چه چیزی تأثیر قهوه را از بین می برد؟ (و 4 فعالیت موثر)


اگر شما یکی از افرادی هستید که به استراحت قهوه می نوشید ، ممکن است تأثیرات آن را بر روحیه خود احساس کرده باشید. رابطه بین قهوه و اعصاب پیچیده است ، اما علائم آن عبارتند از:

  • افزایش ضربان قلب
  • حواس پرتی
  • اضطراب
  • عصبانی شدن
  • سرگیجه
  • تعریق
  • تنگی نفس

وقتی کافئین مصرف می کنید ، شادی ابتدا تمام وجود شما را فرا می گیرد. اما متأسفانه این احساس به سرعت از بین می رود و تنها چیزی که باقی می ماند این است که بعد از آن عصبی شوید. اما چگونه می توانید آثار قهوه و عصبانیت ناشی از آن را از بین ببرید؟

در اینجا چند روش برای خلاص شدن سریعتر از کافئین آمده است:

1. آب بنوشید

یک راه م toثر برای رهایی از عصبی ، پاکسازی سیستم بدن با آب است. نوشیدن آب اثرات کافئین را در مدت زمان نسبتاً کوتاهی کاهش می دهد. کم آبی بدن گاهی اوقات می تواند عصبانیت شما را تشدید کند ، بنابراین نوشیدن آب کافی به بهبود شما کمک می کند. سعی کنید به ازای هر فنجان قهوه ای که دارید یک لیوان آب بنوشید. بعداً به خاطر این توصیه از من تشکر خواهید کرد!

2. ورزش کنید

وقتی کافئین به بدن شما می رسد ، احتمالاً نمی توانید بی حرکت بنشینید. ورزش به سوزاندن و ترشح کافئین کمک می کند و انرژی ناخواسته ای را که ایجاد کرده اید از بین می برد. حرکات کششی ، پیاده روی سریع یا دویدن را امتحان کنید. همه این موارد به بهبود ذهن ، بدن و روح شما کمک می کند.

3. صبور باشید

خوشبختانه ، اثرات کافئین سرانجام به خودی خود از بین می رود. هنگامی که منتظر اتمام چیزی هستید ، همیشه می توانید تکنیک های تنفس را تمرین کنید! معمولاً اگر بتوانید این وضعیت را برای مدت طولانی مدیریت کنید ، پس از چند ساعت به حالت عادی برمی گردید.

4. یک چای گیاهی بنوشید

چای گیاهی اثرات کافئین را بر بدن خنثی می کند. این نوشیدنی های جادویی بدون کافئین فواید زیادی برای سلامتی دارند. به عنوان مثال ، آنها به هضم غذا ، محافظت از سلول ها و بهبود سرماخوردگی شدید کمک می کنند. به طور کلی ، خواص درمانی آنها یک امتیاز اضافی است! بابونه یکی از گزینه های خوبی است که می توانید امتحان کنید.

5. ویتامین C مصرف کنید.

میوه های غنی از ویتامین C فوق العاده هستند. سطوح بالای کافئین در خون بر غلظت ویتامین C در خون تأثیر می گذارد و بدن شما را فریب می دهد گویی کمبود ویتامین C دارید. خوردن پرتقال یا گریپ فروت ممکن است بهترین گزینه برای بازگشت ویتامین C اضافی به جریان خون باشد. با این کار شما بازی را به نفع خود می کنید ، یعنی این بار بدن فکر می کند میزان کافئین در خون کاهش یافته است!

5 مورد از بدترین آسیب های مرغ و برخی نکات بسیار مهم

آیا بهتر نیست کافئین را از رژیم غذایی حذف کنیم؟

اثرات کافئین حداقل چند ساعت در بدن شما باقی می ماند. هنگامی که کافئین وارد بدن شما می شود ، هیچ راه حل سریع برای حذف آن از بدن شما وجود ندارد. بهترین راه برای از بین بردن کافئین این است که اجازه دهید به مرور زمان عمل کند.

با این حال ، برای به حداقل رساندن عوارض جانبی آن می توانید موارد زیر را انجام دهید:

  • مصرف کافئین اضافی را متوقف کنید!
  • فراموش نکنید که غذاها و نوشیدنی های کافئین دار قهوه ، چای ، نوشابه های انرژی زا ، نوشابه ها و شکلات هستند ، بنابراین آنها را کنار بگذارید.
  • قهوه بدون کافئین بنوشید. در این حالت ، می توانید از طعم و مزایای سلامتی بدون احساس تلخی لذت ببرید.
  • توصیه می شود با استفاده از روش شستشوی سوئیسی قهوه را بدون کافئین جدا کنید. این روش تا 99.9 درصد کافئین موجود در دانه های قهوه را از بین می برد و همچنین از مواد شیمیایی پاک می شود.
  • مراقب داروها و مکمل های حاوی کافئین باشید. به عنوان مثال ، هر قرص آسپرین می تواند حاوی 40 تا 60 میلی گرم کافئین باشد. مکمل های قبل از تمرین اغلب حاوی مقدار زیادی کافئین هستند ، بنابراین قبل از استفاده محصولات را بررسی کنید.

اگر کافئین وارد بدن شود:

  • اثرات کافئین در 45 دقیقه اول مصرف قابل توجه است و می تواند تا 6 ساعت طول بکشد.
  • حداکثر 10 ساعت طول می کشد تا کافئین به طور کامل از سیستم بدن شما خارج شود.

بنابراین توصیه ما این است که:

  • بهتر است 6 تا 8 ساعت قبل از خواب کافئین را قطع کنید.
  • در طول روز به طور منظم آب بنوشید و منتظر بمانید تا کافئین از بدن شما خارج شود.
  • برای رفع استرس و اضطراب گام های متوسط ​​بردارید.
  • برای 5 دقیقه نفس عمیق بکشید یا مدیتیشن را تمرین کنید تا آرام شوید.
  • غذاهای پر فیبر مانند غلات کامل ، لوبیا ، عدس ، سبزیجات نشاسته ای ، آجیل و دانه ها بخورید زیرا باعث کاهش انتشار کافئین در جریان خون می شود.

25 فایده جالب نوشیدن قهوه صبح زود (هر روز)

دیدگاهتان را بنویسید