آیا موز شما را چاق می کند یا لاغر می شود؟ || موز چاق می کند یا لاغر می شود؟


این مهم است که افرادی که به رژیم غذایی خود اهمیت می دهند این را بدانند موز باعث چاق شدن یا کاهش وزن می شودبه اغلب به افرادی که می خواهند سلامت خود را بهبود بخشند توصیه می شود که میوه و سبزیجات بیشتری بخورندبه با این حال ، برخی از مردم نگران هستند که میوه های غنی از قند مانند موز ممکن است وزن خود را افزایش دهند. بیشتر میوه ها حدود 90 درصد کربوهیدرات دارند ، به این معنی که قند بیشتری دارند. میوه جزء ضروری رژیم غذایی متعادل است زیرا مزایای تغذیه ای حیاتی را برای بدن فراهم می کندبه

موز سرشار از مواد مغذی است و فواید زیادی برای سلامتی داردبه آنها حاوی مقدار زیادی فیبر و کربوهیدرات و برخی ویتامین ها و مواد معدنی ضروری هستندبه بیشتر کربوهیدرات های موجود در موز رسیده ساکارز ، گلوکز و فروکتوز هستند. از طرفی چربی و پروتئین موز من هستندبه

موز همچنین دارای تعدادی ترکیبات مفید و آنتی اکسیدانی از جمله دوپامین و کاتچین است. موز حاوی کربوهیدرات ، فیبر و برخی مواد مغذی ضروری و آنتی اکسیدان ها است. یک موز متوسط ​​حدود 105 کالری تأمین می کند و فیبر بالایی دارد.

همین حالا با مشاوران پزشک خود از مشاوره آنلاین برخوردار شوید

موز چقدر انرژی بدن را تامین می کند؟

یک موز متوسط ​​حدود 7 درصد از کالری توصیه شده روزانه را تأمین می کندبه فیبر نقش مهمی در سلامت دستگاه گوارش دارد. خوردن مقدار زیادی فیبر نیز با کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی ، دیورتیکول و برخی از سرطان ها مرتبط است. مصرف کافی فیبر نیز با کاهش وزن ارتباط دارد.

یک مطالعه در سال 2009 میزان مصرف 252 زن را در یک دوره 20 ماهه اندازه گیری کرد. محققان دریافتند که به ازای هر گرم فیبر اضافی که زنان در روز می خوردند ، وزن بدن آنها حدود 0.55 پوند (0.25 کیلوگرم) کمتر بود.

دانشمندان معتقدند فیبر به مدت طولانی تری احساس سیری می کندبه

آیا شاخص قند خون موز کم است یا زیاد؟

موز چاق می کند یا لاغر می شود؟  |  دکتر

موز دارای شاخص گلیسمی پایینی است ، اما بستگی به میزان رسیده آن دارد. شاخص قند خون (دادن) این اندازه گیری میزان غذا است که سطح قند خون را افزایش می دهد. اگر نمره غذایی شما کمتر از 55 باشد ، دادن کم محسوب می شود. نمره متوسط ​​56-69 و 70 یا بالاتر استبه

غذاهایی که حاوی مقدار زیادی قند ساده هستند به سرعت جذب می شوند و دادن آنها زیاد هستند زیرا باعث افزایش بیشتر قند خون می شوندبه غذاها بخورید دادن میزان بالا با افزایش وزن و خطر چاقی ، دیابت نوع 2 ، بیماری های قلبی و سکته همراه است.

غذاهایی که کربوهیدرات آنها به تدریج جذب می شود دادن آنها کمتر هستند و سطح قند خون را ثابت نگه می دارند. از آنجا که موز حاوی 90 درصد کربوهیدرات است ، گاهی اوقات آن را میوه ای با قند بالا می دانند.

با این حال ، نمره دادن بسته به میزان رسیدن موز 42-62 است. این بدان معناست که آنها از نظر شاخص قند خون پایین تا متوسط ​​هستند.

مواد غذایی با دادن وجوهی مانند موز می تواند به شما در احساس سیری و ثابت نگه داشتن سطح قند خون کمک کند. این می تواند به مرور زمان منجر به کاهش وزن شود. موز دارای شاخص گلیسمی پایین تا متوسط ​​است (دادن) و سطح قند خون آنها و اثرات قند خون بالا با بلوغ افزایش می یابدبه

موز رسیده بهتر است یا نارس؟

هرچه موز سبزتر باشد ، نشاسته مقاوم تر است. نوع کربوهیدرات موجود در موز به میزان رسیده بودن آن بستگی دارد. موز سبز نارس حاوی نشاسته مقاوم است ، در حالی که موز زرد رسیده حاوی قندهای طبیعی استبه نشاسته های مقاوم گلوکز زنجیره بلند در برابر هضم مقاوم است. آنها به عنوان فیبر محلول در بدن عمل می کنند و مزایای سلامتی زیادی از جمله کاهش وزن و سطح قند خون را ارائه می دهند.

نشاسته مقاوم همچنین می تواند جذب قند را از غذا کند کند. این باعث می شود سطح قند خون ثابت بماند و احساس سیری کنید. علاوه بر این ، نشاسته مقاوم می تواند چربی سوزی را افزایش دهد.

موز رسیده دارای دادن آنها بلندتر از سبزترین موزها هستند. میزان قند با رسیدن موز افزایش می یابد ، که به نوبه خود بر سطح قند خون تأثیر می گذاردبه به طور کلی ، به نظر می رسد موز به تدریج قندهای خود را آزاد می کند.

در مطالعه ای بر روی افراد مبتلا به دیابت نوع 2 و کلسترول بالا ، افزودن 250 گرم موز به صبحانه شرکت کنندگان به مدت 4 هفته ، سطح قند خون و کلسترول ناشتا را به میزان قابل توجهی کاهش داد.

موز باعث افزایش یا کاهش وزن می شودمن

آیا موز شما را چاق می کند یا لاغر می شود؟  |  دکتر

میوه ها و سبزیجات همیشه بهترین گزینه برای حفظ سلامتی و تناسب اندام هستند. با این حال ، موز همیشه در مورد اینکه آیا شما را چاق می کند یا به کاهش وزن کمک می کند ، بحث برانگیز بوده است.

گفته می شود که خوردن موز و شیر برای چند روز به کاهش چربی بدن کمک می کند. متخصصان تغذیه همچنین خوردن حداقل یک موز در روز را توصیه می کنند. از سوی دیگر ورزشکاران برای افزایش انرژی و عضله سازی موز را به عنوان وعده غذایی قبل از تمرین می خورند.

نیمی از کربوهیدرات های یک موز رسیده شکر (14.4 گرم) است که انرژی سریع را برای بهبود عملکرد ورزشکاران فراهم می کند. موز سبز حاوی نشاسته مقاوم است (RS) و مقدار زیادی فیبر. پس از تخمیر در روده ، RS اسید چرب زنجیره ای کوتاهی به نام بوتیرات تولید می کند. بوتیرات سلامت روده را بهبود می بخشد و از یبوست جلوگیری می کند.

مطالعه ای که در دانشگاه بریگهام یانگ انجام شد نشان داد که افزایش مصرف فیبر به کاهش وزن و کالری اضافی کمک می کند. موز همچنین مقدار زیادی پتاسیم برای برش دارد BMI و وزن کمک می کند.

خوردن موز در چه شرایطی باعث کاهش وزن می شود؟

موز یک میوه همه کاره است که می توان آن را در وعده های محدود برای کاهش یا حفظ وزن مصرف کرد. به عنوان یک میان وعده به جای یک وعده غذایی کامل بخوریدبه

  • موز منبع غنی از فیبر است که حجم زیادی به غذا می بخشد و کالری های غیر ضروری را کاهش می دهد. خوردن یک موز متوسط ​​به عنوان میان وعده به کاهش وزن شما کمک می کندبه
  • موز به دلیل کالری بالا شناخته شده است. با این حال ، یک موز متوسط ​​دارای کربوهیدرات ها و قندهای قابل هضم است که رضایت بخش و بهتر از سایر میان وعده های شیرین است.
  • نشاسته مقاوم (RS) در موز سبز و رسیده باعث اکسیداسیون چربی می شود ، تجمع چربی در سلول های چربی را کاهش می دهد و می تواند باعث کاهش وزن شود.
  • موز کالری و قند بالایی دارد. از آنجا که یک منبع انرژی مناسب است ، استقامت ورزشکاران را بهبود می بخشد. بنابراین ، خوردن موز در کنار سایر غذاهای سالم یا مکمل های پروتئینی به شما در افزایش وزن کمک می کندبه

چگونه موز بخوریم تا لاغر شویممن

آیا موز شما را چاق می کند یا لاغر می شود؟  |  دکتر

اکنون که می دانید موز چگونه می تواند به کاهش و افزایش وزن شما کمک کند ، بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه می توانید از آن برای هر دو منظور استفاده کنید.به موز سرشار از فیبر است. خوردن موز به عنوان میان وعده یا وعده غذایی قبل از تمرین به شما کمک می کند تا مواد مغذی مورد نیاز خود را برای احساس سیری و انرژی کامل تامین کنید.به

موز کالری بالایی دارد ، به همین دلیل خوردن آن یکی از روش های قدیمی برای افزایش وزن است. بهترین راه برای افزودن موز به رژیم غذایی معمول برای افزایش وزن ، افزودن آنها به یک اسموتی یا میلک شیک است.به

موز چه فوایدی برای سلامتی دارد؟

موز علاوه بر افزایش وزن و کاهش وزن ، فواید دیگری نیز برای سلامتی دارد.

  • موز حاوی پکتین و نشاسته مقاوم است که تخلیه معده را به تأخیر می اندازد ، تحمل گلوکز را بهبود می بخشد و به تنظیم گلوکز متوسط ​​کمک می کند. با این حال ، برای برنامه ریزی یک رژیم متعادل با موز برای دیابت ، همیشه با یک متخصص تغذیه مشورت کنیدبه
  • نشاسته مقاوم در موز خام از هضم روده کوچک فرار کرده و برای تولید اسیدهای چرب کوتاه زنجیره تخمیر می شود. این جریان خون را به روده بزرگ تحریک می کند و سلامت روده را بهبود می بخشد.
  • موز منبع غنی پتاسیم است. پتاسیم از قلب محافظت می کند و خطر سکته مغزی را کاهش می دهد ، به ویژه در زنان مسن.
  • ترکیبات فعال زیستی موجود در موز سلامت کلی را بهبود می بخشد. آنها شیوع بیماریهای دژنراتیو و استرس اکسیداتیو را کاهش می دهند.

دستور موز برای کاهش وزن

موزها را خرد کنید ، یک لیوان شیر و یخ را در مخلوط کن بریزیدبه بخشی از بستنی e4-5 بادام را اضافه کنیدبه مواد را مخلوط کنید تا مایع یکدست و غلیظ شودبه اسموتی را در لیوان ها بریزید و در صورت لزوم شکر را اضافه کنیدبه

همچنین می توانید طعم های مختلف بستنی را امتحان کرده و میوه های خشک مختلف مانند کشمش ، آجیل و بادام هندی را برای افزایش غنای و ارزش غذایی زیبا موز خود اضافه کنید. شیر مخلوط شده نه تنها خوشمزه است ، بلکه ارزش غذایی بالایی نیز دارد.

چه موقع برای کاهش وزن موز بخورم؟

آیا موز شما را چاق می کند یا لاغر می شود؟  |  دکتر

برای افزایش انرژی ، موز را به عنوان میان وعده صبح یا قبل از تمرین بخورید. می توانید یک موز متوسط ​​به عنوان میان وعده صبحانه بخورید تا متابولیسم بدن شما آغاز شود و خلق و خوی شما بهبود یابد.به

برای افزایش وزن روزانه چند عدد موز بخورم؟

موز جزو غذاهای افزایش وزن نیست مگر اینکه با اسموتی یا مکمل پروتئینی ترکیب شود تا کل کالری دریافتی شما افزایش یابد. ترکیب اسموتی موز با تمرینات ورزشی با وزنه به شما در افزایش وزن کمک می کندبه

هضم شکر موز هنگام خوردن در شب دشوار است. بنابراین ، اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید ، خوردن موز در شب توصیه نمی شودبه

اخرین حرف

موز سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی (ریزمغذی ها) است. این ریز مغذی ها به عنوان کوفاکتورها (ترکیبات شیمیایی غیر پروتئینی که فعالیت آنزیمی را برای آزادسازی انرژی تسریع می کنند) در متابولیسم گلوکز و مصرف انرژی عمل می کنند. این به کاهش خطر چاقی و دیابت کمک می کند. موزهای رسیده و نارس دارای شاخص گلیسمی پایین و شاخص سیری بالایی هستند. مطالعه انجام شده در اسپانیا نشان داد که رژیم غذایی با دادن سطوح کم انرژی م thanثرتر از رژیم های کم چرب است دادن بیا دیگه.

منابع:

https://www.stylecraze.com/articles/is-banana-a-weight-loss-or-a-weight-gain-fruit/

https://www.healthline.com/nutrition/bananas-and-weight

دیدگاهتان را بنویسید