کولرهای تابستانی این فصل را توصیه می کنند


با افزایش دمای بدن روز به روز ، اطمینان حاصل کنید که به خوبی هیدراته شده اید و مراقبت از ذهن و بدن شما در درجه اول اهمیت قرار می گیرد.

بدن انسان 60٪ آب است و هیدراتاسیون مناسب برای سلامت کلی کاملاً ضروری است. پس از همه ، آب مصرفی فشار خون را بهینه می کند ، حرارت بدن را تنظیم می کند ، مفاصل را روان می کند ، مواد زائد را از بدن خارج می کند و به هضم غذا کمک می کند.

و با افزایش دما ، از دست دادن آب از طریق تعریق و تبخیر افزایش می یابد ، زیرا بدن شما برای خنک ماندن کار می کند.

وقتی آب کافی دریافت نکنید چه اتفاقی می افتد؟

اکثر مردم دچار کم آبی بدن می شوند و علائمی مانند ؛ گرفتگی عضلات ، خستگی و تشنگی شدید هنگامی که آب بیشتری از بدن خارج می شود تا جذب شود. در حقیقت ، اینها تنها برخی از نشانه های هیدراتاسیون ضعیف هستند. اما آیا می دانید کم آبی بدن بر مغز شما نیز تأثیر می گذارد؟

مغز از 73 درصد آب تشکیل شده است. اگر میزان مصرف آب خود را حفظ نکنید ، به ویژه در این شرایط شدید آب و هوایی یا هنگام ورزش ، تفکر و شناخت شما تحت تأثیر قرار می گیرد. در یک مطالعه ، نوجوانانی که 90 دقیقه در حالت کم آبی ورزش کردند ، کوچک شدن قابل توجهی از بافت مغز را تجربه کردند ، درست مانند یک اسفنج نادیده گرفته شده که خشک می شود.

در حقیقت ، کاهش 2 درصدی وزن بدن بدن (تنها 3 پوند برای یک فرد 150 پوندی) می تواند مشکلاتی در حافظه کوتاه مدت ، توجه و ردیابی حرکتی بصری ایجاد کند. دیگر علائم کم آبی بدن شامل از دست دادن اشتها ، خشکی دهان ، یبوست خفیف و سبکی سر موقت است.

ساده ترین راه برای بررسی سطح هیدراتاسیون ، رنگ ادرار است. ادرار کم رنگ (رنگ نی) نشان دهنده هیدراتاسیون کافی است ، در حالی که ادرار تیره تر می تواند نشانه نیاز بدن شما به مایعات بیشتر باشد.

در اینجا برخی از غذاهای تابستانی وجود دارد که به شما کمک می کند در عین حال بدن خود را خنک نگه دارید ، هیدراته بمانید.

غذاهای زیر را برای خنک کردن سیستم خود اضافه کنید:

  1. دانه های رازیانه (Saunf): این قرن ها به عنوان گیاهان گوارشی استفاده می شده است. می توانید بعد از غذا 1 قاشق چایخوری بجوید. همچنین می توانید یک شربت طراوت بخورید. در اینجا دستور تهیه است: 1.5 قاشق غذاخوری دانه رازیانه آب پز / خیس خورده را با 1 قاشق چایخوری شکر آب نبات (میشی) ، کمی نمک سنگ مخلوط کنید.
  2. سیب چوبی (Bael): می توان آنطور که هست مصرف کرد یا به شکل آب میوه درآورد. با کمک یک قاشق ، خمیر نرم 1 سیب چوبی را برداشته و 1 فنجان آب به آن اضافه کنید. این مخلوط را به مدت 20 دقیقه خیس کنید. می توانید مخلوط را فیلتر کرده یا از حالت اولیه استفاده کنید. سپس 2 قاشق غذاخوری جگر ، 1 قاشق چایخوری پودر زیره برشته ، 1/2 قاشق چایخوری پودر هل و 2 عدد نمک سیاه به آن اضافه کنید. خیلی خوب مخلوط کرده و سرو کنید.
  3. گارسینیا ایندیکا (کوکوم): اشتها را تحریک می کند و گوارش را بهبود می بخشد. می توان آن را در طول پانسمان کاری ، به عنوان آب میوه یا در سول کادی اضافه کرد.
  4. دانه ریحان (سبجه): این یک مایع خنک کننده طبیعی است و برای بهبود اسیدیته ، یبوست و سلامت پوست استفاده می شود. می توان آن را به مدت 4 تا 5 ساعت خیس کرد و سپس با افزودن آن به آب یا آب میوه دیگر مصرف کرد. دستور العمل Sabja Refresher را بررسی کنید!
  5. دانه زیره سبز (جیرا): این به افزایش متابولیسم و ​​مدیریت قند خون کمک می کند و همچنین باعث افزایش رطوبت بدن شما می شود. می توان آن را به پانسمان اضافه کرد ، بعد از غذا جوید ، روی سالاد پاشید ، یا به شکل jal jeera خورده شد. دستور العمل Jaljeera را کشف کنید!
  6. ماست: با طعم عالی و مزایای بی شمار برای سلامتی برای دستگاه گوارش ، سیستم ایمنی بدن ، پوست ، مو و استخوان ، کشک یا ماست در سراسر جهان مصرف می شود. می توان آن را به عنوان دوغ ، لسی ، میان وعده یا همراه خیخدی میل کرد. مطمئن شوید که کشک از شیر گاو A2 با منبع اخلاقی تهیه می شود.
  7. خیار: این سبزی بدن را سم زدایی می کند و پوست را سالم و زیبا نگه می دارد. این ماده از 95٪ آب تشکیل شده است و بنابراین بسیار مرطوب کننده است. می توان آن را به سالاد اضافه کرد ، در نیمه غذا خورد و یا به سادگی فشرد.
  8. عام پانا: عام پانا از انبه سبز و سرشار از پکتین ساخته شده است. پکتین موجود در بدن انسان به تنظیم فرآیند گوارش و مدیریت بیماریهایی مانند اسهال ، بواسیر ، گاستروانتریت و یبوست کمک می کند. در مورد انبه خام اینجا بیشتر بخوانید!
  9. نعناع: حاوی منتول است که برای آرامش دستگاه گوارش عالی است. می توانید آن را به سالاد یا آب اضافه کنید یا آب مخصوص آن را داشته باشید.
  10. فلفل سبز: خاصیت اصلی فلفل سبز ادویه است ، اما بعد از مصرف سیستم را خنک می کنند. اگر حساسیت ندارید یا مشکلات روده ای دارید ، ممکن است یک فلفل قرمز کوچک و سبز روشن داشته باشید.
  11. پیاز: آب پیاز همچنین برای مصرف و استفاده خارجی در تابستان برای درمان گرمازدگی و آفتاب سوختگی به ترتیب توصیه می شود.
  12. آب نارگیل: آب نارگیل غنی از ویتامین ، مواد معدنی و الکترولیت است. اینها به بدن کمک می کنند تا الکترولیت های ضروری را بازیابی کند. فقط آن را در طبیعی ترین شکل داشته باشید.
  13. کرفس: کرفس حاوی ویتامین C ، بتا کاروتن و فلاونوئیدها و حدود 12 نوع آنتی اکسیدان دیگر است. همچنین منبع عالی مواد مغذی گیاهی است که التهاب دستگاه گوارش ، سلول ها ، عروق خونی و اندام ها را کاهش می دهد. می توانید کرفس را به سالاد اضافه کنید یا آن را به عنوان آب میوه میل کنید.
  14. دانه گشنیز: این به کاهش تورم کمک می کند. پودر تخم گشنیز را می توانید روی کاری بپاشید یا می توانید آن را به عنوان چای مصرف کنید. 1 قاشق غذاخوری دانه گشنیز را در 2 فنجان آب بجوشانید ، نصف کنید ، صاف کرده و جوشانید.
  15. گشنیز: گشنیز منبع فوق العاده ای از فیبر غذایی ، منگنز ، آهن و منیزیم است و اغلب به عنوان چاشنی استفاده می شود. همچنین می توانید آن را به عنوان آب میوه مصرف کنید.
  16. خربزه: مملو از الکترولیت و حدود 92 درصد آب ، خربزه به شما کمک می کند هیدراته بمانید و احساس سیری کنید. داشتن یک کاسه هندوانه یا طالبی را در نظر بگیرید.
  17. ریشه های وتیور: آب ریشه وتیور (khus) نه تنها برای سیستم بسیار شاداب کننده است و گرمای بدن را کاهش می دهد ، بلکه همچنین یک آنتی اکسیدان و قلیایی کننده طبیعی عالی است. علاوه بر کاهش التهاب و تسکین بدن ، باعث آرامش ذهن ، آرامش ذهن و کنترل احساسات منفی نیز می شود. می توانید آن را با افزودن به آب سم زدایی یا به عنوان یک شربتی میل کنید. دستور آشپزی: 1 فنجان ریشه وتیور را بشویید و یک شب (حداقل 10 ساعت) در 1 لیتر آب خیس کنید. آن را فیلتر کرده و با افزودن 3 قاشق غذاخوری نعناع گرم کنید ، آن را به نصف کاهش دهید. آن را در یخچال نگهداری کنید. برای تهیه شربتی ، 2 قاشق غذاخوری از مخلوط را اضافه کنید و آن را به 1 لیوان آب اضافه کنید. چند قطره لیمو ، نمک سنگ اضافه کنید و از وعده غذایی خود لذت ببرید.
  18. هل: اثرات خنک کننده هل ، با وجود ادویه جات ، می تواند به از بین بردن اسیدیته کمک کند. فقط می توانید هل را بعد از غذا میل کنید یا آن را به عنوان چای بنوشید. 2 فنجان هل را با 1 قاشق چایخوری زنجبیل بجوشانید ، نصف کنید ، صاف کرده و به صورت گرم میل کنید.
  19. جوار: سرشار از ویتامین B1 ، آهن و فیبر ، به شما کمک می کند تا میزان چربی سوزی بدن خود را افزایش دهید و یک خنک کننده عالی است. ممکن است مصرف آن را به عنوان روتی ، اوپما ، چیلا ، دوسا ، خیچی یا فرنی در نظر بگیرید.
  20. شیرین بیان: شیرین بیان دارای خواص خنک کننده و تسکین دهنده است که در تابستان گرم به عنوان پماد عمل می کند. می توانید آن را به چای اضافه کنید یا چوب را بمکید.
  21. صورتی: به بالا بردن خلق و خو و همچنین تسکین سیستم داخلی کمک می کند. کافی است چند گلبرگ گل رز را به یک لیوان آب اضافه کنید یا گلبرگ خشک شده را به خوشبو کننده دهان اضافه کنید.
  22. انگور فرنگی (Amla): این سرشار از آنتی اکسیدان است که بیماریهای مزمن مانند بیماری های قلبی ، دیابت و فشار خون را کنترل می کند. می توانید آب آن را میل کنید یا خوردن آن را به عنوان آب نبات در نظر بگیرید. دستور پخت را کشف کنید.
  23. لیمو: یک سم زدا عالی است و برای روده عالی است. برای خنک شدن بعد از ظهر می توانید به سادگی 1 لیوان آب لیمو بنوشید.
  24. کدو تنبل (دودی): حاوی آهن ، اسید فولیک ، پتاسیم و منگنز است و به خنک نگه داشتن سیستم کمک می کند. می توانید این غذا را به عنوان سبزیجات یا آب میوه میل کنید.
  25. سیب یخی (Tadgolas): این میوه فصلی به دفع سموم از بدن کمک می کند. همچنین به حفظ دمای طبیعی بدن کمک می کند.
  26. تودی شیرین (نیرا): برای رفع تشنگی شناخته شده است و همچنین سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است.
  27. چیا: دانه های چیا سرشار از کلسیم ، فسفر ، منیزیم و پروتئین هستند که نه تنها سطح انرژی را در بدن افزایش می دهند ، بلکه سلامت و تراکم استخوان ها را نیز افزایش می دهند. مصرف 1 قاشق چایخوری یا 1 قاشق غذاخوری دانه چیا در روز را در نظر بگیرید.
  28. کدو سبز: سرشار از آنتی اکسیدان های متعدد از جمله لوتئین و زآگزانتین است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. این غذا را می توانید در تابه یا سالاد میل کنید.
  29. چای هیبیسکوس: به هضم غذا کمک می کند ، بدن را خنک می کند ، به کنترل وزن کمک می کند ، ضد پیری است ، سرشار از ویتامین C است ، سطح قند خون را مدیریت می کند و کبد را سالم نگه می دارد.
  30. ساتو: این کولر تابستانی به طور طبیعی سرشار از پروتئین و بسیاری از مواد مغذی از جمله آهن است. راههای ترکیب Sattu:

توجه: برای تهیه آب میوه ، 1 فنجان از مواد تشکیل دهنده را با 100 میلی لیتر آب ، 1 اینچ زنجبیل ، 1 قاشق چایخوری دانه زیره ، 1 نمک نمک مخلوط کنید.

آب واقعاً اکسیر زندگی است. وقتی وارد ماه های گرم تابستان می شویم ، به یاد داشته باشید که آب کافی بنوشید و این خوراکی ها و نوشیدنی های سالم را برای تابستان اضافه کنید تا هیدراته بمانید ، پوست خود را شل کنید و شکم خود را در طول تابستان خنک نگه دارید. انبار خود را بارگذاری کرده و گرما را دور کنید! بدن شما (و ذهن شما) از شما تشکر خواهد کرد!

سلب مسئولیت: اگر برخی از غذاها مناسب شما نیستند ، لطفا آنها را تهیه کنید.

YouCare همه چیز مربوط به شماست

شما نمی توانید از یک فنجان خالی بریزید. بنابراین قبل از تغذیه جهان خود را بسازید. You Care همه چیز مربوط به شماست. – لوک کوتینیو

ما یک تیم / اکوسیستم متشکل از متخصصان تغذیه بالینی ، متخصصان تغذیه ، مربیان باتجربه ، متخصصان یوگا ، مشاوران احساسی ، پزشکان آلوپاتی واجد شرایط و پزشکان هومیوپاتی هستیم که رویکرد 360 درجه ای را در پیش گرفته و با ترکیب دارو و شیوه زندگی ، زندگی را متحول می کنند. ما با تأکید بر چهار رکن سلامت ، بر پیشگیری و بهبود جامع کار می کنیم: تغذیه متعادل ، ورزش مناسب ، خواب با کیفیت و سم زدایی احساسی.

ما انسانها محصول طبیعت هستیم. از این رو ، هنگامی که در قوانین و محدوده طبیعت عمل می کنیم ، بهترین رشد را داریم. این شامل نحوه غذا خوردن ، حرکت ، خوابیدن ، فکر کردن ، دیدگاه معنوی ما است که می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد.

ما معتقدیم که به علت اصلی و فردیت زیستی که به شما به عنوان یک فرد منحصر به فرد احترام می گذارد پرداخته ایم. بهبودی زمانی شروع می شود که به دارو احترام بگذاریم و همچنین فراتر از آن تمرکز کنیم. ما به شما کمک می کنیم محیط بیرونی و داخلی مناسبی ایجاد کنید که به هوش بدن شما اجازه می دهد تا در پیشگیری ، بهبود و بهبود عمل کند.

برنامه های یکپارچه و پیشگیرانه شیوه زندگی ما به صدها هزار نفر کمک کرده است که بیماریهایی مانند سرطان ، دیابت ، تیروئید ، بیماریهای قلبی عروقی ، خودایمنی ، ایمنی پایین تا سایر سندرمهای نادر را مدیریت کنند.

شما می توانید در مورد سفرهای متغیر زندگی و توصیفات قدرتمند افرادی که از سراسر جهان آمده اند اینجا بخوانیدبه

تیم ما اینجاست تا به شما کمک کند. با کلیک روی اینجا یا رزرو مشاوره به برنامه های صحیح سلامتی ما بپیوندید تا در مسیر درست راهنمایی شوید. با ما تماس بگیرید 18001020253 یا به [email protected] بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید