات نشان داده است که در برخی موارد پروبیوتیک ها می توانند میزان ، مدت و شدت سرماخوردگی را کاهش دهند. علاوه بر این ، خاصیت افزایش ایمنی تا حدی به دلیل منیزیم ، سلنیوم و روی آن است که مواد معدنی موثری هستند که در سلامت سیستم ایمنی بدن نقش دارند. ماست های غنی شده با ویتامین D باعث تقویت بیشتر سیستم ایمنی بدن می شود. پتانسیل ویتامین D برای پیشگیری و محافظت در برابر بیماری هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا مورد بررسی قرار گرفته است.

ماست پروبیوتیک ، ویتامین ها و مواد معدنی را ارائه می دهد که می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و در برابر بیماری ها محافظت کند.

5- ماست می تواند از پوکی استخوان جلوگیری کند.

ماست حاوی مواد مغذی کلیدی برای حفظ سلامت استخوان ها از جمله کلسیم ، پروتئین ، پتاسیم ، فسفر و گاهی ویتامین D است. همه این ویتامین ها و مواد معدنی به ویژه در پیشگیری از پوکی استخوان م aثر هستند ، شرایطی که در آن استخوان ها ضعیف می شوند. پوکی استخوان در افراد مسن شایع است. تراکم استخوانی افرا با پوکی استخوان پایین است و در معرض خطر شکستگی قرار دارند. با این حال ، تحقیقات نشان داده است که خوردن حداقل سه میان وعده مانند ماست به طور منظم و روزانه می تواند توده و قدرت استخوان را حفظ کند.

ماست سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است که نقش حیاتی در سلامت استخوان ها دارد ، مصرف منظم خطر پوکی استخوان را کاهش می دهد.

6- ماست برای سلامت قلب مفید است

میزان چربی موجود در ماست یکی از دلایلی است که برای مزایای آن مورد بحث است. اکثر ماست ها چربی اشباع شده با مقدار کمی اسیدهای چرب غیر اشباع هستند. قبلا اعتقاد بر این بود که چربی اشباع باعث بیماری قلبی می شود ، اما تحقیقات اخیر نشان داده است که این چربی یک مورد نیست. با این حال ، ماست های کم چرب و بدون چربی هنوز در ایالات متحده محبوب هستند. هیچ شواهد محکمی وجود ندارد که ماست برای سلامتی شما مضر باشد ، در واقع ، حتی می تواند برای قلب شما نیز مفید باشد. برخی تحقیقات نشان داده است که خوردن چربی اشباع شده از محصولات لبنی کلسترول HDL خوب را افزایش می دهد که می تواند از بیماری های قلبی جلوگیری کند ، تحقیقات دیگر نشان داده است که مصرف ماست به طور کلی خطر بیماری های قلبی را کاهش می دهد. همچنین نشان داده شده است که محصولات لبنی مانند ماست در کاهش فشار خون م whichثر است ، که یکی از عوامل خطر اصلی برای بیماری های قلبی است.

صرف نظر از میزان چربی ، ماست با افزایش کلسترول خوب HDL و کاهش فشار خون برای سلامت قلب مفید است.

7. ماست می تواند کنترل وزن را بهبود بخشد

ماست دارای خواص متعددی است که می تواند به کنترل وزن کمک کند. برای شروع ، پروتئین های زیادی دارد که به همراه کلسیم ، هورمون های سرکوب کننده اشتها مانند پپتید YY و GLP-1 را تحریک می کند. علاوه بر این ، چندین مطالعه نشان داده اند که مصرف ماست با وزن بدن ، درصد چربی بدن و دور کمر ارتباط ندارد. یک مقاله مروری نشان داد که مصرف لبنیات پرچرب ، مانند ماست ، بر خلاف تصوراتی که قبلاً در مورد چربی سوزی و اضافه وزن وجود داشت ، می تواند میزان چاقی را کاهش دهد. مطالعات دیگر نشان داده است که افرادی که ماست می خورند نسبت به افرادی که نمی خورند به طور کلی بهتر غذا می خورند.

ماست سرشار از پروتئین است که بسیار سیر کننده است و می تواند رژیم غذایی کلی شما را بهبود بخشد که هر دو به کنترل وزن کمک می کند.

ماست ممکن است برای همه مناسب نباشد

برخی از مردم باید توجه داشته باشند که مصرف ماست می تواند عوارض جانبی داشته باشد ، به ویژه در افرادی که به لاکتوز حساسیت دارند یا به شیر حساسیت دارند.

عدم تحمل شیر

عدم تحمل لاکتوز زمانی رخ می دهد که بدن دچار کمبود لاکتوز است ، آنزیمی که برای تجزیه لاکتوز – قند موجود در شیر – ضروری است و باعث عدم تحمل لاکتوز می شود و باعث ایجاد انواع علائم گوارشی ، مانند درد شکم و اسهال پس از مصرف محصولات لبنی می شود. بنابراین ، افرادی که به لاکتوز حساسیت دارند نباید ماست مصرف کنند.

با این حال ، برخی از افرادی که به لاکتوز حساسیت ندارند ، ممکن است بتوانند آن را تحمل کنند ، زیرا برخی از لاکتوز در حین تهیه ماست تجزیه می شود و پروبیوتیک ها می توانند برای هضم آن با یکدیگر همکاری کنند. اگر به لاکتوز حساسیت ندارید ، ممکن است آزمایش یا خطا باشد که آیا می توانید ماست بخورید یا خیر.

حساسیت به شیر

محصولات لبنی حاوی کازئین و آب لوله کشی هستند ، پروتئین هایی که برخی از افراد به آن حساس هستند. در این موارد ، شیر باعث ایجاد واکنشی می شود که می تواند از کهیر گرفته تا نفخ و آنافیلاکسی تهدید کننده زندگی باشد.

شکر افزودنی

بسیاری از انواع ماست دارای مقدار زیادی شکر افزوده هستند ، به ویژه آنهایی که دارای برچسب کم چرب هستند.مصرف زیاد قند با تعدادی از مشکلات سلامتی مانند دیابت و چاقی همراه است. بنابراین ، مهم است که برچسب مواد غذایی را بخوانید و از مارک هایی که از شکر استفاده می کنند خودداری کنید.

ماست می تواند برای کسانی که به لاکتوز حساسیت ندارند یا به شیر حساسیت دارند عوارض جانبی داشته باشد.اکثر انواع ماست دارای مقدار زیادی قند اضافه شده است که می تواند نقش ویژه ای در سلامتی داشته باشد.

چگونه بهترین ماست را برای سلامتی خود انتخاب کنیم

وقتی نوبت به انتخاب ما می رسد ، هرچه ساده تر ، بهتر. ماست های ساده و بدون شیرین بهترین هستند ، زیرا دارای مواد جزئی بدون قند اضافی هستند. اینکه از ماست کم چرب یا پرچرب استفاده می کنید یک انتخاب شخصی است. رژیم های پرچرب کالری بالایی دارند ، اما این بدان معنا نیست که ناسالم هستند. مطمئن شوید که نسبت اندازه توصیه شده را رعایت می کنید. شما همچنین باید به دنبال ماست های زنده و فعال باشید تا مطمئن شوید که پروبیوتیک هایی دریافت می کنید که سلامت شما را بهبود می بخشد.

بهترین ماست برای سلامتی شما حاوی مواد کمتری است و قند اضافی ندارد مارکی را انتخاب کنید که پروبیوتیک دارد.

نامه ها دیگر

ماست سرشار از مواد مغذی است و می تواند سلامت صورت را با مصرف منظم بهبود بخشد. همچنین می تواند خطر ابتلا به برخی بیماری ها را کاهش داده و به سلامت گوارش و کنترل وزن کمک کند. مطمئن شوید که ماست مصرفی خود را عاقلانه انتخاب کرده اید. برای حداکثر مزایای سلامتی ، انواع ساده و بدون شیرینی که حاوی پروبیوتیک هستند را انتخاب کنید.

رژیم آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید