نحوه خوابیدن شما بر سلامتی شما تأثیر می گذارد


زنان خوابیده

پس از یک روز خسته کننده طولانی قبل از خواب زیر ملافه جمع شده اید ، احتمالاً به حالت خواب مورد علاقه خود برخورد کرده اید. می توانید بدون فکر کردن در مورد آن به موقعیت معمول خود برسید. س isال این است “آیا شما در موقعیت صحیح می خوابید؟. اگر هفت تا هشت ساعت به اندازه کافی می خوابید و همچنان با احساس خستگی از خواب بیدار می شوید ، ممکن است لازم باشد در صورت خاموش بودن چراغ ، آنچه را که واقعاً با بدن خود اشتباه می کنید ، اصلاح کنید. یک علم قوی وجود دارد که توضیح می دهد چگونه وضعیت خواب شما بر سلامت روانی ، سلامت جسمی و شخصیت کلی شما تأثیر می گذارد. اگر می خواهید بدانید حالت خواب معمول شما چیست و چقدر برای سلامتی شما مفید یا مضر است ، به پایین بروید. برای دوری از مشکلات طولانی مدت سلامتی ، هیچ وقت برای اصلاح وضعیت بدن دیر نیست.

رایج ترین حالت خوابیدن

حدود 54 درصد از مردم جهان به پهلو و 38 درصد به پشت می خوابند. کوچکترین گروه از افرادی که حدود 7 درصد را تشکیل می دهند ، روی شکم می خوابند.

بهترین حالت خواب برای شما چیست؟

برای هیچ کس چیز جدیدی نیست که خواب کافی برای سلامت روان و جسم ضروری است. اما شاید تعجب کنید که بدانید وضعیت خواب چگونه بر سلامتی شما تأثیر می گذارد و باعث تغییر در شخصیت شما می شود. گفته می شود وضعیت خوابیدن بر رفتار روزانه شما تأثیر می گذارد.

رایج ترین حالت های خوابیدن

در اینجا رایج ترین حالت های خوابیده است. آن را سریع بخوانید تا وضعیت خواب مورد علاقه خود ، جوانب مثبت و منفی آن را دریابید.

روی شکم خوابیدن

آیا با رو به رو می خوابید یا سر شما در آغوش فرو رفته و روی بالش بلند شده است؟ اگر روی شکم دراز کشیده اید ، عرق نکنید ، تنها نیستید. شما بخشی از گروه 7 of مردم هستید. اقلیتی روی شکم خود می خوابند. این حالت همچنین به عنوان حالت مستعد خوابیدن روی شکم شناخته می شود و می تواند دیگران را از خروپف شدید شما در شب نجات دهد ، اما هرگز در هیچ موردی توصیه نمی شود.

گردن و ستون فقرات تحت فشار:

خوابیدن روی شکم با سر بالا روی بالش باعث می شود گردن و ستون فقرات شما در فشار مداوم قرار بگیرند. ماهیچه های شما تحت فشار هستند. هسته بدن شما سنگین ترین است و کمرتان را در حالت خمیده نگه می دارد. این امتداد ستون فقرات می تواند منجر به بسیاری از عوارض پزشکی شود.

آسیب عصبی و کاهش جریان خون:

این می تواند باعث درگیری چندین عصب شود که منجر به از دست دادن حس عمدتا در اندام های تحتانی در یک دوره زمانی می شود. گردش خون محدود می تواند باعث آسیب به قسمت های مختلف بدن شود.

اگر نمی توانید متوقف شوید ، سعی کنید ابتدا گردن و ستون فقرات خود را در حالت خنثی نگه دارید. بالای پیشانی خود را روی بالش قرار دهید یا بالش را در زیر ناحیه لگن قرار دهید تا از قوس دادن به پشت خود جلوگیری کنید.

خوابیدن در وضعیت جنین

به پهلو بخوابید و پاها را بالا و زانوها را به سمت سر خم کنید. این باعث ایجاد انحنای اضافی در ستون فقرات می شود و گردن را در حالت سفت نگه می دارد.

تنفس خود را محدود کنید:

خوابیدن در این وضعیت می تواند حرکت ماهیچه دیافراگم تنفسی اولیه را محدود کند. گاهی اوقات بیماران در این حالت طولانی مدت در هنگام خواب دچار خفگی می شوند.

موقعیت جنین و بارداری:

این موقعیت برای زنان باردار اهمیت زیادی دارد. این حالت به گردش بهتر جنین و مادر کمک می کند. اگر از این وضعیت درد مفصل ران دارید. یک بالش بین زانوها قرار دهید تا فشار را کاهش دهد.

موقعیت خواب جانبی

خوابیدن به پهلو رایج ترین حالت است. حدود 54 درصد از مردم جهان در این وضعیت می خوابند. این دقیق ترین حالت خوابیدن با فواید سلامتی فراوان است.

پلاگین کشیده:

ضربه زدن به این حالت به حفظ کشیدگی ستون فقرات در حالت آرامش کمک می کند. استرس اضافی را از بین می برد و از بارگذاری و سفت شدن بیشتر ستون فقرات جلوگیری می کند. هیچ کشمکش عصبی با ستون فقرات کشیده و آرام همراه نیست.

تاثیر بر ماهیچه ها:

این ژل از تسکین عضلات گردن ، شانه ها و پشت پشتیبانی می کند. این فشار را بر آنها کاهش می دهد و آنها را در حالت متعادل نگه می دارد.

یک خبر خوب برای بیماران مبتلا به آپنه خواب:

بیمارانی که با آپنه خواب ، تنفس دهانی و خروپف شدید دست و پنجه نرم می کنند. این موقعیت با بازکردن مجدد راههای هوایی تنگ شده به حالت عادی از این اختلالات جلوگیری می کند.

ثبت موقعیت

افرادی که این حالت را دارند به پهلو می خوابند و پاها و بازوها در حالت سفت و صاف قرار دارند. نمایشی کلاسیک از بدن سرد و سفت و سخت. اگر فردی سابقه آرتریت (التهاب مفاصل) داشته باشد ، این می تواند درد مفاصل را به دلیل سفتی تشدید کند.
در ابتدا ، سعی کنید دست ها و پاهای خود را کمی خم کنید تا این عادت را در طول زمان ترک کنید.

موقعیت خوابیده به پشت

حالت خوابیده به پشت ، دومین حالت شایع است. معمولاً به عنوان خوابیدن به پشت شناخته می شود. حدود 38 درصد مردم به این وضعیت عادت دارند. مزیت این حالت این است که گردن و پشت را در حالت خنثی و بدون تنش نگه می دارد.

یک علامت بد برای افرادی که از آپنه خواب رنج می برند:

این وضعیت خروپف را تشدید می کند و راه های هوایی را مسدود می کند و در هنگام تنفس مشکل ایجاد می کند.

کمردرد:

کمردرد به ویژه در گروه سنی بزرگتر با اعمال فشار طولانی مدت بر کمر افزایش می یابد. اگر دوست دارید در حالت خوابیده بخوابید ، این نیز دلیل کمردرد شماست. من برای وضعیت شما راه حلی دارم. از رول گردن یا بالش گردن کوچک زیر گردن خود برای تسکین فشار روی کمر خود استفاده کنید.

بردن:

خواب کافی برای یک فرد بالغ 7 تا 8 ساعت در روز ضروری است. یک انسان یک سوم عمر خود را در خواب می گذراند. داشتن یک ریتم طبیعی شبانه روزی که به عنوان ساعت بیولوژیکی بدن نیز شناخته می شود ، برای تعادل کامل یک شیوه زندگی سالم ضروری است. اگر کم خوابی دارید ، این امر به طور یکسان بر سلامت روحی و جسمی شما تأثیر می گذارد. سعی کنید با رعایت چند مرحله به طور منظم ، بهداشت خواب را حفظ کنید. سعی کنید هر شب با رعایت چند مرحله ساده ، خواب با کیفیت را تمرین کنید:

  • قبل از خواب از مصرف زیاد کافئین خودداری کنید.
  • از نور زیاد ، سر و صدا و سایر عواملی که خواب را از محیط اطراف شما منحرف می کند خودداری کنید.
  • سعی کنید یک روال را تنظیم کنید.
  • به طور منظم تمرین کن.
  • یک فنجان شیر گرم با یک قاشق چای خوری شکر قبل از خواب در دفتر خاطرات بهداشت خواب خود اضافه کنید.
  • برای رفع استرس از چای بابونه یا اسطوخودوس استفاده کنید.

این مراحل ضروری را برای داشتن ذهن و بدن سالم و متعادل انجام دهید.

منابع:

https://doi.org/10.1093/sleep/6.1.52
https://doi.org/10.1378/chest.118.4.1018
https://health.clevelandclinic.org/back-side-stomach-sleep-position-best/

دیدگاهتان را بنویسید