استراتژی های افزایش وزن سریع برای افراد لاغر


راهکارهای افزایش وزن سریع برای افراد لاغر

همه ما می دانیم که تناسب اندام امروزه به یکی از مهمترین دغدغه های زندگی تبدیل شده است ، اما خوب است بدانید که تناسب اندام همیشه به معنی کاهش وزن نیست. برخی از افراد هستند که بدن آنها به دلیل کاهش وزن مناسب نیست و چاق شدن برای این افراد به یک رویای بزرگ تبدیل شده است. فکر نکنید چاقی آسان است ، همانطور که کاهش وزن مستلزم اراده و پشتکار است ، چاق شدن نیز مشکل است. اگر شما نیز علاقه مند به یادگیری راهکارهای افزایش سریع وزن برای افراد لاغر هستید ، مقاله ما را حتما بخوانید.

کاهش وزن چگونه اتفاق می افتد؟

بدن ما برای تامین سوخت به ازای هر کیلوگرم وزن بدن به 30 کالری در روز نیاز دارد. بنابراین اگر به ازای هر کیلوگرم وزن خود 30 کالری دریافت کنیم ، میزان سوخت مورد نیاز آن روز را تأمین می کند و وزن بدن ما ثابت می ماند ، اما اگر بیش از 30 کالری مصرف کنید ، غذای اضافی قطعاً به چربی تبدیل می شود. به اگر ما به ازای هر کیلوگرم وزن بدن کمتر از 30 کالری مصرف کنیم ، بدن برای جبران این کمبود بافت های خود را می سوزاند و منجر به کاهش وزن می شود.

دلایل کاهش وزن خود را بیابید

همانطور که چاقی خطرناک است ، کاهش وزن بیش از حد می تواند منجر به انواع بیماری ها مانند ضعف سیستم ایمنی بدن ، عفونت ها و غیره شود. همچنین بیماری افراد لاغر دیرتر از دیگران بهبود می یابد. فردی که به نسبت قد 10 تا 20 درصد کمتر از وزن طبیعی است ، کم وزن محسوب می شود. بیشتر کاهش وزن به دلیل تغذیه نامناسب و درصد بسیار کمی به دلیل مشکلاتی مانند:

  • فعالیت بیش از حد
  • اضطراب ، هیجان ، افسردگی
  • مشکل در هضم و جذب غذا
  • وجود بیماریهای مزمن مانند سل و سرطان
  • کم خونی
  • وجود اختلالات هورمونی و متابولیک مانند تیروئید و دیابت
  • عوامل اقلیمی

مرتبط با. قبل از برنامه ریزی برای برنامه چاقی خود ، بهتر است با یک متخصص تغذیه مشورت کنید ، علل و عوامل کاهش وزن خود را بررسی کرده و ابتدا این مسائل را برطرف کنید ، راهکارهای افزایش سریع وزن برای افراد لاغر و سپس چاقی را بیاموزید. افزایش وزن

از رژیم غذایی سالم برای چاقی سریع پیروی کنید

افزایش وزن به شیوه سالم کار سختی نیست و با تغذیه مناسب می توان به آن دست یافت. یکی از شایع ترین مشکلات مربوط به افزایش وزن ، خوردن غذاهای زیاد و پر کالری و غنی از مواد مغذی است. به جای ایجاد عضله ، بدن را تغییر شکل می دهد و توده چربی را افزایش می دهد. نیازی به مصرف چربی های ترانس پرچرب و در معرض عوارض جانبی و مشکلات چاقی سریع بدن ندارید ، بهتر است بدن مورد نیاز خود را از بین غذاهای سالم انتخاب کنید.

پروتئین ها را فراموش نکنید

برای افزایش وزن باید در نظر داشت که خوردن بیش از حد غذاهای چرب با قند زیاد ، سلامت فرد را به خطر می اندازد و فقط چربی و قند خون را افزایش می دهد ، به جای افزایش وزن که با عضله سازی ، سلامت بدن مرتبط است. به و تناسب اندام را ارتقا می بخشد بهترین ماده مغذی برای افزایش وزن پروتئین است. غذاهایی مانند گوشت قرمز ، مرغ ، ماهی ، تخم مرغ ، لبنیات و حبوبات سرشار از پروتئین هستند.

چربی های سالم بخورید

چربی ها بخش مهمی از رژیم غذایی ما هستند ، اما همه چربی ها تأثیر یکسانی بر سلامتی ندارند. چربی های خوب به کاهش سطح کلسترول ، بهبود عملکرد مغز و سیری کمک می کند ، اما از سوی دیگر ، خوردن چربی های ناسالم می تواند منجر به افزایش وزن و بیماری های مزمن شود. برای افزایش وزن می توانید از چربی های سالم استفاده کنید. زرده تخم مرغ ، گوشت با چربی های حیوانی ، روغن نارگیل ، زیتون ، کلزا ، بادام ، دانه کتان و الم از جمله چربی های سالم هستند که به شما در افزایش سریع وزن کمک می کنند.

کربوهیدرات و افزایش وزن

سیب زمینی یکی از بهترین و ارزان ترین منابع کربوهیدرات های نشاسته ای است که نه تنها کالری زیادی دارد ، بلکه باعث افزایش گلیکوژن عضلات نیز می شود. گلیکوژن انرژی مورد نیاز عضلات را تأمین می کند. علاوه بر سیب زمینی ، لوبیا و سایر حبوبات ، گندم سیاه ، ذرت و جو نیز منابع خوبی از کربوهیدرات هستند.

برخی از غذاها ، به دلیل کالری ، چربی و کربوهیدرات بالا ، می توانند در زمان کمتری به وزن مورد نظر شما برسند.

تخم مرغ

یک تخم مرغ معمولی دارای 70 کالری ، 5 گرم چربی ، 6 گرم پروتئین و مقداری کربوهیدرات است. تخم مرغ در بین ورزشکاران غذایی محبوب است زیرا می تواند به راحتی به وعده غذایی اضافه شود و کالری بیشتری دریافت کند. فقط به یاد داشته باشید که خوردن تخم مرغ خام با گوشت خطرناک است ، اما می توانید آنها را با شیر و انواع نوشیدنی ها مخلوط کنید.

گوشت های پرچرب

گوشت های پرچرب برای کسانی که بدنبال افزایش سریع وزن هستند ایده آل است. در بین گوشت ها ، گوشت قرمز چربی بیشتری نسبت به مرغ و ماهی دارد و می تواند به شما در افزایش وزن کمک کند. ران و ران مرغ نیز چربی بیشتری نسبت به بقیه دارند.

لوبیا

یک فنجان لوبیا حاوی 225 کالری ، 15 گرم پروتئین ، 40 گرم کربوهیدرات و همچنین فیبر بالایی دارد ، بنابراین می تواند گزینه مناسبی برای افزایش سریع وزن باشد. لوبیا انواع مختلفی دارد مانند لوبیا چیتی ، لوبیا قرمز ، لوبیا سیاه و غیره. که به راحتی پخته و خورده می شود.

سبزیجات

قرار دادن سبزیجات در وعده های غذایی بسیار مفید است و مصرف آن بسیار توصیه می شود. سیب زمینی یکی از سبزیجات خوشمزه تابستانی است که به اشکال مختلف مانند پوره ، چیپس سیب زمینی سرخ شده ، آب پز و نمک دار استفاده می شود و می تواند در زمان کمتری فرد را چاق کند. سایر سبزیجات چاق کننده شامل هویج ، خیار ، چغندر ، ذرت و کدو است.

شیر نر

یک لیوان شیر کامل حاوی 150 ، 8 گرم پروتئین ، 13 گرم کربوهیدرات و 13 گرم چربی است. خوردن مقداری میوه مخلوط با شیر یا افزودن شکلات به آن می تواند برای افزایش سریع وزن مثر باشد.

لندز

همه آجیل ها کالری نسبتاً بالایی دارند و منبع خوبی از مواد مغذی هستند و انواع مختلفی مانند بادام ، گردو ، بادام زمینی ، پسته و … را شامل می شوند. یک فنجان بادام خورده شده حاوی حدود 529 گرم ، 45 گرم چربی (بیشتر اشباع نشده) ، 20 گرم کربوهیدرات و 20 گرم پروتئین است. مصرف منظم و روزانه گردو می تواند به خوبی وزن خود را افزایش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید