راهنمای رژیم کتوژنیک – Ketogenic

رژیم کتوژنیک برای چه کسانی ضرر دارد کتوز طور طبیعی واکنش سوخت و ساز را در بدن تقویت میکند; پس از کالری چربیها وحشت نداشته میوه های مجاز در رژیم کتوژنیک باشید. هر کودک برای رشد و کنترل تشنچ، نیاز به کالری و چربی دارد. از آنجا که در رژیم کتوژنیک کربوهیدرات کمتری به بدن می رسد، سطح قند خون در پایین آمده و در طولانی مدت بدن سطح قند خون را پین نگاه می داردکه این امر خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد.

رژیم کتوژنیک چه عوارضی دارد این یک مشکل متداول است و ممکن است به بروز سردردهای مزمن روزانه شود. این رژیم با تحمیل گرسنگی طولانیمدت به بیمار آغاز نمیشود، نیازی به بستری بیمارستانی ندارد و اتکاء کمتری به متخصص تغذیه دارد. کارآزماییهای بالینی وی بر روی چند بیمار مبتلا به صرع در ۱۹۲۱ میلادی، نخستین کاربرد رژیم کتوژنیک در درمان صرع محسوب میشود. مواد معدنی. در زمان شروع رژیم کتو به دلیل تغییر در تعادل آب و مواد معدنی در بدنتان، اضافهکردن نمک و دیگر مواد معدنی اهمیت زیادی دارد. این روش به بدن اجازه میدهد تا برای کسب انرژی از سوزاندن چربی استفاده کنید.از دیگر عوارض رژیم کتوژنیک، عدم تعادل آب و مواد معدنی در داخل بدن است.

چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم

بنابراین باید به مقدار زیاد آب بنوشید و غذاهای سرشار از سدیم، پتاسیم و سایر الکترولیت ها مصرف نمایید. در نتیجه، محصولات جدید به بازار انبوه با محتویات قند بسیار کاهش یافته یا حتی بدون شکر ممکن است گسترده شوند. آووکادو یک میوه روغنی بسیار سالم است، هر صد گرم آووکادو یا ۱/۲ آووکادو متوسط حدود ۹ گرم کربوهیدرات دارد که ۹ گرم آن حاوی ۷ گرم فیبر است و موثرترین آن ۲ گرم کربوهیدرات آووکادو قابل هضم و جذب است. هم چنین، آجیل و دانه ها حاوی مقدار زیادی فیبر هستند که باعث به وجود آمدن احساس سیری می شود.

با اینکه که هر نوع آجیل کربوهیدرات کمی دارد، ولی میزان کربوهیدرات در هر نوع آن ها متفاوت است. بهطورکلی، کتون زدگی شامل محدود ساختن مصرف کربوهیدرات به حدود ۲۰ تا ۵۰ گرم کربوهیدرات در هر روز و پرکردن جای آن با استفاده از چربیهایی مانند گوشت، ماهی، تخممرغ، آجیل و روغنهای سالم است. علاوه بر این، ماهی سالمون و ساردین سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که از طریق تأثیر بر ترشح انسولین و افزایش حساسیت گیرنده های بدن به انسولین، بروز چاقی و اضافه وزن را در افراد کاهش می دهد.

کتوژنیک و ریزش مو

ماهی ها، به ویژه سالمون، سرشار از مواد مغذی مانند انواع ویتامین های گروه ب، پتاسیم و سلنیوم هستند و کربوهیدرات های بسیار کمی دارند. ماهی و میگو اولین گروه از مواد غذایی هستند که می توانید بدون زحمت در رژیم کتوژنیک استفاده کنید. کتون زدگی وضعیت سوختوسازی است که در آن بدن شما برای تجدیدقوا بهجای کربوهیدرات از چربی استفاده میکند. زیرا پروتئین میتواند به گلوکز تبدیل شود و اگر مقدار زیادی پروتئین مصرف کنید، قرارگرفتن شما در وضعیت کتون زدگی کند میشود. برای کاهش خطر ابتلا به این عوارض، ما باید چند هفته اول را با برنامه رژیمی کم کربوهیدرات شروع کنیم. Data h as been generated by GSA Content Gen᠎erator  DEMO.

برنامه رایگان رژیم کتوژنیک

با این وجود، ۲۰-۳۰٪ از این درمانهای دارویی، علیرغم استفاده از داروهای گوناگون، با شکست مواجه میشوند. کتون زدگی وضعیت سوختوسازی است که در آن بدن شما برای تجدیدقوا بهجای کربوهیدراتها از چربی استفاده میکند. آزمایشهای خون، ادرار و تنفسی وجود دارند که به شما کمک میکنند تا با اندازهگیری میزان کتون تولیدشده توسط بدنتان تعیین کنید آیا وارد وضعیت کتون زدگی شدهاید یا خیر. علائم مشخصی نشان میدهند که شما وارد وضعیت کتون زدگی شدید؛ مانند افزایش تشنگی، خشکی دهان، تکرر ادرار و کاهش اشتها یا کاهش گرسنگی.

در حال حاضر مطالعات نشان دادهاند که این رژیم غذایی میتواند برای طیف گستردهای از شرایط سلامت مفید باشد: – بیماری قلبی. این عوارض با نام آنفولانزای کتو (Keto Flu) شناخته میشود. میزان ۴۵٪، معمولاً عدد مناسبی است تا ضمن برقراری یک کتوز خوب، عوارض گوارشی آن نیز بهحداقل رسیده و میان این دو، تعادل برقرار شود. این رژیم شامل کاهش شدید کربوهیدرات و جایگزینی آن با چربی است. اینکه آیا محدودیت کربوهیدرات می تواند منجر به “یک مزیت متابولیکی” شود و رژیم غذایی لاغری سریع به بدن شما کمک کند که کالری بیشتری بسوزاند ، سوالی است که همچنان در بین متخصصان تغذیه و چاقی مورد بحث قرار می گیرد.

رژیم کتو با پروتئین بالا: این رژیم که شبیه به رژیم کتوژنیک استاندارد است، شامل مصرف پروتئین بیشتر است. 4️⃣ رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا: مانند رژیم کتوژنیک استاندارد است اما پروتئین بیشتری را شامل می شود. اما در مواردی ممکن است عوارضی به همراه داشته باشد. وقتی بیشتر سلولهای سرطانی تغذیه نمیشوند و یا بهعنوان گرسنه شناخته میشوند, امکان پیشرفت تومور به حداقل میرسد. بیماری آلزایمر. رژیم کتو میتواند به کاهش علائم بیماری آلزایمر و کاهش سرعت پیشرفت آن کمک کند. همچنین میتوانید سبزیجات را جایگزین سیبزمینی سرخکرده کنید و آووکادو، پنیر، بیکن یا تخممرغ بیشتری به آن اضافه کنید.

خرید مواد غذایی کتوژنیک

صبحانه: تخم مرغ سرخ شده را با بیکن و قارچ سرخ کنید. همچنین لازم است تا پروتئین را در حد معتدل مصرف کنید. بازگشت دورههای درد، ممکن است پس از نشانههای شبیه میگرن باشد یا نباشد و معمولاً از چند دقیقه تا چند ساعت طول بکشد. آئورا پدیدهٔ عصب شناختی کانونی و گذرایی است که قبل یا در طول سردرد اتفاق میافتد. و برای تغذیهٔ لولهای یا دهانی مناسب است.

برای تصمیمگیری در مورد اینکه آیا رژیم کتوژنیک مناسب شما است یا خیر، درباره برنامه غذایی رژیم کتو خود با پزشک خود صحبت کنید. در لاغری رژیم کتوژنیک، لازم است برنامه غذایی مناسبی داشته باشید و از خوراکیهای مناسب تغذیه کنید. میتوان نتیجه گرفت که این برنامه رژیمی برای افراد دیابتی مفید است. از ویژگی های منحصر به فرد آووکادو و پتاسیم این است که پتاسیم موجود در رژیم کتوژنیک، برنامه کاهش وزن کتو را قابل تحمل می کند. مطالعهای قدیمی نشان داد که رژیم کتوژنیک حساسیت به انسولین را تا ۷۵ درصد افزایش میدهد.

در حالی که مطالعات تصویربرداری رزونانس مغناطیسی نشان داده اند که مصرف گلوکز باعث طولانی تر شدن افسردگی سیگنال در هیپوتالاموس می شود، اما این مورد برای سوکرالوز صدق نمی کند. اما بعد از مطالعه این کتاب به راهکارهای متعددی دست پیدا میکنند و آنها را اجرایی میکنند. در نتیجه مقدار مصرف در ۱۵۰ سال گذشته حدود ۵۰ برابر افزایش یافتهاست، به طوری که ساکاروز بهطور فزاینده ای نه تنها در خانه و در کافهها بلکه توسط سازندگان نوشابهها و به عنوان یک عامل شیرین کننده برای بسیاری از مواد اولیه استفاده میشود.

اگر از یک رژیم غذایی استاندارد

پرهیدرات کربن استفاده میکنید, به نوسانات شدید قند خون دچار خواهید داشت. با توجه به اینکه چربیهای اضافی با دیابت نوع ۲ و پیش دیابت مرتبط هستند. تغییر در سوختوساز، قند خون بالا و اختلال در عملکرد انسولین از مشخصههای دیابت هستند. این رژیم قند خون و انسولین را کاهش میدهد و در سوختوساز بدن، چربی و کتونها را جایگزین کربوهیدراتها میکند. و کسانی که این علائم پیشدرآمدی میگرن را دریافت میکنند نسبت به کسانی که فاقد این علائم هستند بیشتر مبتلا به میگرن میشوند.

سرطان. در حال حاضر این رژیم غذایی بهعنوان یک درمان مکمل برای سرطان در حال بررسی است زیرا میتواند منجر به کاهش رشد تومور شود. در تحقیق دیگری به این نتیجه رسیدند که افراد با رژیم کتوژنیک، ۳ برابر بیشتر از رژیمهای توصیهشده برای افراد دیابتی کاهش وزن داشتند. مصرف هر ماده غذایی دارای کربوهیدرات بالا باید به حداقل برسد. در ادامه فهرستی از مواد غذایی ارائه میشود که در رژیم کتوژنیک مصرف آنها باید کاهش پیدا کند و یا قطع شود: – غذاهای شیرین: نوشابه، آبمیوه، اسموتیها، کیک، بستنی، آبنبات و غیره.  This con tent h as be en do ne with the he lp of G᠎SA C​on​tent G en​erator D᠎em᠎ov​ersi on.

در این رژیم اغلب ۶۰ درصد چربی، ۳۵ درصد پروتئین و ۵ درصد کربوهیدرات مصرف میشود. این میزان کالری نیازهای هر کودک در رژیم غذایی کتوژنیک را برآورده نمیکند، بلکه با کمک شما و متخصص تغذیه، شما قادر خواهید بود نسبت مواد مورد نیاز بدن خود را در این رژیم تنظیم کنید. علاوه بر این، پتاسیم میزان کلسترول بد یا LDL و تری گلیسیرید داخل بدن را تنظیم می کند.

رژیم کتوژنیک در دوران شیردهی

کاهش در مصرف کربوهیدرات، سوختوساز بدن شمارا در وضعیتی با نام کتوزیس (کتون زدگی) قرار میدهد. بهدلیل مصرف کربوهیدرات، قند خونتان هم پایین میآید.. مرور سیزده پژوهش نشان داد که پس از رژیم بسیار کم کربوهیدرات، رژیم غذایی کتوژنیک نسبت به رژیم کم چربی برای کاهش وزن در بلندمدت مؤثرتر است. تحقیقات نشان میدهد که این رژیم غذایی همچنین میتواند به برخی از اختلالات عصبی مانند بیماری پارکینسون و بیماری آلزایمر کمک کند. درواقع پژوهشها نشان میدهند که رژیم کتوژنیک بهاندازه رژیم کم چربی برای کاهش وزن مؤثر است.