چگونه افزایش قیمت غذا خوردن سالم را برای برخی از کانادایی‌ها به یک چالش بزرگ تبدیل می‌کند



برای پخش ویدیو کلیک کنید: 'تورم مواد غذایی: افزایش قیمت ها تغذیه سالم را به مبارزه ای برای کانادایی های کم درآمد تبدیل می کند'


تورم مواد غذایی: افزایش قیمت ها باعث می شود که غذای سالم برای کانادایی های کم درآمد به یک چالش تبدیل شود


در یک دوره شش هفته ای، به عنوان بخشی از مجموعه «از جیب»، گلوبال نیوز در حال بررسی چگونگی تأثیر تورم بر کانادایی ها از ساحل به ساحل است.

با ادامه افزایش شدید قیمت مواد غذایی، کانادایی‌ها فشار را در خط پرداخت احساس می‌کنند، به‌ویژه افراد کم‌درآمد، که جیب‌ها و رژیم‌های غذایی‌شان بیشترین تأثیر را دارد.

تورم مواد غذایی بیشترین ضربه را به برخی از مغذی‌ترین غذاها وارد می‌کند، که دسترسی به آن‌ها را برای افرادی که درآمد پایین‌تری دارند سخت‌تر می‌کند.

«کسانی که کمترین درآمد را دارند، با درآمد ثابت، بیشترین تورم غذا را احساس می‌کنند و دلیل آن این است که حقوق خود یا درآمدی را که از مزایای خود به دست می‌آورند افزایش ندیده‌اند. روبینا احمد-حق، کارشناس امور مالی شخصی، گفت: اما همه چیز در اطراف آنها به قیمت بالا رفته است.

بیشتر بخوانید:

چگونه یک گروه رسانه های اجتماعی به نام Mom Jeans به مردم کمک می کند تا با تورم مبارزه کنند

در ادامه بخوانید:

اختصاصی: تماس بیوه با 911 قبل از قتل جیمز اسمیت کری نیشن خشونت قبلی را آشکار می کند

در واقع، طبق گزارش سال 2023 کانادا بهای مواد غذایی توسط دانشگاه دالهوسی، مصرف کنندگان می توانند انتظار افزایش قیمت مواد غذایی را داشته باشند که سبزیجات با 6 تا 8 درصد، لبنیات با 5 تا 7 درصد و اقلام نانوایی بیشترین افزایش را داشته باشند. پنج تا هفت درصد افزایش یافته است.

احمد حق گفت، با این حال، قیمت مواد غذایی فرآوری شده نسبتاً ثابت باقی می ماند. این به این دلیل است که مواد اولیه بخش کوچکتری از قیمت کل را نشان می دهد.

عواقب گرانی مواد غذایی

اما از آنجایی که مغذی ترین اقلام غذایی بالاترین قیمت را دارند، با هزینه کمتری برای کانادایی ها غیرقابل دسترس می شوند که به طور نامتناسبی بر سلامت و رفاه آنها تأثیر می گذارد.

رزی منسا، یک متخصص تغذیه که از عدالت غذایی و برابری سلامت حمایت می‌کند، می‌گوید اگر مردم نتوانند غذاهایی را که برای یک رژیم مغذی مهم هستند، مانند میوه‌ها و سبزیجات بخرند و مصرف کنند، می‌تواند منجر به ابتلا به بیماری‌های مزمن در آینده شود. یا حتی به استرس، اضطراب یا افسردگی.

او اضافه کرد که اگر مردم مجبور شوند غذاهای با کیفیت پایین‌تری را که ارزان‌تر هستند و می‌توانند در انبار ماندگار باشند، انتخاب کنند، بیماری‌هایی مانند فشار خون یا دیابت ممکن است بعداً در زندگی ایجاد شوند.


برای پخش ویدیو کلیک کنید: 'روستایی در مقابل شهری: قیمت مواد غذایی کجا بالاتر است؟'


روستایی در مقابل شهری: قیمت مواد غذایی کجا بالاتر است؟


علاوه بر این، منسا گفت که این می‌تواند سیستم مراقبت بهداشتی کشور را که در حال حاضر کمانش کرده است، تحت فشار بگذارد، زیرا افراد بیشتری نیاز به مراقبت از این بیماری‌ها دارند که در نتیجه ناتوانی در خوردن یک رژیم غذایی غنی از مواد مغذی ایجاد شده‌اند.

منسا گفت: «احتمالاً مردم نیاز به حضور بیشتر در اتاق‌های اورژانس دارند و این سیستم به جای سیستم مراقبت‌های بهداشتی پیشگیرانه به یک سیستم مراقبت بهداشتی مبتنی بر درمان تبدیل خواهد شد.

چرا تورم مواد غذایی با سرعت نگران کننده ای اتفاق می افتد؟

به گفته مایک فون ماسو، اقتصاددان مواد غذایی دانشگاه گولف، عوامل متعددی در چنین تورم افسارگسیخته مواد غذایی نقش دارند.

او گفت که جنگ در اوکراین به افزایش قیمت گندم، کود و روغن نباتی کمک می کند. این امر در افزایش هزینه های نان و هزینه های تولید منعکس می شود.

در همین حال، رویدادهای آب و هوایی شدید در سراسر جهان نیز منجر به اختلالات کوتاه مدت و بلندمدت قیمت می شود، مانند خشکسالی که غرب کانادا را در تابستان 2021 و برخی از بخش های ایالات متحده را سوزاند.

او افزود که دلار کانادا نیز به دلیل نرخ بهره و سیاست پولی ایالات متحده کاهش یافته است.

و در کانادا، با زمستان های یخی که فصل رشد را مختل می کند، بسیاری از کالاها باید وارد شوند.

بیشتر بخوانید:

مادر 2 فرزندی که در مرکز شهر تورنتو زندگی می کند در مورد تورم فزاینده: “من خیلی سختی می کشم”

در ادامه بخوانید:

قاضی می گوید شاهزاده هری و مگان در دعوای افترای سامانتا مارکل عزل می شوند.

در دهه های گذشته، حتی به 30 سال قبل، تورم مواد غذایی بسته به سال بین یک تا 3.5 درصد بوده است. اما در سال گذشته، کانادایی ها تورم مواد غذایی را تقریباً 12 درصد مشاهده کردند.

فون ماسو گفت: «این تقریباً یک طوفان کامل است. “به این دلیل است که همه این عوامل جداگانه در یک زمان اتفاق می‌افتند، به این معنی که هیچ گلوله جادویی برای کاهش نرخ وجود ندارد زیرا دلایل متعددی وجود دارد.”

نکاتی برای کنترل تورم مواد غذایی

حتی بدون وجود “گلوله جادویی” برای جلوگیری از تورم مواد غذایی، راه هایی برای مقابله با افزایش هزینه ها وجود دارد.

با این حال، انجام این کار برای افراد کم درآمد ممکن است سخت‌تر باشد، زیرا بسیاری از آنها چندین شغل را انجام می‌دهند تا سرپا بمانند، بنابراین با محدودیت‌های زمانی مواجه می‌شوند، یا در حال حاضر فضای کمی در بودجه‌شان وجود ندارد.

افراد کم درآمد در حال حاضر از پایین ترین سطح قیمت خرید کرده اند و هستند.

شما نمی توانید بگویید، “خب، من قصد ندارم این هفته یک کباب بخرم.” من گوشت چرخ کرده می خرم، زیرا شما گوشت چرخ کرده می خرید. فون ماسو گفت.

با این حال، احمد حق به مصرف‌کنندگان توصیه کرد که در این زمان بسیار پرهزینه، هنگام پیمایش در راهروهای خواربارفروشی «به اصول اولیه» برگردند.

او گفت که مردم باید سعی کنند مانند نسل‌های گذشته – با فهرست مواد غذایی – خرید کنند تا در مسیر باقی بمانند و از بودجه پیروی کنند، اضافه کرد که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد هنگام خرید با فهرست، مردم حدود 23 درصد کمتر هزینه می‌کنند.


برای پخش ویدیو کلیک کنید: 'از جیب: تورم تأثیر زیادی بر صاحب کسب و کار نوا اسکوشیا، مشاور سرمایه گذاری دارد'


خارج از جیب: تورم تاثیر زیادی بر صاحب کسب و کار نوا اسکوشیا، مشاور سرمایه گذاری دارد


نکته دیگر این است که هفته به هفته خرید کنید تا در خریدهای زیاد در مقابل خرید عمده هدفمندتر باشید که منجر به هدر رفتن مواد غذایی می شود.

من فقط یک خیار خیس را بیرون انداختم زیرا شوهرم دو خیار به خانه آورده بود. بنابراین، پس از آن، ما چهار خیار داشتیم و به هیچ وجه نمی‌توانستیم در این مدت زمان به این تعداد خیار بخوریم – و یکی ناگزیر بد شد.

«این داستانی است که همیشه در یخچال‌های کانادا پخش می‌شود، جایی که غذا به پشت می‌رسد، و بد می‌شود، زیرا خیلی خرید کرده‌اید، و فراموش کرده‌اید که آنجا بوده است… مثل این است که من دارم می‌ریزم. 3 دلار داخل زباله ها.»

خرید و مقایسه بروشورهای فروشگاهی یا حتی استفاده از برنامه‌ای مانند «Flipp» نیز راهی عالی برای از دست ندادن فروش و مطابقت قیمت است.

منسا با اذعان به اینکه افراد کم درآمد با موانع بیشتری روبرو هستند، گفت: “من می گویم بزرگترین توصیه من برنامه ریزی مناسب است زیرا فکر می کنم که واقعا می تواند یک تغییر بازی برای افراد کم درآمد باشد.”

بانک های مواد غذایی کمک می کنند، اما همیشه راه حل نیستند

یکی دیگر از گزینه‌های کانادایی‌های کم درآمد دسترسی به بانک‌های مواد غذایی است، اما این راه‌حل کامل نیست، زیرا اغلب توسط افرادی که به آنها نیاز دارند استفاده نمی‌شوند و به دلایل اصلی اختلاف درآمد رسیدگی نمی‌کنند.

اغلب موانعی وجود دارد، مانند کمبود اطلاعات یا اطلاع از وجود آنها در منطقه شما.

بیشتر بخوانید:

بودجه بندی از پنجره: تورم چگونه بر مادر مجرد قبل از میلاد مسیح فشار می آورد

در ادامه بخوانید:

نتفلیکس کانادا عملیات به اشتراک گذاری رمز عبور خود را آغاز می کند. در اینجا چیزی است که باید بدانید

منسا گفت، اما بزرگترین مانع این است که مردم اغلب هنگام دسترسی به بانک مواد غذایی احساس گناه یا شرم می کنند.

“من فکر می کنم دسترسی به بانک های مواد غذایی ممکن است مردم را وادار کند که بدانند به کمک نیاز دارند. بنابراین شاید شرم و گناه زیادی در ارتباط با آنها وجود داشته باشد.

نور در انتهای تونل

در حال حاضر، تورم مواد غذایی نشانه‌های کمی از کاهش سرعت را به این زودی نشان می‌دهد، به این معنی که بعید است دوباره شاهد قیمت‌های قدیمی باشیم.

خبر خوب؟ احمدحق گفت که نرخ بهره بالاتر در نهایت به اقتصاد اثر خواهد گذاشت و تورم می تواند با تثبیت شدن سالانه دو درصد قابل کنترل تر شود.

در حال حاضر، توصیه منسا به کانادایی ها این است: “با خود مهربان باشید و درک کنید که موقعیت دشواری است که در آن قرار دارید و بهترین کار را انجام می دهید زیرا این سناریو بسیار استرس زا است.”