آنچه کارشناسان درباره رژیم کتوژنیک عوارض نمی گویند و چگونه بر شما تأثیر می گذارد

رژیم کتوژنیک لاغری و کاهش وزن و امیدواریم که با مطالعه مقاله رژیم کتوژنیک چیست معمایی در زهن شما نباشد. نتیجه این تحقیقات به این شکل بود که افرادی که از رژیم کتوژنیک در طول تمرینات بی هوازی استفاده میکردند، نسبت به افرادی که کربوهیدرات بیشتری مصرف میکردند عملکرد ضعیفتری دارند. حدود ۱۴ تا ۱۵٪ از آمریکاییها اعلام کردهاند که از رژیم مد روز برای کاهش وزن کوتاهمدت استفاده کردهاند. شرایط شروع رژیم کتو رو مطالعه کنید و اگه فکر میکنید براتون مناسب است برای حداقل 1 ماه تست کنید. بنابراین، بهتر است کالری هر وعده را اندازه بگیرید و برای اولین بار که کربوهیدرات مصرف میکنید بعد از رژیم کتوژنیک به آن پایبند باشید. در آسیا، منبع اصلی دریافت انرژی در رژیم غذایی معمولیِ، برنج و نودل است و به همین دلیل، حذف آنها سخت است؛ بنابراین، رژیم کتوژنیکی که از روغن MCT تشکیل شده باشد (که حاوی کربوهیدرات بیشتری نیز هست)، بسیار سودمند است.

فواید رژیم کتوژنیک

از دیدگاه جهانی، مصرف شکر نیز از طریق رشد در آسیا و آفریقا در حال افزایش است و هند بزرگترین مصرفکننده جهان در مقادیر مطلق است. برای عموم مردم، مهمترین پیشرفت، محبوبیت روزافزون رژیمهای کم کربوهیدرات از اواسط دهه ۱۹۹۰ به بعد بود. رژیمهای کم کربوهیدرات باعث میشوند بدن مادر شیرده کتونهایی را ترشح کند که خطراتی را برای نوزاد به همراه خواهد داشت. محدود کردن کربوهیدرات در رژیم غذایی، فرد را بهسوی مصرف غذاهای سرطانزا میکشاند. این رژیم کاهش وزن بر پایه این تئوری است که بدن مدام با سموم مختلف مانند آفتکشها، مواد افزودنی و غذاهای چرب مواجه است و باید این سموم از بدن دفع شوند.

ممکن است بعد از آنکه سردرد اصلی تمام شد، عوارض میگرن برای چند روز باقی بماند؛ که به آن پساثر میگرنی گویند. نوع چربی که میخورید مهم است. اولین موردی که لیپوستات تنظیم میکنه درصد چربی بدن. سطح ۵: برشهایی از گوشت چرب، تخممرغ و ماهیهای پرچرب (چربی بیشتر از ۵۰ درصد). همچنین بعضی از رژیمهای نادرست و غیر اصولی مانند رژیمهای لاغری سریع، سلامتی فرد را تهدید کرده و باعث بروز مشکلات در طولانی مدت میشوند. از آنجا که آمینواسیدهای کتوژنیک نقش مهمی در بدن انسان دارند، باعث شده تا دانشمندان به مطالعهٔ رژیمهای غذایی غنی از آمینواسید کتوژنیک (KAAR) به عنوان درمان احتمالی بیماری کبد چرب غیر الکلی (NAFLD) و دیابت بپردازند.

در قرن دوم آرتائوس این نوع از سردرد را به سه نوع تقسیم کرد: سفامالجیا، سفالی، و هتروکرانیال. این مطالعه شامل شرکت کنندگان دچار اضافه وزن (متوسط توده بدنی بالاتر از۳۴) بود که سطوح قند خون بالا داشتند ولی هنوز مبتلا به دیابت نشده بودند. پس از اینکه به تدریج مصرف کربوهیدرات ها را به رژیم غذایی خود اضافه کردید، متوجه افزایش انرژی به نسبت قبل می شوید. اگر مطمئن نیستید اکنون چه اهدافی دارید یا اینکه چگونه با رژیم غذایی خود به آن اهداف برسید، باید با متخصص لاغری مشورت کنید. هنگامی که کربوهیدراتها را دوباره وارد رژیم خود میکنید، به همراه آنها آب اضافی نیز وارد بدن میشود.

رژیم کتوژنیک در شیردهی

فشار وارد بر زانوها، مچ، پا و مفصل ران را کاهش میدهد. به هر غذا بر حسب مقدار کالری و ارزش غذاییاش امتیاز داده میشود و هرکس با توجه به وزنی که میخواهد کم کند، میتواند در هر روز امتیاز مشخصی دریافت کند. در این رژیم با مصرف کمتر غذاهای پروتئینی مانند ماهی و تخم مرغ و غذاهای پرچرب مانند خامه، کره و پنیر در مجموع فرد کالری کمتری دریافت میکند. و کسانی که این علائم پیشدرآمدی میگرن را دریافت میکنند نسبت به کسانی که فاقد این علائم هستند بیشتر مبتلا به میگرن میشوند. آمینواسیدهای کتوژنیک توانایی تبدیل شدن به گلوکز را ندارند زیرا هر دو اتم کربن در ساختار کتون در نهایت در چرخه اسید سیتریک به کربن دیاکسید تبدیل میشوند.

اما آیا این رژیم غذایی برای کاهش وزن مناسب است؟

این در تضاد با آمینواسیدهای گلوکوژنیک است که به گلوکز تبدیل میشوند. معمولاً در همه جا بین 20 تا 30 گرم کربوهیدرات خالص در رژیم روزانه توصیه شده است. یک کیوی حاوی 12 گرم کربوهیدرات است که آن را به یک میان وعده عالی برای بعد رژیم کتو تبدیل میکند. اشه میگوید: «دریافت ناکافی پتاسیم زمانی که مصرف میوهها و سبزیجات نشاستهای کاهش مییابد محتمل است. درصورتی که قصد امتحان رژیم کتوژنیک را دارید و دیابت دارید، حتماً مقاله رژیم کتوژنیک برای بیماری دیابت را مطالعه کنید. اما آیا این رژیم غذایی برای کاهش وزن مناسب است؟ رژیم کتو، نوعی رژیم لاغری سریع است اما برای همه افراد این طور نیست! پاسخدهی درمانی در سه چهارم کودکان ظرف ۲ هفتهٔ اول پدیدار میشود، اما متخصصان میگویند این رژیم باید دستکم ۳ ماه ادامه یابد تا بتوان گفت اثربخش نیست.

شاید با خوردن مقادیر بسیار کم (حداکثر یک چهارم فنجان) انواع توتها مانند توت فرنگی توانسته باشید از شر چربیهای اضافی خلاص شوید. مصرف مستمر دارو ممکن است به سردرد ناشی از مصرف بیش از حد دارو منجر شود که درد آن شدیدتر و بسامد بروز آن بیشتر است. ۱۱- آیا فاز کتوز همان کتواسیدوز است؟ آیا رژیم کتوژنیک عوارض جانبی دارد؟ گلاسمن میگوید: «نوسانات وزن همیشه ممکن است، اما افزایش وزن به عوامل زیادی بستگی دارد، از جمله نحوه متابولیسم بدن کربوهیدراتها، رژیم غذایی، ورزش و موارد دیگر» توقف کتو همچنین به مدت زمانی که از کتو استفاده کردهاید بستگی دارد.

در تحقیقات گذشته، مردان چاق که از یک نسخه اصلاح شده از رژیم کتوژنیک، با پروتئین بالا و کربوهیدرات کم پیروی می کردند، در یک ماه حدود 14 پوند وزن کم کردند، در مقایسه با آن، گروه کنترل با یک رژیم پر پروتئین و کربوهیدرات متوسط حدود 10 پوند وزن کم کردند. اما وقتی کربوهیدرات بیشتری رو وارد برنامه غذای تون می کنید. پریتزکر توصیه می کند: سعی کنید کربوهیدراتها را به آرامی و به تدریج وارد رژیم غذایی خود کنید. Mayo Clinic (به انگلیسی). Advanced nutrition and dietetics in obesity (به انگلیسی). همانند هر رژیم غذایی سخت دیگری، بازگشت به الگوی غذایی عادی در مورد کتو نیز میتواند دشوار باشد.

بهترین متخصص رژیم کتوژنیک

سویا می تواند یک برنامه غذایی بسیار خوب باشد. سردرد میگرنی، دردی است که در یک طرف سر و به صورت ضربان دار آغاز شده و از دردی ملایم به دردی شدید تبدیل میشود. پیشنشانه، که چند روز یا چند ساعت قبل از سردرد بروز پیدا میکند. میگرن با آئورا، یا «میگرن کلاسیک»، که معمولاً شامل میگرن با آئورا میشود. اختلالات دیداری غالباً شامل اسکاتوم (قسمتی از تغییر موضعی در میدان دید که چشمک میزند) است. این آزمایش با نوارهای آزمایش کتون نیتروپروساید انجام میشود که رنگش در حضور اَستواَستون (یکی از سه اجسام کتونی) از «صورتی براق» به «قرمز آلبالویی» تغییر میکند. خروج از رژیم کتو بسیار مهم است زیرا بدن به انواع مواد غذایی نیاز دارد و رژیم کتو بیشتر از زمان 50 روز، مضر است.

برنامه رژیم کتوژنیک نی نی سایتدو نسخه دیگر از کتاب منتشر شد که دومین نسخه پس از مرگ یودکین در سال ۱۹۹۵ بود. یک بنگاه اقتصادی به نام Atkins franchise بر اساس این رژیم به وجود آمد که هدف آن تهیه محصولات مورد استفاده علاقهمندان به این رژیم بود که این بنگاه به علت محبوبیت رژیم اتکینز بسیار کامیاب بود هر چند این کامیابی در اوائل هزاره سوم با دست اندازهایی روبرو شد تا حدی که تنها دو ماه پس از مرگ دکتر اتکینز در ژانویه سال ۲۰۰۵ یک کمپانی که توسط وی پایهگذاری شده بود به نام تغذیه اتکینز از رونکونکوما، نیویورک اعلام ورشکستگی کرد. Content w​as g ener​ated  by G SA Con tent Gener​ator​ D em over sion.

تناوب حملهها متفاوت است، از چند بار در طول مدت زندگی گرفته تا چندین بار در هفته، یا متوسط یک بار در ماه. درمانهای پیشگیرانه میگرن عبارتند از: مصرف دارو و مکملهای غذایی، اصلاح سبک زندگی و جراحی. تشخیص بیماری میگرن از روی علائم و نشانههای آن امکانپذیر است. کارآزماییهای دیگر، نوع خاصی از رژیم یا روشهای القای آن را استفاده کردند بودند که برای کودکان قابل تحمل باشد. برای رعایت این رژیم باید غذاهای مجاز در رژیم کتوژنیک را بشناسید. کاهش قند در غذاهای بازار انبوه یک فرایند دگرگون کننده است که زمان زیادی طول خواهد کشید. کتوز فرایند متابولیکی است که سبب افزایش تولید کتونها میشود (کتونها توسط کبد ساخته میشوند و میتوانند بهعنوان منبع انرژی اصلی مورد استفاده قرار بگیرند).