برچسب تغذیه به زودی در جلوی برخی از مواد غذایی بسته بندی شده در کانادا – ملی الزامی می شود


از سال 2026، کانادا از شرکت‌ها می‌خواهد که هشدارهای تغذیه‌ای را به قسمت جلوی مواد غذایی از پیش بسته‌بندی شده با سطوح بالای چربی اشباع، قند یا سدیم اضافه کنند.

اما گوشت چرخ کرده از برچسب ها مستثنی خواهد شد، زیرا گروه های دامدار با پیشنهاد Health Canada در اوایل ماه جاری مخالفت کردند.

دولت می‌گوید این برچسب‌ها برای کمک به کانادایی‌ها در انتخاب سالم‌تر است، زیرا این مواد مغذی با شرایطی مانند بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت نوع 2 مرتبط هستند.

بیشتر بخوانید:

سفر به خواربار فروشی؟ این موارد را فراموش نکنید

در ادامه بخوانید:

این گیبون زمانی که در انزوا زندگی می کرد باردار شد. چطور ممکن است؟

Health Canada می‌گوید برچسب‌های جدید به جای جایگزینی، اطلاعات دقیق‌تری را که معمولاً در پشت بسته‌بندی مواد غذایی وجود دارد، تکمیل می‌کنند.

به طور کلی، آنها روی غذاهای از پیش بسته بندی شده ای اعمال می شوند که حاوی بیش از 15 درصد از ارزش پیشنهادی روزانه چربی اشباع، قندها یا سدیم هستند.

ادامه داستان در زیر آگهی

گوشت چرخ کرده جزو فهرستی از مواد غذایی است که از برچسب های هشدار معاف هستند، حتی اگر دارای چربی یا نمک زیاد باشند. این محصول علیرغم سطوح بالای مواد مغذی، دارای مزایای سلامتی است.

این قوانین قرار است در ابتدای سال 2026 اجرایی شوند، که دولت می گوید به شرکت ها زمان کافی برای مدیریت هزینه های تنظیم بسته بندی خود می دهد.


برای پخش ویدیو کلیک کنید:


افسانه تغذیه


Health Canada همچنین اندازه «اطلاعات داوطلبانه مرتبط با سلامت» را محدود می‌کند، مانند برچسب‌هایی که یک کالای پر فیبر را اعلام می‌کنند.

برچسب‌های پیشنهادی در اوایل ماه جاری هنگامی که گروهی از دامداران با طرح دولت برای درج هشدار در مورد گوشت چرخ‌کرده مخالفت کردند، در مرکز بحث و جدل قرار گرفتند.

&کپی 2022 The Canadian Press