انواع چاقی انواع چاقی شکمی: من و رژیم غذایی


آیا از چاقی رنج می برید؟ آیا نمی توانید لباس های قدیمی خود را بپوشید زیرا اضافه وزن دارید و اعتماد کافی برای حضور در اجتماع ندارید؟ اگر با این مسائل روبرو هستید ، باید بدانید که به نقطه افسردگی رسیده اید. بنابراین فرصت را از دست ندهید و چاقی خود را تشخیص داده و درمان کنید. چاقی یکی از مشکلاتی است که تقریباً همه خانواده ها را درگیر می کند. از آنجا که در هر خانه یک یا دو نفر به سر کار می روند و زمان زیادی را در خارج از خانه می گذرانند ، مطمئناً نمی توانند برای تهیه غذاهای سالم وقت بگذارند. در نتیجه وزن آنها افزایش می یابد.

چرا ما دچار انواع چاقی می شویم؟

قبل از اینکه به انواع مختلف چاقی بپردازیم ، باید از خود بپرسیم علت افزایش وزن من چیست؟ آیا با صرف غذای زیاد و افزایش کالری روزانه وزن خود را افزایش می دهید؟ نکته این است که اگر فردی مقدار زیادی چربی در بدن خود ذخیره کند ، کالری بیشتری از نیاز روزانه خود دریافت می کند و ورزش نمی کند. هیچ فرد چاقی در جهان وجود ندارد که از ظاهر خود خوشش بیاید. اما در کنار این ، سلامتی در درجه اول قرار می گیرد زیرا ممکن است احتمال بیماری های جسمی مانند دیابت نوع 2 ، بیماری های قلبی ، فشار خون بالا ، آرتروز و سکته وجود داشته باشد.

آشنایی با انواع چاقی و روش های درمانی

برای مبارزه با چاقی و رسیدن به وزن ایده آل ، ابتدا باید بتوانید همه آنها را شناسایی کرده و سپس درمان مناسب را انتخاب کنید. به طور کلی آشنایی با انواع چاقی و درمان آن یکی از مهمترین راه های خلاص شدن از شر چربی شکم است.

انواع چاقی

آیا با خوردن زیاد چاق می شوید؟

یکی از شایع ترین انواع چاقی که در تعداد زیادی در جوامع یافت می شود ، افزایش وزن به دلیل پرخوری است. شاید ندانید قند و چربی موجود در غذا چقدر برای شما مضر است ، اما غذاهای حاوی قند و روغن آنقدر خطرناک هستند که نه تنها فرم و فرم بدن شما را خراب می کنند ، بلکه سلامت شما را نیز به خطر می اندازند.
برای درمان این نوع چاقی توصیه می شود روزانه 30 دقیقه ورزش کنید و مصرف قندها و غذاهای چرب را به حداقل برسانید.

عصبانیت خود را کنترل کنید

وقتی تحت فشار یا استرس هستید ، میل شما به خوردن شیرینی بیشتر می شود. در این نوع چاقی باید تا حد ممکن استرس را کاهش دهید و به آرامش نسبی برسید.
یوگا بهترین گزینه برای کاهش استرس و کاهش میل افراد به شیرینی است

ژنتیک را فراموش نکنید

برخی از افراد دچار چاقی می شوند که بر اساس ژنتیک است. در این حالت فرد باید مصرف غذاهای چرب و شیرین را به حداقل برساند و همیشه در زندگی ورزش کند تا متابولیسم بدن او همیشه فعال باشد. بنابراین ابتدا تمرینات بیشتری مانند ایروبیک و وزنه های آزاد را انجام دهید و تا جایی که ممکن است سیگار و الکل را ترک کنید. برخی از زنان نیز بعد از بارداری و زایمان دچار چاقی پا می شوند. همچنین توصیه می شود به جای آسانسور از پله و به جای راه رفتن از تمرینات با وزنه رایگان استفاده کنید.

بی حرکت ننشین
معمولاً افرادی که در شرکت ها و دفاتر کار می کنند و بیشتر از دیگران می نشینند از این نوع چاقی رنج می برند. زیرا آنها هیچ فعالیت بدنی ندارند. معمولاً این افراد غذاهای شیرین تری مصرف می کنند. به این گروه توصیه می شود که یک برنامه رژیم غذایی سالم از وب سایت هایی مانند من و رژیم غذایی ایجاد کرده و در کنار آن بر روی ورزش نیز کار کنند.
البته برخی از ورزشکاران می توانند با ترک ورزش به دلیل آسیب بدنی یا مشکلات دیگر دچار چاقی بی تحرک شوند.

آشنایی با انواع چاقی شکمی

اگر شکم بزرگی دارید ، اصلا شرمنده نباشید ، زیرا من و رژیم غذایی ، با ارائه رژیم کاهش وزن به شما ، راه خلاص شدن از شر چربی شکم را برای شما باز می کنیم. کافی است انواع چاقی شکمی را شناسایی کرده و آن را درمان کنید. نیازی نیست سخت کار کنید ، فقط باید اراده خود را تقویت کرده و رژیم را به طور مداوم دنبال کنید.

در اطراف شکم و قسمت زیر سینه چربی وجود دارد
اگر شما فردی هستید که چربی در اطراف شکم و زیر سینه ها جمع شده است و بافت و ظاهر ناراحت کننده ای ندارید ، باید استرس خود را کاهش دهید.
استرس باعث ترشح هورمون کورتیزول می شود. این هورمون برای کنترل استرس در بدن نیز تولید می شود. اما مواقعی وجود دارد که استرس آنقدر زیاد است که افراد برای بهبود روحیه خود به شیرینی ، قهوه و فست فود روی می آورند. این امر همچنین باعث تجمع چربی بیشتر در بدن می شود. برای رفع استرس:

  • قبل از خواب آرام باشید
  • ورزش را فراموش نکنید
  • از تماشای فیلم های احساسی یا مزاحم خودداری کنید
  • تمرکز کنید و آرام فکر کنید

آیا شکم شما مانند یک توپ رشد کرده است ؟؟
ممکن است مردانی را در خیابان دیده باشید که علیرغم لاغری اندام های دیگرشان ، شکمی چاق و شبیه توپ دارند ، غذاهای چرب زیادی مصرف می کنند و به جای نوشیدنی های سالم ، الکل مصرف می کنند.

اگر نمی خواهید از بیماری کبد یا کلیه رنج ببرید ، نوشیدن الکل را کنار بگذارید.

زیر شکم شما چاق است
زنان معمولاً بعد از زایمان شکم زشتی دارند زیرا جنین را هشت تا نه ماه در شکم نگه می دارند تا بزرگ شود. حتی پس از زایمان ، مشاهده شده است که کوچک شدن شکم زمان زیادی طول می کشد. این نوع چاقی شکمی معمولاً در قسمت تحتانی شکم وجود دارد ، زیرا رحم بعد از زایمان سنگین تر از قبل شده و در نتیجه سقوط می کند. به همین دلیل ، توصیه می شود که در دوران شیردهی ، فردی از رژیم غذایی مناسب مانند من و رژیم غذایی و در کنار انجام تمریناتی مانند پیلاتس استفاده کند.

آیا بعد از غذا معده شما جلو می آید؟
ممکن است شما بارها غذا خورده باشید و معده یا معده شما بلافاصله جلو بیاید. این فقط به دلیل نفخ و سوء هاضمه غذا است. این یک نوع چاقی شکمی است که برای از بین بردن و جلوگیری از بیماری هایی مانند یبوست و مشکلات غذایی باید با پزشک مشورت کنید.

  • از حبوبات و محصولات لبنی کمتری استفاده کنید
  • شیرینی ها را بردارید
  • سبزیجات ، مرغ و ماهی را با غذاهای ناسالم جایگزین کنید
  • پروبیوتیک ها را شناسایی و مصرف کنید
  • صبحانه را حذف نکنید ، یک ناهار زود هنگام و یک شام سبک در ساعات اولیه شب بخورید

آیا چربی در زندگی شما ذخیره می شود؟
اگر چربی در ناحیه کمر و شکم ذخیره می شود ، باید بدانید که به دلیل مصرف زیاد قند است. بنابراین زمان آن رسیده است که از شر این ماده مضر و خطرناک خلاص شوید. اگر شیرینی و کلوچه می خورید ، از سوپر مارکت ها فرار کنید و به مغازه های میوه و سبزیجات بروید.

شکر و نوشیدنی های قندی به دلیل فروکتوز باعث افزایش وزن می شوند.

ران و باسن دارید؟
برخی از افراد چاقی در ران و باسن خود را به ارث برده اند و برای از بین بردن چربی در اطراف خود نیاز به ورزش و رژیم غذایی سالم دارند. اما بیشتر زنان با یائسگی دچار چاقی می شوند و این به دلیل کاهش سطح استروژن است.
نکته مهم این است که به دلیل کاهش سطح این هورمون ، چربی بیشتری در بدن تجمع می یابد و متابولیسم کاهش می یابد. بنابراین این گروه از زنان ، اگر حوصله رفتن به دیسکو را ندارند ، بهتر است راه بروند و 30 دقیقه از روز خود را به فعالیت بدنی اختصاص دهند. آنها همچنین ممکن است بخواهند از انواع قرص های چاقی استفاده کنند.

رژیم چاقی و کاهش وزن

انواع چاقی در طب سنتی چیست؟

چاقی در طب سنتی نیز یکی از موضوعاتی است که همه به دنبال آن هستند. به لطف این روش ، افراد بی شماری وزن خود را کاهش داده و به وزن ایده آل خود رسیده اند. افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند انواع چاقی را به دو دسته کلی تقسیم می کنند:

  • چاقی چربی
  • چاقی چربی

هر دو نوع برای سلامتی مضر هستند و باید درمان شوند. در این بخش ، هر کدام را جداگانه بررسی می کنیم.
فرد مبتلا به چاقی جذامی دارای استخوان های بزرگ ، پوست چرب و عرق روی بدن در حین ورزش یا ورزش است. او معمولاً از چاقی شکمی رنج می برد و می تواند با نخوردن ناهار به مقداری آمادگی جسمانی برسد. این به معنی صبحانه کامل و شام سبک است.

اما فردی که از چاقی رنج می برد بدن متورم شده و به اصطلاح چاقی بلغمی دارد. این افراد معمولاً استخوان های نازکی دارند که چاق هستند ، این گروه به دلیل سرد مزاج بودن و مصرف غذاهای سرد است. به افراد بلغمی توصیه می شود غذاهای گرم مانند زنجبیل و عسل بخورند. البته برخی از مردان و زنان برای کاهش وزن انواع قرص های گیاهی را برای چاقی و پودرهای گیاهی را برای چاقی انتخاب می کنند. این نکته را نیز در نظر بگیرید.

آشنایی با راهکارهای مقابله با چاقی

کارشناسان معتقدند شما ، به عنوان فردی که از چاقی رنج می برید ، باید با استراتژی های افزایش وزن آشنا باشید و شیوه زندگی کلی خود را به شیوه ای مثبت تغییر دهید.

  • از رژیم غذایی سالم پیروی کنید
  • استرس خود را کاهش دهید
  • به اندازه کافی خوابیدن
  • به طور منظم تمرین کن
  • انواع قرص های چاق کننده را فراموش نکنید
  • از پرخوری خودداری کنید
  • اهداف کوچک و دست یافتنی در زندگی تعیین کنید
  • تمام وعده های غذایی خود را بخورید
  • از بیش از یک عمل جراحی چاقی استفاده کنید و از قبل به پزشک مراجعه کنید
  • کنترل هوس های غذایی
  • محیط خود را برای تسکین استرس بررسی کنید

نتیجه

به یاد داشته باشید که شما همان چیزی هستید که می خورید زیرا غذاها شکل بدن انسان ما را تشکیل می دهند. درست است که ورزش تأثیر بسزایی دارد ، اما می توان گفت که حدود 70 درصد از اثر کاهش وزن را از رژیم دریافت می کنیم. بنابراین باید به رژیم لاغری و انواع رژیم هایی که می خوریم توجه زیادی داشته باشیم.
فراموش نکنید که رژیم غذایی و برنامه های غذایی من تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن شما را در نظر گرفته و تمام مواد معدنی مورد نیاز را تأمین می کند. اگر می خواهید نکات رژیم را خودتان رعایت کنید ، متن زیر را بخوانید.

  • انواع غذاها را بخورید.
  • بین غذای مصرفی و فعالیت بدنی تعادل ایجاد کنید
  • رژیم غذایی غنی از غلات کامل ، سبزیجات و میوه ها را انتخاب کنید
  • رژیم کم چربی با میزان مناسب چربی اشباع و کلسترول انتخاب کنید
  • مصرف نمک خود را کاهش دهید
  • مکمل های ویتامین و امگا 3 را فراموش نکنید

دیدگاهتان را بنویسید