کاهش وزن و عدم تعادل هورمونی


بسیاری از اوقات زنانی که به روند کاهش وزن مراجعه می کنند از کاهش وزن خود شکایت دارند !! آنها می گویند همه ما کار کرده ایم ، اما چند پوند باقی مانده نمی میرد. اغلب وقتی آنها را بررسی می کنیم ، می بینیم که مشکلات هورمونی دارند. در واقع ، به طور خلاصه ، ما می توانیم در 4 هورمون عدم تعادل وجود داشته باشیم: استروژن ، انسولین ، کورتیزول و آدیپونکتین. بیایید امروز در مورد عدم تعادل استروژنی صحبت کنیم.

عدم تعادل و میزان بالای استروژن در خون که بر اندام ها تأثیر می گذارد ، مانع از روند کاهش وزن می شود و در واقع حتی نوع چاقی زنان (گلابی شکل) نیز با این هورمون ارتباط دارد. بنابراین اکنون این س isال مطرح است که چگونه باید هورمون ها را متعادل کنیم. یکی از راههای اصلی برای دریافت فیبر کافی.

وقتی به مطالعات بزرگ فراتحلیل نگاه می کنیم. مشاهده می کنیم که مصرف فیبر می تواند بر گیرنده های استروژن تأثیر بگذارد و حتی از سرطان هایی مانند سینه ، آندومتر و سرطان جلوگیری کند. با مصرف و دریافت صحیح فیبر ، با تأثیر بر گیرنده های استروژن ، گردش استروژن در بدن را کاهش می دهیم.

همه ما می دانیم که منابع اصلی فیبر سبزیجات و حبوبات به ویژه کلم (کلم بروکلی ، گل کلم ، جوانه بروکسل و …) و مواردی مانند دانه های کتان و چیا است که من بسیار دوست دارم. .) ⠀⠀⠀⠀⠀

این خوب است! برای زنان ، بین 25 تا 40 گرم فیبر در روز یک هدف خوب است. (توجه: به خاطر داشته باشید که سبزیجات ، به ویژه کلم ، می تواند باعث نفخ شود ، استفاده از کپسول های کربوژل و نوشیدن آب کافی برای این کار ممکن است مناسب باشد!)

برای عملی کردن این ایده ، من یک میان وعده خوشمزه پیشنهاد می کنم که عالی است و می تواند فیبر خشن مورد نیاز شما را تامین کند:

کلم بروکلی (2 فنجان): 5 گرم

گل کلم (2 فنجان): 4.5 گرم

بروکسل (2 فنجان): 8 گرم

دانه چیا (2 قاشق غذاخوری): 7 گرم

دانه کتان (2 قاشق غذاخوری): 8 گرم

توت یا تمشک (1 فنجان): 8 گرم

آیا دوست دارید یک قاشق غذاخوری سرکه سیب یا روغن زیتون به این سالاد اضافه کنید …

حالا به ما بگویید ، آیا به این فکر کرده اید که روزانه چقدر فیبر مصرف می کنید؟ منبع فیبر مورد علاقه شما چیست و چگونه آن را هر روز مصرف می کنید؟

موفق باشید و سلامت

دیدگاهتان را بنویسید