مارشمالو چه چیزی می تواند در مورد اراده به شما بیاموزد؟ چیز لعنتی نیست.


آزمایش مارشمالو یک مطالعه بسیار محبوب و بسیار ساده است.

ختمی را جلوی کودک بگذارید. به آنها بگویید اگر بتوانند پانزده دقیقه در اتاق ختمی بدون خوردن غذا دوام بیاورند ، یک ثانیه طول می کشد.

برخی از کودکان موفق می شوند ، برخی دیگر شکست می خورند.

چند سال پیش مطالب زیر را نوشتم:

آزمایش مارشمالو ، در تمام تجسماتش ، چیزی را نشان می دهد که من مدتها پیش به آن اعتقاد داشتم: خودکنترلی ، توانایی نادیده گرفتن رضایت فوری و انجام وظیفه در دست ، درک اینکه تأخیر در ارضاء ، در واقع بسیار شیرین تر است … چیزها ذاتی نیستند آنها آموخته شده اند. بسیاری از ما آن را در سنین بسیار کمتری نسبت به دیگران آموختیم ، اما این ژنتیکی نیست … از این رو بحث “طبیعت و فرهنگ” مطرح می شود.

مقاله به طور خاص تأکید می کند که واکنش های یک شخص تحت تأثیر (الف) شخصیت او و (ب) موقعیت است. ما در مورد کودکان صحبت می کردیم ، اما من فکر می کنم این امر برای بزرگسالان نیز اهمیت ویژه ای دارد و از نظر مدیریت وزن ، من یک جزء سوم را نیز اضافه می کنم: تجربیات. به عبارت دیگر اعتیاد. [source]

چیزی که من در نظر نگرفته ام این است: اگر می توان نیروی اراده را آموخت ، آن هم وجود دارد دیگر همچنین اجزای فرایند تصمیم گیری آموخته شده است. مانند ، به عنوان مثال ، ترس بالقوه از کمیابی ، آن ختمی دوم هرگز واقعاً نمی آیدبه

من قبلاً این سوال را در وبلاگ مطرح کرده ام.

نکته این است که اگر فقیر شده اید ، خیلی سریع یاد گرفته اید که چگونه به آنچه مورد نیاز است دست پیدا کنید تا حداقل احساس سیری کنید. آن مهم است. اما در مورد نحوه تغذیه خود چه چیزی به شما می آموزد؟ چه چیزی را برای تغذیه خود یاد می گیرید؟ همچنین ، اگر نان شیرین است ، چیزهایی که در آن می ریزید شیرین است و هدف این است که تا آنجا که ممکن است مقدار زیادی از آن را بخورید تا شکم شما پر شود … این چرخه عادات چقدر سریع فوراً سودمند می شود؟ [source]

چرا همه اینها را دوباره هش می کنم؟

در نهایت ، مطالعه جدید حمایت محدودی از این ایده دارد که توانایی به تأخیر انداختن رضایت منجر به نتایج بهتر می شود. در عوض ، این نشان می دهد که توانایی نگه داشتن یک ختمی دوم تا حد زیادی بر اساس زمینه های اجتماعی و اقتصادی کودک شکل می گیرد و به نوبه خود ، آن زمینه ، نه توانایی به تأخیر انداختن لذت ، چیزی است که برای مدت طولانی پشت آن است. اتمام موفقیت آمیز.

[…]

این مقاله جدید نشان داد که در بین کودکانی که مادران آنها مدرک دانشگاهی داشتند ، کسانی که منتظر ختمی دوم بودند در درازمدت بهتر عمل نکردند – از نظر نمرات استاندارد استاندارد و گزارش مادران از رفتار فرزندان خود – در مقایسه با کسانی که حفر کرده بودند. عمیق به همین ترتیب ، در بین کودکانی که مادران آنها مدرک دانشگاهی نداشتند ، کسانی که منتظر بودند بهتر از کسانی که در معرض وسوسه قرار گرفتند ، عمل کردند ، زمانی که عوامل دیگری مانند درآمد خانواده و محیط خانه کودک در سن 3 سالگی (با توجه به ارزیابی یک اندازه گیری استاندارد استاندارد که به عنوان مثال تعداد کتابهایی که محققان در خانه به آنها نگاه کرده اند و نحوه واکنش مادران به فرزندانشان در حضور محققان) را در نظر گرفته است. برای آن بچه ها ، کنترل خود به تنهایی نمی تواند بر معایب اقتصادی و اجتماعی غلبه کند.

تکرار ناموفق آزمون ختمی نه تنها تصور قبلی را رد نمی کند. توضیحات احتمالی دیگری را در مورد اینکه چرا کودکان فقیر انگیزه کمتری برای منتظر مارشالو دوم دارند ، ارائه می دهدبه برای آنها، زندگی روزمره ضمانت های کمتری دارد: ممکن است امروز در انبار غذا وجود داشته باشد ، اما ممکن است فردا نباشد ، بنابراین این خطر همراه با انتظار وجود داردبه و حتی اگر والدین آنها قول خرید بیش از یک غذای خاص را بدهند ، گاهی اوقات این قول به دلیل ضرورت مالی نقض می شود. [source]

به عبارت دیگر ، برخی از ما واقعاً چنین می کنیم انجام دادن با یادگیری ناتوانی در انتظار رشد کنید. این احساس دائمی کمیابی – این ایده که ممکن است هیچگاه ختمی دوم وجود نداشته باشد – شاید به این دلیل که شاید پول به اندازه کافی بزرگ نبود یا شاید تعداد زیادی برادر وجود داشت و آنها قبل از شما به آنجا می رسیدند – این هیچ وقت به شما یاد نمی دهد. که اشکالی ندارد منتظر بمانید در عوض ، انتظار باعث ایجاد احساس اضطراب می شود که به تقویتی تبدیل می شود که تنها با خوردن آن گل ختمی برطرف می شود.

این مهم است زیرا نحوه نگرش ما به ایده “اراده” را تغییر می دهد. برخی از مردم یاد گرفته اند که افراط در حال حاضر نه تنها اضطراب ناشی از داشتن مقدار بسیار کمی را برطرف می کند ، بلکه هنگامی که شما انجام دادن لذت ببرید ، شما با افزایش هورمونی رفاه که با درمان شیرین همراه است پاداش می گیرید. (و اشتباه نکنید ، گل ختمی شامل شکر ، آب و ژلاتین است ، بنابراین آنها شکر خالص هستند.)

رفتار انسان در یک چرخه وجود دارد و این چرخه بر اساس احساس ما در رفتار مورد تأیید مغز ما قرار می گیرد. یاد بگیرید a ادامه دارد چیزهایی که احساس خوبی دارند ، مثلاً متوقف کردن چیزهایی که احساس بدی دارند شما دست خود را به طور مکرر در آتش نمی گذارید زیرا به شما احساس خوبی نمی دهد. شما یاد می گیرید که از آتش اجتناب کنید و این رفتار برای شما در یک چرخه عمل می کند: هر بار که آتش می بینید ، از آن اجتناب می کنید. برعکس برای چیزهایی که دوست دارید یکسان است: شما یاد می گیرید که بر اساس دوپامین به مغز شما هجوم می آورد و سپس وقتی هورمونهای خوب احساس می کنید به سمت آن حرکت می کنید.

از آنجا که از قبل مشخص است که فقر باعث سطوح بالای اضطراب می شود ، برای کودکان دشوار است که نوع “اراده” را بیاموزند که به شما اجازه می دهد مارشملو را رد کنید (و در نتیجه احساسات مضطرب ناشی از کمبود را رد کنید).

اما اگر هدف ما این باشد به خصوص، ما می توانیم نحوه تصمیم گیری افراد و در نتیجه مسیر سلامت آنها را تغییر دهیم.

اعتبار عکس: Flickr / aidanmorgan



دیدگاهتان را بنویسید