معرفی کتاب رژیم کتوژنیک – فراگیر پیام نور

رژیم کتوفستینگ برای افراد سالم که مایل به داشتن رژیم کوتاهمدت هستند، مفید است، اما یک رژیم غذایی اثربخش میوه های مجاز در رژیم کتوژنیک و ماندگار نیست. اما در رژیم کتوژنیک کلاسیک، که در ابتدا برای مدیریت اختلالات تشنج استفاده می شده است، 80 تا 90 درصد کالری از چربی، 5 تا 15 درصد از پروتئین و 5 تا 10 درصد از کربوهیدرات ها تامین می شود. زمانی که این اتفاق رخ می دهد بدن شما به صورت موثر چربی ها را جهت تامین انرژی می سوزاند.

رژیم کتوژنیک چطوریه نی نی سایت

بنابراین شما با سوزندان چربی در بدن به انرژی مورد نیازتان دست یافته اید و از مصرف گلوکوز و دیگر منابع قند و کربوهیدرات بی نیاز خواهد شد. اگر ست ها 3 تکرار حداکثر اجرا شوند می تواند منجر به رشد عضلانی و قدرتی مشابه با ست های عادی بدنسازی شود ، اما با این شرط که مقدار کلی تمرین مساوی باشد. در دوران بارداری خانمها به علت افزایش ترشح هورمونها تعداد حملات میگرنی و دردهای آن به طرز چشمگیری کاسته میشود، اما در بیشتر موارد پس از زایمان، سردرد دوباره برمیگردد.

کاهش وزن رژیم کتوژنیک

روزه گرمازایی را تقویت میکند و کتو به بدن میگوید که چربی ذخیرهشده را متابولیزه کند. بدن در صورت عدم دسترسی به کربوهیدرات ها به سمت چربی سوزی حرکت می کند. از همین لحظه ما کنارتیم تا باهم به هدفت برسیم. رژیم کتو فستینگ ترکیبی از رژیم کتو بههمراه روزهداری متناوب یا فستینگ است. دورههای طولانیتر روزهداری متناوب میتواند منجر به کاهش مداوم قند خون شود، بهویژه زمانیکه بدن با کتو سازگار نیست. روزهداری متناوب میتواند باعث ایجاد فرآیند “تمیزکردن بهاره” سلولی شود که اتوفاژی نامیده میشود.

رژیم کتوژنیک برای کبد چرب فستینگ میتواند تولید سلولهای بنیادی را در رودهها، ماهیچهها و مغز افزایش دهد و توانایی سلولهای بنیادی را برای بازسازی مستقل در درازمدت حفظ کند. این سوپ نه تنها مانع از دست دادن آب بدن می شود ، بلکه به بهبود روحیه شما در حین رژیم لاغری کتوژنیک نیز کمک می کند. همچنین، فیبرهای محلول به کنترل قند خون و بهبود حساسیت به انسولین کمک میکنند. ۱۵۰ کودک در این بررسی حضور داشتند که پس از سه ماه، ۸۳٪ توانستند به این رژیم ادامه دهند و از آن میان، ۲۶٪ کاهش خوب در تشنجها، ۳۱٪ کاهش عالی در تشنجها و ۳٪ رهایی کامل از بند تشنجها داشتند.

و نتیجه گرفت که یکسوم از این بیماران کاهش عالی در تعداد تشنجها و نیمی از آنها کاهش قابلقبول و خوبی در آنها داشتند. رژیم لاغری کتوژنیک منجر به کاهش قند خون ( به مقدار بسیار زیاد ) و سطح انسولین می گردد. نتیجه گیری اصلی از این مطالعه این بود که افزایش اکسیداسیون اسیدهای چرب به دلیل خوردن چربی بیشتر لزوما منجر به کاهش چربی بیشتر نمی شود ، در واقع ممکن است برعکس باشد. کبد هم به نوبه خود وارد عمل شده و چربی را تبدیل به سوختی به نام کتون میکند که منجر به اسیدی شدن بیشتر خون میشود.  C​onte᠎nt was g enerated by GSA Con te nt  G en er​ator Demover᠎sion᠎.

تقریباً نیمی از کودکان و جوانان مبتلا به صرع که یکی از اینگونه رژیمها را آزمودهاند، شاهد کاهش شمار حملات صرعیشان به نصف بودهاند و این اثرِ مطلوب، حتی پس از قطع کردن رژیم ادامه داشتهاست. منتهی برخی افراد مانند زنان باردار، افراد مبتلا به فشار خون و بیماران عصبی می بایست از گرفتن این رژیم پرهیز کنند. به عنوان مثال مصرف شیرینی به شدت میزان انسولین را افزایش میدهد. رژیم کتوژنیک همچنین میتواند تعادل آب و مواد معدنی بدن شما را تغییر دهد، بنابراین افزودن نمک اضافی به وعدههای غذایی یا مصرف مکملهای معدنی ممکن است کمک کننده باشد.

ایا رژیم کتوژنیک لاغر میکند

ترکیب روزه متناوب و کتو میتواند استرس هیپوگلیسمی و عدم تعادل هورمونی مرتبط را کاهش دهد. برای هر کسی که رژیم کتو را انتخاب میکند، اضافهکردن روزه متناوب میتواند سرعت روند سوختن کالری را افزایش دهد. کتواسیدوز دیابتی یا DKA یک مشکل خطرناک برای افراد مبتلابه دیابت است که باعث میشود چربی با سرعت بسیار بالایی در بدن انسان تجزیه شود. کتوفستینگ، کتوز را سرعت بخشیده و انتقال را هموار میکند. یک نسخه توسعه یافته در سال ۱۹۸۶ ظاهر شد که توسط خود یودکین اصلاح شد تا شواهد تحقیقاتی بیشتری را شامل شود.

چربی بسیار کندتر از کربوهیدراتها هضم شده و کتونها در هر واحد انرژی بیشتری نسبت به گلوکز دارند. بسیاری از افرادی که از این رژيم پیروی می کنند ، از روغن MCT به مقدار زیاد استفاده می کنند. بسیاری از وب سایت ها، وبلاگ های غذا، برنامه ها و کتاب های آشپزی نیز دستور العمل ها و ایده های غذایی مناسب کتو را ارائه می دهند که می توانید از آن ها برای ایجاد منوی سفارشی خود استفاده کنید. ایشان انواع مختلف عادات غذایی در انسان بررسی کردهاند و نتایج آن را در قالب کتاب خود ارائه نمودهاند.

انواع صبحانه کتوژنیک

رژیم کتوژنیک 75 درصد حساسیت به انسولین را بهبود می بخشد. رژیم کتو فستینگ فوایدی مانند بهبود چربیسوزی، ترمیم بهتر سلولی، بهبود حساسیت به انسولین و کاهش خطر بیماری دارد. این کاهش کربوهیدرات بدن شما را در حالت متابولیکی به نام کتون زدگی قرار می دهد. قرار دادن تکههای خیار، لیمو، برگ نعناع یا برخی میوهها در آب و خوردن آن در طول روز، یکی از بهترین نوشیدنیهایی است که به شما در رژیم کتو کمک میکند.

شما معمولا میتوانید آب سولتزر یا سدیم را که قبلا از اکثر فروشگاههای مواد غذایی تهیه شده است، بخورید. اما نکته اصلی اینجاست که هدف شما از این موضوع چیه؟ این فرایند اگر به مقدار طبیعی انجام بگیرد هیچ مشکلی ندارد اما مشکل زمانی ایجاد میشود که کربوهیدرات بیش از حد به بدن وارد میشود. گفته می شود انجام فعالیت هایی که بین 30 الی 120 ثانیه طول می کشد در ابتدای رژیم کتوژنیک دچار افت کیفی می شود و این شامل تمرینات وزنه می شود چون که هر ست تمرینی با هدف عضله سازی معمولا بیش از 30 ثانیه طول می کشد و گفته می شود که طی هفته اول رژیم کتوژنیک بهتر است که هر ست کمتر از 10 ثانیه طول بکشد و این می شود حدود 3 تکرار برای هر ست تمرین.

تغذیه کتوژنیک چیست

یعنی به جای هر ست 10-8 تکرار باید 3 ست با 3 تکرار حداکثر اجرا شود و تنها اشکالش این است که جلسه تمرین 2 تا 3 برایر شرایط عادی زمان لازم دارد چون بین این مدل ست ها نیاز به 2 تا 3 دقیقه استراحت برای ریکاوری کامل سیستم انرژی فسفاژن است و شاید خیلی ها وقت کافی برای 2 الی 3 ساعت تمرین نداشته باشند. فیبر موجود در غذا برای حرکات روده لازم است.

کیک و بستنی از

غذاهایی هستند که لازم است در کتوژنیک محدود شوند. چه کسانی مجاز به استفاده از رژیم کتو فستینگ نیستند؟ اما نوع چرخه ای و هدف دار به دلیل عمومیت نداشتن، زیاد مورد تحقیق قرار نگرفته اند و در حال پیشرفت هستند. آبمیوهها شیرین هستند، اما اسموتیها فیبر دارند که حداقل سیرکننده است. از جمله معایب این رژیم میتوان به آنفولانزای کتو، عدم وجود فیبر کافی، افت عملکرد ورزشی و کتواسیدوز اشاره نمود. رژیمهای غذایی محبوب مانند کتو و اتکینز با کاهش مصرف فیبر روبرو هستند.

آن ها با جایگزین کردن مصرف کتون و چربی به جای کربوهیدرات به عنوان منبع سوخت و انرژی ، لاغرتر و سالم تر و از لحاظ ذهنی متمرکزتر از همیشه می شوند. رژیم دکتر کرمانی تنها رژیمیه که حسرت هیچ غذایی رو به دلت نمیذاره کافیـه همیـن الان تصمیم بگیری که میخـوای وزنت رو کم کنی و به اون اندامی که همیشه آرزش رو داشتی برسی! رژیم تعدیلشدهٔ اَتکینز، پیچیدگی کمتری – چه بهلحاظ تهیهٔ غذا و چه بهلحاظِ توضیح آن به والدین – داراست و نیاز کمتری نیز به نظارت و حمایت متخصص تغذیه دارد.  Th᠎is post has ᠎be en  done wi th G᠎SA  Conte nt Generator Demov er​si​on!

رژیم های غذایی متعددی برای کاهش وزن وجود دارد. چندین زمینه اصلی برای بررسی هرم رژیم کتوژنیک و فواید آن در کاهش وزن ، صرع ، سرطان و اخیرا عملکرد انسان انجام شده است. تسریع روند کاهش وزن، کاهش استرس هیپوگلیسمی و محافظت از سلولهای بنیادی نیز از جمله فواید و مزایای کتوفستینگ هستند. و از فواید آن بهرهمند شوید. در یک مطالعه انجام شده دسته ای از افراد رژیم غذایی محدود با کربوهیدرات و دسته ای دیگر رژیم غذایی محدود با چربی را به مدت 6 امتحان کردند.

بهترین روغن برای رژیم کتوژنیک

دو گونهٔ دیگر میگرنهای با آئورا با عنوان میگرن نیمفلج خانوادگی و میگرن نیمفلج دورهای شناخته میشوند، که در اینگونه میگرنها فرد علاوه بر میگرن دچار آئورا و ضعف حرکتی نیز میشود. بیمارانی که سابقه خانوادگی سنگ کلیه دارند یا از داروهای خاصی مانند توپیرامات یا زونیسامید استفاده میکنند، به ویژه در معرض خطر ابتلا به سنگ کلیه هستند. بسته به شرایط هر فرد، ممکن است نوع خاصی از این رژیم برای کاهش وزن پیش گرفته شود. اگر میخواهید یک رژیم غذایی بدون گلوتن را حفظ کنید، برچسب غذایی خاصی را که استفاده میکنید بررسی کنید.