بهترین راه ها برای ثابت نگه داشتن وزن


در این مقاله راه هایی را برای ثابت نگه داشتن وزن خود برای جلوگیری از مشکلات تغییر وزن به شما معرفی کرده ایم. مخصوصاً برای افرادی که با تلاش زیاد وزن خود را کاهش داده اند و می خواهند وزن خود را ثابت نگه دارند. تحقیقات و گزارشات متخصصان تغذیه نشان می دهد که می توان وزن ثابت را حفظ کرد.

وزن را ثابت نگه دارید

با کمک عضله سازی وزن را ثابت نگه دارید

اولین راه حل ، عضله سازی است. افزایش متابولیسم بدن به ساخت این ماهیچه ها کمک می کند. متابولیسم ماهیچه ها بیشتر از چربی است. مطمئن شوید که تمرینات عضله سازی را به برنامه روزانه خود اضافه کرده و با گذشت زمان بیشتر تمرین می کنید. حتی در 30 دقیقه پیاده روی ورزش روزانه را کنار نگذارید.

آیا گرسنگی بر حفظ وزن تأثیر می گذارد؟

در برابر احساس گرسنگی مقاومت نکنید ، در عوض سیر از غذاهای فیبردار باشید. گرسنگی شما را در وزن ایده آل خود نگه نمی دارد و شما را بیمار می کند. در طول روز میوه ، سبزیجات و غلات کامل بخورید. همچنین هر روز از محصولات لبنی استفاده کنید. محصولات لبنی کم چرب علاوه بر اینکه شما را سیر نگه می دارد ، به سلامت استخوان ها نیز کمک می کند (مخصوصاً برای زنانی که زودتر دچار پوکی استخوان می شوند).

تاثیر فست فود و شیرینی بر وزن

از وسوسه شدن غذاهای چرب خودداری کنید. مشاهدات نشان داده است افرادی که نسبت به فست فودها و شیرینی ها مقاومت بیشتری دارند در طولانی مدت وزن زیادی تغییر نمی دهند. این روش به معنای محروم کردن خود از غذاها و شیرینی های مورد علاقه شما نیست ، بلکه خوردن مقدار کمی است. در برخی موارد ، وزن مطلوب می تواند باعث فراموشی و عدم رژیم غذایی شود ، بنابراین همیشه به رژیم غذایی و کالری دریافتی خود توجه کنید. اگر از احساس گرسنگی به اندازه کافی اجتناب کنید و کاملاً سیر شده باشید ، می توانید به راحتی از این وسوسه ها خلاص شوید.

وزن را ثابت نگه دارید

مصرف کالری

مقدار کالری موجود در غذاها و میان وعده ها را بیاموزید و همیشه مقدار آن را اندازه بگیرید ، حتی به طور تقریبی. از طریق این پیوند می توانید مطالب مربوط به میزان کالری دریافتی روزانه برای مردان و زنان را بخوانید. وعده های غذایی خود را برنامه ریزی کنید. برای راحتی ، یک بشقاب متوسط ​​انتخاب کنید و مقدار غذا را مطابق همان ظرف اندازه گیری کنید تا طبق معمول میل کنید.

تاثیر اندازه گیری وزن و وزن بر حفظ وزن

ابعاد نواحی مختلف بدن خود را اندازه بگیرید تا همیشه از تناسب آنها مطلع باشید. این استراتژی به شما کمک می کند تا پاسخ بدن خود را به میزان کالری مصرفی و غذاهایی که می خورید کنترل کنید. تعداد روزانه ترازو نشان می دهد که چقدر می توانید وزن ایده آل خود را حفظ کنید و انگیزه برای ادامه کار افزایش می یابد.

تاثیر صبحانه بر حفظ وزن

همانطور که مدتهاست شنیده ایم ، صبحانه مهمترین وعده غذایی روز است. اصلا صبحانه را حذف نکنید و یک صبحانه کامل بخورید.

مراقب تناسب اندام خود باشید!

اگر مراقب وزن خود نباشید ، دچار چاقی و بیماری های مربوط به سن می شوید ، زیرا متابولیسم بدن به آرامی کاهش می یابد. عوامل مختلفی مانند جنسیت ، سن ، ژنتیک ، شیوه زندگی ، برنامه خواب و فرهنگ در تغییر وزن مثر هستند.

دیدگاهتان را بنویسید