چگونه التهاب را در بدن کاهش دهیم


غذاهایی که التهاب را در بدن کاهش می دهند

تغذیه سالم کلید زندگی طولانی و عاری از بیماری است. بسیار مهم است که از آنچه در طول روز به بدن خود می دهیم آگاه باشیم. مصرف زیاد وعده های غذایی ناسالم و به ویژه چرب و پرچرب می تواند بسیار مضر باشد و باعث بسیاری از بیماری ها مانند التهاب شود. در اینجا لیستی از تمام غذاهایی است که برای کاهش التهاب در بدن و حفظ عملکرد مفاصل و ماهیچه ها باید از ظروف خود حذف کرده یا به هر قیمتی از آنها پرهیز کنید.

رژیم ضد التهابی

اگر کودک شما سبزیجات را کنار بشقاب بگذارد یا آنها را در سطل زباله پشت سر خود بیندازد ، چیز عجیبی نیست. اما اگر می خواهید زندگی سالمی داشته باشید ، بدون نیاز به مراجعه بی شمار به بیمارستان در طول هفته ، افزودن مقدار قابل توجهی میوه و سبزیجات به رژیم غذایی شما ضروری است.

یک رژیم غذایی ضد التهابی شامل همه مواد خوراکی است که منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها هستند. آنتی اکسیدان ها هنگام حذف رادیکال های آزاد از بدن بسیار مهم هستند. این رادیکال های آزاد به طور قابل توجهی در افزایش خطر التهاب نقش دارند و باعث ایجاد سایر بیماری های مرتبط می شوند.

در اینجا لیستی از غذاهای حاوی آنتی اکسیدان بالا آمده است ،

  • اسفناج.
  • چغندر
  • کلم قرمز.
  • کلم.
  • کنگر فرنگی.
  • بلوبری.
  • تمشک.
  • انواع توت های گوجی

به شکر نه بگویید

برای پیگیری افزایش التهاب و فعال سازی سیستم ایمنی بدن ، باید کیلومترها از غذاهای شیرین و فرآوری شده فاصله بگیرید. ممکن است در ابتدا دشوار باشد ، اما در دراز مدت نتیجه می دهد.

برخی از غذاهایی که ما روزانه مصرف می کنیم یک عامل مهم التهاب هستند که شامل کربوهیدرات های تصفیه شده ، نان سفید ، شیرینی ها ، نوشابه ها و نوشیدنی های شیرین شده مصنوعی ، غذاهای سرخ شده مانند سیب زمینی سرخ کرده و غیره است. و مارگارین

همه این غذاها می توانند التهاب را در بدن شما به طور قابل توجهی افزایش دهند بدون اینکه حتی در اوایل آن را متوجه شوید!

کالری خوب اضافه کنید

هنگامی که در این مسیر قرار گرفتید ، باید آگاهانه تلاش کنید که رژیم غذایی خود را که باید حاوی غذاهای غنی از مواد مغذی ، سرشار از چربی های سالم و مقدار زیادی آنتی اکسیدان باشد ، کنترل کنید.

برخی از گزینه هایی که می توانید با استفاده از آنها میزان کالری روزانه خود را بدون نیاز به التهاب افزایش دهید ، عبارتند از:

  • گوشت قرمز خود را با منبع غنی از پروتئین مانند ماهی ، ماهی تن ، ماهی قزل آلا ، ماهی کاد ، ماهی هالیبوت ، باس دریایی و ماهی قزل آلا جایگزین کنید. همه اینها سرشار از امگا 3 و اسیدهای چرب هستند که قطعاً می توانند به کاهش التهاب در بدن کمک کنند.
  • از خوردن گوشت به شکل هات داگ ، سوسیس و کالباس همبرگر اجتناب کنید که ترکیب مغذی و مغذی گوشت را به هیچ وجه کاهش نمی دهد و در عوض کلسترول را بیشتر می کند.
  • هر زمان که به جای خوردن یک بسته کلوچه پر از شکر یا یک تکه کیک به این مقدار شکر هوس می کنید ، به جای آن یک اسموتی یا کاسه سالاد میوه برای خود تهیه کنید.
  • به جای استفاده از روغن گیاهی معمولی ، گزینه های سالم تری را برای روغن ها مانند روغن زیتون انتخاب کنید. اگر قبلاً این تغییر را انجام نداده اید ، این کار را در اسرع وقت انجام دهید. زیتون نه تنها یک گزینه سالم تر از روغن گیاهی است ، بلکه منبع اسیدهای چرب امگا نه نیز است که به کاهش اثر التهاب کمک می کند. به علاوه ، اگر می خواهید انواع روغن های سالم داشته باشید ، گزینه های دیگری مانند هسته انگور ، تخمه آفتابگردان و روغن آووکادو نیز وجود دارد.

میان وعده های سالم

با کمال تعجب ، ما همیشه تمایل داریم که هنگام تماشای برنامه تلویزیونی مورد علاقه خود در Netflix یک کیسه چیپس یا پاپ کورن بخریم ، و تا زمانی که متوجه نشویم ، دیر شده است و کل بسته مورد استفاده قرار گرفته است. این به کالری بیش از حد می افزاید و مقدار زیادی سدیم و کربوهیدرات که در بدن شما از بین می رود واقعاً توصیه نمی شود.

بنابراین کاری که می توانید در اعتصاب غذا انجام دهید این است که تنقلات را با انواع آجیل مانند بادام ، بادام هندی ، فندق ، هویج ، گردو ، کشمش ، تخمه آفتابگردان و غیره جایگزین کنید. و کمی شیرینی به آن اضافه کنید ، همچنین می توانید توت خشک و آناناس میل کنید. قطعاً هوس شما را برآورده می کند و شما را سیر نگه می دارد و از چسبیدن به آن کیسه های چیپس سیب زمینی جلوگیری می کند. و فراموش نکنید که گردو منبع عالی اسیدهای چرب امگا 3 است و همچنین دارای مواد مغذی بالایی است!

گیاهان را به رژیم غذایی خود اضافه کنید

به طور معمول ، با گذشت زمان ما ثبات در کارها و نحوه انجام کارها را از دست می دهیم ، به ویژه در این روزها و عصرهای مدرن. به همین ترتیب ، نسل قدیمی همیشه تعداد زیادی از گیاهان دارویی را در غذاهای خود استفاده می کردند. و به همین دلیل ، غذا نه تنها طعم خوبی داشت ، بلکه به سالم ماندن آنها نیز کمک کرد.

گیاهان و ادویه جات دیگر برای قرن ها به دلیل خواص درمانی آنها مورد استفاده قرار گرفته است. برای کاهش التهاب در بدن ، انواع عالی از ادویه جات ضد التهابی وجود دارد که می توان برای این منظور استفاده کرد ، برخی از آنها شامل فلفل قرمز ، میخک ، زردچوبه ، چای سبز ، رزماری ، زنجبیل و غیره است.

غذاهای پر فیبر بخورید

محققان و پزشکان غذاهای دارای مقدار نسبتاً بالای فیبر را برای کمک به متابولیسم و ​​عملکردهای بدنی قوی توصیه می کنند. با این حال ، فیبر همچنین به کاهش پروتئین واکنشی C (CRP) کمک می کند. وجود CRP در خون نشان دهنده التهاب است. اگر فیبر به طور مداوم در رژیم غذایی وجود داشته باشد ، می تواند به طور قابل توجهی به کاهش التهاب در بدن کمک کند.

برخی از غذاهای سرشار از فیبر غلات کامل مانند بلغور جو دوسر ، کینوا ، برنج قهوه ای ، بلغور و آرد گندم کامل هستند. لوبیا و میوه ها و سبزیجات مانند پرتقال ، چغندر و پاپایا نیز دارای فیبر بالایی هستند.

با این حال ، هنگام مصرف غذاهای غنی از فیبر ، باید مطمئن شوید که به گلوتن حساسیت ندارید زیرا می تواند یک علامت تحریک کننده باشد و در صورت وجود حتی می تواند آثار منفی شدیدی را ایجاد کند.

منابع:

اسپریتسلر ، ف. ، “6 ماده غذایی که باعث التهاب می شوند” ، Healthline ، 12 نوامبر 2019 ؛ https://www.healthline.com/nutrition/6-foods-that-cause-inflammation#1 ، آخرین دسترسی در 6 ژوئیه 2020.
فلچر ، ج. ، “رژیم ضد التهابی: آنچه باید بدانیم” ، اخبار پزشکی امروز ، 3 ژانویه 2020 ؛ https://www.medicalnewstoday.com/articles/320233 ، آخرین دسترسی 7 جولای 2020.
“غذاهایی که با التهاب مبارزه می کنند” ، دانشکده پزشکی هاروارد ، 7 نوامبر 2018 ؛ https://www.health.harvard.edu/staying-healthy/foods-that-fight-inlammation ، آخرین دسترسی در 6 ژوئیه 2020.

دیدگاهتان را بنویسید