سفر به خواربار فروشی؟ این موارد را فراموش نکنید – ملی


خرید مواد غذایی این روزها تجربه متفاوتی نسبت به حالت عادی است.

بین اقدامات فاصله گذاری اجتماعی، صف بندی در فضای باز، و مقامات بهداشتی که از کانادایی ها می خواهند مغازه های خود را به یک بار در هفته محدود کنند، همه گیری COVID-19 نحوه خرید بسیاری از ما را تغییر داده است.

نیکول مارچند، متخصص تغذیه و صاحب Eat Well Halifax، گفت: برای بهترین استفاده از سفرهای خود در زمینه مواد غذایی، ایده خوبی است که از قبل برنامه ریزی کنید. نه تنها یک لیست خرید عملی مهم است، بلکه دانستن نحوه استفاده از آن موارد در دستور العمل ها نیز بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید: ایده های آسان برای هدیه روز مادر که می توانید با وسایل آشپزی درست کنید

مارچاند گفت: «این قطعاً مربوط به برنامه ریزی و دانستن این است که قرار است با غذا چه کاری انجام دهید تا فقط غذا را دور نریزید یا آن را در آنجا بنشینید.

ادامه داستان در زیر آگهی

برای اینکه از سفر بعدی خواربار فروشی خود نهایت استفاده را ببرید – و نیاز به بازگشت به فروشگاه را محدود کنید – در اینجا مواردی وجود دارد که باید به سبد خرید خود اضافه کنید.

گیاهان، ادویه جات ترشی جات، سیر و اقلام اساسی شربت خانه

مارچاند گفت قبل از اینکه بتوانید یک غذای خوشمزه درست کنید، مهم است که اصول اولیه را در اختیار داشته باشید. اگر انباری شما خالی به نظر می رسد، انبار کنید.

نکته اصلی این است که ما آن شربت خانه را داریم. ما گیاهان و ادویه جات، روغن، سرکه، سیر، البته و پیاز را داریم.


برای پخش ویدیو کلیک کنید:


چگونه مطمئن شوید که مرغ شما کاملاً پخته شده است


«آن مواد اولیه پخت و پز [mean] که ما آماده‌ایم پیش برویم و یک وعده غذایی را با موادی که می‌خریم برنامه‌ریزی کنیم.»

شاهزادی دوجه، یک متخصص تغذیه ثبت شده در تورنتو، موضع مارچاند را تکرار کرد و گفت که طعم و مزه کلیدی برای تهیه دستور العمل های خوشمزه و مغذی است.

ادامه داستان در زیر آگهی

او گفت: “علاوه بر ادویه ها و گیاهان، انبار من هرگز از سیر، زنجبیل و زردچوبه خالی نیست.”

مانند سایر سبزیجات آلیوم، می توانید سیر را برای چند ماه در مکانی خنک، تاریک و خشک نگهداری کنید. از طرف دیگر، زنجبیل و زردچوبه باید در یخچال نگهداری شوند تا بتوانند طراوت خود را تا سه هفته حفظ کنند.

Devje گفت: زردچوبه مزایای سلامتی زیادی دارد، از جمله آنتی اکسیدان و ترکیبات ضد التهابی بالا.

پنیر

پنیر برای مدتی در یخچال ماندگاری دارد و برخی از انواع آن مانند پارمزان بیش از یک ماه ماندگاری دارد.

بیشتر بخوانید: غذا به بهترین تاریخ خود رسیده است؟ برخی از اقلام بیشتر از آنچه فکر می کنید دوام دارند

مارچند گفت که او همیشه حداقل یک نوع پنیر را هنگام حضور در خواربارفروشی دریافت می کند، زیرا می توان از آن در غذاهایی مانند پاستا استفاده کرد یا با کراکر برای میان وعده میل کرد.

آجیل، دانه ها و کره آجیل

چه آن را روی ساندویچ، کراکر استفاده کنید یا آن را برای خوردن از شیشه بیرون بیاورید، کره های آجیل سیر کننده هستند و منبع خوبی از پروتئین هستند. کره بادام زمینی یا بادام نیز می تواند در بسیاری از دستور العمل های پخت، از جمله کلوچه، براونی و مربع استفاده شود.

ادامه داستان در زیر آگهی

کره های آجیلی باز نشده می توانند یک سال در انبار بمانند و پس از باز شدن حدود سه ماه در انبار باقی بمانند.

Marchand همچنین خرید دانه هایی مانند چیا، کتان یا کنف را توصیه می کند. به عنوان مثال، دانه های شاهدانه سرشار از اسید چرب امگا 3 هستند و به راحتی می توان آنها را به وعده های غذایی و دستور العمل ها اضافه کرد.


برای پخش ویدیو کلیک کنید:


جایگزین های آشپزی که می توانید در صورت کمبود مواد از آنها استفاده کنید


“اگر در خانه زیاد پخت می کنیم، باید خارج از چارچوب فکر کنیم و شروع به فکر کردن کنیم، “کجا می توانم به آن مواد مغذی و غذاهایی اضافه کنم که به من کمک می کنند تا به مواد مغذی مورد نیاز روزانه خود برسم؟” مارچند گفت.

دانه‌های شاهدانه را به کلوچه‌هایتان اضافه کنید، براونی‌ها را با لوبیا سیاه بپزید… و برای نان موز، می‌توانید برای مثال از بادام هندی، گردو یا بادام استفاده کنید و از کره‌های آجیل نیز در پخت استفاده کنید.

پاستا و غلات

غلات مانند فارو، فریکه و برنج ماندگاری زیادی در انبار دارند و می توان از آنها در دستور العمل های مختلف از جمله سالاد، کاسه، ریزوتو و پلو استفاده کرد.

ادامه داستان در زیر آگهی

بیشتر بخوانید: بسیاری از مردم در حال مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا هستند. در اینجا به شما کمک می کند

Devje گفت کینوا یک ماده عالی برای داشتن در خانه است زیرا حاوی اسیدهای آمینه ضروری است و منبع خوبی از فیبر و آهن است. او افزود که این باعث می شود که این گزینه ایده آل برای گیاهخواران و وگان ها باشد.

علاوه بر این، کینوا در حدود 15 دقیقه پخته می شود.

مارچند گفت: پاستا یکی دیگر از موارد مفیدی است که باید در دست داشته باشید، زیرا به راحتی با سبزیجات می‌توان آن را درست کرد.

جو دوسر

Devje گفت: “به نظر من جو دوسر یک چیز ضروری در شربت خانه من است.”

او گفت که جو دوسر به طور خاص سریع و آسان طبخ می شود و می توان آن را برای صبحانه خورد یا برای پخت استفاده کرد. اگر به‌درستی در جای خنک، تاریک و خشک نگهداری شوند، می‌توانند ماه‌ها دوام بیاورند.


برای پخش ویدیو کلیک کنید: «نظرسنجی نشان می‌دهد که COVID-19 عادات خرید مواد غذایی را برای اکثر کانادایی‌ها تغییر می‌دهد»


نظرسنجی نشان می‌دهد که COVID-19 عادات خرید مواد غذایی را برای اکثر کانادایی‌ها تغییر می‌دهد


Devje گفت: علاوه بر قدرت ماندن، جو دوسر یک نیروگاه تغذیه است.

ادامه داستان در زیر آگهی

آنها پر از فیبر هستند. به طور خاص، بتا گلوکان، که نشان داده است به کاهش سطح کلسترول و جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی کمک می کند.

سبزیجات تازه و منجمد

مارچند گفت که همیشه وقتی به فروشگاه می رود مقداری سبزی تازه می خرد. سبزیجاتی مانند اسفناج یا کلم پیچ برای بسیاری از دستور العمل ها، از جمله سرخ کردنی، اسموتی و سالاد عالی هستند.

Devje پیشنهاد می کند مقداری مارچوبه تازه بخرید زیرا باعث سلامتی می شود. او گفت: «با کمی روغن زیتون فرابکر، نمک و فلفل و چند حبه سیر بپاشید تا یک غذای جانبی آسان، خوشمزه و سریع درست کنید.

بیشتر بخوانید: احتمال ابتلای شما به ویروس کرونا در فضای باز کمتر است – پس چرا پارک ها بسته هستند؟

Devje گفت سیب زمینی شیرین نیز خوب است که در دست داشته باشید، زیرا سبزی ریشه منبع عالی فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی است.

پس از آماده شدن سبزیجات تازه، خوب است که مقداری سبزیجات منجمد داشته باشید تا روی آن تکیه کنید. Devje می گوید درست مانند کلم پیچ تازه، کلم پیچ منجمد “منبع عالی ویتامین K، ویتامین C، آنتی اکسیدان ها و فیبر است.”

به اسموتی ها، سس ها، سوپ ها و پای ها اضافه کنید. از کدو اسپاگتی خود برای تهیه این دستور العمل منحصربفرد اسپاگتی پر شده با کلم نخودی استفاده کنید.

لوبیا و عدس

لوبیاهای کنسرو شده مانند نخود، لوبیا سیاه و لوبیا چیتی ماندگاری طولانی دارند و منبع خوبی از پروتئین هستند. آنها همچنین فوق العاده همه کاره هستند و می توان از آنها در فلفل قرمز، سوپ، کاسه و سالاد استفاده کرد.

ادامه داستان در زیر آگهی


برای پخش ویدیو کلیک کنید:


مزایای پرورش باغ در طول بحران COVID-19


از نخود برای تهیه حمص خانگی نیز می توان استفاده کرد.

عدس سرشار از پروتئین و فیبر است و می‌توان از آن در دستور العمل‌های بی‌پایانی از جمله سوپ، غذاهای پخته شده و کاسه استفاده کرد.

“یکی از دستور العمل های مورد علاقه ما برای خانواده عدس، این پای شپرد هندی عدس است.” باکره گفت.

این غذا مملو از عدس سبز پر طعم است که در سس گوجه‌فرنگی با ادویه‌های سنتی آسیای جنوبی پخته شده و روی آن پوره‌ی سیب‌زمینی مخملی ریخته شده است.»

Laura.hensley@globalnews.ca