آیا خیساندن غذای جوانه زده فایده ای دارد؟


خلاصه[Hide][Show]

بررسی فواید جوانه زنی و سپس خیساندن حبوبات ، لوبیا ، غلات ، دانه ها و آجیل علاوه بر جوانه زدن یا خیساندن.

سالهاست که در مورد اهمیت و تکنیک های صحیح استفاده از یکی از سه روش اجدادی برای تهیه غلات ، حبوبات ، آجیل و دانه ها ، وبلاگ های ویدئویی نوشته و فیلمبرداری کرده ام.

این روشها عبارتند از:

  • خیساندن
  • جوانه
  • خمیرمایه اسیدی (مخمر طبیعی)

مقایسه مبتنی بر تحقیق بین خیساندن ، جوانه زدن و خمیر ترش در مقاله پیوندی مورد بررسی قرار گرفته است.

معمولاً یک روش کافی است

برای اکثریت قریب به اتفاق مردم ، استفاده از هر یک از این روشها برای کاهش مواد مغذی موجود در این غذاهای گیاهی که هضم آنها سخت است به طوری که ظرف به دست آمده تا آنجا که ممکن است به آسانی قابل جذب است.

کدام روش را انتخاب کنیم؟

بسته به دستور العمل مورد استفاده شما و بافت / طعم دلخواهی که برای آن عکاسی می کنید ، بستگی به شما دارد.

به عنوان مثال ، می توانید یک قرص نان خانگی با خیساندن آرد ، جوانه زدن دانه ها و سپس آسیاب کردن آرد ، یا استفاده از خمیر ترش که با آرد تازه مخلوط کرده اید ، تهیه کنید.

به نظر من ، برای نان های شیرین ، بهترین راه حل این است که آرد را یک شب قبل از پخت خیس کنید ، زیرا نان های خیس خورده بافت نسبتاً نرم دارند.

برش های جوانه زده یا خمیر ترش برای ساندویچ و نان تست بسیار خوب عمل می کنند.

در مورد تورتیلای خانگی ، کروتون و امثال آن ، در حال حاضر ترجیح می دهم از خمیر ترش استفاده کنم (اگرچه در گذشته از روش جوانه زده استفاده می کردم!).

استفاده از بیش از یک روش چطور؟

استفاده از بیش از یک روش برای تهیه حبوبات ، غلات و آجیل چطور؟

آیا انجام این مرحله اضافی و زمان اضافی مورد نیاز ، مزایای گوارشی دیگری دارد؟

همانطور که معلوم شد ، من قطعاً ، حداقل به صورت حکایتی ، در خانواده خودم هستم.

لطفاً اشتباه نکنید ، گرچه

من نمی خواهم کسی این نکته را به عنوان نوعی فشار تلقی کند!

اگر فقط از آرد جوانه زده برای تهیه محصولات پخته شده یا خیساندن آجیل و دانه های جوانه زده استفاده می کنید ، این عالی است!

من این موضوع را فقط به عنوان غذای قابل تأمل (به معنای واقعی کلمه) برای کسانی که هضم حساسیت خاصی دارند و شاید مایلند هر کاری می توانند بکنند تا کارکردن ظروف حتی برای دستگاه گوارش راحت تر شود.

جوانه زنی و خیساندن؟

من ابتدا به این فکر کردم که آیا جوانه زدن و سپس خیساندن در واقع حتی قابل هضم تر از استفاده از هر دو روش چند سال پیش است.

به طور خاص ، متوجه شدم که گردو جوانه زده و خیس شده و کره آجیل (این مارکی است که من خریداری می کنم) توسط شوهرم ، که هضم حساسیت خاصی دارد ، بیشتر تحمل می شود.

من شخصاً هیچ تفاوتی را متوجه نشده ام و فرزندانم نیز متوجه نشده اند. اما او این کار را زیاد کرد!

بنابراین ، من شروع به تهیه سوپ فلفل قرمز و حبوبات خانگی خودم با استفاده از حبوبات جوانه زده و خیس خورده کردم.

اینها برخی از دستور العمل هایی است که من به طور خاص با استفاده از این تکنیک امتحان کرده ام:

معده های حساس متوجه تفاوت می شوند

تجربه هضم آسان تر لوبیا ، آجیل و دانه های جوانه زده و خیس شده برای او به اندازه کافی مهم بود که از آن زمان به بعد این روش را ادامه دادم.

به طور حتم توجه کنید که من کتو چیلی خود را با استفاده از لوبیای ترشی خیس خورده ، به عنوان مثال ، تهیه کنم! او مطمئناً در مورد آن نیز به من خواهد گفت

به تصویر بالا توجه کنید که لوبیا سیاه جوانه زده هنوز هنگام خیس شدن مقداری کف تولید می کند. تصویر زیر لوبیای آبی جوانه زده است که یک شب خیس شده است. این فوم حاوی مواد مغذی و ساپونین است.

اگر یکی از اینها را به شکل غیر جوانه زده آغشته کنید ، کف این مقدار دو یا حتی سه برابر می شود. تصویر موجود در این مقاله در مورد خیساندن لوبیا مقدار زیادی از تولید را به شما نشان می دهد!

از این رو ، جوانه زنی قطعاً اکثر مواد مغذی را کاهش می دهد. با این حال ، خیساندن حتی بیشتر را از بین می برد!

به نظر من مشاهده بصری میزان کاهش فوم با اجرای هر روش تأیید بسیار قدرتمندی از مزایا است.

روش مورد علاقه من

آنچه برای سریعترین روش پیشنهاد می کنم خرید حبوبات جوانه زده و غلات کامل است.

سپس ، آنها را یک شب قبل از تخلیه ، خیس کرده و در آب تصفیه شده تازه بپزید.

در اینجا جزئیات نحوه انجام دستور العمل ها / فیلم ها آمده است:

همچنین می توانید برای جوانه زدن خود وقت بگذارید (در اینجا دستور العمل اصلی جوانه زنی من و ویدئوی نحوه تهیه آن آمده است).

به خاطر داشته باشید که جوانه زنی قبل از خیساندن مدتی طول می کشد.

با این حال ، جوانه زدن به تنهایی قطعاً ارزانتر است. بنابراین اگر وقت دارید این کار را انجام دهید ، من شما را به انجام آن تشویق می کنم.

برای من ، وقت صرف شده با خرید آجیل ، دانه ها و حبوبات که جوانه زده اند ، ارزشش را دارد.

جوانه و مخمر مادر؟

از این رو ، ما ثابت کرده ایم که شواهد حدیثی وجود دارد مبنی بر اینکه جوانه زدن و خیساندن با هم باعث می شود تجربه گوارشی برای کسانی که معده حساس دارند لذت بخش تر و مغذی تر باشد.

در مورد نان و سایر محصولات پخته ای که از آرد جوانه زده استفاده می کنند و همچنین به خمیر ترش تخمیر می شود ، چطور؟

از این رو ، من نمی توانم هیچ مدرک حدیثی ارائه دهم زیرا شوهرم غلات نمی خورد و بنابراین نمی تواند اطلاعات ارائه دهد.

با این حال ، برای شما که غلات می خورید و معده های حساسی دارید ، این نانوایی خانوادگی را توصیه می کنم که نان ، تورتیلا ، ساندویچ و نان هایی تهیه می کند که از آرد جوانه زده تهیه می شود و همچنین به مایه ترش تخمیر می شود.

من نان دارچین جوانه زده و دارچین آنها را برای تهیه نان تست فرانسوی و نان تست فرانسوی ترش خریداری می کنم.

با این حال ، بچه های من ترشی معمولی روستایی را برای ساندویچ و نان تست ترجیح می دهند. این نان خاص با آرد جوانه زده تهیه نمی شود. با این حال ، نانوایی یک نان املا ارائه می دهد که هم جوانه زده و هم خمیر ترش است.

من برایم جالب است که آیا شما که هر دو را امتحان کرده اید متوجه تفاوت شده اید یا شخصاً برای تخمیر آرد جوانه زده برای غذاهای پخته خانگی خود وقت می گذارید. اگر می توانید ، تجربه خود را در نظرات به اشتراک بگذارید!


دیدگاهتان را بنویسید