رابطه رژیم غذایی و خواب (غذا برای خواب راحت)


این مقاله را لیست کنید

تاثیر غذا بر خواب

غذایی که در طول روز می خورید تأثیر مستقیمی بر نحوه خواب شما دارد.
اگر از مواد شیمیایی و مصنوعی بیش از حد استفاده می کنید ، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که برخی محصولات طبیعی و سالم را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

مصرف قند ، چربی و مواد نگهدارنده را حذف یا کاهش دهید و جایگزین مناسب تری را انتخاب کنید.

این به شما کمک می کند شب ها بهتر بخوابید و همچنین سلامت کلی بدن شما را افزایش می دهد.

سعی کنید رژیم متعادل داشته باشید.

تاثیر خواب بر غذا
برای خوابیدن چه بخوریم؟

چی بخوریم؟

تا جایی که می توانید میوه ها و سبزیجات تازه بخورید ، از کربوهیدراتهای مرکب استفاده کنید و پروتئین غذاهای کم چرب را انتخاب کنید.
برای این منظور ، می توانید از گزینه های متعددی که این روزها در بازارها ارائه می شود ، مانند توفو ، سویا و همبرگر سبزیجات استفاده کنید. برای اطمینان از سلامت کلی بدن خود ، باید ببینید به کدام غذاها حساسیت دارید و پس از تشخیص ، سعی کنید آنها را از رژیم غذایی خود حذف کرده و جایگزین مناسبی برای آنها پیدا کنید.


برای آگاهی بیشتر:

رژیم های خوب یا بد کربوهیدرات کم!

حساسیت به میوه: علائم ، تشخیص و مواد غذایی برای جلوگیری از آن


حساسیت به غذاهای خاص

اگر به غذا حساسیت دارید و از آن استفاده می کنید ، علاوه بر ایجاد مشکلات جسمی ، ممکن است سیستم روحی و روانی شما نیز تحت الشعاع قرار گیرد.

عامل فوق می تواند بر خواب تأثیر منفی بگذارد و برخی از مشکلات خواب را ایجاد کند.

برخی از غذاهای حساسیت زا که تصور می شود باعث بی خوابی می شوند عبارتند از ذرت ، گندم و شکلات.

غذای سبک

سعی کنید آخرین وعده غذایی خود را حداقل 4 ساعت قبل از خواب بخورید. یک شام سبک تر در نظر بگیرید و غذاهای سالم و طبیعی بخورید. سعی کنید پرخوری نکنید زیرا احساس سنگینی و خواب آلودگی می کنید.

هنگام غروب

اگر هنگام غروب آفتاب و بعد از غذا چرت بزنید ، خوابیدن در شب و خوابیدن در شب با مشکل مواجه خواهید شد.

بنابراین سعی کنید هنگام غروب آفتاب به اندازه کافی غذا بخورید تا بعد از اینکه می خواهید غذاهای پر از شیرینی و چربی را جستجو کنید ، احساس گرسنگی نکنید.

احساس گرسنگی قبل از خواب

با این حال ، اگر هنوز قبل از خواب گرسنه هستید ، می توانید یک یا دو ساعت قبل از خواب یک میان وعده کوچک میل کنید.

در این زمان ، قطعاً باید از خوردن غذاهایی که دارای پروتئین زیاد و قند و چربی زیاد هستند ، خودداری کنید. همچنین باید از غذاهای تند پرهیز کنید.

به عنوان مثال می توانید

از مخلوط غلات و شیر یا ماست کم چرب استفاده کنید. هدف شما از خوردن شام این است که بدن خود را کمی تغذیه کنید تا از شدت گرسنگی دچار سوزش سر دل نشوید. نه این که تا جایی که می توانید بخورید و معده خود را کاملاً پر کنید.

هدف شما باید از بین بردن احساس گرسنگی باشد. به این ترتیب به بدن خود اجازه داده اید که آرامش و استراحت خوبی داشته باشد.

آب کافی در طول روز

اطمینان حاصل کنید که در طول روز آب کافی بنوشید.

تحقیقات نشان می دهد که مصرف روزانه آب 8 لیوان یا 2 لیتر است. اگر در طول روز آب کافی بنوشید و بدن شما به اندازه کافی آب داشته باشد ، شب ها برای نوشیدن آب بیدار نمی شوید.

قبل از خواب ادرار کنید

سعی کنید حداقل یک ساعت قبل از خواب آب ننوشید زیرا برای ادرار کردن در شب باید از خواب بیدار شوید.

هرچه غذاهای سالم بیشتری بخورید ، از نظر جسمی و روانی بیشتر احساس تعادل خواهید کرد.

هدف از این مقاله آموزش تکنیک هایی است که به شما کمک می کند بهتر بخوابید و بدون دلیل بیدار نشوید.


برای آگاهی بیشتر:

استقامت قلبی ریوی و آشنایی با آن

همه چیز درباره کافئین در زندگی و ورزش!

علائم سیروز کبدی چیست و چگونه درمان می شود؟


دیدگاهتان را بنویسید