تنها کاری که باید برای رژیم لاغری سریع و موثر انجام داد

رژیم لاغری سریع خانم دکتر شهلا رحیمی بنابراین اگر به عنوان یک فرد عادی که به ورزشهای سخت و پرفشار مشغول نیستید، از رژیم کتوژنیک استاندارد بهره میبرید، همین عادت را حفظ کنید. برای اینکه بدانیم در رژیم کتوژنیک چه چیزهایی مصرف کنیم باید بدانیم اساس رژیم کتوژنیک کروبوهیدرات کم، پروتئین متوسط و لیپید بالا است و به این منظور شما باید اطلاعات مواد غذایی مختلف را بررسی کنید و بدانید که هر غذا و هر مادۀ غذایی متشکل از چه موادی و چه درصدی از گروه مواد ذکرشده است.

رژیم لاغری سریع خانم دکتر شهلا رحیمی این رژیم لاغری از ۴ نوع مختلف تشکیل شده است که برای شما این ۴ نوع مختلف را در این بخش به صورت کامل معرفی خواهیم کرد. کسی را با خود همراه کنید که شما را تشویق کند، با شما به باشگاه بیاید، و همراه شما غذاهای مفید و کم کالری بخورد. هدف در اعمال جراحی چاقی فقط ایجاد کاهش وزن نمیباشد، بلکه باید روشی انتخاب و تکنیکهایی به کار گرفته و تمهیداتی اعمال شود که ساختار ارگانیکی ارگانهای دیگر به خطر نیفتد، مثلاً اگر یکسری اصول رعایت نشود و فرد با کاهش وزن شدید و سریعی در مدت کوتاهی مواجه شود، فرد دچار عوارض شدید گوارشی و بیرونروی مداوم یا برعکس، دچار کبد چرب شدید یا نارسائی کلیوی یا دچار عوارض اسکلتی و پوکی استخوان و …

رژیم لاغری سریع اسان

حدود ۶۶ درصد از کل زمینهای کشاورزی محصولات زراعی در آسیا آبیاری نمیشوند و این در حالی است که در آفریقا رقمی معادل ۹۴ درصد از کل زراعتها تحت تغذیه با بارندگی هستند و با توجه به همین آمار و ارقام، کارشناسان برآورد میکنند حدود ۵۰۰ میلیون نفر در آفریقا و هندوستان از شیوههای اصلاحی مدیریت آب کشاورزی منتفع خواهند شد.

برای مثال اگر شما روزانه ۱۰۵۰ تا ۱۲۰۰ کالری مصرف میکنید، و روزانه ۱ ساعت ورزش مینمایید و وزن شما حدود ۱۱۰ کیلوگرم است، شما باید حدود ۱ تا ۲ کیلوگرم وزن در هفته اول از دست دهید. این میزان کالری در 3 وعده اصلی و 2 تا 3 میان وعده تقسیم می شود.در این رژیم غذایی نیز مانند رژیم کالری شماری باید کالری دقیق موادی که مصرف میشود از قبل محاسبه شود.

به این ترتیب امکان ابتلا به بیماریهایی مثل فشار خون بالا، گرفتگی و سختی عروق، سکته قلبی و سایر بیماریهای مربوط به قلب کمتر میشود. برای به حداقل رساندن احتمال بروز این علائم، میتوانید قبل از شروع رژیم کتوژنیک، یک رژیم کمکربوهیدرات عادی بگیرید تا بدنتان به مرور به کمبود قند عادت کند. Content has be en g ener ated  with the ᠎help of GSA C on te nt Gen᠎erator Dem ov ersi on!

بعد از رد شدن از مرحله سوم که تولید کتون بود، کتون باید در میزان مناسبی بالاتر برود تا فرد بتواند مرحله کتوز را شروع کرده و بدن شروع به مصرف سلول های چربی خود به عنوان سوخت برای تامین کردن انرژی سلول هایش بکند. پس بگذارید ما به شما کمک کرده و جستجوی شما را محدود کنیم، رژیم های لاغری مدروز و عجیب و غریب برای سلامتی شما مناسب نبوده و به شما در لاغر شدن و سالم ماندن کمکی نمینماید.

رژیم لاغری سریع شوک

میلیونها نفر در جهان مبتلا به بیماری قند خون هستند و این افراد برای مبارزه با افزایش سطح قند خون و همچنین سطح انسولین نیاز به یک رژیم غذایی مناسب هستند. دلیل این امر هم کاهش طبیعی سطح قند خون و حذف اثر منفی انسولین بالای خون در این بیماران است. سعی کنید آب با طعم طبیعی بنوشید یا آدامسهای بدون قند بجوید.

سعی به انجام تمرنیات قلبی و قدرتی نمایید. برای سوزاندن چربی بیشتر سعی کنید بعد از گرم شدن بعد راهی برای عرق کردن پیدا کرده و تمام مدت ورزش هم عرق نمایید. این اتفاق یکی از بدترین اتفاق هاست، چراکه با آب شدن ماهیچهها متابولیسم بدن شما(سوخت و ساز) کاهش یافته و ورزش کردن و فعالیت برای شما سختتر و سختتر میشود.

چربیها در کبد به واحدهای کوچکتر به نام اسید چرب تبدیل شده و در این میان محصولات فرعی نیز تولید میشود که اجسام کتونی (ketone bodies) نام دارند. او گفت : یکی از مشکلاتی که بیماران دیابتی با آن دست و پنجه نرم میکنند، عفونت پای دیابتی است این عارضه به دلیل از بین رفتن عروق و عصبهای انتهایی پا به وجود میآید که در راه رفتن، تعادل و در سلامت پای بیماران اختلال ایجاد میکند.

سریع ترین رژیم لاغری نی نی سایت

حتی در بعضی مواقع امکان دارد که شما برای تولید مقدار مورد نیاز شیر کربوهیدرات بیشتری را هم مصرف کنید، اما حتما اگر این شرایط را دارید، باید به پزشک مربوطه و متخصص مراجعه کنید و مشاوره های مخصوص را از او بگیرید. او می گوید «محدود کردن پیوسته ی کربوهیدرات ها منجر به تخلیهی ذخایر گلیکوژن عضلانی می شود.

در اوایل بارداری، دیابت مادر میتواند منجر به بروز نقصهای مادرزادی و افزایش خطر سقط جنین گردد. این ترکیب سوخت و ساز را افزایش و چربی بیش از حد دور شکم و پهلو را میسوزونه. علت آن نیز کاملا واضح است، زیرا در این رژیم با کم کردن کربوهیدرات، سوخت مورد نیاز بدن از چربیها تامین میشود که میتواند باعث لاغری و چربی سوزی شود.

بسیاری از مردم پس از شنا، به شکلی بیرویه اشتهایشان به غذا زیاد میشود و کالریهایی را که در استخر سوزاندهاند دوباره در بدنشان انبار میکنند. عارضه رایج دیگر این رژیم، آنفولانزای کتو است که در واقع به دلیل تغییر متابولیسم در بدن، چند روز پس از شروع رژیم کتو آغاز میشود. به نظر میرسد رژیمهای غذایی با کمترین میزان کربوهیدرات سبب کاهش بیشتر قندخون نسبت به سایر رژیمهای غذایی لاغری شوند.زمانی که بدن شما برای تامین انرژی مورد نیاز خود، چربی میسوزاند این امر سبب ساخت ترکیباتی میشود که به آنها «کتون» میگویند.

رژیم کتوژنیک برای لاغری و اثر مل گیبسون

از دیگر گروه هایی که رژیم کتوژنیک برای لاغری آن ها توصیه می شود کسانی هستند که به هر نحوی بارها و بارها تجربه گرفتن رژیم لاغری سریع و موثر را داشتند ولی نتیجه ی خوبی نگرفتند که به این خاطر است که در رژیم کتوژنیک سطح چربی پایین بوده و بدن هرباره در حالت ضعف و گشنگی قرار می گیرد.

افزایش کتون در رژیم غذایی کتوژنیک، در پایین آمدن سطح قند خون و بهبود حساسیت به انسولین نقش اساسی دارد. برای دانستن ترفندی که این رژیم به بدن وارد میکند در ادامه ی این مقاله از اسپرت اسکولار با ما همراه باشید. نکته ای که وجود داره ادامه دادن این ورزش های سبک بعد از اتمام دوره رژیم هستش.

رژیم لاغری سریع ژنراتور موتور

اگر در مورد وجود جیوه و یا سموم دیگر در ماهی سالمون نگرانی دارید می توانید از ماهی های دیگر مثل ساردین، ماهی خال مخالی و یا شاه ماهی استفاده کنید. وقتی که می توانید هر چیزی را که می خواهید بخورید و بنوشید ، این و بیرون رفتن شنبه شب شما با دوستان بسیار سرگرم کننده است.

رژیم لاغری سریع در 20 روز

غذاهای رژیمی که هیچ گونه قندی ندارند: علت عدم مصرف این غذاها این است که غذاهای رژیمی دارای فرآوریهای بسیار زیادی هستند و عموماً مقدار زیادی قند الکل نیز دارند و از این طریق می توانند بر روی رژیم کتوژنیک اثرگذار باشند و سطح اجسام کتونی را بیشتر کنند. سندروم تخمدان پلی کیستیک: رژیم غذایی کتوژنیک سبب کاهش سطح انسولین در بدن می شود و به همین دلیل نقش مهمی در درمان این بیماری دارد.

من کسی نیستم که به درمان های معجزه آسا باور داشته باشد. من تو دوره سه هفته،سه کیلو و هفتصد کم کردم.آیا متعادله یا کم هست؟ زمان تولد و دوره نوزادی: طبیعی. اگر می خواهید میوه بخورید انواع توت ها را انتخاب کنید زیرا دارای کربوهیدرات کمتری هستند، اما هنوز هم باید وعده هایتان را کم حجم نگه دارید زیرا میوه ها به طور طبیعی دارای مقادیر کربوهیدرات بیشتری هستند.

کتوز یک ماده طبیعی است اما کتواسیدوز فقط در دیابت های کنترل نشده اتفاق می افتد. تحقیقات نماد داده کدام ممکن است برخی تومور های سرطانی در برابر این رژیم کتو پاسخ خوش بینانه می دهند. محدودیت کربوهیدراتها ممکن است برای بسیاری از افراد اذیتکننده باشد؛ چراکه کربوهیدراتها شیرین هستند و بسیاری از مواد غذایی خوشمزه، اسنکها و تنقلات حاوی شکر و شیرینکنندهها هستند.

حال ممکن است این سؤال برایتان پیش آمده باشد که تنظیم مقدار گروههای مواد غذایی، که در بالا ذکر شد، در رژیم کتوژنیک چگونه 5 ایده برای با رژیم کتوژنیک چقدر کم میکنیم 1402 است. اما اگر اخیراً در حال پریدن بوده اید، ممکن است به همین دلیل باشد که در خوابیدن مشکل دارید. این برنامه توصیه میکند که افراد به صورت آگاهانه کلیه محدودیتهای خوراکی را نادیده بگیرند و به آهستگی غذا بخورند.

برنامه رژیم کتوژنیک برای لاغری نی نی سایت

شواهد بهدستآمده، دستکاری ستون فقرات برای درمان سردردهای میگرنی متداوم را توصیه نمیکنند. مراقب باشید زرده تخم مرغ را با سفیده مخلوط نکنید. شما نمیتوانید برای مدتی طولانی این رژیم ها را ادامه دهید، و خیلی معمول است که بعد از مدتی رژیم را ول کرده و دیگر رعایت نکنید. در ادامه با بخش سلامت ماگرتا همراه باشید. واضح و قابل درک است که رژیم های عجیب و غریب لاغری که به شما وعده لاغری زود هنگام و سریع و یا از دست دادن میزان زیادی وزن در چند روز میدهند، چقدر میتوانند برای شما وسوسهانگیز باشند، بخصوص اگر شما وزن زیادی برای از دست دادن داشته باشید.

موفقیت در کوتاه مدت بدون اشاره به عوارض ایجاد شده ، کاهش اشتها به دلیل کندتر متابولیزه شدن چربی ها نسبت به کربو ئیدراتها دلایلی است که این افراد عنوان می کنند. اگر بخواهید بدانید که ایدهآلترین مقدار کربوهیدرات در این رژیم چقدر است پاسخ ما، ۵۰ گرم در روز و یا ۴ تا ۱۰ درصد از کالری مورد نیاز روزانه است. Th᠎is a᠎rtic​le h as ᠎been g​en erated with the  he lp  of GSA Content G​enerator  DE MO!

خرید محصولات رژیم کتوژنیک

استفاده از سبزیجات و مواد خوراکی حاوی فیبر نیز به شما کمک می کند تا این عارضه را بهبود دهید. با پیشرفت عکاسی مد، حرفه مدلینگ به مدلسازی عکس نیز گسترش یافت. مدلهای سایز بزرگ نیز به کارهایی مشغول هستند که ارتباط عمده ای با فروش لباسهای بزرگ ندارد، به عنوان مثال، عکاسی از سهام و عکاسی تبلیغاتی برای لوازم آرایشی، محصولات خانگی و دارویی و عینک آفتابی، کفش و ساعت؛ بنابراین، مدلهای سایز بزرگ فقط لباسهایی را که به عنوان لباسهای سایز بزرگ به بازار عرضه میشوند نمیپوشند.

از آنجا که این رژیم سرشار از چربی و پروتئین است بنابراین خیلی سریع احساس سیری به ما دست می دهد و کمتر احساس گرسنگی خواهیم داشت؛ و لاغری خیلی سریع حاصل می شود. کتوژنیک به لاغری افراد کمک می کند و یک رژیم بسیار محبوب است. به عنوان مثال: 5 -6 روز در هفته را به رژیم کتوژنیک اختصاص می دهید و در مقابل 1-2 روز خوراکی های پر کربوهیدرات مصرف می کنید.

رژیم با کاهش وزن سریع

بیاد داشته باشید برنامههای شامل قرصهای سم زدا، مسهل، نخوردن غذا، معجون های عجیب یا هر رژیمی که قول لاغری بیشتر از ۱ تا ۲ کیلوگرم در هفته را میدهد، میتواند خطرناک بوده و برای سلامتی مضر باشد، پس از این رژیم ها بگذرید و آنها را انتخاب نکنید. البته یک موضوع بسیار مهم که باید در مصرف میان وعده ها به آن دقت کنید آن است که به هیچ عنوان تعداد میان وعده های خود را بیشتر از دوبار نکنید.

رژیم غذایی کتوژنیک برای کاهش وزن

رژیم کتوژنیک هدفمند(Targeted

Ketogenic Diet) : رژیمی است که برای ورزشکاران مناسب است و به آنها این امکان را میدهد که نزدیک به زمان مسابقات یا فعالیتهای سنگین ورزشی مقدار قند یا کربوهیدرات رژیم غذایی خود را افزایش دهند. به عنوان سخن پایانی باید یاداور شد که این رژیم یک رژیم مناسب برای کاهش وزن است. به این رژیم کربوهیدرات صفر گفته می شود و معمولاً فقط شامل غذاهای حیوانی است.

آیا رژیم کتوژنیک علمی است

چندتا از پیشنهادهای مفید برای کاهش وزن کم کردن مصرف نشاسته، قند و چربی حیوانی موجود در گوشت و لبنیات میباشد. خیلی از افرای که زیر نظر مجموعه زیبیتو، از رژیم کتوژنیک Z217 استفاده کردن اعتراف کردن که برای خیلی از وعده های غذایی، نتونستن غذایی که مشخص شده بود رو به صورت کامل بخورن.

ما شاهد تعداد فزاینده ای از مطالعات بالینی هستیم که رژیم کتوژنیک را به عنوان یک درمان کمکی در درمان سرطان ارزیابی می کنند، چه به تنهایی و چه در ترکیب با درمان کلاسیک. به همین دلیل ما امروز در این مقاله میخواهیم یک رژیم غذایی کاربردی به نام رژیم کتوژنیک را به شما عزیزان معرفی کنیم که این روزها سر و صدای زیادی بین افراد طرفدار رژیمهای سریع ایجاد کرده است.

رژیم لاغری سریع رایگان

با توجه به این موارد در صورتی که مشکل حاد یا خاصی در سلامت عمومی بدنتون ندارین، میتونید از این رژیم برای کاهش وزن استفاده کنید. به طور قطع راه های زیادی را امتحان کرده اید، یا همیشه به دنبال راهی بوده اید که خودتان را از شر این مشکل راحت کنید.

برنامه رژيم لاغري سريع

خود را مشغول کنید تا هنگام بیحوصلگی شروع به خوردن ننمایید. این رژیم آسان نیست؛ اما اگر دستورالعملهای برنامه غذایی آن را بهدرستی انجام دهید، مطمئن باشید که طولی نمیکشد تا چربیسوزی در بدن شما بالا رود. یکی دیگر از بدیهای این رژیمها این است که برای اینکه لاغر شوید باید مدتها باید خود را از همه خوراکیهایی که دوست داشته و یا بدنتان به آن نیاز دارد، محروم نمایید.

رژیم کتوژنیک در ماه رمضان

این امر می تواند به شما کمک کند اگر رژیم کتوژنیک را با ورزش ترکیب کنید. پارکینسون: این رژیم باعث بهبود علائم بیماری پارکینسون در بیماران می شود. در یک مطالعه که در سال ۱۹۲۵ میلادی صورت گرفت نشان داده شد ۶۰٪ بیماران از تشنج رهایی یافتند و ۳۵٪ از آنان، کاهش پنجاه درصدی در تعداد تشنجها را تجربه کردند.

طبق یک مطالعه در سال 2019، رژیم غذایی کتو می تواند گزینه خوبی برای بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 باشد. با پیشرفت NAFLD، خطر پیشرفت این بیماری و ابتلا به فیبروز، سیروز و هپاتوکارسینوما افزایش مییابد. کتوزیس یا کتوز وضعیتی است که در آن میزان کتونها در بدن افزایش مییابد. برای کاهش عوارض رژیم کتوژنیک بهتر است بهطور ناگهانی کربوهیدرات مصرفی خود را به صفر نرسانید و ابتدا مقدار آن را کاهش دهید و طی دو الی سه هفته مقدار آن را روزانه کمتر کنید تا به صفر برسد.

رژیم لاغری سریع در ماه رمضان

این رژیم علاوه بر مزایایی که برای مبتلایان به صرع دارد با کاهش ترشح انسولین و با اجرای تدابیری میتوان مانع ایجاد مقاومت انسولینی شده و به پیشگیری از ابتلا به دیابت و سندرم متابولیک کمک کرد. اما باید بدانید که رژیم کتوژنتیک برای دراز مدت نیست و برای همیشه وزن شما را کاهش نمیدهد. در ایران بتازگی، استفاده از واژه کتوژنی دست مایه ای برای کسب درآمد و سوءاستفاده عده ای افراد شیاد بخصوص در باشگاهها و فضای مجازی با تبلیغ برای رژیم کتوژنیک جهت لاغری و درمان چاقی و کاهش وزن سریع و یا خروج از استپ وزن و چربی سوزی سریع شده است.اما این رژیم در واقع این یک رژیم غذایی پزشکی و درمانی است که در شرایط خاص قابل تجویز است. Content was generated ᠎by GSA Conte᠎nt​ Gen​erator D emoversion.

روش لاغری کتوژنیک چیست

خروج از رژیم کتوژنیک، فواید خود را دارد. به همین دلیل است که پس از شروع رژیم کتو ، اکثر افراد تقریباً بلافاصله متوجه کاهش قند خون خود می شوند. با این وجود، برنامههای اصلاحی دولتها و شرکتها باید در درازمدت، مصرف را به تدریج کاهش دهد. یکی دیگر از راههای رسیدن به سطح مفید و کافی ورزش استفاده از برنامههای ورزشی وقفه دار (Interval training) است.

بر اساس تحقیقات صورت گرفته توسط محققان، این رژیم غذایی میتواند کمک بسیار زیادی به کاهش وزن و بهبود سطح سلامت بدن بکند. آکنه: سطح انسولین پایین و مصرف کمتر شکر و غذاهای فراوری شده به بهبود آکنه و مشکلات پوستی کمک می کند. بعلاوه ممکن است بعضی از افراد در طی استفاده از این نوع رژیم علایمی شبیه به آنفولانزا را تجربه نمایند که شامل ناراحتی معده ، سردرد ، خستگی و احساس گیجی باشد که به آن “آنفولانزای کتو” گفته می شود .

محافظتهای کلیدی جدید شامل موارد زیر است: مدلهای زیر سن قانونی قرار نیست قبل از ۵:۰۰ بعد از ظهر یا بعد از ۱۰:۰۰ شبهای مدرسه کار کنند و همچنین قرار نیست که آنها بعد از ۱۲:۳۰ صبح شبهای غیر مدرسه کار کنند. بیشتری را شامل می شود. این یکی از عوارض جانبی رژیم کتوژنیک است که معمولا بعد از 3تا 4 هفته برطرف می شود.

طرفداران رژیم پالئو معتقدند که ما برای حفظ سلامت خود باید رژیم غذایی مشابه به برنامه غذایی اجدادمان داشته باشیم. سبزیجاتی بخورید که به شما احساس سیری و پربودن معده دهد. این اختلالات با انواع کدگذاری ژنی برای پروتئینهایی که کار انتقال یون را بر عهده دارند، در ارتباط میباشند. با این کار نه تنها مشکل کمتری خواهد داشت بلکه طول عمر نیز افزایش مییابد.

تحقیقات نشان داده است که، رژیم کتوژنیک راهحلی مناسب برای کاهش وزن و نیز پیشگیری از ابتلا به بسیاری از بیماریها است. تمرینات قلبی (cardio train) بیشترین حد کالری سوزی را دارد پس برای کاهش وزن بسیار مناسب است، اما بعد از تمرینات کاردیو شما باید چندین ساعت در هفته تمرینات قدرتی هم داشته باشید.

رژیم لاغری سریع کتوژنیک

کتواسیدوز خطرناک است، اما کتوز در رژیم کتوژنیک معمولاً برای افراد سالم مناسب است. البته ناراحت نشوید، گزینههای سالم تری هنوز وجود دارند. به غیر از نوشتن اینکه چه خوردهاید، چقدر خوردهاید و کی خوردهاید، میتوانید احساس خود را قبل از خوردن بنویسید، اگر عصبانی، ناراحت و یا بیحوصله بودید، یادداشت کنید، ما اغلب بر میزان غذایی که میخوریم دقت میکنیم، اما احساست ما قبل از غذا خوردن هم مهم میباشد.

برنامه رژیم کتوژنیک برای لاغری

اصلاً این که ما میان وعده بخوریم از همین جا شروع شد که برخی از صاحب نظران گفتند که حتی جا انداختن یک وعده غذایی باعث می شود که در بعد وعده بعدی بیش از حد غذا بخوریم و به همین دلیل تعداد وعده های غذایی را زیاد کردند تا ما همیشه سیر باشیم حتی قبل از وعده غذایی بعدی.

رژیم لاغری سریع ۱۵ روزه

امروز توی این مقاله به صورت اختصاصی قصد داریم تا در مورد علت ریزش مو در رژیم کتوژینک صحبت کنیم. البته بهتر است قبل از شروع هر رژیم جدید با پزشک خود صحبت کنید. یک رژیم پر از پروتئین و چربی ممکن است تاثیر بیشتری در کاهش وزن داشته باشد، البته این موضوع هنوز اثبات نشده است. درضمن بیاد داشته باشید زمانیکه شما نمک و یا نشاسته را از رژیم غذاییتان حذف میکنید، فقط آب بدن شما کاهش مییابد و تاثیر بر چربی درون بدن گذاشته نمیشود.

دنبال کاهش وزن و رژیم لاغری هستید، پس حتما یکی از شرایط شما برای انتخاب رژیم خوب سرعت تاثیر آن است. هر انسانی متفاوت است و برای کاهش وزن و حفظ آن به کمک شخصی نیاز دارد. راه حل لاغری با رژیم غذایی کتوژنیک : کتوژنیک یک رژیم غذایی با کربوهیدرات کم و چربی بالاست که بدن را به یک دستگاه چربی سوز تبدیل می کند و با کاهش شدید مصرف کربوهیدرات ، چربی را جایگزین می کند.

متاسفانه رژیم غذایی لاغری سریع چنین کاهش وزنی موقت است و شما بعد از اینکه شما به سبک غذایی سابق خود برگردید وزن شما هم بازگشت پیدا میکند. رژیم غذایی کتوژنیک می تواند به کاهش وزن شما کمک کند. در اینجا ۸ نکتهی دیگر برای کاهش سریع وزن ارائه شده است.

تا اینجا در مورد رژیم کتوژنیک و مزایایی که داره چندین مقاله و مطلب روی وبسایت زیبیتو منتشر شده. به همین دلیل است که بدن با استفاده از کبد، پروتئین را به گلوکز تبدیل میکند تا کاهش مقدار گلوکز در بدن احساس نشود. لیست بالا به این معنی نیست که شما مجاز هستید هرچقدر تمایل دارید از این میوهها مصرف کنید.

به این صورت که برای لاغری، بیشترین کالری مورد نیاز بدن از طریق دریافت چربی و پروتئین تامین میشود و مصرف کربوهیدارتها به خصوص موادی مثل نان سفید، سودا، شکر، انواع خمیر و پاستا و سایر کربوهیدرات که زودهضم هستند ممنوع است. حتی اگر این لیست را برروی دستمال سفره نوشته و بعد از غذا دور بیاندازید، مهم نبوده چرا که خود نوشتن خوراکی باعث میشود شما نسبت به خودتان مسئول شوید.

کتوژنیک برای لاغری

کمبود پتاسیم ( هیپوکالمی) میتونه در نهایت به شکل یبوست، خستگی و ضعف عضلانی ظاهر بشه. BCCA میتونه آسیب عضلانی مربوط به ورزش، درد عضلانی و خستگی در طول ورزش رو کاهش بده. غذایی که میخورید را در بشقاب ریخته و مستقیم از یخچال یا قابلمه شروع به خوردن ننمایید.

تخم مرغ پخته شده با پنیر چدار و فلفل موزی و انواع سبزیجات در ظرفی ریخته و مخلوط کنید و تا زمان سرو در یخچال بگذارید و با سبزیجات میل کنید. بعد از 2 تا 3 ماه اول، میتوانید در موارد خاص کربوهیدرات بخورید. بعد از ترک رژیم کتو، بیشتر دچار احساس گرسنگی میشوید. به مرور زمان متوجه خواهید شد که وزنتان رو به کاهش میرود و احساس سبکی و شادابی به شما دست میدهد.

موفقیت رژیم کتوژنیک بدین دلیل بوده است که به تنظیم متابولیسم بدن کمک می کند. رژیم کتوژنیک به دلیل محدودیت مصرف کربوهیدرات آن نیازمند محصولات غذایی میباشد که فاقد هرگونه کربوهیدرات اضافی باشد و شما را از فاز کتوز خارج نسازد. بعد از رعایت نکات بالا، نوبت به تحرک بیشتر میرسد. برای مقابله با این مسئله، میزان کربوهیدرات مصرفی خود را کاهش دهید و نکات بالا را دوباره مرور کنید.

غذاهای سبک و کم کالری را نیز بین ساعت ۲ تا ۶ بعد از ظهر قرار دهید و به هیچ وجه بعد از این ساعت یعنی ۶ عصر چیزی نخورید. بعد از اینکه رژیم کتوژنیک (Ketogenic Diet) رو به صورت کامل توی یک مقاله بررسی کردیم، سراغ آشپزی کتوژنیک اومدیم. به این دلیل که در صورت مصرف زیاد، پروتئین می تواند به گلوکز تبدیل شود، که ممکن است انتقال شما به کتوزیس را کند کند.

کتوژنیک و بدنسازی

در صورت داشتن هرگونه بیماری زمینهای باید قبل از شروع رژیم کتوژنیک با پزشک خود مشورت کنید. لازم به ذکر است، بگوییم برای استفاده از هرگونه رژیم غذائی حتماً باید با مشاور تغذیه مشورت کنید و با هماهنگیهای ایجاد شده مشاوره تغذیه خود می توانید اقدام به انجام رژیم های غذایی کنید. پس از ۲ یا ۳ ماه، می توانید در مواقع خاصی، کربوهیدرات مصرف کنید.

اگر بدلیل مشکل یا بیماری خاصی نمیتوانید ورزش کنید و یا ابتدا باید وزن زیادی از دست دهید، تا بتوانید ورزش کنید، پس باید برای دریافت مشاوره به پزشک مراجعه نمایید. برای تهیه سوپ کدو که یکی از مهمترین غذاهای کتوژنیک ایرانی به حساب میآید، به 100 گرم گوشت مرغ، 2 قاشق غذاخوری کره، 300 گرم پودر کدو، 1 عدد پیاز، آب مرغ، ادویه (نمک، زردچوبه، دارچین، فلفل سیاه) و نصف لیوان خامه نیاز داریم.