آیا این اشتباهات کاهش وزن را مرتکب می شوید؟ – پرایم دون


این یک شکایت رایج برای زنان است ، به ویژه آنهایی که در دوران یائسگی هستند ، وقتی پا به مقیاس می گذارند ، عصبانی می شوند. آنها احساس می کنند همه کارها را “درست” انجام می دهند اما قادر به کاهش وزن نیستند. اگر متوجه شدید که با سر تکان می دهید ، ممکن است یکی از این ده اشتباه کاهش وزن را انجام دهید بدون اینکه حتی متوجه آن باشید. دریابید که آنها چیست و چگونه آنها را برطرف کنید تا بتوانید به بهترین شکل خود بازگردید.

10 اشتباه در کاهش وزن

انگیزه ناقص

الکسیس کانسون ، روانشناس بالینی ، متخصص اختلالات خوردن و نویسنده کتاب ، انقلاب بدون رژیم ، می گوید: “وقتی مشتریان به من می گویند که می خواهند وزن خود را کاهش دهند ، اولین سوال من این است که شما چه اهدافی دارید؟” “معمولا ، این یک” قول می دهند که اگر وزن خود را کاهش دهند به نحوی زندگی بهتر خواهد شد. این که آنها شادتر ، لاغرتر ، مطلوب تر یا فرصت های بهتری خواهند داشت. اما این یک کلاهبرداری است که توسط فرهنگ رژیم غذایی تبلیغ می شود. فرهنگ رژیم غذایی می خواهد مردم فکر کنند مشکلی وجود دارد (با وزن فعلی آنها) و به اندازه کافی خوب نیستند. سپس آنها می خواهند راه حل های جادویی را به شما بفروشند تا مشکلی را که ایجاد کرده اند حل کنند. بدیهی است که این راه حل ها جواب نمی دهد. “

رژیم غذایی

نخود روی بشقاب - اشتباه در کاهش وزن

بیشتر اوقات ، هنگامی که زنان می خواهند وزن خود را کاهش دهند ، رژیم می گیرند. ایده رژیم گرفتن به این معناست که در برخی موارد قصد دارید رژیم را کنار بگذارید ، به همین دلیل رژیم ها جواب نمی دهند. کانسون می گوید: “فرهنگ رژیم غذایی به ما می گوید که می توانیم با محدود کردن آنچه می خوریم و هنگام خوردن و برخی غذاها” بد “هستند ، وزن خود را کاهش دهیم. اما واقعیت ندارد “. کانسون می گوید بدن ما می داند که به چه چیزی نیاز دارد و مردم باید به آنچه بدنشان می گوید گوش دهند ، عملی که به “خوردن آگاهانه” معروف است.

ما تغذیه آگاهانه را درک نمی کنیم

خوردن آگاهانه (یا بصورت شهودی) فقط به این معنی نیست که هر چیزی را که می خواهید صرف نظر از ارزش غذایی آن بخورید. این در واقع گوش دادن به آنچه بدن شما به شما می گوید است. آرلن انگلندر ، روان درمانگر و نویسنده کتاب «پرخوری احساسی را رها کن و غذایت را دوست داشته باش» می گوید: “خوردن آگاهانه به این معناست که متوجه شوید گرسنه یا سیر هستید. می خواهید وقتی سیر می شوید غذا را متوقف کنید.” Conason می افزاید: “بدن ما به طور طبیعی هوس انواع غذاها و اجزای تغذیه ای مختلف را می کند تا وزن طبیعی خود را تنظیم کند.”

حذف کل گروه های غذایی

مگر اینکه حساسیت یا عدم تحمل داشته باشید ، دلیلی برای حذف کامل یک گروه غذایی وجود ندارد. کانسون می گوید: “ما بیش از حد نگران غذاهای خوب و بد هستیم ، مخصوصاً که رانندگی دائماً در حال پیشرفت است. یادتان هست چربی بد بود؟ بنابراین کربوهیدرات؟ ما باید شیطان سازی غذا را متوقف کنیم. “

بدون نان ، بدون کربوهیدرات ، بدون رژیم غذایی

خودداری از خوردن برخی غذاها ، بستری برای تغذیه ناسالم است. انگلندر توضیح می دهد: “اگر با خود می گویید” من هرگز نمی توانم پیتزا بخورم “و شما عاشق پیتزا هستید ، در صورت ارائه پیتزا ، زمینی برای پرخوری در حال ایجاد هستید. اگر خود را انکار نکنید ، به احتمال زیاد سهم معقولی دارید و احساس رضایت می کنید. “

غذاهای رژیمی بخورید

انگلندر می گوید: “اگر ده بسته 100 کالری از میان وعده های رژیمی بخورید ، 1000 کالری مصرف کرده اید.” و این 1000 کالری احتمالاً به اندازه یک تکه پای خانگی راضی کننده نیست. بهتر است غذاهای ممنوعه نداشته باشید و آنچه را که دوست دارید بخورید. انگلندر پیشنهاد می کند که اگر هوس چیز شیرینی می کنید ، مقدار کمی شکلات یا محصولات پخته با کیفیت خوب بخورید و آنها را میل کنید.

اجازه دادن به ترازو برای تعیین احساسات

انگلندر می گوید: “استفاده از ترازو برای سرزنش خود سالم نیست.” “سرزنش خود باعث ایجاد استرس می شود که می تواند منجر به خوردن احساسی شود.” مقیاس می تواند یک ابزار مفید در صورت استفاده مثبت برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عادات غذایی شما باشد. انگلندر توضیح می دهد: “باید به یاد داشته باشید که عدد روی ترازو در نوسان است ، بنابراین روی وزن خاصی ثابت نشوید. اگر چند کیلو وزن اضافه کرده اید ، ممکن است فکر کنید که آیا در چند روز گذشته استرس داشته اید یا به اندازه کافی نخوابیده اید.

به اندازه کافی به خود آب رسانی نمی کنید

یک لیوان آب با لیمو و نعناع

انگلندر می گوید: “بسیاری از اوقات مردم فکر می کنند گرسنه هستند ، اما در واقع تشنه هستند.”

ورزش به عنوان تنبیه

حرکت مهم است. اما اگر از دویدن متنفر هستید ، نیازی به دویدن ندارید ، و اگر تلاش می کنید ، حرکت به چیزی تبدیل می شود که از آن اجتناب می کنید نه به کاری که نمی توانید برای انجام آن منتظر بمانید. فعالیتهای بدنی را که از آنها لذت می برید به جای آنچه که فکر می کنید بهترین کالری سوزانده شده است انتخاب کنید.

خوردن احساسات نه غذا

استرس غذای ناخواسته بخورید ، احساسات خود را بخورید

انگلندر می گوید: “بسیاری از ما پشت میز می نشینیم و آرام نمی گیریم. استرس را از روی میز به میز می آوریم. به جای اینکه برای تغذیه یا سرگرمی غذا بخوریم و از غذای خود لذت ببریم ، ما احساسات خود را می خوریم و از غذا به عنوان راهی برای منحرف کردن خودمان از مشکلاتمان استفاده می کنیم. “

اهداف غیرواقعی

کوناسون می گوید: “بدن ما با افزایش سن افزایش وزن پیدا می کند و این لزوما چیز بدی نیست.” اگر هدف شما ارزیابی کارهایی است که در بیست سالگی انجام داده اید ، احتمالاً واقع بینانه یا سالم نیست. به جای تمرکز بر یک عدد خاص در مقیاس ، بر پذیرش خود و ایجاد رابطه سالم با غذا تمرکز کنید.

اگر متوجه این اشتباهات در کاهش وزن می شوید ، هرگز برای بازگشت به مسیر دیر نیست. سعی کنید در زندگی روزمره و عادات غذایی خود سالم و شاد باشید.

بعدی را بخوانید:

4 دقیقه تمرین … ترشح AKA نیتریک اکسید

راهنمای شما برای رژیم غذایی طولانی مدت

7 غذای غافلگیرکننده رژیم غذایی

آیا این مقاله را پسندیدید؟ ثبت نام کنید (رایگان است!) و ما هر هفته مقالاتی از این قبیل را برای شما ارسال می کنیم. به طور رایگان اینجا ثبت نام کنید.



دیدگاهتان را بنویسید