رابطه مثبت با غذا چگونه به نظر می رسد


آیا می خواهید با غذا رابطه مثبت تری برقرار کنید؟ انجام این کار جنبه مهمی از مراقبت از سلامت جسمی ، روحی و احساسی شما است.

در سالهای گذشته ، تغذیه واقعاً سیاه و سفید بود ، عمدتا در رابطه با سلامت جسمانی.

به ما آموختند که فقط انتخابهای تغذیه ای را که به سلامت جسمانی ما کمک می کند در نظر بگیریم و چه انتخابهایی را انجام دهیم که بر سلامت جسمانی ما تأثیر منفی داشته باشد و باید آنها را تغییر دهیم یا با آنها سازگار شویم.

تا حدودی ، اینها هنوز ملاحظاتی است که ما هنگام تغذیه به آن نیاز داریم و می خواهیم داشته باشیم. البته ما می خواهیم بدنهای جسمانی خود را تغذیه کنیم تا زندگی کامل ، سالم و لذت بخشی را ارتقا دهیم.

اما همانطور که همیشه در Nutrition Stripped می گوییم ، غذا چیزی بیشتر از تغذیه فیزیکی نیست. زمان به ما نشان داده است که انتخاب هایی که در مورد غذا انجام می دهیم بسیار بیشتر از سلامت جسمی ما تاثیر می گذارد. همچنین بر سلامت روان ما تأثیر می گذارد.

وقتی با غذا رابطه مثبت داریم ، تغذیه جسمی دیگر به ضرر سلامت روان نیست.

برای آگاهی از رابطه مثبت با غذا ، ادامه مطلب را بخوانید تا بتوانید اقداماتی را انجام دهید که به شما کمک می کند با این ویژگی ها هماهنگ شوید.

رابطه مثبت با غذا چگونه به نظر می رسد

  • رابطه مثبت با غذا رابطه ای است که در آن شما در انتخاب غذا و تغذیه خود اطمینان دارید.
  • شما خود را به گونه ای تغذیه می کنید که از سلامت جسمانی طولانی مدت شما پشتیبانی می کند.
  • شما هنگام غذا حاضر می شوید تا بتوانید غذای خود را به طور کامل تجربه کنید.
  • شما برای لذت کامل غذا را دوست دارید.
  • شما از وضوح ذهنی برخوردار هستید تا بدون وقفه در غذا ، انرژی را به سایر جنبه های زندگی خود اختصاص دهید.
  • وقتی گرسنه هستید غذا می خورید ، به نشانه های سیری گوش می دهید و نشانه های گرسنگی غیر فیزیکی خود را درک می کنید.
  • شما با عادات غذایی خود احساس راحتی می کنید و با نحوه تغذیه خود سازگار هستید.

همه چیز بسیار زیبا به نظر می رسد ، اینطور نیست؟ چه کسی نمی خواهد بتواند سلامت جسمی و روانی را در اولویت کاری قرار دهد که به شما امکان می دهد در بهترین حالت فعالیت کنید؟

بنابراین ، اکنون که نمونه هایی از رابطه مثبت با غذا دارید ، بیایید در مورد ویژگیهایی که باید تجسم کنید صحبت کنیم.

1. شما خود را به اندازه کافی با وعده های غذایی متعادل تغذیه می کنید

برای اطمینان از انتخاب های غذایی و تغذیه ای خود و خوردن به گونه ای که به شما احساس سیری و انرژی بدهد ، باید بدانیم چگونه وعده های غذایی مغذی و متعادل ایجاد کنیم.

اینجاست که پنج سیستم بنیادی ما به کار می روند. اگر با این سیستم آشنا نیستید ، می توانید راهنمای رایگان ما را که آن را پوشش می دهد ، بارگیری کنید!

این یک روش ساده و مبتنی بر شواهد برای ساخت غذا بدون نیاز به در نظر گرفتن همه آنها است اضافه بار اطلاعات ما هر روز در مورد غذا و تغذیه می شنویم و می بینیم.

با ایجاد وعده های غذایی حاوی پروتئین ، کربوهیدرات های حاوی نشاسته و قند ، کربوهیدرات های بدون نشاسته ، چربی و عطر و طعم ، می توانید به راحتی غذا بخورید. نیازی به فکر یا سوال دوم نیست.

یک غذای متعادل از یک رابطه متعادل و مثبت با غذا حمایت می کند.

2. شما می توانید بین غذا خوردن و تغذیه تعادل ایجاد کنید و لذت بردن

به عنوان یک متخصص تغذیه و مربی سلامتی ، من دریافتم که مشتریان بیشتر با این مفهوم دست و پنجه نرم می کنند.

اکثریت قریب به اتفاق رژیم ها و روندهای موجود به شما می آموزند که باور کنید این یکی است یا دیگری. یا برای تغذیه غذا می خورید یا برای تفریح ​​غذا می خورید. به همین دلیل ، مردم اغلب خود را در یک چرخه شروع و پایان با طرز فکر همه یا هیچ می بینند.

آنها یا “همه چیز” هستند و فقط برای تغذیه فیزیکی خود غذا می خورند ، یا “همه بیرون” و فقط برای لذت و لذت فوری غذا می خورند.

اگر تا به حال رژیم گرفته اید یا سم زدایی را امتحان کرده اید ، این طرز فکر باید برای شما آشنا به نظر برسد.

یک رابطه مثبت با غذا رابطه ای است که در آن شما می توانید نقش های زیادی را که غذا در زندگی شما ایفا می کند ، از جمله تغذیه حیاتی که به بدن شما می بخشد و همچنین لذت و لذتی که می تواند به ارمغان بیاورد ، احترام بگذارید.

شما می توانید با تغذیه و لذت به راحتی غذا بخورید. دیگر نیازی به رژیم غذایی ، کمک هزینه یا محدودیت نیست.

3. برچسب غذاها را خوب یا بد قرار ندهید

ما آنقدر می شنویم که غذای مغذی خوب و درست است ، در حالی که غذاهای لذیذ بد و غلط هستند ، به طوری که در این مرحله به نظر می رسد واقعیت دارد.

در واقع ، این مفهوم بسیار دور از حقیقت است.

اختصاص دادن اخلاق به غذا از این طریق باعث عدم تعادل می شود. باعث ایجاد رابطه منفی با غذا می شود. این احساس گناه ، غرور ، استرس ، اضطراب و اجبار برای وارد شدن به رابطه شما با غذا را در بر می گیرد.

رابطه مثبت با غذا دیگر شامل چنین احساساتی نمی شود. این به شما امکان می دهد بدانید که غذا فقط غذا است. این تغذیه ، سرگرم کننده یا ترکیبی از این دو است و به شما امکان می دهد تعادل مناسب را بر اساس خواسته ها ، نیازها و ترجیحات منحصر به فرد خود در هر زمان پیدا کنید.

4. برای یافتن تعادل مناسب ، غذای عمدی انتخاب کنید

آیا تا به حال رژیم گرفته اید که مجبور باشید تمام غذای خود را اندازه گیری کنید؟ روی مقیاس بگذارید؟ آن را در ظروف پلاستیکی از پیش اندازه و رنگی قرار دهید؟

یا شاید در جایی که تنها بوده اید رژیم گرفته اید مجاز غذا خوردن در ساعات خاصی از روز ، جایی که احتمالاً نمی توانید بعد از شام یک دسر بخورید زیرا فراتر از پنجره غذا است.

اینها نمونه هایی از رابطه منفی با غذا است.

رابطه مثبت با غذا رابطه ای است که در آن شما آگاهانه با قصد غذا می خورید تا با سفتی و قوانین.

این بدان معناست که ما خودمان را از نظر جسمی بررسی می کنیم تا سیگنال های گرسنگی و سیری بدن را برای تعیین اندازه وعده ها تنظیم کنیم. جایی که ما وقتی از نظر جسمی احساس نیاز می کنیم ، غذا می خوریم ، نه زمانی که به ما گفته می شود.

وقتی گاهی بعد از شام دسر می خوریم زیرا تجربه ای آگاهانه و لذت بخش است.

تمرین یک رژیم غذایی آگاهانه امکان ایجاد رابطه متعادل و مثبت با غذا را فراهم می آورد.

5. رژیم ها ، روندها و سم زدایی ها برای شما جذاب نیستند

وقتی با استفاده از پنج اصل غذا غذا می سازید ، آگاهانه غذا بخورید ، تغذیه را در کنار تفریح ​​اولویت بندی کنید و می دانید که غذا هیچ اخلاقی ندارد ، در نحوه تغذیه خود اطمینان دارید.

مد بزرگ بعدی توانایی جذب شما را ندارد ، باعث می شود باور کنید که باید با این روش جدید غذا بخورید ، وگرنه همه این کارها را اشتباه انجام می دهید.

یک رابطه مثبت با غذا یک رابطه ایمن با غذا است – شما ذاتاً می دانید که بهترین کار را برای بدن خود انجام می دهید.

نحوه ایجاد رابطه مثبت با غذا

در روش تغذیه آگاه ، ما به اعضای خود می آموزیم که چگونه روابط منحصر به فرد و مثبت خود را با غذا ایجاد کنند. ما به آنها ابزار ، منابع و دانش لازم را می دهیم تا با اطمینان خاطر خود را تغذیه کنند.

اعضا می توانند روابط خود را مجدداً با غذا تنظیم کنند تا به طور دائم از چرخه رژیم خارج شوند و با آگاهی و سهولت به جلو حرکت کنند.

داشتن رابطه مثبت با غذا داشتن قدرت و خودمختاری بر زندگی و انتخاب های شماست که این امر زیبایی است!

دیدگاهتان را بنویسید