چکار کنیم و گوشت نخوریم


چکار کنیم و گوشت نخوریم

یکی از موضوعات داغ این روزهای بازار. این مربوط به مصرف گوشت است. بسیاری از مردم در مورد نخوردن گوشت اظهارنظرهای قوی و بسیار محکمی می کنند و برخی دیگر محتاط و مشکوک هستند. برخی از افراد ، به دلیل گزارش های ضد و نقیض در مورد آن ، گیج شده اند و در تصمیم گیری در مورد خوردن یا عدم مصرف گوشت دچار بن بست ذهنی شده اند. در این مقاله از سایت دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه اصفهان ، قصد داریم در مورد دوس و دان صحبت کنیم ‘ts. انجام گوشت خوردن نیست.

دقیقاً جواب چیست؟

آیا خوردن گوشت خطرات تغذیه ای دارد؟

یا آیا گوشت حاوی مواد مغذی مفیدی است که در حفظ سلامت انسان و جلوگیری از اختلالات خوردن مفید است؟

در این دسته ما یک مرور کلی خواهیم داشت. برای پاسخ به این س weال ، تأثیر مثبت یا منفی گوشت بر سلامت انسان را بر اساس دلایل آن بررسی می کنیم. نکته مهمی که باید به آن توجه کنیم این است که گوشت طیف وسیعی از غذاها از جمله گوشت قرمز ، جگر ، قلب ، کله پاچه ، مغز و سایر احشاء ، مرغ ، مرغ و سایر پرندگان ، انواع ماهی های دریایی و پرورشی است.

بنابراین بیایید ببینیم که در مورد گوشت صحبت می شود: ما باید بدانیم که منظور ما از نوع گوشت چیست.

زیرا خواص تغذیه ای انواع مختلف گوشت می تواند متفاوت باشد. اگرچه گوشت های مختلف برای بسیاری از مواد مغذی مشترک هستند ، اما ویژگی هایی در انواع آنها وجود دارد که می تواند ارزش غذایی آنها را متفاوت کند. و حتی در برخی از انواع آن مضر است و در برخی دیگر مفید و مثبت است. برای سلامتی انسان مفید باشید.

گوشت ؛ منابع غنی از پروتئین

اول از همه ، بهتر است خواص تغذیه ای انواع مختلف گوشت را مطالعه کنید و ببینید آیا این گروه های غذایی دارای ویژگی های انسانی هستند یا ارزش غذایی کافی ندارند. گوشت منبع بسیار خوب و غنی از پروتئین است. پروتئین آنها یک پروتئین حیوانی با قابلیت هضم و جذب خوب است ، علاوه بر این در بدن انسان بسیار خوب استفاده می شود ، به این معنی که درصد بالایی از پروتئین موجود در گوشت توسط سلول ها مورد استفاده قرار می گیرد.

این به این دلیل است که همه گوشت ها حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری هستند. اسیدهای آمینه ضروری که پروتئین ها را تشکیل می دهند در بدن تولید نمی شوند و بدن انسان قادر به تولید آنها نیست. بنابراین آنها باید از طریق غذا دریافت شوند. این اسیدهای آمینه نقش مهمی در سلامت انسان دارند و در رشد ، ترمیم سلول های فرسوده ، تولید ترشحات داخلی مانند هورمون ها ، آنزیم ها ، آنتی بادی ها (مسئول دفاع بدن در برابر میکروب ها) و ترشح اندام های داخلی موثر هستند. به

در غیاب اسیدهای آمینه ضروری ، تشکیل پروتئین مختل می شود و عملکردهای فوق به درستی انجام نمی شوند و در نتیجه سلامت انسان را به خطر می اندازند. علاوه بر این ، پروتئین ها نقش ساختاری در سلول ها ایفا می کنند و پس از آب ، بیشتر مواد ساختمانی سلول ها پروتئین هستند و گوشت منبع غنی از پروتئین با کیفیت تغذیه ای بالا است ، بنابراین می بینیم که گوشت ها دارای کیفیت پروتئین خوبی هستند. از نظر کمیت ، این گروه غذایی حاوی مقادیر بالایی پروتئین است.

گوشت و مواد مغذی

گوشت منبع عالی ویتامین B است و در صورت مصرف به میزان مناسب ، می تواند بخش مهمی از نیاز انسان به این ویتامین را برآورده کند.
ویتامین های گروه B نقش مهمی در سلامت سیستم عصبی و در فعالیت سلول های عصبی ایفا می کنند. امروزه یکی از بزرگترین مشکلات ساکنان شهرهای بزرگ صنعتی مشکلات عصبی و اختلالات روانی ناشی از صنعت است ، بنابراین هر نوع تغذیه ای که به حفظ سلامت روان و آرامش در انسان کمک کند ، می تواند گامی م toثر برای حفظ سلامت و رفاه انسان.

ویتامین های گروه B نیز برای سلامت پوست مثر هستند. برخی از این ویتامین ها (که گوشت آنها منبع غنی است) برای خون سازی نیز مفید هستند.

یکی دیگر از مواد مغذی موجود در گوشت در مقادیر خوب و با کیفیت عالی آهن است. آهن عمدتا در خون سازی مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین نقش مهمی در تنفس سلولی دارد. کمبود آهن باعث کم خونی می شود که عوارض جانبی زیادی دارد. آهن موجود در گوشت جذب بیشتری نسبت به منابع گیاهی آهن دارد و در پیشگیری از کم خونی و حفظ مقاومت ارگانیسم مثر است.

تحقیقات همچنین نشان می دهد که کودکان مبتلا به کم خونی فقر آهن دارای اختلال یادگیری و حافظه هستند که می تواند منجر به عدم موفقیت در مدرسه شود که با کم خونی قابل درمان است.


مطالب پیشنهادی:

کاهش وزن نامناسب و پوکی استخوان


گوشت منبع غنی روی است. روی یک نمک بسیار م inثر در رشد کودکان و نوجوانان ، در بلوغ نوجوانان ، در حفظ سلامت پوست ، مو و ناخن ها و همچنین افزایش سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از بیماری است.

ماهی که یکی از انواع گوشت (به ویژه ماهی دریایی) است ، یکی از بهترین و مفیدترین غذاها است که علاوه بر خواصی که برای گوشت قرمز و مرغ ذکر کرده ایم ، حاوی مقدار قابل توجهی ید است که بسیار مهم است. برای سلامت انسان و پیشگیری از گواتر تحت تأثیر قرار می گیرد.

علاوه بر این ، چربی ماهی بهترین نوع چربی است و حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که تأثیر مهمی در حفظ سلامت قلب و عروق و جلوگیری از اختلالات قلبی و عروقی دارد.
امتناع از خوردن گوشت ؛ چرا؟

امتناع از خوردن گوشت

با بررسی موارد فوق متوجه شدیم که انواع مختلف گوشت دارای ارزش غذایی بالایی هستند. با این حال ، برخی افراد استفاده از آن را قانونی نمی دانند. گوشت قرمز و مرغ حاوی چربی یا پوست حاوی چربی های حیوانی هستند که چربی های خون ناخواسته (کلسترول تام ، تری گلیسیرید ، LDL و VLDL) را افزایش می دهند. این س mustال باید در ذهن خوانندگان عزیز مجله مطرح شود ، در چند سطر بالا بیان کردیم که چربی گوشت حاوی برخی اسیدهای چرب مفید است.

توضیح دهید که گوشت قرمز و مرغ حاوی چربی یا پوست هستند ، از یک طرف منابع غنی از اسیدهای چرب اشباع هستند که برای سلامت قلب و عروق مفید نیستند و از سوی دیگر ، حاوی برخی اسیدهای چرب اشباع نشده هستند که از سیستم عروقی محافظت می کنند. از آسیب

لازم به ذکر است که در فیبرهای ماهیچه ای گوشت قرمز چربی وجود دارد که ما آن را با چشم غیر مسلح نمی بینیم ، بنابراین برای استفاده از اسیدهای چرب مفید در گوشت و همچنین جلوگیری از آسیب اسیدهای چرب اشباع در این گروه غذایی و برای جلوگیری از اختلالات قلبی عروقی و سایر آسیب های این نوع اسیدهای چرب ، لازم است تمام چربی های قابل مشاهده از گوشت قرمز ، از جمله گوشت گوسفند یا گوشت گاو ، با دقت جدا شده و پوست مرغ مصرف نشود و همچنین چربی های موجود در گوشت مرغ جدا شود. و استفاده نکنید.

با این حال ، برخی از مطالعات ارتباطی بین مصرف گوشت قرمز و افزایش چربی های خون ناخواسته پیدا نکرده اند. اما مطالعات دیگر این رابطه را نشان داده اند.

مصرف زیاد گوشت قرمز ممنوع!

نکته مهم دیگر این است که مصرف زیاد گوشت باعث افزایش اسید اوریک در خون و ایجاد نقرس در فرد می شود و این در مورد گوشت قرمز و سفید صادق است.

از سوی دیگر ، برخی از مطالعات نشان داده است که رژیم غذایی غنی از پروتئین های حیوانی و مصرف بیش از حد این منابع پروتئین های حیوانی باعث دفع بیش از حد کلسیم توسط کلیه ها و افزایش دفع کلسیم از طریق ادرار می شود ، در این صورت ممکن است فرد در معرض خطر قرار گیرد. عوارض ناشی از کمبود کلسیم

توجه به این نکته ضروری است که پروتئین مصرفی عمدتا توسط کلیه ها به شکل اوره دفع می شود. اوره یک ماده زائد و یک ماده سمی است که نباید در بدن تجمع یابد. برای خلاص شدن از شر آن ، باید مقدار زیادی آب مصرف کنید. به طور کلی ، مصرف زیاد پروتئین های حیوانی از جمله گوشت می تواند تولید اوره را در بدن افزایش دهد.

امروزه ، نکته ای که در تغذیه بسیار مورد توجه است: رعایت “کفایت” ، “تعادل” و “تنوع” در رژیم غذایی است. این بدان معناست که رژیم غذایی باید به گونه ای باشد که تمام نیازهای تغذیه ای مردم را برآورده کند. تعادل رژیم غذایی روزانه نیز ضروری است و توصیه می شود در خوردن بیش از حد از هیچ غذایی پرهیز نکنید. تنوع در الگوهای غذایی یکی از عواملی است که استفاده از جذب غذا و متابولیسم را در بدن افزایش می دهد.

در این زمینه باید توجه داشت که در برخی وعده های غذایی می توانیم غذاهای دیگری را که حاوی ارزش غذایی گوشت قرمز هستند ، جایگزین گوشت قرمز کنیم و همچنین برخی از مضرات گوشت قرمز را ندارند. برای مثال ، خوردن گوشت سفید ، به ویژه ماهی دوبار در هفته ، می تواند جایگزین بسیار مفید و مناسبی برای گوشت قرمز باشد. لبنیات غذاهای سالمی هستند که گاهی اوقات می توانیم از آنها به جای گوشت استفاده کنیم.

لوبیا

حبوبات یکی از بهترین روش ها برای کاهش چربی های ناخواسته خون هستند و دارای مقدار قابل توجهی فیبر غذایی هستند ، یا غلات بدون نمک (آجیل) که حاوی اسیدهای چرب ضروری هستند جایگزین های خوبی برای گوشت قرمز هستند. البته اگر حبوبات یا مغزها با غلات (نان ، برنج ، گندم ، جو و …) یا همراه با حبوبات و مغزها مصرف شوند ، می توانند تقریباً دارای ارزش پروتئینی مشابه گوشت باشند. البته باید توجه داشت که آهن و ویتامین B12 موجود در گوشت در حبوبات وجود ندارد.

نتیجه این است که اگرچه انواع مختلف گوشت دارای ارزش غذایی مفیدی هستند ، اما گوشت قرمز به دلیل وجود اسیدهای چرب اشباع و ترکیبات ذکر شده در این دسته است. نباید از آن به مقدار زیاد استفاده شود و مصرف بیش از حد آن و به طور کلی پروتئین های حیوانی مجاز نیست.

بایدها و نبایدها برای مصرف گوشت متخصص تغذیه اصفهان


دکتر رضا اطمینانانی می تواند با ارائه روشهای اساسی در تغذیه و میزان و نحوه غذا خوردن ، نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه و رژیم درمانی اصفهان کلیک کنید.


دکتر رضا اطمینانانی

متخصص تغذیه اصفهان


مطالب پیشنهادی:

چربی شکم را با پنج ماده مغذی کاهش دهید

خمیر مایه یا جوش شیرین

تفاوت جوش شیرین و بیکینگ پودر

از شاخص قند خون چه می دانید؟



دیدگاهتان را بنویسید