همه چیز درباره رژیم کتوژنیک + یک نمونه برنامه غذایی کتو

رژیم کتوژنیک برای چه کسانی ضرر دارد به خاطر داشته باشید که برای انجام رژیم کتو بهترین کاری که می توانید انجام دهید حذف برخی از میوه ها بخصوص میوه های شیرین و خشک میوه های مجاز در رژیم کتوژنیک شده است. جراحی میگرن که شامل برداشتن فشار از عصبهای خاص اطراف سر و گردن است، ممکن است گزینهای برای افرادی باشد که مشکل آنها با مصرف دارو رفع نمیشود. مشکل عمده این رژیمها این است که ایمن و پایدار نبوده و مطمئناً راضی کننده هم نیستند. برای این منظور روزانه باید کمتر از ۵۰ گرم کربوهیدرات مصرف کنید که این امر سبب میشود، قند خون شما پایین آمده و انرژی بدن شما تحلیل برود.

انواع مختلفی از رژیم کتو وجود دارد، اما بطور کلی، باید ۷۵% از کالری روزانه را چربی، ۲۰% پروتئین و ۵% کربوهیدرات تشکیل دهند. اینکار از طریق کاهش نسبت کتوژنیک انجام میشود تا آنجایی که دیگر کتون در ادرار قابل ردیابی نباشد و سپس، تمامی محدودیتهای کالری برداشته میشود. همچنین کمبود خواب میتواند بهراحتی باعث ازدستدادن بافت عضله شما بشود که توصیه میکنیم حتما خواب و استراحت خود را نیز در طول این رژیم رصد کرده و بهبود ببخشید.

روش لاغری کتوژنیک چیست

رژیم کِتوژنیک رژیم مناسب برای کاهش وزن بوده و ما توصیه میکنیم که بهتر است هم کربوهیدراتهای کل مصرفی در این رژیم و هم کربوهیدراتهای خالص مصرفی در آن را بهخوبی کنترل کنید. که همگی مواد بالا باید از رژیم غذایی شما حذف شوند. این رژیم یک رژیم با کربوهیدرات بسیار کم، پروتئین متوسط و چربی بالا میباشد. افزودن غذاهای غنی از چربی مانند آووکادو، آجیل و دانه ها می تواند گزینه های سالمی باشد که چربی های غیراشباع همراه با فیبر مفید را برای شما فراهم کند.

کاهش وزن کتوژنیک

کافئینی که در قهوه وجود دارد اثرات آدنوزین را مهار کرده و تمرکز و هوشیاری افراد را بالا میبرد. تحقیقات بیشتری برای تعیین بی خطر بودن رژیم کتو در دراز مدت در حال انجام است. از آنجا که رژیم کتو به چربی زیادی نیاز دارد، دنبال کنندگان آن باید در هر وعده غذایی، مقدار زیادی چربی بخورند. از شیرین کنندهها باید به مقدار کم استفاده شود. ضمن اینکه باقیمانده چربی و پروتئینهای روزانهای که مصرف میکنید نیز باید متناسب با نیاز شما باشد، نه بیشتر از اندازه و نیاز بدن شما!

عوارض رژیم کتوژنیک نی نی سایت

عملکرد اصلی رژیم کتوژنیک به اینگونه است که شما از طریق چربیها و پروتئینها کالری زیادی دریافت میکنید و در عوض میزان مصرف کربوهیدراتها برای شما کمتر است. بدن و مغز ما برای زنده ماندن به گلوکز نیاز خواهند داشت و حتی زمانی که شما رژیم کِتون را رعایت میکنید باید گلوکز کافی برای تغذیه شدن سلولهای تخصصی، خصوصا سلولهای مغزی را به بدن خود برسانید. در طول روز برای شما که قرار است رژیم کِتون را اجرایی کنید ممکن است بارهاوبارها احساس گرسنگی داشته باشید که در ادامه ما میان وعدههای مناسبی را برای شما توصیه خواهیم کرد.

رژیم کتوژنیک برای بدنسازان

را برای یک میان وعده سیرکننده در طول روز توصیه میکنیم. ما به شما توصیه میکنیم که اگر تمایل دارید در رژیم کتوژنیک خود عضلهها را از دست ندهید، حتما میزان پروتئین را افزایش دهید و نگران این موضوع نباشید که مصرف پروتئین سبب خارجشدن بدن از فاز کتوز خواهد شد. معمولا در تمام قسمتهای این رژیم ۲۰ الی ۳۰ گرم کربوهیدرات خالص در رژیم روزانه توصیه خواهد شد. نکته آخر اینکه کربوهیدرات خالص به معنای جمع کل کربوهیدراتهای غذایی شما منهای مجموعه فیبر مورداستفاده است که ما توصیه میکنیم حتما مصرف کربوهیدرات کل را زیر ۳۵ گرم و کربوهیدراتهای خالص را زیر ۲۵ گرم در نظر بگیرید.

رژیم کتوژنیک در درمان سرطان

مرحلهی دوم: بدن شما برای تأمین انرژی خود به دنبال منابع سوخت جایگزین میگردد که شما باید چربیهایی مانند ماهی قزلآلا، آووکادو و روغن نارگیل را جایگزین آنها کنید. شما در حالت کلی سوختوساز اصلی بدن خود را از کربوهیدرات یا فراوردههای قندی به دست خواهید آورد. مواد غذایی اصلی در این رژیم ۷۰ درصد چربی و ۲۵ درصد پروتئین دارند و تنها ۵ درصد از آنها به کربوهیدرات اختصاصیافته است.

در عوض غذاهایی که کربوهیدرات کمی دارند اما چربی آنها بالا است جزء حجم اصلی خوراکیهای شما در وعدههای غذایی هستند. در این مطلب از رژیم غذایی کتوژنیک گفتیم و تمام اصول و قواعدی که باید در این رژیم رعایت شوند را بررسی کردیم. در این رژیم غذایی روشهای زیاد و متنوعی بدون شک اجرا میشوند؛ اما ما یک روش ۵ مرحلهای را برای شما آماده کردهایم که بهترین نتیجه را برای شما حاصل میکند.

کاهش وزن با رژیم کتوژنیک

میگرن احتمالی نشاندهنده بیماریهایی است که ویژگیهایی نظیر میگرن را دارند، اما برای تشخیص قاطع این نوع بیماریها به عنوان میگرن شواهد کافی وجود ندارد (که البته ملزم به استفاده همزمان بیش از حد دارو است). به عبارتی مطالعات و تحقیقات در میان افراد زیادی که این رژیم را رعایت میکنند نشاندهنده نتیجه خارقالعاده این رژیم است. همانطور که در قسمت قبل اشاره کردیم رژیم کتوژنیک با کاهش کربوهیدرات، اضافهکردن چربیهای سالم و غیراشباع، سبب میشود که شما کاهش وزن مناسبی داشته باشید. البته همیشه برای لاغری نیست؛ تغذیه سالم برای افراد زیادی اهمیت دارد.

ایا رژیم کتوژنیک لاغر میکند

به همین دلیل شما با کمبود زیادی مواجه میشوید. مرحلهی چهارم: درست زمانی که خون شما میزان کتون مناسبی دریافت کرده و کتون به نقطه و میزان خاصی رسید، بدن به حالت کتوز وارد خواهد شد. بعد از آن بدن شما انرژی موردنیاز خود را با شکستن چربیها و پروتئینها به دست میآورد که همین امر موجب کاهش وزن خواهد شد. یعنی شما چربیهای اشباع نشده سالم میخورید تا بتوانید چربیهای بدن خود را بسوزانید. مانند هر چیز دیگری، رژیم کتوژنیک نیز طرفداران و منتقدانی دارد اما باید گفت که این رژیم یک برنامه غذایی سالم به شما میدهد.

درصد زیادی از افراد رعایتکننده رژیم کِتون اظهار کردهاند که رعایت این برنامه غذایی سبب کاهش خوابآلودگی آنها در طول روز و افزایش سطح هوشیاری شده است. مطالعات علمی که بر رژیم کِتون انجام شده، نشان میدهند که میزان کاهش توده عضلانی افراد در این رژیم در مقایسه با سایر رژیمها اندک و ناچیز است. اول، توجه عمومی را به پرونده علمی جدی علیه شکر جلب کرد. تحقیقات نشان داده است که رژیم کِتون فعالیت آدنوزین را تقویت کرده و سبب ایجاد آرامش در سیستم عصبی افراد میشود.

عملکرد رژیم کِتون به اینگونه است که برای کاهش وزن، غذاهای کربوهیدرات دار به کل باید حذف شوند. اما در رژیم کِتون سوخت بدن شما صرفا از ذخایر چربی و در صورت نیاز از پروتئینهای شما تأمین میشود. کتوژنیک یا رژیم کِتونزا در اصل یک رژیم و برنامه غذایی است که در آن از چربی بالا استفاده میشود. به عبارتی کربوهیدراتهایی که هضم آسانی دارند؛ مانند نوشابه، شکر، نان سفید و شیرینیها در این رژیم حذف شدهاند. و اگر یک ورزشکار ورزش حرفهای با حجم سنگینی از ورزش هستید، در ازای هر کیلوگرم از وزن بدن ۱.

در ادامه اگر اهل حجم متوسطی از ورزش هستید، در ازای هر کیلوگرم از وزن بدن، ۱. اما اگر اهل ورزشکردن با حجم کم هستید، در ازای هر کیلوگرم از وزن بدن شما، یک گرم پروتئین کاربردی خواهد بود. تا ۲۰۰۷ میلادی، این رژیم در ۷۵ مرکز در ۴۵ کشور جهان در دسترس بود و انواعی از آن همچون رژیم تعدیلشدهٔ اتکینز که محدودیت کمتری داشتند هم بهویژه در نوجوانان و بزرگسالان مورد استفاده قرار گرفت. ۶ دهم گرم پروتئین موردنیاز شما خواهد بود. نکات و مطالب قید شده همگی بر اساس تحقیقات و پژوهشهای استاندارد برای شما ارائه شدند تا شما بهراحتی و با دیدی واضح بتوانید این رژیم را انتخاب کنید.

غذای کتوژنیک چیست

بازهم تأکید ما بر این است که در خوردن این مواد زیادهروی نکنید و تنها بهاندازه مناسب از آنها استفاده کنید. پس بهتر است که میزان پروتئین دریافتی شما متناسب باشد. از آنجایی که یک نمونه رژیم کتوژنیک اصولی یک رژیم کم پروتئین و رژیم پروتئینی متوسط است، بهتر است که مکمل های ویتامین D را مصرف کنید. چندان رایج نیست که در ابتدا درد از پشت یا بالای سر آغاز شود. به عبارتی کربوهیدراتها در این رژیم نقش کمتری را ایفا میکنند و همچنین پروتئینها نیز چندان مجالی برای ارز اندام ندارند. ᠎C​ontent w as created by G SA Con᠎tent Generator Dem᠎ov​er​si on !

این ویزیتها و آزمایشها باید در سال اول، هر سه ماه یکبار، و در سالهای بعدی، هر شش ماه یکبار باشد. یک فرد باید قبل از اینکه رژیم غذایی خود را به طور قابل توجهی محدود کند، با یک پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کند. مقدار کربوهیدرات موجود در محصولات سویا مانند ادامامه، توفو و تمپه متفاوت است اما به طور میانگین در نصف فنجان از این مواد پخته شده ۱ تا ۳ گرم کربوهیدرات خالص قرار دارد.