میوه های متناسب و مجاز با رژیم کتوژنیک و کتو

رژیم کتوژنیک چند کیلو کم میکنیم وی قصد خود از نگارش این کتاب را در پاراگراف آخر فصل اول بیان کرد: امیدوارم وقتی این کتاب را خواندید شما را متقاعد کرده باشم که شکر واقعاً خطرناک است. اثرات شکر در سال ۲۰۱۶، با تشخیص اینکه بحث عمومی از بین رفتهاست، آن را تعطیل کردند. دلیل اینکه افراد به این آنفلانزا دچار می شوند این است که بدن نتوانسته چربی را جایگزین کربوهیدرات کند ، برای این مشکل بر طرف شود ، فرد باید تا مدتی مقدار کمی کربوهیدرات را در رژیم خود بیاورد.

در این رژیم غذایی مصرف کربوهیدرات ها به صورت دوره ایی تغییر می کند و فرد می تواند پس از یک دوره که مصرف کربوهیدرات را کاهش داد، در یک دوره کوتاه دیگر از کربوهیدرات ها استفاده کند. افرادی که از این رژیم غذایی استفاده می کنند کاهش وزن بیشتری را تجربه کرده اند. همچنین کاهش وزن موجب می شود تا بیماری هایی مانند قند خون و فشار خون نیز درمان گردند. این رژیم سطح الکترولیت بدن را کاهش داده که نتیجه آن کمبود بعضی از مواد معدنی مانند پتاسیم و منیزیم و سدیم خواهد شد.

رژیم کتوژنیک در صرع

بررسی هایی که بر روی این رژیم غذایی انجام شده است نشان دهنده آن است که این رژیم باعث کاهش چربی های شکم شده، علاوه بر آن تاثیر فوق العاده ای بر روی بیماری های مزمن مانند دیابت نوع ۲ و همچنین اختلالات شناختی دارد. از سوی دیگر، به دلیل سرعت بالای سوزاندن چربی، افزایش وزن ناشی از دیابت تا حد زیادی جبران میشود و خطرات ناشی از چاقی برای مبتلایان کمتر میشود. در مطالعهای دیگر، افراد در یک رژیم با کربوهیدرات بالا توانستند 7 کیلو وزن کم کنند. تحقیقات علمی مختلف اثبات می کنند که این رژیم غذایی بهتر از رژیمهای رایج و سنتی کم کالری عمل میکند و شما نیز مجبور نخواهید بود که با خوردن هر لقمه کالری آنرا محاسبه کنید.

در هنگام خوردن میان وعده نیز زیاده روی ننمایید. این میان وعده ها باعث می گردد تا افراد کمتر احساس گرسنگی کنند. نوزادان کمتر از یکسال را باید بیشتر و زودتر ویزیت کرد و نخستین ویزیت باید ظرف ۲ تا ۴ هفته از آغاز رژیم باشد. اگر شما نیز از افرادی هستید که می خواهید رژیم کتو را امتحان کنید، باید بدانید مصرف کربوهیدرات ها در این رژیم غذایی کمتر از ۵۰ گرم می باشد و در مقابل چربی ها به عنوان یک جایگزین مناسب برای کربوهیدرات ها انتخاب شده اند.

میوه های مجاز در رژیم کتو

اما باید به این موضوع دقت داشته باشید که به هیچ عنوان از چربی های مضر استفاده نکنید. استواستات و بتا-هیدروکسیبوتیرات از کتونهایی هستند که برای تولید انرژی استفاده میشوند. ایشان در ادامهٔ توضیحاتِ خود در این خصوص گفتند: محصولاتِ حاصل از تخریبِ چربیها در بدن شامل دو دسته است، دستهٔ اول گلیسرول است که در کبد به قند تبدیل شده و دستهٔ دوم چربیهای آزاد یا اسیدهای چرب آزاد هستند که در طیِ متابولیسم در کبد به کتون تبدیل میشوند و بعد از یک دورهٔ کوتاهِ محدودیتِ غذایی، بدن به خصوص مغز و عضلات، از آنها به طور مستقیم استفاده میکند.

اینها فراتر از شیرین کنندههای «مصنوعی» آشنا هستند و شامل شیرین کنندههای «طبیعی» جدید، پلی الهای برتر، دکسترینهای بهتر، الیگو/پلی ساکاریدهای بهبود یافته، پروتئینهای شیرین، تقویت کنندههای طعم، اصلاح کنندههای گیرندههای طعم و حتی اشکال جدید خود قند میشوند. در اینجا اجباری به تهیه دوره جدید نیست. چه غذاهایی برای رژیم کتوژنیک مناسب نیست؟ از طرف دیگر ساکاروز که به مقادیر مساوی گلوکز و فروکتوز تجزیه میشود، حتی در مقادیر کم نیز جزء ضروری رژیم غذایی نیست.

نحوه رژیم کتوژنیک

در مقابل، تنها از اوایل قرن نوزدهم است که روشهای کشت نیشکر و چغندرقند را به میزان زیادی بهبود بخشید، و فناوری تصفیه را بهبود بخشید، و باعث شد که ساکاروز به راحتی در دسترس و بهطور قابلتوجهی ارزان شود. این رژیم علاوه بر آنکه باعث لاغری سریع بدن می گردد که موجب بهبود سلامتی جسمی نیز می شود. بدنسازان و ورزشکاران حرفهای که قصد کاهش وزن سریع قبل از وزنکشی را دارند، به صورت کوتاه مدت از CKD یا TKD استفاده میکنند. کارآزماییهای دیگر، نوع خاصی از رژیم یا روشهای القای آن را استفاده کردند بودند که برای کودکان قابل تحمل باشد.

لیست مواد غذایی مجاز رژیم کتوژنیک

در طول زمان در گروه تحت درمان با تاناستوم بهطور قابل توجهی نسبت به گروه پلاسبو کاهش یافتهاست. تجزیه و تحلیل نتایج پس از ۱۰۵ روز از شروع مطالعه نشان دهنده کاهش حمله و کیفیت درد در ۸۲/۹٪ از افراد تحت درمان با کپسول تاناستوم بودهاست و تفاوت معنی داری بین گروه تاناستوم و پلاسبو مشاهده گردید. در ادامه با بیان مواد غذایی و نوشیدنی های غیرمجاز رژیم کتوژنیک می پردازیم.برای آشنایی با دیگر رژیم ها ، پیشنهاد می شود مقالات ” رژیم شیر” را مطالعه نمایید. رژیم آنلاینی را طراحی کردهام که افراد بتوانند در طول دوره با شخص خود من بطور دائم در ارتباط باشند و علاوه بر رژیمهای معمول رژیمهای تخصصی مثل کتوژنیک نیز ارائه دهم.

همچنین تحقیقاتی که بر روی این موضوع انجام گرفته است، حاکی از آن است که رژیم کتو باعث کاهش حساسیت به انسولین تا حدود ۷۵ درصد می گردد. همچنین استفاده از چای سبز بدون شکر و قند نیز می تواند بسیار موثر باشد که این نوشیدنی برای سلامتی بدن نیز فوق العاده است. آنگاه که رژیم کتوژنیک برای درمان برخی اختلالات متابولیک استفاده شود، زمانش طولانیتر میگردد. اگر برای کاهش وزن رژیم کتوژنیک را انتخاب کرده اید، باید توجه داشته باشید که این رژیم فقط برای مدت کمی قابل اجرا می باشد، زیرا بدن انسان برای سلامت و تندرستی نیاز به همه گروه های غذایی مفید دارد.

نحوه انجام رژیم کتوژنیک

کتواسیدوز دیابتی، یک اورژانس پزشکی است که میتواند به سرعت پیشرفت کند، اما همچنین بسیار قابل درمان است. نتایج مطالعهای حاکی از آن است که رژیم کتوژنیک میتواند مقاومت به انسولین را تا ۷۵٪ بهبود ببخشد. حدود یک سوم از مراکزی که رژیم کتوژنیک را به کودکان ارائه میکنند رژیمهای مشابهی هم برای بالغین مبتلا دارند. و محدود به یک سوم کالری موجود در غذای عادی است. سالاد مرغ که تقریباً با نصف آووکادو ترکیب شده است.

یک ترکیب عالی از آجیل ها، دانه ها و نارگیل که بدون هیچگونه شکری باشند. بدون اینکه باعث افزایش آگاهی و دانش و اصلاح سبک زندگی شود. علاوه بر این موارد ، به دلیل اینکه سطح مواد معدنی در بدن شما کاهش میابد ، احتمال بروز سنگ کلیه ، یبوست و آسیب به استخوان ها بوجود می آید. شما می توانید از لیمو و نعنا که مواد غذایی مجاز در رژیم کتو به شمار می روند برای طعم دهی به نوشیدنی های خود استفاده نمایید.

انواع رژیم کتوژنیک

بر خلاف باوری که در آن این نوع رژیم غذایی را به علت استفاده از گیاهان کاشتهشده و گوشتهای غیرفرآوری موجب کاهش اشتها میداند، برخی یافتههای جدید محققان نشان میدهد که این نوع رژیمهایِ سرشار از فیبر باعث کاهش اشتها نمیشوند. در واقع، علیرغم توجه به سیاستهای جدید برای کنترل تقاضا برای شکر، سیاستهای کشاورزی و بازرگانی همچنان به تحریک تولید آن ادامه میدهد. در ادامه لیست نوشیدنی های غیر مجاز در رژیم کتوژنیک آمده است. این رژیم کتوژنیک به دلیل افزایش پروتئین، بیشتر مناسب افرادی است که فعالیت بدنی شدیدی دارند.

در مقابل مصرف چربی ها افزایش پیدا می کند. وقتی کربوهیدرات دریافتی بدن کاهش پیدا کند، بدن برای تامین انرژی مورد نیاز خود شروع به چربی سوزی می کند. در ابتدا، اصلاح و تعدیلهای اندکی لازم است تا اطمینان حاصل شود کتوزیس به سطح مورد نیاز رسیده و بیمار به برنامه غذایی عادت کند. تا حد امکان، تمامی قرصها و داروهای ضد تشنج بیمار را باید به انواعی تغییر داد که فاقد قند در فرمولاسیون خود هستند. لوسین میتواند با فعالسازی بیش از حد کمپلکس رپامایسین ۱ (mTORC1) و پروتئین اس ۶ کیناز ۱ (S6K1) سبب ایجاد مقاومت به انسولین شود.

میوه های متناسب با رژیم کتوژنیک

 

کافئین: کافئین میتواند در افزایش سطح انرژی، کاهش چربی و بهبود عملکرد فرد مؤثر باشد. هنگامی که سطح گلوکز به دلیل محدودیت شدید کربوهیدرات ها کاهش می یابد، بدن شروع به استفاده از چربیها کرده و تولید کتون در بدن افزایش می یابد. یکی از مسائل بسیار مهم که باید در رژیم های غذایی به آن دقت کنید استفاده از میان وعده های سالم است. در هر وعده چیزی حدود 6.4 گرم فیبر دریافت خواهید کرد.

رژیم کتوژنیک در شیراز

همچنین 15.1 میلی گرم ویتامین C و 14.3 میلی گرم ویتامین K دارد. با وجود همه ویژگیهای خوبی که رژیم کتوژنیک دارد، یک عارضه جانبی دارد که در ابتدا رژیم باید برای آن آماده باشید. برای آگاهی بیشتر در مورد لیست مواد غذایی مجاز در رژیم کتوژنیک، و میوه های مجاز در رژیم کتوژنیک تا پایان با ما همراه باشید. محصولات مختلف غلات: جو، برنج، گندم و مواد غذایی که با استفاده از گندم تولید شده اند. بنابراین زمانی

که از رژیم کتوژنیک استفاده می کنید چربی های اضافی بدن به شکل چشمگیری حذف می گردند.