هر آنچه باید در مورد رژیم حذف بدانید


به نظر می رسد عدم تحمل غذایی بیش از هر زمان دیگری رایج است. امروزه متداول است که در مورد اینکه چگونه کسی گلوتن نمی خورد یا از لبنیات دوری می کند به دلیل تاثیرات منفی که بر بدن دارد ، شنیده شود. برای برخی ممکن است عدم تحمل غذایی و برای برخی دیگر ممکن است حساسیت غذایی باشد ، که این نیز یک مشکل مهم در ایالات متحده در حال حاضر است.

با توجه به تحقیقات و آموزش آلرژی غذایی ، بیش از 32 میلیون آمریکایی از حساسیت غذایی رنج می برندبه این علائم از علائم خفیف شامل خارش دهان و کهیر تا علائم شدیدتر مانند تنگی گلو متغیر است.

حساسیت غذایی چیزی است که باعث واکنش در سیستم ایمنی شما می شود ، در حالی که عدم تحمل غذایی چیزی است که باعث مشکل در هضم شما می شود. عدم تحمل غذایی معمولاً از شدت کمتری برخوردار است و ممکن است هنوز بتوانید مقادیر کمی غذا را بدون داشتن مشکلات جدی بخورید.

تخم مرغ به عنوان حساسیت غذایی یا بخشی از رژیم حذف

یک راه برای تعیین عدم تحمل غذایی شما انجام رژیم حذف است. این رژیم همراه با افزایش مشکلات عدم تحمل غذایی بسیار محبوب شده است. پس چگونه این کار را انجام می دهید؟

هر آنچه در مورد رژیم حذف باید بدانید را بخوانید.

رژیم حذف چیست؟

رژیم حذف بیش از یک برنامه غذایی است که شما را از شر غذاهایی که علل شایع آلرژی و عدم تحمل هستند خلاص کنید ، بنابراین می توانید آزمایش کنید و ببینید واکنش بدن شما چگونه است زیرا هر بدن متفاوت است.

میزان شدت رژیم حذف به شدت مشکلات شما بستگی دارد. برخی از مردم تصمیم می گیرند که گلوتن و لبنیات را به مدت چند هفته حذف کنند تا احساسات خود را ببینند ، در حالی که برخی دیگر رژیم غذایی شدیدتری را برای حذف مشکلات جدی تر مانند IBS انجام می دهند.

چرا باید رژیم حذف را دنبال کنید؟

اگر متوجه شدید که از علائم جسمی رنج می برید ، از جمله:

  • ورم
  • گاز
  • سوء هاضمه
  • مشکلات سیستم ایمنی بدن
  • مغز کدر
  • خستگی
  • سردرد
  • آکنه
  • اضطراب
  • نوسانات خلقی
  • افسردگی

می توانید رژیم حذف را امتحان کنید. شاید تعجب کنید که متوجه شدید علت اصلی اضطراب شما مربوط به کار نیست ، بلکه نانی است که هر روز صبح می خورید.

زخم معده یا معده باعث درد معده می شود

رژیم حذف چگونه عمل می کند؟

با حذف برخی از غذاها از رژیم غذایی خود برای مدتی که می تواند باعث واکنش های منفی در بدن شما شود ، ممکن است متوجه شوید که علائم برطرف شده و دوباره احساس طبیعی می کنید.

رژیم حذف برای بازگرداندن میکروبیوم و کاهش التهاب عمل می کند. برخی تحقیقات نشان داده است که رژیم حذف می تواند به مشکلاتی مانند IBS و سندرم روده نشتی کمک کند.

چگونه رژیم حذف را شروع کنم؟

بسیاری از مردم سفر رژیم غذایی خود را با حذف غذاهایی که برای بسیاری از افراد آلرژن / عدم تحمل شناخته شده است ، آغاز می کنند.

این شامل:

  • محصولات لبنی
  • گلوتن
  • سویا
  • ذرت
  • شکر تصفیه شده
  • بادام زمینی
  • تخم مرغ

زن از خوردن یک لیوان شیر برای حذف رژیم غذایی خودداری می کند

اگر رژیم غذایی حذف شدیدتری را انتخاب می کنید ، احتمالاً می خواهید رژیم کم FODMAP را امتحان کنید. این مخفف فروکتوز ، الیگوساکاریدها ، دی ساکاریدها ، مونوساکاریدها و پلیولها است. بنابراین ، برخی از غذاهایی که باید در این رژیم غذایی سخت تر حذف کنید عبارتند از:

  • سایه شب (بادمجان ، گوجه فرنگی ، فلفل ، سیب زمینی سفید)
  • میوه های دارای فروکتوز بالا (سیب ، گیلاس ، انبه ، انجیر)
  • محصولات لبنی
  • حبوبات (لوبیا ، نخود ، عدس)
  • سیر
  • پیازها
  • محصولات مبتنی بر گندم

این غذاها کربوهیدراتهای زنجیره کوتاه محسوب می شوند ، به این معنی که هضم آنها برای بدن شما سخت تر است.

رژیم حذف چقدر طول می کشد؟

این بستگی به مشکلات شما و شدت رژیم حذف دارد که می خواهید امتحان کنید.

با حذف برخی از غذاهای محرک اصلی ، ممکن است متوجه شوید که نتایج را چند روز پس از شروع رژیم مشاهده می کنید. با این حال ، ممکن است چند هفته ، شاید حتی ماه ها طول بکشد تا نتایج آن برای افراد دیگر به دست آید.

بنابراین ، شما باید رژیم حذف را امتحان کنید تا نتایج را مشاهده کنید. یک نقطه شروع واقع بینانه این است که رژیم را به مدت سه هفته دنبال کنید. در آن مرحله ، ارزیابی کنید و تعیین کنید که آیا آماده هستید تا غذاها را دوباره وارد رژیم غذایی خود کنید.

چگونه دوباره غذا را معرفی کنیم؟

هنگامی که احساس کردید بدن شما بهتر کار می کند و غذاهای محرک را به اندازه کافی حذف کرده اید ، زمان آن رسیده است که چیزها را به داخل برگردانید.

بهترین راه برای انجام این کار این است که فقط یک غذا را در یک زمان دوباره معرفی کنید. به عنوان مثال تخم مرغ را در نظر بگیرید. طی چند روز یک یا دو بار تخم مرغ را بخورید و احساس خود را ببینید. خوردن این غذا چند بار در این مدت بسیار مهم است زیرا ممکن است یک روز طول بکشد تا علائم ظاهر شود.

اگر اولین معرفی مجدد خوب انجام شود ، می توانید به غذای بعدی بروید. در طول دوره معرفی مجدد ، شما باید به احساسات بدن خود توجه زیادی داشته باشید. با هر بار معرفی مجدد ، یک مجله در مورد چگونگی پیشرفت امور تهیه کنید.

هنگام رژیم گرفتن ، دفتر خاطرات غذایی یا یادداشت غذایی

اگر بعد از معرفی مجدد مجدداً شعله ور شوم ، چطور؟

اگر غذایی را دوباره معرفی کردید و متوجه شدید که بدن شما علائم عدم تحمل خود را نشان می دهد ، سعی کنید دوباره آن را برای دو هفته دیگر حذف کنید و سپس دوباره آن را بازگردانید. اگر همچنان این چرخه را امتحان کنید و غذا همچنان شما را آزار دهد ، به احتمال زیاد شما آلرژی دارید و باید آن غذا را برای همیشه از رژیم غذایی خود حذف کنید.

نتیجه

رژیم حذف ارزش امتحان کردن را دارد. مطمئناً به شما آسیب نمی رساند و فقط می تواند به مشکلات تغذیه ای شما کمک کند. کلید موفقیت در این رژیم صبر ، ثبات و هماهنگی با بدن است. ممکن است کمی طول بکشد تا اثرات حذف را مشاهده کنید ، اما باید به رژیم غذایی خود پایبند باشید و به احساسات بدن خود گوش دهید.

بعدی را بخوانید:

رژیم وگان ضد التهاب

آیا رژیم کتو می تواند به یائسگی کمک کند؟

آیا این مقاله را پسندیدید؟ ثبت نام کنید (رایگان است!) و ما هر هفته مقالاتی از این قبیل را برای شما ارسال می کنیم. به طور رایگان اینجا ثبت نام کنید.



دیدگاهتان را بنویسید