رژیم غذایی برای افزایش وزن چگونه با رژیم غذایی وزن خود را افزایش دهیم؟


تناسب اندام فقط کاهش وزن نیست. برخی از افراد می توانند از ترس چاق شدن دچار اضافه وزن شوند. با این حال ، چاقی و کاهش وزن بیش از حد می تواند برای سلامتی ما خطرناک باشد. اگر این موضوع را به درستی درک کرده اید ، قطعاً بدنبال افزایش وزن متعادل هستید. روش های مختلفی برای افزایش وزن وجود دارد ؛ اما می دانید که افزایش وزن به اندازه کاهش وزن مشکل است. در این مقاله می خواهیم در مورد رژیم صحیح و مبتنی بر اصول برای افزایش وزن با شما عزیزان صحبت کنیم. پس به ما بپیوندید.

رژیم غذایی برای افزایش وزن

برای افزایش وزن به چند کالری نیاز داریم؟

بدن ما برای انجام فعالیت های روزانه خود به 30 کالری در هر 1 کیلوگرم وزن بدن نیاز دارد. به عنوان مثال ، این بدان معناست که یک فرد 60 پوندی برای انجام فعالیت های عادی روزانه به 1800 کالری در روز نیاز دارد. وقتی این مقدار کمتر از 1800 کالری باشد ، فرد وزن خود را کاهش می دهد. یعنی بدن برای زنده ماندن از ذخایر خود استفاده می کند. به همین ترتیب ، هنگامی که بیش از 1800 کالری در روز مصرف می کنید ، بدن شما به سمت چاقی حرکت می کند.

آیا درک مفهوم کالری برای اجرای رژیم کاهش وزن کافی است؟

. این سوال بسیار مهمی است اکثر مردم فقط به “کالری” غذا توجه می کنند. با این حال ، کالری فقط باید یک پوسته سطحی در نظر گرفته شود. در واقع نوع غذا بر چاقی و کاهش وزن نیز تأثیر می گذارد. به عنوان مثال ، کربوهیدرات ها تأثیر بسیار بیشتری بر چاقی نسبت به پروتئین ها دارند. بنابراین ، در واقع ، 500 کالری خرما یا نان دارای اثر چاق کننده بیشتری نسبت به 500 گرم مرغ است. این ممکن است کمی پیچیده به نظر برسد. اما با خوردن کربوهیدرات بیشتر می توانید وزن خود را افزایش دهید.

رژیم غذایی برای افزایش وزن

بهترین برنامه رژیم غذایی چیست؟

آیا می پرسید کدام رژیم غذایی برای افزایش وزن مناسب است؟ رژیم تجویز شده برای افزایش وزن بسیار ساده تر از رژیم کاهش وزن است. ابتدا باید با گروه های مختلف غذایی آشنا شوید. در زیر انواع مختلف غذا را به شما معرفی می کنیم:

  • کربوهیدرات: هر گرم کربوهیدرات دارای 4 کالری است.
  • پروتئین: هر گرم پروتئین دارای 4 کالری است.
  • چربی: هر گرم چربی 9 کالری دارد.
  • ویتامین ها: هر گرم ویتامین 0 کالری دارد.
  • نمک و مواد معدنی: این گروه همچنین 0 کالری دارد.
  • آب: این آب 0 کالری دارد.

به همین ترتیب ، می توانید بر اساس گروه هایی که در طول روز می خورید کالری بیشتری بسوزانید. البته همانطور که در قسمت قبل اشاره شد میزان چاقی کربوهیدراتها در همه گروههای غذایی بیشتر است. بنابراین ، برای افزایش وزن ، توصیه می شود کربوهیدرات بیشتری مصرف کنید.

رژیم غذایی برای افزایش وزن

چه موادی را باید در رژیم غذایی خود بگنجانیم؟

همچنین ممکن است به دنبال غذاهایی باشید که در مقایسه با سایر غذاها چاق کننده هستند. به طور کلی توصیه می شود برای افزایش وزن 9 ماده غذایی را فراموش نکنید. اولین ماده تخم مرغ است. تخم مرغ نسبتاً کالری بالایی دارد و می تواند به چاقی و سلامت بدن کمک کند. ماده دوم کره بادام زمینی است. حاوی مقدار قابل توجهی پروتئین است و به چاقی کمک می کند. بهتر است هنگام خوردن گوشت ، قسمت های پرچرب را در وعده های غذایی خود قرار دهید. همچنین لوبیا کالری بالایی دارد و می تواند برای بدن مفید باشد.

برخی از میوه ها مانند موز کالری بالایی دارند. همچنین ، برای سلامت بدن و تامین مواد و ویتامین های مختلف ، باید میوه را در رژیم غذایی خود قرار دهید. غلات کامل مانند ماکارونی ، برنج قهوه ای و نان سبوس دار را نباید از رژیم غذایی حذف کرد. در نهایت ، شما باید روغنهای سالم مانند روغن زیتون و شیر کامل را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

بنابراین دوستان هراز عزیز ، نظر شما در مورد رژیم غذایی برای افزایش وزن چیست؟ برای افزایش وزن چه روشی را پیشنهاد می کنید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید منتظر نظرات و تجربیات خود دوستان عزیز باشید.

دیدگاهتان را بنویسید