رژیم اینترنتی | متخصص تغذیه و رژیم درمانی بالینی


رژیم غذایی اینترنتی گفته می شود رژیم غذایی با ارسال اطلاعات و مشخصات به بهترین متخصص تغذیه به صورت آنلاین دریافت می شود. رژیم آنلاین یا حضوری داشته باشید متخصص تغذیه آنچه دریافت می کنید شامل وعده های غذایی اصلی و میان وعده ها بر اساس اطلاعاتی است که در اختیار متخصص تغذیه خود قرار می دهید.

یک رژیم غذایی سالم باید به حفظ و بهبود سلامت کلی بدن کمک کند و شامل همه مواد مغذی ، مایعات ، اسیدهای آمینه ، اسیدهای چرب ضروری ، ویتامین ها و غیره باشد. در برخی موارد ، بسته به نوع بیماری ، فرد باید از رژیم غذایی خاصی به نام رژیم درمانی پیروی کند.

رژیم غذایی اینترنتی

هدف از رژیم آنلاین چیست؟

با افزایش نگرانی ها در مورد زندگی ، افراد معمولاً زمان کافی برای مراجعه حضوری به مشاوره تغذیه خوب را ندارند ، بنابراین پزشک برنامه رژیم غذایی آنلاین را تهیه کرده است. در این روش فرد به سایت پزشک متخصص مورد نیاز مراجعه می کند ، فرم رژیم غذایی اینترنتی را پر می کند و پس از چند روز ، متخصص تغذیه آنها را بررسی می کند و برنامه غذایی مناسب را برای فرد ارسال می کند.

به خاطر داشته باشید که توصیه های تغذیه ای در رژیم غذایی اینترنتی نیز در اختیار شما قرار می گیرد و اگر سوالی داشتید می توانید آن را با او در میان بگذارید.

تفاوت بین رژیم آنلاین و حضور چیست؟

برخی تصور می کنند این دو رژیم غذایی ممکن است متفاوت باشد ، اما اینطور نیست و تنها تفاوت این است که شما با رژیم غذایی معمولی به مطب پزشک می روید و او س questionsالات مربوطه را شخصاً می پرسد ، اما در رژیم آنلاین سوالات و اطلاعات به صورت کتبی است.

رژیم های بدون اصول را رعایت نکنید:

برخی از افراد سعی می کنند با حذف برخی از غذاها از وعده های غذایی خود وزن خود را کاهش دهند ، این به هیچ وجه درست نیست زیرا همه افراد از تغذیه اطلاعات کافی ندارند و بنابراین می توانند از رژیم غذایی پیروی کنند. غذای نامناسب به بدن شما آسیب می رساند. با رژیم غذایی برای یکی متخصص تغذیه خوب برخی از غذاها را در حد اعتدال بخورید و وزن خود را تضمینی تضمین کنید.

رژیم غذایی اینترنتی

مقاله بیشتر درباره رژیم غذایی را به صورت آنلاین بخوانید

یک رژیم غذایی سالم چیست؟

داشتن رژیم غذایی سالم به این معنا نیست که شما محدودیت های سخت گیرانه ای دارید ، بطور غیر منطقی لاغر هستید یا خود را از غذاهایی که دوست دارید محروم می کنید. بلکه به معنای احساس خوب ، داشتن انرژی بیشتر ، بهبود سلامت و افزایش روحیه است.

داشتن رژیم غذایی سالم کار سختی نیست. اگر در مورد رژیم ها و دستور العمل های رژیم غذایی گیج شده اید ، تنها نیستید. در اینجا دکتر شادنوش متخصص تغذیه اطلاعات جامعی در مورد غذاهای خوب و مناسب در اختیار شما قرار می دهد.

حقیقت این است که در حالی که برخی غذاها یا برخی مواد مغذی تأثیرات مفیدی بر خلق و خوی فرد دارند ، این رژیم غذایی کلی شما است که اهمیت دارد. سنگ بنای یک رژیم غذایی سالم جایگزینی غذاهای فرآوری شده با غذاهای واقعی است. غذاهایی که تا حد امکان به غذاهای تولید شده طبیعی نزدیک هستند می توانند تفاوت قابل توجهی در تفکر ، ظاهر و احساسات شما ایجاد کنند.

با این دستورالعمل های ساده می توانید یک رژیم غذایی خوشمزه ، مغذی و متنوع ایجاد کنید که برای بدن و ذهن شما مفید است.

اصول یک رژیم غذایی سالم

لازم نیست الگوهای خاصی را از رژیم غذایی خود حذف کنید ، اما می توانید سالم ترین گزینه ها را از هر الگو انتخاب کنید.

  • پروتئین- انرژی لازم برای بلند شدن و تمرین را فراهم می کند و عملکردهای تشخیصی و مربوط به خلق و خو را کنترل می کند. مصرف بیش از حد پروتئین می تواند برای افراد مبتلا به بیماری کلیوی خطرناک باشد. تحقیقات نشان می دهد که بسیاری از ما به پروتئین با کیفیت نیاز داریم ، به ویژه با افزایش سن.
  • چربی- همه چربی ها برابر نیستند. همانطور که چربی های بد می توانند خطر ابتلا به برخی بیماری ها را افزایش دهند ، چربی های خوب از مغز و قلب مراقبت می کنند. چربی هایی مانند امگا 3 برای سلامت جسمی و روحی ضروری هستند.
  • فیبر- خوردن غذاهای غنی از فیبر می تواند به کاهش خطر بیماری های قلبی ، سکته مغزی و دیابت کمک کند. فیبر همچنین می تواند پوست را بهبود بخشد و به کاهش وزن کمک کند.
  • فوتبال- ناکافی بودن کلسیم غذایی در اضطراب ، افسردگی و مشکلات خواب دخیل است. صرف نظر از جنسیت و سن ، خوردن غذاهای غنی از کلسیم و دریافت منیزیم ، ویتامین D و پتاسیم کافی برای کمک به کلسیم در انجام وظایف خود بسیار مهم است.
  • کربوهیدرات- کربوهیدراتها منبع اصلی انرژی هستند. اما بیشتر آنها باید از کربوهیدراتهای پیچیده و تصفیه نشده (سبزیجات ، غلات و میوه ها) تهیه شوند تا شکر تصفیه شده و کربوهیدراتها. قطع نان سفید ، نان خامه ای ، نشاسته و شکر می تواند از نوسانات سریع قند خون ، نوسانات خلقی و تجمع انرژی و چربی به ویژه در ناحیه کمر جلوگیری کند.

رژیم غذایی اینترنتی

به رژیم غذایی سالم پایبند باشید.

بهترین نتیجه این است که هر از گاهی تغییرات کوچکی ایجاد شود. حفظ هدف در سطح ملایم می تواند به شما در دستیابی به نتیجه بلند مدت که در آن بدن شما از خوردن غذاهای مورد علاقه خود محروم است ، کمک کند.

با برداشتن قدم های کوچک و قابل کنترل ، مانند افزودن سالاد به رژیم غذایی خود یکبار در روز ، به رژیم غذایی سالم فکر کنید. هنگامی که این تغییرات کوچک به یک عادت تبدیل شد ، می توانید گزینه های سالم را اضافه کنید.

برای موفقیت آماده شوید.

به سادگی خود را برای موفقیت آماده کنید. رژیم غذایی سالم نباید پیچیده باشد. به جای نگرانی در مورد میزان کالری ، به مواردی مانند رنگ ، تنوع و طراوت فکر کنید. به فکر اجتناب از غذاهای فرآوری شده و انتخاب مواد تازه باشید.

غذای خود را آماده کنید. تغییرات درست را در رژیم غذایی خود ایجاد کنید. برچسب های مواد غذایی را بخوانید تا از میزان قند یا چربی های ناسالم در غذاهای فرآوری شده مطلع شوید. روی احساسی که بعد از خوردن غذا دارید تمرکز کنید و سعی کنید با انتخاب گزینه های غذایی سالم ، هیدراته بمانید.

اعتدال: در همه رژیم های سالم ضروری است

اعتدال در رژیم غذایی به معنی خوردن به اندازه بدن است. برای بسیاری از ما ، اعتدال به معنای خوردن کمتر از نیاز بدن است. اما این بدان معنا نیست که غذاهای مورد علاقه خود را حذف کنید. خوردن غذاهای مورد علاقه خود از وعده غذایی به وعده گاه به گاه نامحدود است به شرطی که غذاهایی را که در وعده های دیگر می خورید دنبال کنید.

به فکر کاهش وعده ها باشید. درست قبل از سیر شدن غذا را متوقف کنید ، زیرا مغز برای ارسال پیام کامل به زمان نیاز دارد. در صورت امکان با دیگران غذا بخورید. غذا خوردن به تنهایی ، به ویژه جلوی تلویزیون یا کامپیوتر ، می تواند منجر به پرخوری شود. میان وعده ها را در خانه محدود کنید. به جای خرید تنقلات و در دسترس قرار دادن آنها در خانه ، گزینه های سالم را انتخاب کنید و هر زمان که می خواهید به خودتان پاداش دهید ، بیرون بروید و میان وعده مورد علاقه خود را از بیرون خریداری کنید.

بیشتر اوقات ، ما همیشه سیر نمی شویم. گاهی اوقات ما برای از بین بردن استرس یا غلبه بر احساسات ناخوشایند مانند غم ، تنهایی یا کسالت غذا می خوریم. با یادگیری راه های سالم برای مدیریت استرس و احساسات ، می توانیم غذایی را که می خوریم کنترل کنیم.

از خوردن غذا در اواخر شب خودداری کنید. یک شام زود بخورید و تا صبح روز بعد به مدت 14-16 ساعت چیزی نخورید. تحقیقات نشان می دهد غذا خوردن تنها زمانی که بیشتر فعال هستید به سیستم گوارشی شما زمان بیشتری برای استراحت می دهد و به حفظ وزن متعادل کمک می کند.

میوه ها و سبزیجات کالری کمی دارند و حاوی مواد مغذی مانند ویتامین ها ، مواد معدنی ، آنتی اکسیدان ها و فیبر هستند. حداقل پنج وعده میوه و سبزیجات در روز بخورید.

دیدگاهتان را بنویسید